Gå til innhold

Trenger damer menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

For hvert år begynner jeg å lure mer og mer, er det slik at dere damer egentlig trenger en mann, eller klarer dere dere likegodt uten?

Statistikk viser at flere og flere menn forblir barnløse, og ufrivillig single. Dette er selvsagt ikke damenes skyld isolert sett, men det er slettes ikke bra for samfunnet som helhet at det fødes færre barn. Det var ett sidespor.

Men da blir spørsmålet, har mannen utspilt sin rolle? er det lettere å reise til danmark å bli inseminert etc?

Anonymkode: 57c0c...01a

Vi har dobblet antall mennesker på planeten de siste 60 årene. Jeg tror det går bra om vi stopper produksjonen litt og heller fokuserer på de som allerede er her. 

Det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor flere menn er single og barnløse heller, vi har mer prevensjons middler enn før, og ekteskap er ikke lengre salg av døtre til en annen mann i vestlige deler av verden. Selvfølgelig rike menn har ikke problemer med å skaffe seg damer, men vi behøver ikke lenger å leve etter hvordan vi er født biologisk. Så kvinner behøver ikke lenger å gifte seg inn i det "gode liv", de kan skaffe det selv. Det betyr at de kan mer tenke på sin egen seksualitet og ikke bare som en drift for å starte familie. Gjennomsnittlig velger kvinner og menn seksuelle partnere av ulike årsaker, jeg vet det er fornærmende i disse dager å føre alle over med en kam, men bare rent biologisk på en så enkel ting som kyssing så gjør majoriteten av menn det for å skape seksuell kjemi i øyeblikket, mens kvinner gjør det for å skape seksuell intimitet og minner på langvarig sikt. Det betyr ikke at menn ikke tenker langvarig, eller at for kvinner så er hvert eneste kyss noe de tenker på som en "investering". Det jeg sier er at det er slik vi er bygd og så har vi lært oss å utvikle oss videre derifra. 

En enkelt kvinne trenger ikke nødvendigvis en mann eller omvendt, men de som tror at verden ville vært bedre med bare kvinner eller bare menn er fullstendig gærne. Vi er laget for å skal trenge hverandre for ulike ting, og selv om vi idag har fysiske kvinnelige arbeidere og hjemmefedre, så tror jeg i det minste vi kan være enige om at antallet sier noe om at biologiske faktorer er en del som bestemmer hva du mest sannsynligvis vil ende opp med å gjøre her i livet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mann, og jeg tror nå de fleste kvinner forsåvidt klarer seg uten. Jeg tror heller ikke vi menn er helt nødvendige for å "skifte lyspærer, bære tunge ting og klippe gress". Det klarer selvfølgelig kvinner også gjøre selv. Men jeg tror nå tross alt at de fleste foretrekker å ha en partner fremfor å ikke ha en, og heterofile kvinner (som tross alt er det store flertallet av kvinner) vil ha en mann. Jeg tror mange ville opplevd livet som fattigere uten menn, selv om enkelte bekymringer sikkert også kunne forsvunnet. Jeg trenger i prinsippet ikke kvinner heller, og jeg må hverken vekkes, mates eller få klærne mine vasket (for å ta eksempler i denne tråden). Men jeg er veldig glad kvinner finnes likevel, for jeg tror alternativet hadde vært ganske kjipt.

Men for all del, noen mener sikkert oppriktig at livet deres hadde vært bedre uten en eneste mann på kloden, og det er ut fra en del menn på dette forumet liten tvil om at en del menn også gjerne skulle sett at det ikke fantes kvinner lenger heller. Men de fleste av oss trives nå, tross alle våre feil og mangler, relativt godt med at det finnes både menn og kvinner i verden. Og de fleste vil fortsatt, om de kan velge helt fritt, ha en partner å få barn med fremfor å få en alene. 

Anonymkode: d7b6a...fd6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

   Kan hørest ut som mange   kvinner  tilsynelatende  har  dannet seg en slags fientlig holdning overfor mange  menns holdninger som de ikkje    er foreneleg med deres egen opplevelse av virkelighen.  Og tilsvarende holdninger kommer ofte klart til  utrykk overfor mange kvinner sett fra en manns ståsted.    Ingen tvil om at mange  av desse holdningendringer må sjåast i samanheng med genrasjonskifte. 

De siste 20-30 årene har "pila peika rett opp"  for de fleste når det gjeld velstandsutvikling ,og Norge har idag  verdens beste velferdsystemer  og  en hel genrasjon som m.a. aldri har  opplevd en renteøkning.   

TS har her utløst en debatt,der  det reises spørsmål om kvinner egentlig trenger menn  ?  Hun hevder dessuten at  det finnes en statestikk  (hvor da )som viser at flere og flere menn forblir barneløse, og "ufrivillig single ",og det er selvsagt ikkje damenes skyld,meneit bevist valg de har gjordt.

Med forbehold det idag finnes flere barneløse menn en kvinner så kan  det  bilde vera samansatt og ha samanheng med foreldrerett /  fordeling m.v etter samlivsbrudd m.v.    Idag velger mange unge lang utdannelse til fordel for familie,og mange jenter er på veg inni mannsdominerte yrker grunnet mangel på tradisjonelle kvinneyrker.      

