Gå til innhold

Trenger damer menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det impliserer jeg ikke. Det betyr at de fleste kvinner vil ha en partner fordi valget som singel står mellom ingen partner og ingen fysisk kontakt, eller tilfeldig sex, som sjelden gjør en lykkelig.

Noen gjør dette, andre ikke. 

Anonymkode: 79408...9f8

Åja, sånnsett. Ja da er jeg enig. 

Anonymkode: f6e14...700

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke orker å lese absolutt alle svarene her, men etter min mening så jo, vi trenger menn. Vi er ikke LIKE avhengig av de som vi var før i tida men. 

- De dekker et behov for nærhet og kjærlighet. 

- Det er vanskelig økonomisk for en kvinne å skulle klare seg alene uten en mann (om hun har barn)

- Det er i dagens samfunn vanskelig å kjøpe seg bolig uten å være 2. 

- Hva angår barn synes jeg også en farsfigur er særdeles viktig for barnet. 

- Jeg for min del er svak og har ikke så mye kunnskap om reperasjon av diverse ting, så her synes jeg det har vært fantastisk å ha en mann til å hjelpe meg (selvsagt ikke alle menn som er flinke med sånt heller da). 

- Sex er bare ikke det samme alene. 

Anonymkode: 79f22...96a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke orker å lese absolutt alle svarene her, men etter min mening så jo, vi trenger menn. Vi er ikke LIKE avhengig av de som vi var før i tida men. 

- De dekker et behov for nærhet og kjærlighet. 

- Det er vanskelig økonomisk for en kvinne å skulle klare seg alene uten en mann (om hun har barn)

- Det er i dagens samfunn vanskelig å kjøpe seg bolig uten å være 2. 

- Hva angår barn synes jeg også en farsfigur er særdeles viktig for barnet. 

- Jeg for min del er svak og har ikke så mye kunnskap om reperasjon av diverse ting, så her synes jeg det har vært fantastisk å ha en mann til å hjelpe meg (selvsagt ikke alle menn som er flinke med sånt heller da). 

- Sex er bare ikke det samme alene. 

Anonymkode: 79f22...96a

For meg som har praktisk talt 0 sexdriv og ingen ønske etter barn passer ingen av disse punktene for meg. Det samme kan gjelde for lesbiske, eller kvinner med masse penger osv. Derfor det er fint å skrive "jeg" i stedet for "vi" når man snakker om såpass store grupper som 50% av befolkningen. 

Anonymkode: f6e14...700

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For hvert år begynner jeg å lure mer og mer, er det slik at dere damer egentlig trenger en mann, eller klarer dere dere likegodt uten?

Statistikk viser at flere og flere menn forblir barnløse, og ufrivillig single. Dette er selvsagt ikke damenes skyld isolert sett, men det er slettes ikke bra for samfunnet som helhet at det fødes færre barn. Det var ett sidespor.

Men da blir spørsmålet, har mannen utspilt sin rolle? er det lettere å reise til danmark å bli inseminert etc?

Anonymkode: 57c0c...01a

Nei, damer trenger ikkje menn lenger ,  og menn trenger ikkje damer lenger.   Spørsmålet er bare   hvem som skal pleie de gamle,og sørge for den fremtidige  verdiskapningen i fsatlands-  Norge   når barnekullene er sunket til eit lavmål. ?.   Eit  ras av nedlagde barnehager, skuler ,fritidsorganisajoner m.m.   I utkant Norge kjemper mange bygdesamfunn idag allerede for å opprettholde skoler, barnehager m.v.   

   Kvinnfolka kan gjerne reise til Danmark å bli inseminert, men   forskning viser at barn har vel  ikkje vondt av farskontakt. ?      

Dersom dette er en generell tankegang hos mange,så er eg svært bekymret. 

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg sjøl, for jeg har venniner som er deprimerte uten kjæreste, og venniner som blomstrer mest som singel.

