Gå til innhold

Er åndenes makt ekte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spøkelser og demoner er noe en tror på først når en opplever dette selv.

Bodde i et hus engang, hvor jeg og to andre opplevde skikkelser. Dette var silhouetter av menneskeformede personer og som var mørkere en mørket, altså svartere en svart. Jeg så denne skikkelsen på mitt soverom, og den stod bare en halv meter i fra meg. En annen person opplevde en sort skikkelse som gikk intill vegger i stuen, og som forsvant in i en vegg hvor det tidligere hadde vært en dør, men som hadde blitt tettet igjen.

Vi 2 hadde ikke sagt dette til noen, før etter rundt 11 år, da personen som bodde der nå fortalte andre at hun trodde det spøker i huset, da noe hadde tatt tak i dynen hennes og dratt det vekk. Hun opplevde også at noen ristet i hennes føtter.

Det er virkelig et fenomen som vi ikke forstår. Dette er tilsynelatende et vesen eller levende energi som kan handle på egenhånd.

Min mor har også sett spøkelser siden hun var liten jente, hun har sett både onkler rake plener, banke på dører o.l. etter at dem har vært død i flere år.

Ved flere anledniger så har min mor, etter hun ble voksen, vært med flere stykker samtidig, hvor alle var vitne til at en død vaktmester gikk tvers igjennom en murvegg. Hele blokka ble skremt og ingen turte gå mer i kjelleren.

Men som sagt, man må se det for å tro på det. Spøkelser og demoner finnes virkelig, spørsmålet er bare HVA dette er og hvordan det er mulig at det kan eksistere uten en fysisk kropp. Hvis en kan "leve" uten kropp, så betyr det rett og slett at det er liv etter døden, som levende energi. Vitenskapen burde forske mer på dette, men av en eller annen grunn så blir det latterliggjort og dette emnet blir ikke rørt.

Men en dag vil det bli avklart hva dette fenomenet er...en dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner en som faktisk var med, skjedde ekstremt mye rart i butikken han drev. Skriver under anonymt for å ikke bli latterliggjort her, er fast skribent på KG:D

vedkommende er en særdeles oppegående fyr og ved sine fulle fem. har en høy stilling ved siden av butikkjobben. ifølge ham visste ikke mediumet hvor hun skulle (dette kan selvfølgelig ha vært staget, mediumet kan ha blitt foklart adressen av tv-teamet),  Han fortalte om flere ansatte i butikken som sluttet fordi de rett og slett var livredde og at "åndenes makt" var siste desperate forsøk, iom at han mistet så mange ansatte pga disse uforklarlige tingene som skjedde. han hadde kamera i butikken forøvrig, tror et par av klippene ble vist i programmet. han fortalte meg at han hadde fått mye tyn av folk rundt seg, men at han selv hadde vært skeptiker hele sitt liv og han forsto at folk dømte ham. han hadde aldri trodd på slikt før han selv sto oppi det. så tenker folk kan være litt mer ydmyke, plutselig er det dere som opplever ting og blir kalt "schizofrene" og gale;)

Anonymkode: ed41c...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, TrekStar skrev:

Spøkelser og demoner er noe en tror på først når en opplever dette selv.

Bodde i et hus engang, hvor jeg og to andre opplevde skikkelser. Dette var silhouetter av menneskeformede personer og som var mørkere en mørket, altså svartere en svart. Jeg så denne skikkelsen på mitt soverom, og den stod bare en halv meter i fra meg. En annen person opplevde en sort skikkelse som gikk intill vegger i stuen, og som forsvant in i en vegg hvor det tidligere hadde vært en dør, men som hadde blitt tettet igjen.

Vi 2 hadde ikke sagt dette til noen, før etter rundt 11 år, da personen som bodde der nå fortalte andre at hun trodde det spøker i huset, da noe hadde tatt tak i dynen hennes og dratt det vekk. Hun opplevde også at noen ristet i hennes føtter.

Det er virkelig et fenomen som vi ikke forstår. Dette er tilsynelatende et vesen eller levende energi som kan handle på egenhånd.

Min mor har også sett spøkelser siden hun var liten jente, hun har sett både onkler rake plener, banke på dører o.l. etter at dem har vært død i flere år.

Ved flere anledniger så har min mor, etter hun ble voksen, vært med flere stykker samtidig, hvor alle var vitne til at en død vaktmester gikk tvers igjennom en murvegg. Hele blokka ble skremt og ingen turte gå mer i kjelleren.

Men som sagt, man må se det for å tro på det. Spøkelser og demoner finnes virkelig, spørsmålet er bare HVA dette er og hvordan det er mulig at det kan eksistere uten en fysisk kropp. Hvis en kan "leve" uten kropp, så betyr det rett og slett at det er liv etter døden, som levende energi. Vitenskapen burde forske mer på dette, men av en eller annen grunn så blir det latterliggjort og dette emnet blir ikke rørt.

Men en dag vil det bli avklart hva dette fenomenet er...en dag.

