AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #61 Skrevet 2. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: For hvert år begynner jeg å lure mer og mer, er det slik at dere damer egentlig trenger en mann, eller klarer dere dere likegodt uten? Statistikk viser at flere og flere menn forblir barnløse, og ufrivillig single. Dette er selvsagt ikke damenes skyld isolert sett, men det er slettes ikke bra for samfunnet som helhet at det fødes færre barn. Det var ett sidespor. Men da blir spørsmålet, har mannen utspilt sin rolle? er det lettere å reise til danmark å bli inseminert etc? Anonymkode: 57c0c...01a Ja jeg klarer meg i hvert fall uten. Klarer og vil forsørge meg selv... Men ikke de andre jeg vet om. Da er det bare å gifte seg for å få hus og bil osv. Ufrivillig single ? Ja da får de takke seg selv, når han forventer at han skal få beholde jobben, hjemplassen og vennene og bo oppi foreldrene sine i en voksen alder. Og han forventer at hun skal si opp alt... hva er greia ? Egoisme Deluxe og ikke kjærlighet spør du meg. Og at han ljuger, det gjør de fleste menn, og ikke gidder å trene eller ta vare på seg selv eller ta imot råd om å bli mer attraktiv. Og om han trener så er han tidenes rasshøl som behandler dama som dritt og utnytter henne seksuelt. Og han tenker stort sett på seg selv og aldri henne. Men ser jo at mange kvinner ikke klarer seg selv. Alle er så forelsket for tiden og skal pøse ut på sosiale medier om det klissete forholdet som ingen bryr seg om. Anonymkode: eeac9...8c4 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #62 Skrevet 2. april 2018 Vel. Hvor bredt skal man kaste nettet? Menn som arbeidskraft er nok greit å ha i og med de tross alt utgjør en stor del av befolkningen. Men rent personlig trenger jeg så absolutt ikke en mann i huset. Jeg spikrer, river, bygger, legger fliser, fikser elektriske osv osv selv. Jeg vasker, rydder, organiserer, bretter osv osv også. Det jeg ikke kan, det lærer jeg meg! Anonymkode: c20eb...7ea 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #63 Skrevet 2. april 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi trenger menn som vi blir tiltrukket av. Ikke sutrekluter og psykopater, da er det bedre uten. Vi trenger menn som det er litt tak i og som støtter oss, spesielt i forholdet. Det finnes heldigvis en del av dem. Men så er det også de som tror at trusler er løsningen. Ikke bra. Anonymkode: ac7a9...64f Haha ja. Mitt forrige forhold bestod av trusler og ikke særlig med støtte fra hans side. Skjønner ikke hva kjærlighet er jeg. Hvis det er det måten jeg har blitt behandlet på. Hva er vitsen med å fri til folk når man tenker å kaste de ut for hver minste ting 😉 ingen menn har behandlet meg med kjærlighet, ikke folk generelt heller. De fleste bare utnytter en og man gjør ikke annet enn å gi seg tom og slapp uten å få noe tilbake. Anonymkode: eeac9...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #64 Skrevet 2. april 2018 Lurer på om dere som skriver innlegg fulle av hat mot menn ser hvordan dere selv fremstår. Dere virker som triste skapninger, fulle av bitterhet. Det er flott med kvinner som er selvhjulpne og som ikke er avhengige av noen for å klare seg selv, men trist å lese det hatet dere har mot menn, basert på enkeltopplevelser. Jeg har møtt enkelte hespetre av noen kvinnfolk i løpet av livet, men det kunne ikke falle meg inn å gjøre alle kvinner ansvarlige for slik oppførsel. Anonymkode: 47716...c20 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #65 Skrevet 2. april 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på om dere som skriver innlegg fulle av hat mot menn ser hvordan dere selv fremstår. Dere virker som triste skapninger, fulle av bitterhet. Det er flott med kvinner som er selvhjulpne og som ikke er avhengige av noen for å klare seg selv, men trist å lese det hatet dere har mot menn, basert på enkeltopplevelser. Jeg har møtt enkelte hespetre av noen kvinnfolk i løpet av livet, men det kunne ikke falle meg inn å gjøre alle kvinner ansvarlige for slik oppførsel. Anonymkode: 47716...c20 At noen sier de ikke trenger menn på et personlig nivå, og/eller at de har hatt dårlige erfaringer er da virkelig ikke hat. Kan du referere til noen av disse innleggene som er fulle av hat mot menn? Anonymkode: f6e14...700 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #66 Skrevet 2. april 2018 Frenchy til Sandy "the only man a girl really can relay on is her daddy". Flaks for meg at papsen er av hardmetall sorten. Neida. Må ikke ha en manne-partner for å ikke sulte ihjel. Men det er jo veldig fint å ha en likevel. Så må? nei. Vil? ja takk. Anonymkode: e52be...c53 3