Trenger ikke en mann. Faktisk så er livet litt mer slitsomt med en mann, for de kommer hjemmefra med for lite evner. De forstår ikke hvordan de skal mate seg sjøl, eller tilberede mat. De kan ikke ta vare på seg sjøl når de er syke. En jeg bodde på et studenthjem med drakk en halv liter hjemmebrent når han hadde forkjølelse "for det hjelper på", mens han satt der i shorts og tskjorte uten sokker. Min forrige samboer hadde så mye vondt i hodet, og jeg måtte kjefte på han for å gå til lege i over et år. Viste seg at det var migreneanfall, og han hadde hatt dem i 15år. Så fort han fikk medisiner ble livet lettere for både han og meg. Han har ennå ikke vært å fått prostataen sjekket. Movember skal dere ha, men å faktisk ta grep om hva movember egentlig handler om... Selv kan jeg kokkelere med mat fra bunnen av mens jeg snakker med en klient på telefonen, kan lage egne klær, tapetsere, skru opp møbler, forstår og aksepterer mine menneskelige behov når jeg er syk og dyrker meg selv så jeg ikke har det så kjipt likevel. Så når mannen stønner høyt fordi det er på tide å vaske den høye, svetteluktende haugen av hans egne klær, så lurer jeg kraftig på hva det er som skjer med disse forskjellene.

Jeg vet at ikke alle er sånn, så hvis du er mann og ikke føler deg truffen, så forstår jeg godt. Har dog bare møtt en mann som gjør alt selv på den måten at jeg beundrer han. 

På den andre siden så er nesten alle kvinner jeg møter evnerike og sterke, og mannen virker som en påhenger som ikke klarer å henge med(dama gjør alt). 

Jeg er med menn fordi det er gøy, ikke for det trengs.

Anonymkode: 412a3...41d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, må det slås inn noen spiker, skiftes lyspærer, bære sekker med ved, plukke mus ut av feller, skyte rådyr, lage gourmet mat, så må det en mann til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DominantHr skrev:

Vel, må det slås inn noen spiker, skiftes lyspærer, bære sekker med ved, plukke mus ut av feller, skyte rådyr, lage gourmet mat, så må det en mann til.

Hva er gourmet mat da? Menn som kan lage mat hører til sjeldenhetene. Taco og pizza er det laveste nivået av matlaging. 

Anonymkode: 412a3...41d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, DominantHr said:

Vel, må det slås inn noen spiker, skiftes lyspærer, bære sekker med ved, plukke mus ut av feller, skyte rådyr, lage gourmet mat, så må det en mann til.

Dette klarer mange av oss damer helt fint selv.

Anonymkode: 2c054...e1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Almond skrev:

What?? Hvordan i he**** fikk du til å lese at jeg lå rundt med fremmende??

Har da ikke sagt at du ligger med fremmede? Men selv i et forhold så er de fleste menn utro og da risikerer man faktisk å dø av AIDS. Er mange menn i forhold som reiser til Thailand og får antibiotika-resistent gonoré også nå for tiden.. og nå er det på vei hit. Skjønner ikke at damer tør ligge med menn, når man faktisk risikerer liv og helse.

Det var dagens helseopplysning. 

Anonymkode: 626da...9d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har da ikke sagt at du ligger med fremmede? Men selv i et forhold så er de fleste menn utro og da risikerer man faktisk å dø av AIDS. Er mange menn i forhold som reiser til Thailand og får antibiotika-resistent gonoré også nå for tiden.. og nå er det på vei hit. Skjønner ikke at damer tør ligge med menn, når man faktisk risikerer liv og helse.

Det var dagens helseopplysning. 

Anonymkode: 626da...9d5

Det stemmer ikke at de fleste menn er utro. Sjekk kildene dine. Om kildene er dine egne erfaringer kan du kun snakke om deg selv. 

Anonymkode: ab233...3ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker menn. At de tar vare på meg. At de viser meg oppmerksomhet. Menn må vi ha :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har da ikke sagt at du ligger med fremmede? Men selv i et forhold så er de fleste menn utro og da risikerer man faktisk å dø av AIDS. Er mange menn i forhold som reiser til Thailand og får antibiotika-resistent gonoré også nå for tiden.. og nå er det på vei hit. Skjønner ikke at damer tør ligge med menn, når man faktisk risikerer liv og helse.

Det var dagens helseopplysning. 

Anonymkode: 626da...9d5

Det beste er å ikke ta på noen, ikke sant??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, billigemeg skrev:

Jeg elsker menn. At de tar vare på meg. At de viser meg oppmerksomhet. Menn må vi ha :) 

Hørtes ut som ord fra en mannsmunn. 

Anonymkode: f6e14...700

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hørtes ut som ord fra en mannsmunn. 