Undres på hvilken statestikk TS her forholder seg til her ?    Velger   å tro at det finnes "minst like mange kvinner " som velger å forbli barneløse,og ufrivillig single,  som menn.    Har forøvri heller   ingen tru på at det er kø fremfor insimeneringsentert i Danmark av Norske kvinner som ønsker seg barn.          

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

   Kan hørest ut som mange   kvinner  tilsynelatende  har  dannet seg en slags fientlig holdning overfor mange  menns holdninger som de ikkje    er foreneleg med deres egen opplevelse av virkelighen.  Og tilsvarende holdninger kommer ofte klart til  utrykk overfor mange kvinner sett fra en manns ståsted.    Ingen tvil om at mange  av desse holdningendringer må sjåast i samanheng med genrasjonskifte. 

De siste 20-30 årene har "pila peika rett opp"  for de fleste når det gjeld velstandsutvikling ,og Norge har idag  verdens beste velferdsystemer  og  en hel genrasjon som m.a. aldri har  opplevd en renteøkning.   

TS har her utløst en debatt,der  det reises spørsmål om kvinner egentlig trenger menn  ?  Hun hevder dessuten at  det finnes en statestikk  (hvor da )som viser at flere og flere menn forblir barneløse, og "ufrivillig single ",og det er selvsagt ikkje damenes skyld,meneit bevist valg de har gjordt.

Med forbehold det idag finnes flere barneløse menn en kvinner så må det ha samanheng med foreldrerett /  fordeling m.v etter samlivsbrudd m.v.    Idag velger mange unge lang utdannelse til fordel for familie,og mange jenter er på veg inni mannsdominerte yrker grunnet mangel på tradisjonelle kvinneyrker.      

Undres på hvilken statestikk TS her forholder seg til her ?    Velger   å tro at det finnes "minst like mange kvinner " som velger å forbli barneløse,og ufrivillig single,  som menn.    Har forøvri heller   ingen tru på at det er kø fremfor insimeneringsentert i Danmark av Norske kvinner som ønsker seg barn.          

Vi velger vel ikke mannsdominerte yrker fordi det er mangel på kvinneyrker, men fordi det er "manneyrker" vi er interessert i og vil jobbe med. 

Forøvrig: https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-likestilling-sosiologi/2014/05/en-av-fire-menn-far-ikke-barn
23% av menn, 13% av kvinner er barnløsse. 

Anonymkode: f6e14...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi velger vel ikke mannsdominerte yrker fordi det er mangel på kvinneyrker, men fordi det er "manneyrker" vi er interessert i og vil jobbe med. 

Forøvrig: https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-likestilling-sosiologi/2014/05/en-av-fire-menn-far-ikke-barn
23% av menn, 13% av kvinner er barnløsse. 

Anonymkode: f6e14...700

I følge artikkelen som var i VG for en måned siden var de siste tallene 24,3% menn som var barnløse ved 45 års alder.

Problemet er at kvinner reiser til Danmark og får unge i stedet for å finne en mann her i Norge å få barn med. Det er et alvorlig problem som noe burde gjøres med. 

Anonymkode: cb36d...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I følge artikkelen som var i VG for en måned siden var de siste tallene 24,3% menn som var barnløse ved 45 års alder.

Problemet er at kvinner reiser til Danmark og får unge i stedet for å finne en mann her i Norge å få barn med. Det er et alvorlig problem som noe burde gjøres med. 

Anonymkode: cb36d...c05

Har du noe statistikk på det da? 

Anonymkode: f6e14...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

I følge artikkelen som var i VG for en måned siden var de siste tallene 24,3% menn som var barnløse ved 45 års alder.

Problemet er at kvinner reiser til Danmark og får unge i stedet for å finne en mann her i Norge å få barn med. Det er et alvorlig problem som noe burde gjøres med. 

Anonymkode: cb36d...c05

Hva mener du man må gjøre med det da?

Anonymkode: 2c054...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du man må gjøre med det da?

Anonymkode: 2c054...e1a

Nekt kvinner som drar til Danmark for å få unge, rettigheter hos NAV. Krev at kvinner må bevise hvem faren er for at de skal ha rettigheter hos NAV. Så slipper vi at vi må betale for ungene til kvinner som ikke tar ansvar for seg selv og gjør seg attraktive for menn. Så er kvinner nødt til å finne en mann å få barn med. Bedre for barna, bedre for henne og bedre for samfunnet.

Anonymkode: cb36d...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei damer greier seg fint uten menn. Menn derimot er totalt hjelpeløse uten damer.

Anonymkode: 31fcc...88f

Ikke jeg ;)

Anonymkode: d31ba...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge artikkelen som var i VG for en måned siden var de siste tallene 24,3% menn som var barnløse ved 45 års alder.

Problemet er at kvinner reiser til Danmark og får unge i stedet for å finne en mann her i Norge å få barn med. Det er et alvorlig problem som noe burde gjøres med. 

