Gå til innhold

Hvordan få bryllupet til å kun handle om oss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns alt handler om å gjøre gjestene fornøyde! Så jeg ønsker nesten ikke et stort bryllup fordi jeg har behov for at alt handler om meg og han. 

Han derimot ønsker et stort bryllup hvor man inviterer alt og alle. Hvordan får man da en slik dag til å gi hverandre mest mulig tid til hverandre og ikke alt for gjestene?

Anonymkode: 023d4...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da gifter du deg på tinghuset og får noen som jobber der til å være forlovere. Da er dere helt alene den dagen.

Så kan dere spise en middag ute eller hjemme, alene.

Problem solved

Anonymkode: fd9e3...772

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da gifter du deg på tinghuset og får noen som jobber der til å være forlovere. Da er dere helt alene den dagen.

Så kan dere spise en middag ute eller hjemme, alene.

Problem solved

Anonymkode: fd9e3...772

Han vil ha stort bryllup, les hele før du svarer er du grei. Så hvordan få et stort bryllup etter hans ønsker og likevel mitt ønske om at det handler mer om oss enn gjestene. Det er spørsmålet.

Anonymkode: 023d4...66a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke reise bort med bare nærmeste venner/familie. Da blir det mye mer intimt, og kan bare handle om dere to. Nå vil ikke jeg gifte meg, men kjæresten min vil også ha et stort og tradisjonelt bryllup. Jeg tenker som så at man kan møtes på midten, og fokusere på det som er viktigst; nemlig dere to.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De folke dere inviterer samles jo kun den dagen fordi dere gifter dere, altså for deres skyld. Hadde dere ikke hatt bryllup den dagen så hadde de nok hatt bedre ting å gjøre. Så det handler jo sånn sett om bare dere to fra før av. Om du ønsker tips til hvordan du kan få en stor forsamling til å kun prate om dere, måpe av beundring og alt som har med dere å gjøre, så må du nok spytte inn litt penger i den innbydelsen. Du kan ikke tvinge folk til å lukke øya for alt og alle andre den dagen, de er gjester og ikke rekvisitter. 

Anonymkode: 6ee4b...f34

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å lage den bryllupsfeiringen dere vil ha og sette deres preg på den fremfor å føle at dere må gjøre det ene og det andre fordi dere føler at det er forventet av gjestene. Da tror jeg nok dere vil være mye mer fornøyd med feiringen deres og ha en hyggeligere dag, uansett størrelse på bryllupet :-)

Og, som en annen her sa: Gjestene er jo der på grunn av dere og bryllupet deres.

Lykke til <3

Anonymkode: 61772...c44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inviterer man gjester, handler faktisk alt om å gjøre gjestene fornøyde. 

Anonymkode: 761b1...058

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg lista lavt, men inviter mange gjester. Ha for eksempel et sommerbryllup med sommerantrekk. Hvis du har en avslappet holdning til detaljer, vil du slippe å bekymre deg for at noe skal gå galt. Dermed får dere mer fokus på hverandre. Dere kan også lage en bildekavalkade om deres vei sammen. Fortell gjerne selv morsomme detaljer om kjærligheten og bildene. Da får dere det fokuset dere ønsker på dagen, og dere får mimret sammen.  Hvis dere ikke ønsker taler, kan dere jo be folk heller skrive et ark med noen ord til dere som en del av gaven. Det er fint å dele dagen med de man setter pris på, men hva med å sørge for at dere drar rett på bryllupsreise etterpå? 

Anonymkode: b4563...00b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vil ha stort bryllup, les hele før du svarer er du grei. Så hvordan få et stort bryllup etter hans ønsker og likevel mitt ønske om at det handler mer om oss enn gjestene. Det er spørsmålet.

Anonymkode: 023d4...66a

Bruk en bryllupsplanlegger eller få venner som dere vet er flinke til slikt, til å ivareta og tilrettelegge for gjestenes behov slik at dere kan fokusere på dere selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere bryr dere om gjestene, slik at de får det bra, så vil de snakke om dere :) Blide og fornøyde gjester som føler seg godt i varetatt gleder seg på brudeparets vegne og gjør det meste for å gi noe godt tilbake (god stemning, blide smil, etc). 

Hvis dere fokuserer på dere, vil ikke gjestene føle seg godt tatt vare på, og dermed vil de heller fokusere på hverandre.

Anonymkode: db73e...9b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt problemer med å forstå konseptet. Bryllupet skal handle kun om deg og mannen. Har du noen tanker om hvordan det skal la seg gjøre, uavhengig av mannens ønske om stort bryllup?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vil ha stort bryllup, les hele før du svarer er du grei. Så hvordan få et stort bryllup etter hans ønsker og likevel mitt ønske om at det handler mer om oss enn gjestene. Det er spørsmålet.

Anonymkode: 023d4...66a

Har vel aldri eksistert et bryllup der det handler mer om gjestene enn brudeparet?

Anonymkode: 5b842...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Roci skrev:

Bruk en bryllupsplanlegger eller få venner som dere vet er flinke til slikt, til å ivareta og tilrettelegge for gjestenes behov slik at dere kan fokusere på dere selv. 

