Gå til innhold

Hvorfor drepte Gud sønnen sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Så lenge teologien måtte stemme overens med Guds Ord er det hele ganske så uproblematisk. Hva mennesker står eller ikke står inne for er heldigvis ikke en bekymring jeg har.

Tror vi som holder oss til Guds ord gjør folk en bjørnetjeneste hvis vi ikke deler det.

Når paven får seg til å si dette så hadde ivertfall jeg vurdert å bytte kirke:

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/pope-francis-assures-atheists-you-don-t-have-to-believe-in-god-to-go-to-heaven-8810062.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, den1m skrev:

Vel, Jesus kom som kjent ridende inn på et esel:

Sakarias 9:9: Fryd dig stort, Sions datter! Rop høyt, Jerusalems datter! Se, din konge kommer til deg, rettferdig er han og full av frelse*, fattig og ridende på et esel, en unge fole.

jesus-donkey-450x450.jpg

Eselen som bærte Jesus hadde kunnskap om at han bærte Jesus. Det er ikke det samme som en esel som ikke forstår hva han bærer. En esel "@den1m" som bærer kunskap og ikke forstår hva han leser forblir en dum esel.

Håper ikke at du tror du er Jesus. Og hadde du vært eselen så hadde ikke du hvis hvem du bærte på, innsett eller noen gang fortsått noe som helst. Dette har du bevist gang på gang.

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Eselen som bærte Jesus hadde kunnskap om at han bærte Jesus. Det er ikke det samme som en esel som ikke forstår hva han bærer. En esel "@den1m" som bærer kunskap og ikke forstår hva han leser forblir en dum esel.

 

Eselets jobb er strengt tatt bare å bære inn Jesus, det trenger ikke forstå så veldig mye, bare nok til at Jesus når fram. Det blir noe annet med den som bevisst har ignorert advarsler fra han som sitter på eselet, og må svare for å ha spredt løgner om ham og læren fra en falsk profet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, den1m skrev:

Eselets jobb er strengt tatt bare å bære inn Jesus, det trenger ikke forstå så veldig mye, bare nok til at Jesus når fram. Det blir noe annet med den som bevisst har ignorert advarsler fra han som sitter på eselet, og må svare for å ha spredt løgner om ham og læren fra en falsk profet.

Vel det er dine ord. Vi har fått med oss at du ikke respektere Gud eller Islam som er Guds religion.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, omarel skrev:

Vel det er dine ord. Vi har fått med oss at du ikke respektere Gud eller Islam som er Guds religion.

Vel, det er det ikke. Muhammed var en falsk profet, og det kan alle verifisere som gidder å ta en dag og finne ut at bibelen, som er en mye eldre bok enn islam, er den samme som den altid har vært, mens bibelen motsier hele islam, som islam påstår den er en "ny åpenbaring" av. Derfor er muslimer nødt til å påstå at bibelen er korrupt, noe som er en fabrikert løgn og ingen som helst bevis for. Vi har eldgamle skrifter som dødehavsrullene, septuagint og nok gamle avskrifter av nye testamentet som brukes for å verifisere autentisiteten til skriftene til å legge en stabbel på 1,6 kilometer: 

Så dette her er enkelt. Den som tiltrekkes av ondskap, løgn og bedrag, bir muslim. Den som i sitt indre sier at dette ikke får vært riktig, gjør litt mer research og vil finne ut at islam er en falsk religion, og kanskje bli kristen, for Jesus er denne verdens lys.

For de som er født inn i muslimske familier, med en tradisjon hvor de ikke vet bedre og den vold, utfrysning eller trusler det innebærer å forlate troa, så stiller saken seg såklart annerledes enn nordmenn og andre som burde vite bedre og søker mot islam.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, den1m skrev:

Vel, det er det ikke. Muhammed var en falsk profet, og det kan alle verifisere som gidder å ta en dag og finne ut at bibelen, som er en mye eldre bok enn islam, er den samme som den altid har vært, mens bibelen motsier hele islam, som islam påstår den er en "ny åpenbaring" av. Derfor er muslimer nødt til å påstå at bibelen er korrupt, noe som er en fabrikert løgn og ingen som helst bevis for. Vi har eldgamle skrifter som dødehavsrullene, septuagint og nok greske kopier av nye testamentet fra oldtiden til å legge en stabbel på 1,6 kilometer: 

Så dette her er enkelt. Den som tiltrekkes av ondskap, løgn og bedrag, bir muslim. Den som i sitt indre sier at dette ikke får vært riktig, gjør litt mer research og vil finne ut at islam er en falsk religion, og kanskje bli kristen, for Jesus er denne verdens lys.

