Gå til innhold

Låst i en dårlig situasjon.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At du har gjennomført abort seks ganger før betyr på ingen måte at du ikke bør gjennomføre nå. 

Anonymkode: daa78...711

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at jeg burde forlate han, men jeg klarer det ikke. Jeg vil heller dø enn å være uten han, han er alt for meg.

Anonymkode: 655d8...eaa

Sett utenfra så høres det ut som han har et jerngrep om deg. Han skremmer vekk hele ditt sosiale nettverk og er voldelig og kontrollerende. Det er ikke kjærlighet, det er maktmisbruk. Det er knalltøft å komme seg ut av, det har mange erfart før deg. Men det er mulig. Selv om det ikke føles sånn ut akkurat nå. 

Anonymkode: db4bb...134

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at jeg burde forlate han, men jeg klarer det ikke. Jeg vil heller dø enn å være uten han, han er alt for meg.

Anonymkode: 655d8...eaa

Les din egen setning høyt 45 ganger. Vil du heller dø enn å gå fra en mann som er voldelig mot deg og dine venner? Hva tror du han kommer til å gjøre med babyen når den skriker i 5 timer ? 

Anonymkode: bd252...8ea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at jeg burde forlate han, men jeg klarer det ikke. Jeg vil heller dø enn å være uten han, han er alt for meg.

Anonymkode: 655d8...eaa

Da er det like greit å kontakte barnevernet nå, for å avtale frivillig adopsjon så fort barnet er født. Fortell at du heller ønsker å være med din narkomane og voldelike kjæreste enn å ha barnet, og at du dermed skjønner at du må adoptere det bort, siden det ikke kan ha en slik oppvekst. Jeg tar for gitt at du skjønner det. 

Anonymkode: 59bf1...7e1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herlighet... du har de samme forutsetningene som alle andre for å ta grep  om sitt eget liv. Du vet hva du må gjøre. Du pakker tingene dine med en eneste gang og kommer deg vekk. Du har internett så du kan finne telefonnr til kommunene og finne ut av eventuellt krisehjelp du kan få (bosted, mat etc). Din mor og venner vil helt sikkert hjelpe deg når de forstår at du virkelig har gått fra typen og at du og det lille ufødte barnet trenger dem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg er ikke akkurat stolt over det, hvis det er det dere tror. Men jeg har aldri vært klar til å bli mor til et barn, for situasjonen rundt meg har aldri vært optimal. Jeg er allergisk mot prevensjon og fikk ikke noe informasjon til alternativ annet enn kondom, og som dere kan se så er ikke kondomet alltid trygt. Jeg har nå fått informasjon om kobberspiral som er uten hormonene, men fikk den informasjonen for sent.

Anonymkode: 655d8...eaa

Ekstremt dårlig unnskyldning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at jeg burde forlate han, men jeg klarer det ikke. Jeg vil heller dø enn å være uten han, han er alt for meg.

Anonymkode: 655d8...eaa

Og nettopp der beviste du at du ikke er egnet som mor. Det å bli foreldre er en stor oppgave og man må ha evnen til å sette barnets beste først. Ved å bli hos en mann som utøver vold, er utilregnelig og som bruker narkotika er ikke et miljø barn bør vokse opp i. Men du vil heller dø enn å leve uten han. Du skal bli mamma nå. Den eneste dø skal dø for er barnet ditt.æ, ikke en mann. 

Anonymkode: 21ecb...908

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Huff, hva med å sterilisere seg? Du høres virkelig ikke ut som et godt morsemne, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Huff, hva med å sterilisere seg? Du høres virkelig ikke ut som et godt morsemne, dessverre. 

Jeg liker barn og vil ha barn, jeg ønsker ikke å sterilisere meg. Bare fordi situasjonen min ikke er den beste, så betyr det ikke at det alltid skal være sånn.. unnskyld meg. Dessuten er jeg nok for ung, ingen lege ville sterilisert en 22 åring.

 

Anonymkode: 655d8...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dævendøtte said:

Huff, hva med å sterilisere seg? Du høres virkelig ikke ut som et godt morsemne, dessverre. 

Enig med dette, så lenge du mener at du virkelig heller vil dø enn å leve uten mannen din. Snakk med Amatea og fastlege angående adopsjon, du kan ikke under noen omstendigheter tenke at det er bra for et barn å vokse opp i omgivelsene du skisserer her.

