Gå til innhold

Låst i en dårlig situasjon.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kommet i en kjip situasjon og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Tenkte å bare lufte tankene med dere og kanskje få noen tips til hva jeg kan gjøre videre nå som "skaden" allerede har skjedd. Jeg er gravid i 4. måned, men kan vel ikke akkurat påstå at situasjonen min er optimal. Jeg har ikke alltid vært i et bra miljø, et miljø med mye dop og noe vold. Faren til barnet røyker hasj daglig. Ikke bare hasj, men tar piller og kokain også. Ikke hver eneste dag, men når han gjør det så blir han utilregnelig i noen dager. Det har oppstått en del ubehagelige situasjoner hvor han har blitt voldelig når han har vært helt rusa ut av livet sitt. Siden situasjonen min ikke er den beste, ønsket jeg egentlig å ta abort, men da jeg har tatt abort 6 ganger tidligere, så føler jeg at jeg måtte beholde denne gangen. I tillegg til dette så føler jeg at barnefar kontrollerer meg sosialt og ellers i hverdagen.. Jeg har ingen av venninnene mine lenger, da ingen aksepterer han, fordi han har vært voldelig mot de også, men jeg er avhengig av han.  

Jeg forstår at jeg kanskje burde dra i fra han, men jeg har ikke noen steder å dra.. Min mor har ikke noe interesse av å ha kontakt med meg så lenge jeg er sammen med han, men jeg klarer meg ikke uten han. Jeg føler meg låst i situasjonen nå som jeg er gravid, jeg kan ikke ta vare på barnet alene, så derfor så må jeg bare være sammen med han.. 

Anonymkode: 655d8...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett om du velger å beholde barnet eller ei så må du jo komme deg vekk fra denne fyren.

Anonymkode: 7b0d4...fac

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du klarer deg uten han. Å det må du om du ikke vil bli fratatt ungen, for det er ingen sjangs i havet at barnevernet lar deg beholde ungen om du ikke kommer deg ut av miljøet du er i nå og i det forholdet du er i. I det øyeblikket du bestemte deg for å beholde denne ungen sa du fra deg alle rettigheter til å tenke kun på deg selv, du skal nå tenke på ungen fremfor deg selv! 

Anonymkode: a42f6...5fb

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer deg ihvertfall ikke med han. Ta kontakt med fastlegen asap, han hjelper deg forhåpentligvis med å kontakte rett instans. Du kan også ringe barneverntjenesten anonymt og be om råd.

Anonymkode: 48b8e...bff

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du klarer deg ihvertfall ikke med han. Ta kontakt med fastlegen asap, han hjelper deg forhåpentligvis med å kontakte rett instans. Du kan også ringe barneverntjenesten anonymt og be om råd.

Anonymkode: 48b8e...bff

Hva mener du med kontakte rett instans? Jeg tørr ikke å kontakte barnevernet.. Jeg er redd noen skal ta barnet fra meg :(

Anonymkode: 655d8...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også du kan klare deg uten ham! Alternativt, du kan først prøve å stille et ultimatum overfor barnefaren: At han må kutte ut dop, gå i terapi eller what so ever for å få bukt med problemene sine, og sette hensynet til barnet og deg først. For hvis ikke, så er det vanskelig å se for seg hvordan du og barnet kan få en god fremtid. Og det fortjener dere! Selv om du har vært i et dårlig miljø, trenger du ikke alltid være det. Det finnes alltid en vei ut. Du må bare henvende deg til mennesker som vil deg vel, og ikke mennesker som herser med og utnytter deg. 

Anonymkode: db4bb...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo du selv som låser deg i denne situasjonen. Pakk de tingene du mener du trenger og flytt hjem til din mor. 

Anonymkode: bd252...8ea

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes du trenger jo hjelp selv. Abort 6 ganger 🤤 Er det ikke pinlig å komme igjen og igjen på sykehuset? Du trenger visst psykolog og veiledning i livet selv. Denne barnefaren er ikke skikket til å bli far. Flytt fra han og søk hjelp i et mødrehjem.

Anonymkode: 12662...aad

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken

Høres ut som du bruker abort som prevensjonsmiddel mtp at dette kan bli den 7 aborten. 

Syns du skal beholde trusa på eller begynne med prevensjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Abort får man til 12 uke. Er det min matte eller et par andre i denne tråden som svikter når man oppfordrer TS til abort når hun er i 4. måned?

TS: Du kan ikke leve under disse forholdene. Men nå har du satt deg i en situasjon der du selv kommer i annen rekke og først kommer barnet. Du må faktisk foreta et valg her: Han - med risiko for at barnet blir tatt fra deg - eller barnet. Velg barnet, TS. Vær så snill, for dere begges skyld. 

