Gå til innhold

Hvordan få bryllupet til å kun handle om oss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, O.G. skrev:

En intime vielse med bare dere to og forloverne og så middag, da får du kjærlighetsdagen din, deretter ett eller annet dere kaller vennelag, sånn at mannen din får festen han ønsker seg.

Har funnet meg kjole jeg elsker, 799,- på Nelly.com. så enkel er jeg 😆

Anonymkode: 023d4...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har funnet meg kjole jeg elsker, 799,- på Nelly.com. så enkel er jeg 😆

Anonymkode: 023d4...66a

Ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen råd til deg, men vil bare si at jeg forstår deg godt ts!
Brylluppet vil man jo at skal handle om seg, og ikke måtte ha så mye ansvar for å underholde gjestene. Det er jo en utmattende dag som brud med tidlig opp, mange nerver og tanker , sminking, hår, gåing i vonde sko, og å ha så mye følelser og glede. Da har man på en måte nok med seg selv.

 

Anonymkode: f7cfc...fd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det virker sånn når man leser om beste/verste bryllupshistorier. Alle kommenterer hvor bra eller dårlig det var å være gjest. Maten skal passe alle typer, smaker og allergier - veldig forståelig altså, men stressende. Hvor man sitter ift  brudeparet og hvilke man trives med å sitte ved og ikke. Man skal tenke på hvilke folk som lå  sitte sammen og ikke. I min familie er det MYE problemer, så å finne bordplassering kommer til å bli utfordrende. 

Også har jeg en forlover som mener jeg skal betale hår, sminke og kjole for henne. I tillegg mor til noen selvutnevnte brudepiker som mener jeg skal betale for hår og kjole der også. 

Har allerede fått flere telefoner fra familien min om hvordan de vil ha det i mitt bryllup..

Anonymkode: 023d4...66a

Da gir du familien din klar beskjed om at det er du som bestemmer over ditt bryllup, og det er ditt budsjett som gjelder.

Hva angår maten, så tar du hensyn til eventuelle allergier og vegetarisme (skriv i invitasjonen av de må gi snarlig tilbakemelding på dette), men stopper der. Om noen er på diett eller har besynderlige preferanser så får det være deres problem. Dere velger en middag dere liker, og som ikke er altfor sær. Om noen av gjestene ikke liker lam eller sjøtunge så får det også være deres problem - sånn er det å være invitert i selskap. Ikke avslør middagen til folk på forhånd, du har ikke opplysningsplikt utover allergihensyn etc.

Bordplassering gjør dere også på deres måte. Ikke splitt par, men utover det så mikser dere som dere vil. Om noen er bitre fiender kan det være greit å plassere dem langt fra hverandre, men man kan ikke forvente å sitte bare med folk man kjenner eller liker supergodt. Om gjester lager trøbbel så har de ingenting der å gjøre.

Angående forlover og brudepikes antrekk, hår og sminke: det kommer an på. Om du har klare preferanser/krav til hva de skal ha på seg, fargekoordinere osv, så bør du betale. Om de derimot kan få bruke sine egne selskapskjoler fra skapet, og ordne håret som de selv ønsker, så trenger du ikke betale. Jeg betalte ikke noe for min egen forlover. Hun valgte en pen knelang coctailkjole hun allerede hadde kjøpt fra før, og ordnet håret selv enkelt med en vanlig krølltang på 10 minutter. Både hun og jeg var fornøyd med det. Brudepikene kan også være kledd i vanlige penkjoler.

Igjen, du må sette grenser her. Ikke del detaljer rundt bryllupet med familien, om de bare skaper trøbbel. Ikke åpne for noen diskusjon. Det er ditt bryllup, og hvis de ikke godtar det, så blir de ikke invitert.

 

 

 

 

Anonymkode: fd738...8d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ingen råd til deg, men vil bare si at jeg forstår deg godt ts!
Brylluppet vil man jo at skal handle om seg, og ikke måtte ha så mye ansvar for å underholde gjestene. Det er jo en utmattende dag som brud med tidlig opp, mange nerver og tanker , sminking, hår, gåing i vonde sko, og å ha så mye følelser og glede. Da har man på en måte nok med seg selv.