Anonymkode: b606a...0c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker barn og vil ha barn, jeg ønsker ikke å sterilisere meg. Bare fordi situasjonen min ikke er den beste, så betyr det ikke at det alltid skal være sånn.. unnskyld meg. Dessuten er jeg nok for ung, ingen lege ville sterilisert en 22 åring.

 

Anonymkode: 655d8...eaa

Du må for pokker vokse opp og ta litt ansvar i livet ditt! Blir redd jeg, når du skriver du er 22 år, og ikke klarer å tenke lengre enn du gjør. Ta deg i sammen, kvitt deg med kjæresten din og start på nytt med ungen. Ellers håper jeg virkelig Barnevernet kommer inn i bildet, selv om det er siste løsning. Sånn som du skriver nå, virker du ikke ansvarsfull nok til å ta vare på deg selv engang. Hjelper ikke skylde på noen andre, du har 100 % ansvar for ungen din og deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det virkelig vært så enkelt for dere å gi opp deres eget barn til adopsjon? Jeg vil absolutt ikke adoptere bort barnet mitt. Jeg ønsker og har håp om å få dette til å funke. Jeg vil ikke kontakte barnevernet, for jeg vet at de kommer til å ta barnet mitt fra meg, de har tatt barna til flere jeg kjenner i min omgangskrets.

Anonymkode: 655d8...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill time hos fastlegen, og vær helt ærlig med ham. Det er mulig å ta abort selvom du er gått over 12 uker. Tenk på hvordan det vil bli for barnet dersom det vokser opp og må ha samvær med en voldelig far, er det det du ønsker? Dersom du velger å beholde barnet, er du nødt til å bryte med kjæresten din ellers mister du barnet. Ta kontakt med barnevernet så får du støtte og råd. Ta også kontakt med NAV eller kommunen, så hjelper de deg med å finne et sted å bo.

Anonymkode: 3371a...a65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkens, sjekk kalenderen...

Anonymkode: c703b...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen valg:

1: Sen abort.

2: Behold barnet til det blir tatt fra dere av barnevernet.

3: Adopter bort barnet så det har en sjanse til et godt liv.

Du får ingen happy ending før du blir voksen og setter ungen beste foran narkovraket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestill time hos fastlegen, og vær helt ærlig med ham. Det er mulig å ta abort selvom du er gått over 12 uker. Tenk på hvordan det vil bli for barnet dersom det vokser opp og må ha samvær med en voldelig far, er det det du ønsker? Dersom du velger å beholde barnet, er du nødt til å bryte med kjæresten din ellers mister du barnet. Ta kontakt med barnevernet så får du støtte og råd. Ta også kontakt med NAV eller kommunen, så hjelper de deg med å finne et sted å bo.

Anonymkode: 3371a...a65

Abort er uaktuelt. Jeg har fortsatt litt håp om at det kan bli bedre, at når barnet kommer så vil han forandre seg og prioritere riktig.. Han er flink og snill med barn, så han ville aldri lagt hendene sine på ungen som noen andre i tråden også hintet til. 

Anonymkode: 655d8...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folkens, sjekk kalenderen...

Anonymkode: c703b...99d

Det er 2 april i dag, er kalenderen din riktig?

Anonymkode: 655d8...eaa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folkens, sjekk kalenderen...

Anonymkode: c703b...99d

Kalenderen min sier 2. April. Hva med din? 

Anonymkode: a42f6...5fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Abort er uaktuelt. Jeg har fortsatt litt håp om at det kan bli bedre, at når barnet kommer så vil han forandre seg og prioritere riktig.. Han er flink og snill med barn, så han ville aldri lagt hendene sine på ungen som noen andre i tråden også hintet til. 

Anonymkode: 655d8...eaa

Han kommer ALDRI til å forandre seg. Nå får du pokkern meg ta grep om ditt eget liv å verne om ungen du setter til verden! Barnevernet får snusen i dette uansett, så du må gjøre noe med situasjonen din NÅ! 

Anonymkode: a42f6...5fb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke avhengig av han, du føler deg hjelpesløs alene. Storsamfunnet er til for å gi støtte til deg. Jeg skal ikke si at det er perfekt, det er det dessverre ikke, men både du og barnet ditt får mer økonomisk støtte, og hjelpetilbud alene. Blir du med han har du større risiko for at barnevernet kommer inn og tar over ansvaret for barnet ditt, hvis du ikke er villig til å ta ansvar selv. Du ser vel selv at dette miljøet og barnefar ikke er bra for et barn å vokse opp med? 

Anonymkode: d1c44...fbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...