Gå til innhold

Er åndenes makt ekte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest PeleWasShite
På 13.4.2018 den 17.03, AnonymBruker skrev:

Kan bare snakke for en episode, men de mente hvertfall at min tipp-tipp-et eller annet familiemedlem gikk igjen. Mamma sa at alt de synske fortalte om hvorfor de gikk igjen, konflikt osv stod i kommunebøkene. 

Anonymkode: bf46e...99c

Hehe. Og fortsatt har du ikke lagt to og to sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg trur ikke alt er ekte i det programmet. Ett sted mine foreldre bygde helt fra grunnen var ikke hjemsøkt. En del pr etter de flyttet derfra var de nye eierne på Åndenes makt og fortalte mye om det huset. Bare bs alt sammen. Skulle det vært noe der, så ville jeg merket det. Jeg har nemlig opplevd ting ett annet sted og fått det bekreftet fra flere andre. Anonymkode: ca5b3...0e9

Noen steder er det menneskene som bor der som åpner opp forbindelsen til den andre siden. At deres hus var greit da de bodde der er en ting. De tiltrakk seg ikke ånder. 

2 minutter siden, enirt skrev:

Mye er fake. Har vært med på en innspilling. 

Hva slags innspilling? Med hvem? Alle er ikke like, selv om du har vært på en innspilling av et eller annet.

Anonymkode: 9f5df...4db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Trykket feil nåe jeg skulle trykke anonymknappen :( Noen som så hva jeg skrev?
Vil gjerne vite hvis noe så det..

Endret av Undermann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
10 minutter siden, enirt skrev:

Mye er fake. Har vært med på en innspilling. 

Interessant. Vil gjerne høre mer om dette. Kan du fortelle litt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig ikke. Litt vel beleilig at de i løpet av alle disse årene ikke har fanget et eneste håndfast bevis på film, hvis noe av dette hadde hatt et snev av sannhet over seg. At de som melder seg på noe så dumt tror det er ekte, det kan jeg være med på. 

Anonymkode: bdd5f...0ac

Hva regner du som håndfast bevis da? Jeg vil si at mange av episodene går langt i å være nettopp det.

En ting som jeg syns er spesielt troverdig med Åndenes Makt, er at de mange ganger ikke kan finne ut om det har bodd noen sånn og sånn i det huset, og det ser ut som mediet har bommet. Om det var iscenesatt ville man jo forsøkt å få til mange flere treff.

Anonymkode: 155b8...c28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting som jeg syns er spesielt troverdig med Åndenes Makt, er at de mange ganger ikke kan finne ut om det har bodd noen sånn og sånn i det huset, og det ser ut som mediet har bommet. Om det var iscenesatt ville man jo forsøkt å få til mange flere treff.

Eller så ville de sørget for at det var mange nok treff til at overtroiske blir overbevist, uten at det bare blir dumt. Å vent, det er jo det de gjør...

Anonymkode: 193d2...cc7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en dame som snakket med dyrene mine. Sendte bilde av hesten min og hun fortalte så utrolig mye om henne at haken min lå på bakken. Ting hun ikke kunne ha visst. Det eneste jeg sendte var ett bilde. Ingenting annet. Hun sa så mye som stemte , vakant annet at det gynger under føttene hennes og at hun ikke kunne forstå hvorfor. Jeg måtte le når jeg fikk mailen hesten min var på vei i båten fra Danmark akkurat da!! Helt utrolig dette kunne hun umulig vite! Hun tok ikke betalt for det heller.

 

Anonymkode: 6e9f0...1c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hun sa så mye som stemte , vakant annet at det gynger under føttene hennes og at hun ikke kunne forstå hvorfor. Jeg måtte le når jeg fikk mailen hesten min var på vei i båten fra Danmark akkurat da!! Helt utrolig dette kunne hun umulig vite! Hun tok ikke betalt for det heller.

Grunnen til at du fikk det til å stemme var at hun sa relativt generelle ting som kan passe for mange selv om du tror det er unikt for deg, og du la godviljen til for å finne ting det kunne stemme med. Sannsynligvis har du også sagt mer enn du husker. Man sender ikke bare bilde av en hest til noen uten noen som helst kommunikasjon i forkant. Kanskje var det ut fra din livssituasjon ikke vanskeligere å spå enn at mange 18-åring som leser dette skal reise til Rogaland snart.

