Gå til innhold

Trenger damer menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er disse kompisene dine? Jeg kjenner så og si ingen menn som lever sånn, de som er fra 25 + vasker jevnlig leilighetene sine, rydder osv. Det jeg har lagt merke til er at menn klarer ikke bo alene. De MÅ enten ha en kompis de leier ut rom til eller bo i kollektiv. Evt bo i et forhold med ei dame de hater for å slippe å være alene.

Sånn sett syns jeg det virker som damer er mer selvstendige. 

Anonymkode: 626da...9d5

Disse jeg kjenner bor alene og er i slutten av 20 årene.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Men da må de være et snev av attraktive selv da hvis de absolutt skal kreve dette. Krev det du selv kan tilby mener nå jeg.

Er du en tjukkas på 51 år og 120kg med en giga ølmage så ikke sitt der og krev en spretten blondine på 25år.

Men det er det de gjør. Jeg misunner menn litt den store selvtilliten. Jeg har blitt avvist av menn som jeg vil påstå var under meg utseendemessig, fordi jeg ikke lignet på en glamourmodell.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge artikkelen som var i VG for en måned siden var de siste tallene 24,3% menn som var barnløse ved 45 års alder.

Problemet er at kvinner reiser til Danmark og får unge i stedet for å finne en mann her i Norge å få barn med. Det er et alvorlig problem som noe burde gjøres med. 

Anonymkode: cb36d...c05

Menn kan få barn ved å bruke en surrogat...

Anonymkode: c20eb...7ea

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Menn kan få barn ved å bruke en surrogat...

Anonymkode: c20eb...7ea

Men det har feministeliten gjort ulovlig, for det var noe som bare menn hadde en fordel av.

Skrevet

Men det er det de gjør. Jeg misunner menn litt den store selvtilliten. Jeg har blitt avvist av menn som jeg vil påstå var under meg utseendemessig, fordi jeg ikke lignet på en glamourmodell.

Ja,men husk,det er VI  som er kravstore!🤣🤣

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det har feministeliten gjort ulovlig, for det var noe som bare menn hadde en fordel av.

Surrogati er ikke lovlig fordi at ofte er det unge, fattige kvinner som tar på seg denne "jobben" for å tjene penger som i verste fall kan føre at de dør. Det er mange i heterofile forhold som ønsker å bruke surrogati, så nei, du tar helt feil når du tror det er noe bare menn drar nytte av. Det er dog slik at politikerne i Norge heller vil ta hensyn til de ressurssvake som utsetter seg for dette for å få penger. 

Når det kommer til trådens tema: jeg er alene, har vært det en stund og trives med det som ung kvinne. Det er gjerne fordi jeg ikke er forelsket i noen. Om jeg blir forelsket i en mann vil jeg naturlig nok være sammen med han. 

Anonymkode: fd28d...671

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke menn på 51 år med stor ølmage egentlig forventer å finne en 25 år gammel norsk jente.

Men jeg tror det er mange, både menn og kvinner, som ikke har selvinnsikt til å forstå problemet sitt. 

Jeg synes John Fredriksen illustrerte dette greit på 80-tallet hvor han hang på byen og skreik «Hvorfor får ikke jeg fitte, som er så rik?» 

På 2000-tallet har det mer blitt «Hvorfor får ikke jeg fitte, som er så snill og grei?» 

Man får tunnelsyn ovenfor sine egne egenskaper, og mangler erkjennelse ovenfor sine svakheter.

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Nå reises det spørsmål i artikkelen om den høye andelen barneløse menn kan ha samanheng med innvadring fra Polen. Litauen ,Sverige som er 45 år og barneløse.   Våre nye landsmenn må selvsagt svare for seg her  og synd å stigmatisere en hel gruppe norsk menn .  Omlag en 1/3 av alle innvandrer menn  45 synes å vera barnløse,og de er tatt med i denne statistikken.   

Endret av Anonym Bruker
AnonymBruker
Skrevet

Surrogati er ikke lovlig fordi at ofte er det unge, fattige kvinner som tar på seg denne "jobben" for å tjene penger som i verste fall kan føre at de dør. Det er mange i heterofile forhold som ønsker å bruke surrogati, så nei, du tar helt feil når du tror det er noe bare menn drar nytte av. Det er dog slik at politikerne i Norge heller vil ta hensyn til de ressurssvake som utsetter seg for dette for å få penger. 

Når det kommer til trådens tema: jeg er alene, har vært det en stund og trives med det som ung kvinne. Det er gjerne fordi jeg ikke er forelsket i noen. Om jeg blir forelsket i en mann vil jeg naturlig nok være sammen med han. 

Anonymkode: fd28d...671

Det er helt frivillig å stille opp. Det er ingen som tvinger noen. Så det er bare en unnskyldning de bruker. Den egentlige grunnen er at de ønsker å kontrollere menns seksualitet og menns mulighet til å kunne være uavhengige av kvinner. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

For hvert år begynner jeg å lure mer og mer, er det slik at dere damer egentlig trenger en mann, eller klarer dere dere likegodt uten?

Statistikk viser at flere og flere menn forblir barnløse, og ufrivillig single. Dette er selvsagt ikke damenes skyld isolert sett, men det er slettes ikke bra for samfunnet som helhet at det fødes færre barn. Det var ett sidespor.

Men da blir spørsmålet, har mannen utspilt sin rolle? er det lettere å reise til danmark å bli inseminert etc?