 

Anonymkode: f7cfc...fd8

Takk for å ikke bli kalt egoistisk. Det var så mye mas og forventninger fra familien min at jeg utsatte to år for å slippe å planlegge alt ennå. Det begynte en periode å gå på psyken løs. 

Det beste er vel å ha det på et hotell slik at hotellet styrer det meste. 

Anonymkode: 023d4...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har funnet meg kjole jeg elsker, 799,- på Nelly.com. så enkel er jeg 😆

Anonymkode: 023d4...66a

Hvilken kjole er det? :) Link?

Anonymkode: f7cfc...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen råd til deg, men vil bare si at jeg forstår deg godt ts!
Brylluppet vil man jo at skal handle om seg, og ikke måtte ha så mye ansvar for å underholde gjestene. Det er jo en utmattende dag som brud med tidlig opp, mange nerver og tanker , sminking, hår, gåing i vonde sko, og å ha så mye følelser og glede. Da har man på en måte nok med seg selv.

 

Anonymkode: f7cfc...fd8

Hvis ansvar er det da, om enn ikke brudeparets?

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da gir du familien din klar beskjed om at det er du som bestemmer over ditt bryllup, og det er ditt budsjett som gjelder.

Hva angår maten, så tar du hensyn til eventuelle allergier og vegetarisme (skriv i invitasjonen av de må gi snarlig tilbakemelding på dette), men stopper der. Om noen er på diett eller har besynderlige preferanser så får det være deres problem. Dere velger en middag dere liker, og som ikke er altfor sær. Om noen av gjestene ikke liker lam eller sjøtunge så får det også være deres problem - sånn er det å være invitert i selskap. Ikke avslør middagen til folk på forhånd, du har ikke opplysningsplikt utover allergihensyn etc.

Bordplassering gjør dere også på deres måte. Ikke splitt par, men utover det så mikser dere som dere vil. Om noen er bitre fiender kan det være greit å plassere dem langt fra hverandre, men man kan ikke forvente å sitte bare med folk man kjenner eller liker supergodt. Om gjester lager trøbbel så har de ingenting der å gjøre.

Angående forlover og brudepikes antrekk, hår og sminke: det kommer an på. Om du har klare preferanser/krav til hva de skal ha på seg, fargekoordinere osv, så bør du betale. Om de derimot kan få bruke sine egne selskapskjoler fra skapet, og ordne håret som de selv ønsker, så trenger du ikke betale. Jeg betalte ikke noe for min egen forlover. Hun valgte en pen knelang coctailkjole hun allerede hadde kjøpt fra før, og ordnet håret selv enkelt med en vanlig krølltang på 10 minutter. Både hun og jeg var fornøyd med det. Brudepikene kan også være kledd i vanlige penkjoler.

Igjen, du må sette grenser her. Ikke del detaljer rundt bryllupet med familien, om de bare skaper trøbbel. Ikke åpne for noen diskusjon. Det er ditt bryllup, og hvis de ikke godtar det, så blir de ikke invitert.

 

 

 

 

Anonymkode: fd738...8d1

De jentene som ønsker å være brudepiker har ikke en eneste penkjole så det måtte jeg ordne for de. Moren har heller inn råd til å få hår fikset og hun er heller ikke flink. Så hun forventet at jeg fikset håret deres før jeg gikk i kirken selv. Å fortelle barna i ettertid at dere kan ikke være brudepiker fordi jeg ikke har tid til å fikse håret deres eller råd til å finne kjoler er ikke kult. 

Eneste jeg sa til forlover var at blå kjole til forlover hadde jo vært fint, jeg vet hun har flere blåe. Men hun tok opp at hun ikke har råd til å kjøpe så det måtte jeg ordne. Jeg ønsker å få hår og sminke fikset hos frisør da jeg ikke er flink til dette. Spurte om hun ville være med og det kan hun om jeg betaler. Da svarte jeg at hun må jo ikke, det var bare et spørsmål. 