Jeg velger å ikke tro på "demoner", for hva er det, liksom? Noen energigreier er det jo, men å bruke ordet "demoner" synes jeg er ille. Da kan man like gjerne tro på nisser. Men hvem vet? :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ulla Ullsokk said:

Jeg velger å ikke tro på "demoner", for hva er det, liksom? Noen energigreier er det jo, men å bruke ordet "demoner" synes jeg er ille. Da kan man like gjerne tro på nisser. Men hvem vet? :alice:

Ordet demoner har man fra religiøse skrifter, derfor henger bare betegnelsen på dette fenomenet etter i vår tid. Vi kunne jo også kalle demoner for nisser, det er vel det samme det vel. Nisser kan jo være uskikkelig dem og, har man hørt. :alice:

Universet og energien i universet kan være levende og tenkende. Det kan være her alt liv får sin bevissthet fra. Hvilken energi en person har i seg og skaper mens man lever, bestemmer kanskje hvilken energi en utstråler når en dør. En person som dør med mye sinne og hat, manifesterer kanskje ond energi når personen dør, og vi levende plukker opp denne energien via å få følelser av fykt eller ved å bli sint selv. En person som er glad og god som person, utstråler kanskje glede og godhet via energien sin, når den personen er død, og vi opplever denne energien ved å føle oss glad.

Hver følelse har en egen frekvens, som vi plukker opp. Hat har sin frekvens og utstråler negativ energi. Glede har sin frekvens og utstråler positiv energi. Det er som at universet handler om energi som vibrerer i forskjellige frekvenser. Hver frekvens har sitt formål, og både negativ og positiv er avhengig av hverandre. Uten den ene finnes ikke den andre.

Det er også en type demoner som heter "Shadow People", som vi kan kalle fjøsnisser. Dette er vesener som vi kan inngå avtaler med. Vi kan f.eks få oppfylt ønsker og også til å få fortalt om hendelser som skal skje i fremtiden. Vi kan f.eks få neste ukes lottotall fra dem, ved å gi dem noe tilbake.

Ånden i lampen, i fortellingene om Alladdin, er faktisk en demon. Navnet Genie stammer i fra ordet djinn, som er ordet for demon i religionen islam. Som alle andre religioner, så advares det mot demoner. Demoner er onde og stammer fra djevelen, eller ordene devil, the evil, satan og hell.

Satan bekriver f.eks ikke en fysisk person, men det er en beskrivelse på NOE. Dette noe, vil da være alt som ikke støtter å skape liv, eller å opprettholde liv. Det vil si at et sort hull er Satan, at kulde er Satan, at å dø er Satan, en solformørkelse er Satan, at mangel på regn er Satan, at matmangel og sult er Satan, at løgner er Satan, at å ta vekk vår frihet er Satan osv.

Da demoner vil skape død og ondskap, så er dem også en del av Satan.

Jeg er ikke religiøs selv, men har mye kunnskap om religion, historie og det okkulte. Dette interesserte jeg meg for noen år etter at jeg så skikkelser selv.

Gamle kulturer offret mennesker til såkalte guder, for at deres avlinger skulle gro, eller for at det skulle regne. Ved å inngå avtaler med demoner, og for at vi skal få ønsker oppfylt, så vil demoner ha sjeler tilbake, ved at noen må dø eller offres til demonen.

At det er levende energi der ute som vi ikke forstår, er det egentlig liten tvil om. Spørsmålet er bare hva det er og hvorfor det er. For alt man vet, så kan det jo være romvesener med avansert teknologi som har evne til å kamuflere seg ved å bli usynlig. Dette vil jo da også bety at romvesener er direkte ond, og at vi burde holde oss vekk fra dem.

Det kunne vært interessant å drive med Ghost hunting selv, for å både dokumentere og bevise at spøkelser finnes, men da burde det være ekte vitenskapsmenn som er med på dette, for troverdighetens skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2018 den 16.38, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det er ekte da jeg jobber på samme måte når jeg snakker med døde dyr. Er dyretolk, og det å snakke med døde vs. levende er like enkelt. Jeg får informasjon som man ikke kunne fått på annet vis når jeg snakker med både døde og levende dyr. Vanskelig å gi eksempel da jeg ikke vil at historiene skal gjenkjennes av eier, men jeg snakket med dyret til en fra USA en gang (regner med hun ikke leser her), gjorde dette uten bilde da hun ikke hadde bilde av hunden. Jeg fikk at den var Rhodesian Ridgeback og det var den. Og dette er bare ett eksempel blant mange.

 

Anonymkode: 155b8...c28

Hei. Kunne du vært snill å sende meg en PM? Jeg har et stort behov for å snakke med en dyretolk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.4.2018 den 21.19, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg er kjerringa mot strømmen og sier at jeg tror på det.

Klart de dramatiserer og gjør det heftig i måten de fremstiller det på, men jeg tror på "spøkelser" og synes egentlig at de som blånekter for alt "overnaturlig" er litt naive, ikke omvendt. Det er litt som de som var helt sikre på at jorda var flat. Greit å holde en dør åpen for at vi ikke vet alt. Det er dessuten litt for nære familiemedlemmer som har opplevd ting, og jeg vet at de ikke lyver.