Du er ikke avhengig av han. Mest sannsynlig er du mye bedre stilt uten han, og ganske sikkert har du langt flere resurser enn du selv er klar over. Søk hjelp - du fortjener bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med kontakte rett instans? Jeg tørr ikke å kontakte barnevernet.. Jeg er redd noen skal ta barnet fra meg :(

Anonymkode: 655d8...eaa

Kan garantere deg at du blir fratatt barnet hvis du fortsetter som nå. 

Du må enten komme deg bort fra han, eller så må du se for deg et liv uten barnet.

Du skriver at din mor vil ikke ha kontakt med deg så lenge du er sammen med din narkomane, voldelige kjæreste. Men jeg tror og håper hun er deg for deg og støtter deg hvis du gjør det slutt med han. Kunne det vært en ide at du for en periode har bodd hjemme hos moren din? Sånn at du får støtte til å komme deg på beina igjen og hjelp til å ikke ta han tilbake? Venninnene dine vil du nok også få tilbake når du går fra han. 

Hva positivt tror du han vil utgjøre for deg og barnet? Ingenting. 

Barnet eller mannen? Jeg vet hva jeg ville valgt. 

Tusenvis før deg har oppdratt barn alene, så dette klarer du. 

Anonymkode: 4b222...ca6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også du kan klare deg uten ham! Alternativt, du kan først prøve å stille et ultimatum overfor barnefaren: At han må kutte ut dop, gå i terapi eller what so ever for å få bukt med problemene sine, og sette hensynet til barnet og deg først. For hvis ikke, så er det vanskelig å se for seg hvordan du og barnet kan få en god fremtid. Og det fortjener dere! Selv om du har vært i et dårlig miljø, trenger du ikke alltid være det. Det finnes alltid en vei ut. Du må bare henvende deg til mennesker som vil deg vel, og ikke mennesker som herser med og utnytter deg. 

Anonymkode: db4bb...134

Jeg har stilt ultimatum ovenfor han flere ganger, og han lover alltid at han skal skjerpe seg. Jeg har ikke snakket med han om terapi, men det er fordi han er så negativ til det og mener det er bare tull. Men takk for et konstruktivt svar! Jeg har mistet de som ønsket meg vel og klarer ikke helt å ta kontakt med de igjen.

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo du selv som låser deg i denne situasjonen. Pakk de tingene du mener du trenger og flytt hjem til din mor. 

Anonymkode: bd252...8ea

Tror dessverre ikke det er et alternativ, hun har gjort det ganske klart at hun ikke støtter noe av dette.

Anonymkode: 655d8...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ser du for deg selv at kan være en løsning i denne situasjonen? 

Anonymkode: db4bb...134

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes du trenger jo hjelp selv. Abort 6 ganger 🤤 Er det ikke pinlig å komme igjen og igjen på sykehuset? Du trenger visst psykolog og veiledning i livet selv. Denne barnefaren er ikke skikket til å bli far. Flytt fra han og søk hjelp i et mødrehjem.

Anonymkode: 12662...aad

 

8 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Høres ut som du bruker abort som prevensjonsmiddel mtp at dette kan bli den 7 aborten. 

Syns du skal beholde trusa på eller begynne med prevensjon :)

Jeg er ikke akkurat stolt over det, hvis det er det dere tror. Men jeg har aldri vært klar til å bli mor til et barn, for situasjonen rundt meg har aldri vært optimal. Jeg er allergisk mot prevensjon og fikk ikke noe informasjon til alternativ annet enn kondom, og som dere kan se så er ikke kondomet alltid trygt. Jeg har nå fått informasjon om kobberspiral som er uten hormonene, men fikk den informasjonen for sent.

Anonymkode: 655d8...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at jeg burde forlate han, men jeg klarer det ikke. Jeg vil heller dø enn å være uten han, han er alt for meg.

Anonymkode: 655d8...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er du så redd barnevernet? 

Det er en betraktelig større sjanse for at de tar barnet om ikke du drar fra han, enn hvis du flytter og søker råd i fra barnevernet.

Anonymkode: e5883...6ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så redd barnevernet? 

Det er en betraktelig større sjanse for at de tar barnet om ikke du drar fra han, enn hvis du flytter og søker råd i fra barnevernet.

Anonymkode: e5883...6ed

Men da har du jo valgt da: Han fremfor barnet. Gi fra deg barnet da, slik at det kan få et trygt hjem å vokse opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at jeg burde forlate han, men jeg klarer det ikke. Jeg vil heller dø enn å være uten han, han er alt for meg.

Anonymkode: 655d8...eaa

Ja han høres ut som litt av et catch.. burde du ikke tenke på barnet ditt her? Hvis du kommer deg bort kan du få et bra liv. 

Anonymkode: fb558...1dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her velger du faktisk en mann, som ikke er skikket til å være i et forhold eller far, fremfor barnet ditt. Går du ikke ut fra dette forholdet så kan du jammen takke deg selv når barnet blit fratatt deg.

Anonymkode: a42f6...5fb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...