Anonymkode: 57c0c...01a

greier meg fint uten mann.aldri ønska meg barn heller

Anonymkode: 4e606...92d

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

greier meg fint uten mann.aldri ønska meg barn heller

Anonymkode: 4e606...92d

Selvsagt ditt valg å ikkje få barn !.

Men har  du noen gang  tenkt  over hvem som skal ta hånd om deg når du engang  blir syk, gammel og  skrøpeleg å havner  aldershjemmet. ? 

De fleste vet at det kommer til å bli stort underskudd på ledige hender om noen år.       

Endret av Anonym Bruker
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Men har  du noen gang  tenkt  over hvem som skal ta hånd om deg når du engang  blir syk, gammel og  skrøpeleg å havner  aldershjemmet. ? 

De fleste vet at det kommer til å bli stort underskudd på ledige hender om noen år.       

Så du mener damer skal få barn mot sin vilje? Tvangsavling sånn som i Handmaid's Tale? Du tror det er en god løsning? Jeg blir litt bekymret over intelligens-nivået her inne av og til ass. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2018 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Nei damer greier seg fint uten menn. Menn derimot er totalt hjelpeløse uten damer.

Anonymkode: 31fcc...88f

Alle damer?
Alle menn?
Jeg tror du må summe deg litt...

Anonymkode: c5d35...f32

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener damer skal få barn mot sin vilje? Tvangsavling sånn som i Handmaid's Tale? Du tror det er en god løsning? Jeg blir litt bekymret over intelligens-nivået her inne av og til ass. 

Hvor har du det ifra at eg  oppfordrer damer å få barn mot sin vilje ?   Skivebom  av tolkningen,  og kanskje  bør du rette mer  fokuset på ditt eget  entelligens-nivå.                  

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor gamle er disse kompisene dine? Jeg kjenner så og si ingen menn som lever sånn, de som er fra 25 + vasker jevnlig leilighetene sine, rydder osv. Det jeg har lagt merke til er at menn klarer ikke bo alene. De MÅ enten ha en kompis de leier ut rom til eller bo i kollektiv. Evt bo i et forhold med ei dame de hater for å slippe å være alene.

Sånn sett syns jeg det virker som damer er mer selvstendige. 

De som ikke bor med en kompis eller dame er de som sitter på nett og klager på at damer ikke vasker for han og sånn :fnise:

Anonymkode: 01e26...400

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Å få barn er ikke en garanti for at noen tar vare på deg som gammel. Sitter plenti av ensomme gamle med 6 voksne barn og 23 barnebarn som aldri får besøk. 

Min (ste)oldemor fikk aldri barn, og hun var omringet av venner, naboer, familie, sine venniners barn til dagen hun ikke var her mer. Hun var en fantastisk dame. Å være biologisk mor er ikke en garanti for at man blir en god mor som barna vil gi omsorg til som gammel.

Anonymkode: 412a3...41d

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å få barn er ikke en garanti for at noen tar vare på deg som gammel. Sitter plenti av ensomme gamle med 6 voksne barn og 23 barnebarn som aldri får besøk. 

Min (ste)oldemor fikk aldri barn, og hun var omringet av venner, naboer, familie, sine venniners barn til dagen hun ikke var her mer. Hun var en fantastisk dame. Å være biologisk mor er ikke en garanti for at man blir en god mor som barna vil gi omsorg til som gammel.

Anonymkode: 412a3...41d

Nei, selvsagt har ein ingen garantier for at dine barn, barnebarn stiller opp  når ein blir gammel.   Sitter mange eldre på gamlehjemmet som opplever å  aldri få besøk av sine pårørende.,men det har ofte en samansatt  årsak.   Den tradisjonelle kjærnefamilien slik ein kjenner fra tidligere har gått fullstendig i oppløysning.  

Idag er mange blitt "flyttsamer" og har måtte flytte ifra barndomshjemmet og heimstaden der gamle mor eller far bor .    Priviligert er  dem som er så heldig å få arbeide og  bu v/ hjemmet  der de har familien og venner rundt seg. 

Norge har idag allerede  høg import av arbeidskraft fra østauropa (Polen, Litauen, Romania,og det skyldes m.a. at de høye etterkrigskulla m/ barn er nå iferd med å  gå ut av arbeidsmarkede å den forestående eldrebølgen.      

Endret av Anonym Bruker
Skrevet

Det kommer an på hva man definerer med å trenge noen. At jeg kan klare det meste selv eller betale for noen skal gjøre det eller spørre noen om hjelp til det jeg ikke klarer betyr ikke at jeg ikke trenger noen.

Jeg vil jo gjerne ha noen og være to. Ikke er jeg interessert i å være alenemor heller. Nærhet og sex er heller ikke noe jeg oppnår på en god måte alene. Jeg liker også ofte bedre å snakke med menn, selv om det selvsagt også kommer an på person, men av erfaring er det mer styr med venninner.

Så jeg tror man fortsatt trenger hverandre. I hvert fall de fleste tror jeg ønsker det. Kanskje ikke alltid på samme måte som før, men det handler om endringer i samfunnet.

AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2018 den 18.39, FactsOverFeelings skrev:

Bare for å få barn, ellers ikke.

En kvinne blir finansiert av menn gjennom hele livet med staten som innkrever.

En kvinne er en netto utgift hele livet, mens menn sitt regnskap går i pluss litt før han passerer 40. Skulle dere levd uten menn ville dere ha måtte kutte MYE i deres livsstil.

Anonymkode: e2d4f...2b8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...