Anonymkode: f6e14...700

LOL Kanskje det. Men jeg vet å sette pris på menn jeg har hatt i livet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange menn klarer seg helt fint uten damer. Mange jeg kjenner vil på liv og død ikke inn i noe forhold med ei dame. Sex får man jo uten forhold, så hva gir et forhold menn egentlig? Ingen ting egentlig..

Anonymkode: 04f5c...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, DominantHr skrev:

Vel, må det slås inn noen spiker, skiftes lyspærer, bære sekker med ved, plukke mus ut av feller, skyte rådyr, lage gourmet mat, så må det en mann til.

Å hjelp: jeg har truffet denne karikaturen av en mann som du beskriver mange ganger. De er litt av grunnen til at jeg tror svaret på ts sitt spørsmål er NEI. Så utrolig frustrerende med disse mennene som behandler damer som bleiebarn og ikke skjønner at de fleste damer har gjort alt praktisk selv siden de flyttet hjemmefra og gjerne før det også.

Og til det siste du nevner: hva er greia med menn og å være helt besatt av mat og matlaging? Forhold for dem er liksom bare god mat og sex?? Jeg lurer alltid på om disse gutta er hjerneskadet, siden alle damer lever greit uten en kokk og spesielt én kokk som bruker en halv dag på å lage middag og ruinerer begge to med å slite ned Meny. Fins liksom mer givende ting i livet enn å kaste penger ut vinduet for å spise søndagsmiddag hver dag og dreie hele tilværelsen rundt basalbehov. Det er jo nettopp denne typen idiotiske prioriteringer som gjør at menn gjerne bare blir en klamp om foten og en plage for kvinner. De evner ikke å bidra med noe kvinner faktisk trenger som kjærlighet, omsorg, stabilitet, trygghet og fremtidsplaner med en annen person. God mat og sex er et rimelig fattig substitutt for kjærlighet. Så fattig at man lever helt greit uten. 

Anonymkode: 6f552...644

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å hjelp: jeg har truffet denne karikaturen av en mann som du beskriver mange ganger. De er litt av grunnen til at jeg tror svaret på ts sitt spørsmål er NEI. Så utrolig frustrerende med disse mennene som behandler damer som bleiebarn og ikke skjønner at de fleste damer har gjort alt praktisk selv siden de flyttet hjemmefra og gjerne før det også.

Og til det siste du nevner: hva er greia med menn og å være helt besatt av mat og matlaging? Forhold for dem er liksom bare god mat og sex?? Jeg lurer alltid på om disse gutta er hjerneskadet, siden alle damer lever greit uten en kokk og spesielt én kokk som bruker en halv dag på å lage middag og ruinerer begge to med å slite ned Meny. Fins liksom mer givende ting i livet enn å kaste penger ut vinduet for å spise søndagsmiddag hver dag og dreie hele tilværelsen rundt basalbehov. Det er jo nettopp denne typen idiotiske prioriteringer som gjør at menn gjerne bare blir en klamp om foten og en plage for kvinner. De evner ikke å bidra med noe kvinner faktisk trenger som kjærlighet, omsorg, stabilitet, trygghet og fremtidsplaner med en annen person. God mat og sex er et rimelig fattig substitutt for kjærlighet. Så fattig at man lever helt greit uten. 

Anonymkode: 6f552...644

Jeg er helt enig med deg i at det er tåpelig å antyde at kvinner ikke kan skru i en lyspære, gå på jakt, eller bære en sekk med ved. Men: Ikke gå i den fella at du tror at alle menn har slike holdninger fordi du har møtt noen som er sånn, eller fordi du leser et innlegg fra en bruker på KG som mener dette.

Du skriver om "gutta som er hjerneskadet", men du mangler evne til logisk tenkning selv når du generaliserer slik som her.

Anonymkode: 47716...c20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For hvert år begynner jeg å lure mer og mer, er det slik at dere damer egentlig trenger en mann, eller klarer dere dere likegodt uten?

Statistikk viser at flere og flere menn forblir barnløse, og ufrivillig single. Dette er selvsagt ikke damenes skyld isolert sett, men det er slettes ikke bra for samfunnet som helhet at det fødes færre barn. Det var ett sidespor.

Men da blir spørsmålet, har mannen utspilt sin rolle? er det lettere å reise til danmark å bli inseminert etc?

Anonymkode: 57c0c...01a

Nei, de trenger ikke menn, men mest sannsynlig blir de ulykkeligere uten, da de fleste er heterofile og vil ha en mann, og en far til barna sine.

Anonymkode: 2e01e...0b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...