Det er dine ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, den1m said:

Vel, det er det ikke. Muhammed var en falsk profet, og det kan alle verifisere som gidder å ta en dag og finne ut at bibelen, som er en mye eldre bok enn islam, er den samme som den altid har vært, mens bibelen motsier hele islam, som islam påstår den er en "ny åpenbaring" av. Derfor er muslimer nødt til å påstå at bibelen er korrupt, noe som er en fabrikert løgn og ingen som helst bevis for. Vi har eldgamle skrifter som dødehavsrullene, septuagint og nok gamle avskrifter av nye testamentet som brukes for å verifisere autentisiteten til skriftene til å legge en stabbel på 1,6 kilometer: 

Så dette her er enkelt. Den som tiltrekkes av ondskap, løgn og bedrag, bir muslim. Den som i sitt indre sier at dette ikke får vært riktig, gjør litt mer research og vil finne ut at islam er en falsk religion, og kanskje bli kristen, for Jesus er denne verdens lys.

For de som er født inn i muslimske familier, med en tradisjon hvor de ikke vet bedre og den vold, utfrysning eller trusler det innebærer å forlate troa, så stiller saken seg såklart annerledes enn nordmenn og andre som burde vite bedre og søker mot islam.

Prediker du nestekjærlighet, respekt og kristne verdier nå? Tror du Kristus ville ha sagt det samme?

Anonymkode: c0516...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prediker du nestekjærlighet, respekt og kristne verdier nå? Tror du Kristus ville ha sagt det samme?

Anonymkode: c0516...b86

Jeg preker sannheten, som jeg får ut av gospelet, og ja det tror jeg han ville gjort. Se hva han sier til fariseerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, den1m skrev:

Jeg preker sannheten, som jeg får ut av gospelet, og ja det tror jeg han ville gjort. Se hva han sier til fariseerne.

Du er mer som fariseerne, du har et ond indre og det hadde fariseerne. Si sagt så har jeg sammenlignet deg symbolsk som en esel. Du bærer bøker men du forstår ikke hva du leser!

Denne delen passe så bra, for den beskriver deg som fariseerne:" men innvendig er dere fulle av grådighet og ondskap. Så ufornuftige dere er! Har ikke han som skapte det utvendige, også skapt det innvendige?» – Lukas 11:39, 40.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

Du er mer som fariseerne, du har et ond indre og det hadde fariseerne. Si sagt så har jeg sammenlignet deg symbolsk som en esel. Du bærer bøker men du forstår ikke hva du leser!

Denne delen passe så bra, for den beskriver deg som fariseerne:" men innvendig er dere fulle av grådighet og ondskap. Så ufornuftige dere er! Har ikke han som skapte det utvendige, også skapt det innvendige?» – Lukas 11:39, 40.

At en som praktiserer taqqiya synes det er irriterende å høre sannheten er så, men det diskrediterer verken meg, han som bor på innsiden av meg, eller gjør det til kjærlighet å godta eller spille med på løgner og bedrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, den1m skrev:

At en som praktiserer taqqiya synes det er irriterende å høre sannheten er så, men det diskrediterer verken meg, han som bor på innsiden av meg, eller gjør det til kjærlighet å godta eller spille med på løgner og bedrag.

Ondskap er når man får presentert fakta og velger å forholde seg til løyn som fakta, bevist for å spre falsk lære og bedrag for å så tvil eller vinne folk til sin religion.

Jeg sammenlignet deg symbolsk med en esel og det ligger sannhet bak det. 

Dette gjør deg akkuat som fariseene,  ond innvendig!

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, omarel skrev:

Ondskap er når man får presentert fakta og velger å forholde seg til løyn som fakta, bevist for å spre falsk lære og bedrag.

Jeg sammenlignet deg symbolsk med en esel og det ligger sannhet bak det. 

Dette gjør deg akkuat som fariseene. Ond innvendig. 

Dette her er bare falske anklager fra en som bruker løgn for å selge en falsk profet til svake godtroende folk som ikke har vett nok til å gjøre litt enkel research (fakta). Hvis ingen andre gidder, så får jeg stå opp for de svake, så de ikke blir dratt inn i en sekt de risikerer drapstrusler for å komme seg ut av, hvis de skulle ombestemme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, den1m skrev:

Dette her er bare falske anklager fra en som bruker løgn for å selge en falsk profet til svake godtroende folk som ikke har vett nok til å gjøre litt enkel research (fakta). Hvis ingen andre gidder, så får jeg stå opp for de svake, så de ikke blir dratt inn i en sekt de risikerer drapstrusler for å komme seg ut av, hvis de skulle ombestemme seg.

Du lever i en fantasi boble.Verken du eller jeg kan omvende eller hindre folk i å ta til seg kristendomm eller Islam. Før det er Gud som veileder de Han vil og Gud ser hjerter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, omarel skrev:

Du lever i en fantasi boble.Verken du eller jeg kan omvende eller hindre folk i å ta til seg kristendomm eller Islam. Før det er Gud som veileder de Han vil og Gud ser hjerter!

Er det derfor muslimer er nødt til å ty til vold for å fremme den falske profeten sin og holde på de troende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, den1m skrev:

Er det derfor muslimer er nødt til å ty til vold for å fremme den falske profeten sin og holde på de troende?