Anonymkode: cb36d...c05

Det er jo nesten umulig å finne en mann her i Norge, siden mannfolka bare vil ligge rundt og feste. De fleste menn vil ikke ha forhold. 

Anonymkode: 626da...9d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym Bruker said:

TS har her utløst en debatt,der  det reises spørsmål om kvinner egentlig trenger menn  ?  Hun hevder dessuten at  det finnes en statestikk  (hvor da )som viser at flere og flere menn forblir barneløse, og "ufrivillig single ",og det er selvsagt ikkje damenes skyld,meneit bevist valg de har gjordt.

Ts kan være mann for alt det du vet.

Anonymkode: 2c054...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nesten umulig å finne en mann her i Norge, siden mannfolka bare vil ligge rundt og feste. De fleste menn vil ikke ha forhold. 

Anonymkode: 626da...9d5

Men er du attraktiv nok da? Det er mange menn som vil inn i forhold, bare de møter den rette. 

Anonymkode: cb36d...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du å dine venner det da?

 

Jeg kjenner meg godt igjen i det hun skriver. Kommer på maks 1-2 mannfolk som ikke krever mer stell og vedlikehold enn en gjennomsnittlig tenåring.

Anonymkode: f0a3c...0cd

Jeg og kjenner meg igjen i hva vedkommede skriver.

De fleste av mine venninner i forhold irriterer seg over ting som dette. Å måtte stadig "hjelpe" mannen med helt basic ting. At han ikke ser eller forstår at noe må gjøres. Eksempelvis det å komme hjem og se masse skitne tallerkener på benken. Mannen har vært hjemme og det hadde tatt han 5min å sette dem inn i oppvaskmaskin og sette på maskina,men nei,det var for vanskelig å skjønne..så da sier hun det til han da,og hva sier han? Joda hun MASER sånn! Vel,hun hadde ikke trengt å MASE hvis han kunne brukt den valnøtthjernen sin LITT...oj skitne tallerken+tom oppvaskmaskin = sette på en vask eller drite i det?

Eller det når man lager mat fra bunnen. Ingen hjelp,ingen tallerkner på bordet. Bre sitte i sofaen og se på TV til maten er klar. Er det så vanskelig å reise seg og gjøre noe?

Jeg har noen single kompiser og man legger veldig merke til hvordan de har det hjemme hos seg vs single venniner. Det mangler dopapir,det er uryddig og skittent og alt er på halv tolv...samme mennene har vært i militæret hvor de har måttet er opp senga perfekt og skrubbet sko med tannbørste,men å vaske gulvet hjemme som tar dem maks 10min det er visst helt umulig.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er du attraktiv nok da? Det er mange menn som vil inn i forhold, bare de møter den rette. 

Anonymkode: cb36d...c05

Nei jeg er tydeligvis bare søppel i følge KG. Likevel ser jeg de merkeligste damer i forhold hver eneste dag.. rart det der. 

Anonymkode: 626da...9d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I følge artikkelen som var i VG for en måned siden var de siste tallene 24,3% menn som var barnløse ved 45 års alder.

Problemet er at kvinner reiser til Danmark og får unge i stedet for å finne en mann her i Norge å få barn med. Det er et alvorlig problem som noe burde gjøres med. 

Anonymkode: cb36d...c05

Har du lest artikkelen om "gutta som ble valgt bort"? Samtlige av de gutta hadde store sjanser for forhold,men ville ikke ga. Så sitter de der da,40-50år og mener at de har blitt 'valgt bort...🤔🙃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

 

Jeg har noen single kompiser og man legger veldig merke til hvordan de har det hjemme hos seg vs single venniner. Det mangler dopapir,det er uryddig og skittent og alt er på halv tolv...samme mennene har vært i militæret hvor de har måttet er opp senga perfekt og skrubbet sko med tannbørste,men å vaske gulvet hjemme som tar dem maks 10min det er visst helt umulig.

 

Hvor gamle er disse kompisene dine? Jeg kjenner så og si ingen menn som lever sånn, de som er fra 25 + vasker jevnlig leilighetene sine, rydder osv. Det jeg har lagt merke til er at menn klarer ikke bo alene. De MÅ enten ha en kompis de leier ut rom til eller bo i kollektiv. Evt bo i et forhold med ei dame de hater for å slippe å være alene.

Sånn sett syns jeg det virker som damer er mer selvstendige. 

Anonymkode: 626da...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men er du attraktiv nok da? Det er mange menn som vil inn i forhold, bare de møter den rette. 

Anonymkode: cb36d...c05

Men da må de være et snev av attraktive selv da hvis de absolutt skal kreve dette. Krev det du selv kan tilby mener nå jeg.

Er du en tjukkas på 51 år og 120kg med en giga ølmage så ikke sitt der og krev en spretten blondine på 25år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Ja fordi "norske damer er så kravstore...."

Ja, norske jenter er så kravstore! Tenk at jeg er nødt til å gå på jobb og rydde klærne mine og ivareta personlig hygiene og ta ansvar for livet mitt!

Nei, alt var så meget bedre på 1950-tallet 

:P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...