Det finnes en dokumentar som viser hvordan en som utgir seg for å være klarsynt gir alle i en gruppe et ark med de samme beskrivelsene, og alle som tror på det er helt sikre på at han avslører ting om dem som han umulig kunne vite uten å være klarsynt. Folk flest er mye likere alle andre enn de tror, og det gjør de lette å lure.

Anonymkode: 193d2...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at du fikk det til å stemme var at hun sa relativt generelle ting som kan passe for mange selv om du tror det er unikt for deg, og du la godviljen til for å finne ting det kunne stemme med. Sannsynligvis har du også sagt mer enn du husker. Man sender ikke bare bilde av en hest til noen uten noen som helst kommunikasjon i forkant. Kanskje var det ut fra din livssituasjon ikke vanskeligere å spå enn at mange 18-åring som leser dette skal reise til Rogaland snart.

Det finnes en dokumentar som viser hvordan en som utgir seg for å være klarsynt gir alle i en gruppe et ark med de samme beskrivelsene, og alle som tror på det er helt sikre på at han avslører ting om dem som han umulig kunne vite uten å være klarsynt. Folk flest er mye likere alle andre enn de tror, og det gjør de lette å lure.

Anonymkode: 193d2...cc7

Altså, disse forklaringene som skeptikere har er så mye mere overnaturlige enn det de skal prøve å bortforklare. Hvorfor i huleste skulle noen som gjør det gratis gjøre så grundig research? Man forstår ut fra noens livssituasjon at hesten deres er på båt akkurat i dette øyeblikket? Nei ærlig talt. Og joda, man sender ofte bilder uten noen som helst slags kommunikasjon. Mange dyretolker gjør det skriftlig, så man har all kommunikasjon skriftlig og kan gå tilbake og finne ut hva man har sagt og ikke også.

Anonymkode: 155b8...c28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting som ligner på cold reading her: 

 

Anonymkode: 155b8...c28

Åh, bevis! (Nei.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, disse forklaringene som skeptikere har er så mye mere overnaturlige enn det de skal prøve å bortforklare. Hvorfor i huleste skulle noen som gjør det gratis gjøre så grundig research? Man forstår ut fra noens livssituasjon at hesten deres er på båt akkurat i dette øyeblikket? Nei ærlig talt. Og joda, man sender ofte bilder uten noen som helst slags kommunikasjon. Mange dyretolker gjør det skriftlig, så man har all kommunikasjon skriftlig og kan gå tilbake og finne ut hva man har sagt og ikke også.

Anonymkode: 155b8...c28

Fordi de synes det er gøy, og håper å få folk til å tro at de vet hva de snakker om. Hvorfor sitter du og jeg og kaster bort tiden på å krangle om noe vi aldri blir enige om på KG?

Jeg har aldri fått tilsent et bilde fra en tilfeldig person jeg ikke kjenner, så nei, det gjør man ikke ofte. Hun hadde navnet ditt, og kanskje har du skrevet om at du skulle på tur på Facebook eller en blog. Kanskje antok du bare at hun mente båt fordi du var på en båt. Kanskje hadde hun egentlig tenkt at du skulle være enig fordi den stod i en hestetilhenger. Hvis ikke du hadde funnet noe veldig konkret å knytte akkurat det punktet mot så ville du bare tenkt at du ikke helt skjønte hva hun mente, ikke at det er feil.

Anonymkode: 193d2...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke. Litt vel beleilig at de i løpet av alle disse årene ikke har fanget et eneste håndfast bevis på film, hvis noe av dette hadde hatt et snev av sannhet over seg. At de som melder seg på noe så dumt tror det er ekte, det kan jeg være med på. 

Anonymkode: bdd5f...0ac

I episoden fra stortorgets gjestgiveri fanget de faktisk på kamera at en kurv med bestikk falt ned fra en hylle av seg selv.