Å tro at jorda er flat er et moderne fenomen. Og de som tror det har ofte samme tankegang som de som tror på spøkelser. All fornuft og det vi har bevist til nå tyder på at jorda er rund og at spøkelser ikke finnes, men det som er mest utrolig er også mest forlokkende, så da velger de heller å tro på det.

Anonymkode: 62141...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 14.4.2018 den 17.26, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de tror det selv, i hvert fall mange av dem. Men det er selvfølgelig ikke faktisk "ånder" som gjør noe som helst.

Anonymkode: cddf0...488

Hvem er det da som gjør alle de uforklarlige tingene som overhodet ikke har en logisk forklaring? F.eks at en bærepose kan fly uten at noen vinduer eller dører er åpne som gir den fart? Det fikk de faktisk på film også.

 

 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2018 at 4:38 PM, AnonymBruker said:

Jeg vet at det er ekte da jeg jobber på samme måte når jeg snakker med døde dyr. Er dyretolk, og det å snakke med døde vs. levende er like enkelt. Jeg får informasjon som man ikke kunne fått på annet vis når jeg snakker med både døde og levende dyr. Vanskelig å gi eksempel da jeg ikke vil at historiene skal gjenkjennes av eier, men jeg snakket med dyret til en fra USA en gang (regner med hun ikke leser her), gjorde dette uten bilde da hun ikke hadde bilde av hunden. Jeg fikk at den var Rhodesian Ridgeback og det var den. Og dette er bare ett eksempel blant mange.

 

Anonymkode: 155b8...c28

Ååååhhh... jeg skulle like å vite om det er noe mer etter døden for kjæledyr. Vokste opp med en katt som nesten ble 18 år. Kjenner fortsatt på savnet etter den og nå er det mange år siden han døde :(  Kan drømme om ham innimellom, og våkner da med tårer i øynene.

Anonymkode: 748f9...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er fake.

Trur ikke noe på at de folka som er med trur på det engang. De gjør det bare for penger.

Anonymkode: 07c2f...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 12.14, AnonymBruker skrev:

De filmet muligens en kurv som falt ned, men at det skjedde av seg selv var bare en påstand som ikke ble kontrollert av noen som hadde et reelt ønske om å finne fakta.

Anonymkode: 193d2...cc7

Tom strømnæss og han som jobbet på gjestegiveriet sto og snakket foran en hylle med kurver som var fulle med bestikk (tunge) og plutselig bare spratt den ene ut av hylla rett bak ryggen på dem. Det var ganske weird.

Jeg tenker at denne serien har vel gått i ca 13 år nå, med mange familier involvert hver sesong.. hvordan kan det ha seg at de alle skal ha løyet alle de årene og klart å holde tett om det...? Det er litt for utrolig til å være sant.. 

Grunnen til at folk er skeptiske er selvsagt at det virker umulig. Det kan ikke sees eller måles eller kategoriseres som noe av det andre vi opplever i den fysiske verden, så det er klart det er vanskelig å tro. Jeg selv har høyeste utdanning man kan ta i et fag der alt skal måles og bevises statistisk, men har alltid hatt en søken og åpenhet for det alternative likevel. denne åpenheten har ført meg til mange møter med utøvere i alternativbransjen som regelrett har forbløffet meg.

Som da jeg tok med moren min til et medium og han så mammas døde mor og bror. Først leste han mamma i kort, og fikk opp et kort med fire "pinner". Han sa - du har 4 barn? Nei, sa moren min (hun har 3) (hvis dette var cold reading eller noe så ville han jo der endret forklaringen sin. Men han sto på sitt og sa - nei, men det var vel egentlig 4? har du mistet en, abort? spurte han. Og det stemte- men det hadde ikke mamma fortalt meg en gang!! Deretter spurte han om mamma hadde et barn som hadde dødd, en ung mann. Igjen sa mamma nei. Også da kunne han endret forklaringen sin, men han kontaktet denne unge mannen og snakket med ham (for først hadde han bare sett på ham), da sa mannen at han var mammas bror. -og det stemte, men mediumet hadde antatt at det var en sønn siden han så så ung ute (døde ung).. Det var mange slike eksempler i den samtalen, og jeg har opplevd mange andre lignende historier som rett og slett er ... uforklarlige.. 

F.eks en gang jeg hadde mistet ringen min. Ringte en synsk dame (som jeg siden har brukt flere ganger med stort hell). Hun sa: jeg ser du har en liten datter, hun har lekt med ringen og tatt den fra det lille bordet du legger den på (stemmer). Så har hun tatt den med seg i sofaen og hjelperne mine peker på sprekken mellom sofaputene- der er den. Jeg la på, etter en billig samtale, ca 2 min, og første stedet jeg kjente- der var den!!  Skal sies at jeg hadde endevendt leiligheten i dagevis først, men ikke sofaen, siden jeg ikke hadde tatt den av meg der... Hun har siden funnet flere andre ting for meg.

Det er mer der ute enn vi kan se..

Anonymkode: 4b1f4...52b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...