Gå til innhold

Hvorfor drepte Gud sønnen sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, T-Rex skrev:

Logikk og religion hører ikke sammen.

Dette er det kristne nekter for. For hvis de vedkjenner Guds allmektighet så faller Paulus lære som faktisk er antikristelige lære. Det Jesus presenterte var en Gud alene i sin Guddommelighet. Den som kan tilgi direkte. 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bibelen er ikke en åpenbaring. Det er ekstremt få konfesjoner som ser det slik, og felles for alle disse, er at de er fundamentalister.

Felles for oss som tror Bibelen er Guds ord om Gud er at vi faktisk har noe å tro på. Om argumentet for   kristendommen er at «noen mennesker opplevde noe for flere tusen år siden og forfattet noen tekster, så om du gjør som vi sier skal du få komme til paradis», ja da kan en jo like godt tro på hvilken som helst religiøs skrift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, omarel skrev:

Dette er det kristne nekter for. For hvis de vedkjenner Guds allmektighet så faller Paulus lære som faktisk er antikristelige lære. Det Jesus presenterte var en Gud alene i sin Guddommelighet. Den som kan tilgi direkte. 

Jeg har tidligere prøvd å forklare deg Jesu guddommelighet på bakgrunn av «JEG ER» utsagnene Han kommer med i evangeliene, men det fikk jeg liten respons. Når det gjelder Paulus er det en ny åpenbaring fra den Jesus i himmelen, rettferdiggjørelse ved tro alene gitt fritt til alle mennesker uten noe skille eller fiendeskap dem imellom. Slik som de tidligere hellige profeter fikk sin åpenbaring fra Herren i himmelen gjør også Paulus (ja det samme gjør jo islams profet). 

Jesus kom til Israel, slik skriftene profeterte. Nådens evangelium gitt Paulus til hedningene var et mysterium aldri før åpenbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

 

Jesus kom til Israel, slik skriftene profeterte. Nådens evangelium gitt Paulus til hedningene var et mysterium aldri før åpenbart. 

Helt enig. Jesu kom til jødene ikke til hedningene. 

Paulus var aldri en profet eller sendebud og hans lære er ikke fra Gud eller Jesus. Den er fra han selv.

Derfor er alt det som er Paulus lære og hans like ikke Jesu lære eller Guds.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, omarel skrev:

Helt enig. Jesu kom til jødene ikke til hedningene. 

Paulus var aldri en profet eller sendebud og hans lære er ikke fra Gud eller Jesus. Den er fra han selv.

Slik du tenker om Paulus gjør jeg om Mohammad, men den problematikken tror jeg ikke vi kommer til enighet om så det kan vi la ligge. Men vi er i det minste enig om noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, omarel skrev:

Helt enig. Jesu kom til jødene ikke til hedningene. 

Paulus var aldri en profet eller sendebud og hans lære er ikke fra Gud eller Jesus. Den er fra han selv.

Derfor er alt det som er Paulus lære og hans like ikke Jesu lære eller Guds.

Dette her er du religiøst forpliktet til å si for å diskreditere evangeliet, og ikke for noen annen grunn enn det. 

Paulus vs Muhammed-serien til David Wood er utmerket:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Slik du tenker om Paulus gjør jeg om Mohammad, men den problematikken tror jeg ikke vi kommer til enighet om så det kan vi la ligge. Men vi er i det minste enig om noe.

Vet du hva. Jeg er enig med deg. Men dette er etter provokasjon fra @den1m at jeg velger å ta dette opp på samme måte som han velger å si sine feilaktige synspunkter om Islam. Og ja jeg vet at det jeg sier en vranglære  ihht kirke menighetene, men det er en problematikk som er myntet til @den1m.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, den1m skrev:

Dette her er du religiøst forpliktet til å si for å diskreditere evangeliet, og ikke for noen annen grunn enn det. 

Paulus vs Muhammed-serien til David Wood er utmerket:

 

For en guru du har. Alt han sier er ikke troverdig. Både du og han henviser til falske fabrikate påstander.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Vet du hva. Jeg er enig med deg. Men dette er etter provokasjon fra @den1m at jeg velger å ta dette opp på samme måte som han velger å si sine feilaktige synspunkter om Islam. Og ja jeg vet at det jeg sier en vranglære  ihht kirke menighetene, men det er en problematikk som er myntet til @den1m.

Som Jesus sa, Vend det andre kinnet til. En klok regel for alle, for hvis vi alltid skal ta igjen, vil det bli en evig runddans av sinne som aldri tar slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

For en guru du har. Alt han sier er ikke troverdig. Både du og han henviser til falske fabrikate påstander.

Jaha ... videoen din sier at hvis boken beskriver sex, da kan det ikke koranen være Guds ord. Og nå er David Wood verken noe profet eller Guru, men han har mye bra stoff om islam, så vi tar like godt med den videoen du bruker for å diskreditere ham med her:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JaVel skrev:

Som Jesus sa, Vend det andre kinnet til. En klok regel for alle, for hvis vi alltid skal ta igjen, vil det bli en evig runddans av sinne som aldri tar slutt.

Tja, dette her er jo nyttig som ren folkeopplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JaVel skrev:

Som Jesus sa, Vend det andre kinnet til. En klok regel for alle, for hvis vi alltid skal ta igjen, vil det bli en evig runddans av sinne som aldri tar slutt.

Dette skal jeg ikke si noe i mot. Takk for påminnelsen.

@den1m. Nå sier jeg takk for meg med deg,  og fred med deg. Lykke til videre i din sak.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, den1m skrev:

Tja, dette her er jo nyttig som ren folkeopplysning.