Anonymkode: 1496d...cd5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/13/2018 at 5:03 PM, AnonymBruker said:

Kan bare snakke for en episode, men de mente hvertfall at min tipp-tipp-et eller annet familiemedlem gikk igjen. Mamma sa at alt de synske fortalte om hvorfor de gikk igjen, konflikt osv stod i kommunebøkene. 

Anonymkode: bf46e...99c

Ja merkelig det der hvordan man kan innhente offentlig informasjon.

On 4/13/2018 at 5:39 PM, AnonymBruker said:

Jeg var hos et medium en gang for å få kontakt med en avdød slektning. Mediumet visste ingenting om hvem jeg ønsket kontakt med. Hverken kjønn, alder eller noe som helst annet. Alt mediumet sa stemte, det var nesten skremmende... Hun sa til og med ting som bare jeg vet. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at hun hadde kontakt med min avdøde slektning.

Anonymkode: 6835d...2a2

 

On 4/13/2018 at 5:42 PM, AnonymBruker said:

Heter research

Anonymkode: 6798f...8b1

Heter cold reading.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Duckie skrev:

Ja merkelig det der hvordan man kan innhente offentlig informasjon.

 

Heter cold reading.

 

Research ja

Anonymkode: 6798f...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

I episoden fra stortorgets gjestgiveri fanget de faktisk på kamera at en kurv med bestikk falt ned fra en hylle av seg selv.

Anonymkode: 1496d...cd5

De filmet muligens en kurv som falt ned, men at det skjedde av seg selv var bare en påstand som ikke ble kontrollert av noen som hadde et reelt ønske om å finne fakta.

Anonymkode: 193d2...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk som ønsker å delta på Åndenes Makt er jo selvfølgelig nødt til å fylle ut søknadsskjema med informasjon. De som produserer dette showet søker jo også opp informasjon i for eksempel kirkebøker og gamle arkiver. 

Så den "Klarsynte" er jo selvfølgelig ikke fullstendig blank når de kommer frem til det "Hjemsøkte" stedet... 

Anonymkode: 4d078...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en dyretolk til å snakke med min nylig avdøde hund for noen år side, og da hunden viste seg for henne hadde hun et lys ved siden av seg som viste seg å være en dame. Damen var "tykk rundt livet" men ikke direkte tykk, og blid, og vinket.

Damen var garantert min mor som hadde dødd 10 år tidligere. Både min mor, hennes mor og søster hadde ikke noe markert liv, de så liksom litt ut som tønner uten å egentlig være tykke, de hadde bare en annen bygning enn det som er vanlig her i norden. Tror moren deres stammet fra en spanjol eller noe. Moren min var også alltid veldig blid.

Spent på å høre den fantasifulle forklaringen fra skeptikerne på hvordan dyretolken fikk til dette :) 

Anonymkode: 155b8...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en dyretolk til å snakke med min nylig avdøde hund for noen år side, og da hunden viste seg for henne hadde hun et lys ved siden av seg som viste seg å være en dame. Damen var "tykk rundt livet" men ikke direkte tykk, og blid, og vinket.

Damen var garantert min mor som hadde dødd 10 år tidligere. Både min mor, hennes mor og søster hadde ikke noe markert liv, de så liksom litt ut som tønner uten å egentlig være tykke, de hadde bare en annen bygning enn det som er vanlig her i norden. Tror moren deres stammet fra en spanjol eller noe. Moren min var også alltid veldig blid.

Spent på å høre den fantasifulle forklaringen fra skeptikerne på hvordan dyretolken fikk til dette :) 

Anonymkode: 155b8...c28

 Tykk rundt livet. 

 Veldig blid. 

 Og som vinker?

 Virkelig detsljert beskrivelse ja! #Sarkasme.

Anonymkode: 4d078...6a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjerringa mot strømmen og sier at jeg tror på det.

Klart de dramatiserer og gjør det heftig i måten de fremstiller det på, men jeg tror på "spøkelser" og synes egentlig at de som blånekter for alt "overnaturlig" er litt naive, ikke omvendt. Det er litt som de som var helt sikre på at jorda var flat. Greit å holde en dør åpen for at vi ikke vet alt. Det er dessuten litt for nære familiemedlemmer som har opplevd ting, og jeg vet at de ikke lyver.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...