Mormoren min ville ikke komme siden faren min kom. Søsteren min setter ut rykter om bryllupet før hun har fått invitasjon. Jeg gledet meg stort over planlegging helt til familien min tok helt av. Nå har jeg ikke samme glede lengre. 

Jeg rakk ikke dele om hvilke lokalet vi ønsker en gang før det kom 20 meninger. Det hjelper ikke å ikke svare heller for da kommer antagelser. Derfor ønsket jeg å ha et lite bryllup. Men det går mot samboers ønsker.

Anonymkode: 023d4...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig blir bryllupet på dette hotellet med alle 100 gjestene om 2 år. Da legger jeg alt i hotellets hender, det får bare koste. Men da slipper jeg det selv.

Anonymkode: 023d4...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet er for dere. Men bryllupsfesten er for alle som ønsker å feire dagen sammen med dere. Og for at dere skal ha en artig og minnerik fest, så må dere sørge for at gjestene også trives, så dere må nesten ta litt hensyn til gjestene også. 

Det høres ikke ut som en bryllupsfest er noe for deg. Men siden kjæresten din ønsker det, så må dere finne noe som kan gjøre at dere begge blir fornøyd. Kanskje dere kan reise bort og gifte dere, en romantisk ferie eller helg i utlandet med bare dere to, eller kun nærmeste familie med foreldre og søsken. Dere kan ordne slik at du får ordnet deg med sminke og hår enten på hotellet eller hos frisør, dere kan pynte dere som dere har ett stort bryllup, møtes i vielseslokalet om det er hos på kontor eller ett lite kapell. Dere kan ordne fotograf som tar fine bilder. Skifte klær, dra ut å spise god mat på resturant, før dere drar tilbake til hotellet. Dere kan planlegge dagen helt for dere. Når dere kommer hjem kan dere ordne til en fest for å feire bryllupet, men uten alt presset. Da får dere dagen deres helt for dere selv (eller kun familie), men han får også festen som han ønsker seg med familie og venner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De jentene som ønsker å være brudepiker har ikke en eneste penkjole så det måtte jeg ordne for de. Moren har heller inn råd til å få hår fikset og hun er heller ikke flink. Så hun forventet at jeg fikset håret deres før jeg gikk i kirken selv. Å fortelle barna i ettertid at dere kan ikke være brudepiker fordi jeg ikke har tid til å fikse håret deres eller råd til å finne kjoler er ikke kult. 

Eneste jeg sa til forlover var at blå kjole til forlover hadde jo vært fint, jeg vet hun har flere blåe. Men hun tok opp at hun ikke har råd til å kjøpe så det måtte jeg ordne. Jeg ønsker å få hår og sminke fikset hos frisør da jeg ikke er flink til dette. Spurte om hun ville være med og det kan hun om jeg betaler. Da svarte jeg at hun må jo ikke, det var bare et spørsmål. 

Mormoren min ville ikke komme siden faren min kom. Søsteren min setter ut rykter om bryllupet før hun har fått invitasjon. Jeg gledet meg stort over planlegging helt til familien min tok helt av. Nå har jeg ikke samme glede lengre. 

Jeg rakk ikke dele om hvilke lokalet vi ønsker en gang før det kom 20 meninger. Det hjelper ikke å ikke svare heller for da kommer antagelser. Derfor ønsket jeg å ha et lite bryllup. Men det går mot samboers ønsker.

Anonymkode: 023d4...66a

Da ville jeg ha forventet at samboer tok hensyn og godtok et mindre bryllup, når du har en familie som ikke gjør opplevelsen hyggelig for deg. Det gjør man vel for den man elsker?