Det er folkeopplysning hvis det er reelle fakta du kommer med men jeg har lest i en annen tråd hvor du deltar, hvor det er snakk om at Islam gir rett til å lyve til mennesker som ikke tilhører islam, og det medfører ikke riktighet slik jeg har forstått. Uansett han som du diskuterer med reagerer med sinne over dine feilopplysninger, og som " hevn" feilopplyser han om kristendommen og slik blir det en runddans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, omarel skrev:

Dette skal jeg ikke si noe i mot. Takk for påminnelsen.

@den1m. Nå sier jeg takk for meg med deg,  og fred med deg. Lykke til videre i din sak.

Da får jeg og ønske deg lykke til videre i livet, at du snur om ifra denne falske profeten din og at du et eller annet sted på veien blir kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JaVel skrev:

Det er folkeopplysning hvis det er reelle fakta du kommer med men jeg har lest i en annen tråd hvor du deltar, hvor det er snakk om at Islam gir rett til å lyve til mennesker som ikke tilhører islam, og det medfører ikke riktighet slik jeg har forstått. Uansett han som du diskuterer med reagerer med sinne over dine feilopplysninger, og som " hevn" feilopplyser han om kristendommen og slik blir det en runddans.

Joda, det medfører riktighet:

https://no.wikipedia.org/wiki/Taqqiya

Og hvorfor tror jeg omarel praktiserer taqqiya her inne? Vel, det er basert på ting han har skrevet, jeg har gått inn på det før. Koranen bekrefter f.eks at bibelen er guds ord, mens han påstår at bibelen er korrupt uten noen bevis, når bevisene sier noe helt annet, at bibelen i dag er den samme som den var når muhammed levde. Det har jeg alle grunner for å tro at han vet.

Du er vantro, sunni muslimer skal ikke lyve seg imellom, men som vantro faller du utenfor den definisjonen der. Shiaer lyver også til muslimer fordi de blir forfulgt av sunnier. Du kan og søke på begrepene kitman, tawriya og muruna.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, den1m skrev:

Joda, det medfører riktighet:

https://no.wikipedia.org/wiki/Taqqiya

Og hvorfor tror jeg omarel praktiserer taqqiya her inne? Vel, det er basert på ting han har skrevet, jeg har gått inn på det før. Koranen bekrefter f.eks at bibelen er guds ord, mens han påstår at bibelen er korrupt uten noen bevis, når bevisene sier noe helt annet, at bibelen i dag er den samme som den var når muhammed levde. Det har jeg alle grunner for å tro at han vet.

Du er vantro, sunni muslimer skal ikke lyve seg imellom, men som vantro faller du utenfor den definisjonen der. Shiaer lyver også til muslimer fordi de blir forfulgt av sunnier. Du kan og søke på begrepene kitman, tawriya og muruna.

Kremt..shiaer er også muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, JaVel skrev:

Kremt..shiaer er også muslimer.

jepp, men sunnier mener ikke shiaer er muslimer, og shiaer mener ikke sunnier er muslimer... ergo er det tillatt å lyve (sånn jeg har skjønt det). omarel ga ivertfall inntrykk av å se det slik.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, den1m skrev:

jepp, men sunnier mener ikke shiaer er muslimer, og shiaer mener ikke sunnier er muslimer... ergo er det tillatt å lyve (sånn jeg har skjønt det). omarel ga ivertfall inntrykk av å se det slik.

Korrigerer deg. Det er den grenen som sier ting som strider i mot Koranen og hans sendebud blant shia som ikke er muslimer per definisjon. Det er flere grener inne  shia og en av dem er rafida blant annet. Så det er ikke alle.

Jeg har korrigert deg uttalige ganger om løyn i islam så det gidder jeg ikke lenger. Du vrenger og vrir på det som passer din hat for islam.

Men dette gjentar jeg. Vi muslimer tror på det som er åpenbart Jesus. Det vil si det Gud sendte til Jesus. Det heter Jesus evangeliet. Vi tror ikke på at bibelen er Guds ord som er åpenbart Jesus. Denne forskjellen har jeg fortalt seg så mange ganger at dette vet du så inderlig godt. Så hvorfor snur du på dette gang på gang. Er ikke det løyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, den1m skrev:

Jaha ... videoen din sier at hvis boken beskriver sex, da kan det ikke koranen være Guds ord. Og nå er David Wood verken noe profet eller Guru, men han har mye bra stoff om islam, så vi tar like godt med den videoen du bruker for å diskreditere ham med her:

 

Han har mye løgn! Og igjen hvor i Koranen står sex beskrevet? Nå viser du til ny falskhet og noe som ikke er i Koranen.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, omarel skrev:

Korrigerer deg. Det er den grenen som sier ting som strider i mot Koranen og hans sendebud blant shia som ikke er muslimer per definisjon. Det er flere grener inne  shia og en av dem er rafida blant annet. Så det er ikke alle.

Jeg har korrigert deg uttalige ganger om løyn i islam så det gidder jeg ikke lenger. Du vrenger og vrir på det som passer din hat for islam.

Men dette gjentar jeg. Vi muslimer tror på det som er åpenbart Jesus. Det vil si det Gud sendte til Jesus. Det heter Jesus evangeliet. Vi tror ikke på at bibelen er Guds ord som er åpenbart Jesus. Denne forskjellen har jeg fortalt seg så mange ganger at dette vet du så inderlig godt. Så hvorfor snur du på dette gang på gang. Er ikke det løyn?

Du har ikke korrigert meg, men gir inntrykk av det ved å bekrefte det jeg sier med en påtatt irritert tone.

Et ikke-eksisterende Jesus-evangelie det ikke finnes noe beviser for noen gang har eksistert er ikke noe annet enn en avsporing. Evangeliene i nye testamentet har vi, det stemmer med gamle testamentet og historiske funn og kilder utenfor bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...