Vi har kikket på å ha bryllup på et hotell i nærheten. De er kjente for å tilrettelegge alt til et bryllup. På den måten slipper vi mest mulig av stresset selv. Er det noe en gjest trenger så får de det der. Vi blir nesten som gjester selv! 

Mulig jeg virker egoistisk, men ellers vil jeg alltid gå å bekymre meg for om tante eller kompis koser seg. Mens alt jeg vil er å være i selskap med samboer. Jeg ønsker å ha muligheten til å snike meg unna for å kline litt med mannen i mitt liv. Sikkert litt fjortis av meg. 

Anonymkode: 023d4...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vel aldri eksistert et bryllup der det handler mer om gjestene enn brudeparet?

Anonymkode: 5b842...5f9

Jeg syns det virker sånn når man leser om beste/verste bryllupshistorier. Alle kommenterer hvor bra eller dårlig det var å være gjest. Maten skal passe alle typer, smaker og allergier - veldig forståelig altså, men stressende. Hvor man sitter ift  brudeparet og hvilke man trives med å sitte ved og ikke. Man skal tenke på hvilke folk som lå  sitte sammen og ikke. I min familie er det MYE problemer, så å finne bordplassering kommer til å bli utfordrende. 

Også har jeg en forlover som mener jeg skal betale hår, sminke og kjole for henne. I tillegg mor til noen selvutnevnte brudepiker som mener jeg skal betale for hår og kjole der også. 

Har allerede fått flere telefoner fra familien min om hvordan de vil ha det i mitt bryllup..

Anonymkode: 023d4...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen. 

Romantikk mellom dere to blir det jo nok av. Dere blir viet, som jo er en sterk og rørende opplevelse i seg selv. Dere sitter sammen under hele middagen, holder taler til hverandre, danser brudevals og mater hverandre med kake. Hvor mye klining det blir rom for, er et annet spørsmål. Der gjelder vel de samme kutymer som ellers i sosiale lag; litt kyssing er fint, intens råklining er kleint for de andre. Spar det til bryllupsnatten, hvor dere er alene. Hvis målet med bryllupet er å få kline mest mulig, så ser jeg ikke helt poenget. Det skal være litt classy.

Angående gjestenes trivsel, så må man nesten bare bestemme seg for å droppe den bekymringen, og heller legge grunnlag på forhånd for at festen blir så fin som mulig. De viktigste tingene er et hyggelig lokale som er tilrettelagt for alle gjestene (f.eks. rullestol om nødvendig), at folk er invitert med partnere og får sitte sammen under middagen, at catering er av kvalitet og tar hensyn til allergier, at det ikke er for mye venting mellom kirke og middag og ikke altfor lange taler, og at det er fri bar med dans og musikk på kvelden. Så lenge disse grunnleggende tingene er på plass, så må dere senke skuldrene og stole på at folk koser seg. Om tante Gerda likevel kjeder seg i et hjørne eller misliker dansemusikken så får det være hennes problem. 

Når dagen er der så kommer ting til å gå så fort, nesten som i en virvelvind. Alle vil prate med dere, ta bilder, dere er opptatt med å spise, høre på taler, brudevals, drikke champagne. Dere kommer ikke til å legge merke til alt gjestene gjør eller tenker under selskapet.

Anonymkode: fd738...8d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En intime vielse med bare dere to og forloverne og så middag, da får du kjærlighetsdagen din, deretter ett eller annet dere kaller vennelag, sånn at mannen din får festen han ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen. 

Romantikk mellom dere to blir det jo nok av. Dere blir viet, som jo er en sterk og rørende opplevelse i seg selv. Dere sitter sammen under hele middagen, holder taler til hverandre, danser brudevals og mater hverandre med kake. Hvor mye klining det blir rom for, er et annet spørsmål. Der gjelder vel de samme kutymer som ellers i sosiale lag; litt kyssing er fint, intens råklining er kleint for de andre. Spar det til bryllupsnatten, hvor dere er alene. Hvis målet med bryllupet er å få kline mest mulig, så ser jeg ikke helt poenget. Det skal være litt classy.

Angående gjestenes trivsel, så må man nesten bare bestemme seg for å droppe den bekymringen, og heller legge grunnlag på forhånd for at festen blir så fin som mulig. De viktigste tingene er et hyggelig lokale som er tilrettelagt for alle gjestene (f.eks. rullestol om nødvendig), at folk er invitert med partnere og får sitte sammen under middagen, at catering er av kvalitet og tar hensyn til allergier, at det ikke er for mye venting mellom kirke og middag og ikke altfor lange taler, og at det er fri bar med dans og musikk på kvelden. Så lenge disse grunnleggende tingene er på plass, så må dere senke skuldrene og stole på at folk koser seg. Om tante Gerda likevel kjeder seg i et hjørne eller misliker dansemusikken så får det være hennes problem. 

Når dagen er der så kommer ting til å gå så fort, nesten som i en virvelvind. Alle vil prate med dere, ta bilder, dere er opptatt med å spise, høre på taler, brudevals, drikke champagne. Dere kommer ikke til å legge merke til alt gjestene gjør eller tenker under selskapet.

Anonymkode: fd738...8d1

Beklager men siste to innleggene før denne gir mer informasjon. Håper det gjør at du forstår litt mer av hva jeg sliter med.

Anonymkode: 023d4...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...