Og hva hjelper det å gi svar til en esel ( symbolsk) og en som velger å tolke i ondskapens navn? Om jeg svarer eller ikke så har du gjort opp din mening.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam fra koranen:

..vs islam sånn vi hører det fra omrael:


..vs islamsk praksis:

http://www.dagen.no/Meninger/midtøsten/En-kristen-drepes-hvert-femte-minutt-204209

http://www1.cbn.com/cbnnews/world/2016/august/easy-meat-britains-muslim-rape-gang-cover-up

https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/dette-er-sveriges-lovlse-land/3423316012.html

https://www.theguardian.com/global/2015/may/17/losing-their-religion-british-ex-muslims-non-believers-hidden-crisis-faith

og hva kan vi konkludere med? Jo, overraskende nok:

Islam i praksis viser seg overraskende nok med å STEMME MED KORANEN, IKKE MED HVA OMRAEL FORSØKER Å FREMSTILLE ISLAM SOM!

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, den1m skrev:

Islam fra koranen:

..vs islam sånn vi hører det fra omrael:


..vs islamsk praksis:

http://www.dagen.no/Meninger/midtøsten/En-kristen-drepes-hvert-femte-minutt-204209

http://www1.cbn.com/cbnnews/world/2016/august/easy-meat-britains-muslim-rape-gang-cover-up

https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/dette-er-sveriges-lovlse-land/3423316012.html

https://www.theguardian.com/global/2015/may/17/losing-their-religion-british-ex-muslims-non-believers-hidden-crisis-faith

og hva kan vi konkludere med? Jo, overraskende nok:

Islam i praksis viser seg overraskende nok med å STEMME MED KORANEN, IKKE MED HVA OMRAEL FORSØKER Å FREMSTILLE ISLAM SOM!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 "Sterke sanksjoner i muslimske land

I alle muslimske land kan frafall fra islam få sivilrettslige konsekvenser: Man blir gjort arveløs. Hvis man er gift, blir ekteskapet oppløst. Siden rundt 1950 har det også vært økt håndhevelse av dødsstraffene i den muslimske verden.

I Saudi-Arabia kan man bli henrettet. Også land som Pakistan, Iran, Sudan, Afghanistan og delstater i Nigeria har rettsgrunnlag for å håndheve dødsstraff. Ifølge Vogt har det sammenheng med at de strengeste formene for islam har fått økt oppslutning de siste tiårene."

Når mennesker velger å forlate islam fordi de ikke lenger tror, så må de late som de tror for å slippe unna straffen. Dette vil jo skape mye hykleri. Jeg skjønner ikke at dette skal være et gode for et samfunn? Oppfordring til ærlighet vil skape et trygt samfunn som er godt å bo i. Leste engang om Ramadan i et muslimsk samfunn, mange folk latet som de fastet når de var i det offentlige rom, men de drakk og spiste i hemmelighet. Når barn vokser opp i et samfunn hvor de ser at voksne lurer og lyver vil de selv gjøre det samme når de når voksen alder, altså skaper man et samfunn hvor hykleri er godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Prediker du nestekjærlighet, respekt og kristne verdier nå? Tror du Kristus ville ha sagt det samme?

Anonymkode: c0516...b86

 

2 hours ago, den1m said:

Jeg preker sannheten, som jeg får ut av gospelet, og ja det tror jeg han ville gjort. Se hva han sier til fariseerne.

Så Kristi bud om nestekjærlighet og å elske sin fiende er ikke sannhet for deg? Du går betydelig lenger enn Jesus når du snakker til Omarel, og det du sier er nokså krenkende. Hvorfor mener du det er forenlig med Kristi budskap gjennom evangeliene? Jeg synes det er trist at din tro ikke setter deg i stand til å se hva du driver med, og til å praktisere det Kristus lærte oss.

Anonymkode: c0516...b86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Så Kristi bud om nestekjærlighet og å elske sin fiende er ikke sannhet for deg? Du går betydelig lenger enn Jesus når du snakker til Omarel, og det du sier er nokså krenkende. Hvorfor mener du det er forenlig med Kristi budskap gjennom evangeliene? Jeg synes det er trist at din tro ikke setter deg i stand til å se hva du driver med, og til å praktisere det Kristus lærte oss.

Anonymkode: c0516...b86

Du forfeksler politisk korrekthet med nestekjærlighet. Politisk korrekthet har ingenting med nestekjærlighet å gjøre, og hvis du leser evangeliet så ser du også at det er en synd å være feig.

Jeg har ikke lagt noe imellom at muhammed er en falsk profet som får muslimer verden over til å begå grove overgrep og drap. Jesus la heller ikke noe imellom når han ga fariseerne inn (f.eks Matteus 23). Om det sårer følelsene til muslimene blåser jeg i.

Hvis du med fult overlegg godtar ondskap i toleransens navn, hva er du da? Skal vi ofre de kristne i midtøsten på toleransens alter også? For å kritisere det betyr jo at vi er nødt til å kritisere islam, som er grunnen til at kristne der blir utsatt for folkemord. Vil du gi opp kristendommen for å ikke støte noen?

Er det DETTE vi kristne er kalt til?

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...