Altså, jeg satte pris på et stort bryllup selv, og koste meg utrolig mye på bryllupsdagen min. Men det var jo fordi vi var omringet av mennesker som ønsket oss alt godt, og som oppførte seg fint hele veien. Hadde mannen min hatt en familie som ikke klarte å oppføre seg, som gjorde ting vanskelig for ham og ødela opplevelsen hans i forkant, så hadde jeg så klart tatt hensyn til det. Ville aldri ha trumfet igjennom et stort bryllup. Da hadde vi tatt vielsen på tinghuset, og vært fornøyd med det. Heller blåst av bryllupsbudsjettet på en fantastisk bryllupsreise, bare vi to.

Synes samboeren din bør ta hensyn her.

Anonymkode: fd738...8d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å utelate største delen av min familie.

Anonymkode: 023d4...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.4.2018 den 15.28, AnonymBruker skrev:

Vi har kikket på å ha bryllup på et hotell i nærheten. De er kjente for å tilrettelegge alt til et bryllup. På den måten slipper vi mest mulig av stresset selv. Er det noe en gjest trenger så får de det der. Vi blir nesten som gjester selv! 

Mulig jeg virker egoistisk, men ellers vil jeg alltid gå å bekymre meg for om tante eller kompis koser seg. Mens alt jeg vil er å være i selskap med samboer. Jeg ønsker å ha muligheten til å snike meg unna for å kline litt med mannen i mitt liv. Sikkert litt fjortis av meg. 

Anonymkode: 023d4...66a

Skjønner deg godt, jeg :) Bryllupet er jo deres dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ha gjester om du ikke gidder bry deg om de? 

Man inviterer gjester fordi de betyr noe og man har et ønske at de skal få dele dagen med brudeparet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere gifter dere da helt alene. Tror ukjente kan være vitner både på tinghuset og dersom dere gifter dere f.eks. i en sjømannskirke utenlands. Dersom dere ikke har vilje til å sørge for et bryllup hvor gjestene også føler seg tilfreds og ivaretatt, så synes jeg ikke dere skal ha gjester i det hele tatt. 

Et bryllup handler uansett om dere selv, selv om det kreves en del planlegging når det er et stort bryllup. Er det så krise om man har brukt litt tid på forberedelse? Håper at eventuelle gjester vet at du kun ønsker fokus på deg selv og ikke annet, så de kan få droppe å komme. Dere skal gifte dere...det er ikke siste dagen i livet du skal få se mannen din. Det kommer nok av dager hvor dere er helt alene og kun kan ha fokus på dere. F.eks. bryllupsreise. 

Endret av Luckiness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenk å invitere til stor bryllupsfest og så attpåtil gjøre det hyggelig for gjestene, det skulle tatt seg ut! 

 

Anonymkode: dde99...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2018 den 11.26, happiest skrev:

Hvorfor ha gjester om du ikke gidder bry deg om de? 

Man inviterer gjester fordi de betyr noe og man har et ønske at de skal få dele dagen med brudeparet. 

Samboer vil som sagt ha stort bryllup. Leser du i det hele tatt før du svarer?

Anonymkode: 023d4...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2018 den 12.06, Luckiness skrev:

Dere gifter dere da helt alene. Tror ukjente kan være vitner både på tinghuset og dersom dere gifter dere f.eks. i en sjømannskirke utenlands. Dersom dere ikke har vilje til å sørge for et bryllup hvor gjestene også føler seg tilfreds og ivaretatt, så synes jeg ikke dere skal ha gjester i det hele tatt. 

Et bryllup handler uansett om dere selv, selv om det kreves en del planlegging når det er et stort bryllup. Er det så krise om man har brukt litt tid på forberedelse? Håper at eventuelle gjester vet at du kun ønsker fokus på deg selv og ikke annet, så de kan få droppe å komme. Dere skal gifte dere...det er ikke siste dagen i livet du skal få se mannen din. Det kommer nok av dager hvor dere er helt alene og kun kan ha fokus på dere. F.eks. bryllupsreise. 

Leser du at vi er uenige om hva vi ønsker?

Anonymkode: 023d4...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...