Inspektøren Skrevet 2. april 2018 #68 Skrevet 2. april 2018 (endret) Håper virkelig ikke KGs kvinner er representative for kvinnene i Norge. De "fleste menn" vil helst leke seg frem til de er 40? De er ansvarsløse, utro jævler etc... Virkelig? Virkelig!? Er det slik dere ser på den norske mann? "De fleste"? Kjenner jeg blir litt trist av å lese alt dette, og jeg tar meg i å undres hvor denne forakten kommer fra? For å svare konkret på TS sitt spørsmål: Nei, kvinner TRENGER ikke menn i dag, og det skal vi jo være glade for, både kvinner og menn, at det er slutt på den tiden da kvinner var avhengige av å ha en mann for å ha et liv, at våre døtre skal få vokse opp i en verden der de har samme muligheter som menn, at de kan forsørge seg selv, og ha full råderett over eget liv. Det er vel noe av det mest fantastiske vi har sett i samfunnets utvikling i vår tid. Det handler om likestilling, og det handler om likeverd. Og det skulle være en selvfølge i 2018. Det er fortsatt en vei å gå, men i det store bildet, har norske kvinner det veldig bra. Jeg håper som sagt at ikke alt dette oppgulpet mot menn er inne representerer våre flotte norske kvinner. Det ligger i menneskets biologi å skulle ha en partner å dele livet med, få barn med. Så man må skille mellom det å "trenge" en mann av rent praktiske og økonomiske årsaker og det å ha menneskelige behov for nærhet og relasjoner. Den gode samalen. Noen å betro seg til når livet blir vanskelig. Finne støtte og trøst i tunge tider. Og å dele livets gleder. Jeg ville rett og slett ikke vært det foruten. "Sex kan jeg få på byen" Ja, det kan de fleste, men er det like givende? De som har levd i et lidenskapelig kjærlighetsforhold kan vel skrive under på at det er lysårs avstand mellom sex i et slikt forhold og et one night stand-knull i fylla..... I allefall for min del. "Barn kan jeg få i Danmark" Jepp, fullt mulig å bli alenemor i dag, enten ved insiminering i Danmark etc. Og mange velger alenemor frivillig. Én sak er å ende opp som alenemor ufrivillig pga dødsfall, en annen sak er å gjøre dette 100% frivillig og dermed frata barnet et reelt valg om det vil ha to foreldre. Er det slik det har blitt; mannen ses på som en avlshingst, og siden mulighetene nå begynner å åpne seg for insiminering etc. så blir han overflødig? Så kan man jo snu på spørsmålet; TRENGER menn kvinner? Nei, de gjør jo ikke det, rent praktisk sett og økonomisk. Men du verden så fattig min verden hadde blitt uten.... Og bare for å ha det sagt; ja jeg vet at mange mennesker ønsker å leve alene, uten de dermed forakter det motsatte kjønn, og det har jeg full respekt for. Endret 2. april 2018 av Inspektøren Skrivefeil 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #69 Skrevet 2. april 2018 3 minutter siden, Inspektøren skrev: Så kan man jo snu på spørsmålet; TRENGER menn kvinner? Hvis dere har noen som helst tanker om å få barn så. Men for all del, dere kan ha sex med hverandre. Det trenger dere ikke oss til. Anonymkode: 90beb...82c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #70 Skrevet 2. april 2018 Her kommer noen tanker fra en kvinne som har vært gift i 20 år. Ekteskap er som regel en prøvelse på godt og vondt. Mange som ikke har vært i langvarige forhold på 10 år + romantiserer dette med forhold veldig. Men nå er det slik at om jeg ikke hadde hatt barn så hadde jeg gått. Og det gjelder nok svært mange. Vi er venner, for all del, men jeg er møkk lei av å rydde opp etter en voksen mann, å vekke ham om morgenen og å måtte minne ham på ting som angår barna (møter, tannlege osv). Det er jo som å ha en stor tenåringssønn. Og dette ser ut til å være normalen for de fleste venninnene mine også. Kvinnen blir sett på som masete mens mannen blir sett på som en lat tenåring. Jeg tror menn og kvinner trenger hverandre for reproduksjon og at det er det aller, aller beste for barn å få vokse opp sammen med sin mor OG far. Utover dette så tror jeg mange hadde vært minst like lykkelige som enslige, hvor man ikke hadde måttet svelge kameler hele tiden. Det finnes så absolutt mange som lever i svært lykkelige ekteskap som 60-åringer, men disse er som regel gift for andre gang. Utover dette så er det behov for både menn og kvinner i verden, vi har våre kvaliteter og feil alle sammen. Så lenge det finnes barn så trenger de både sine mødre og sine fedre. Ingen er så glad i mine barn som meg OG min mann og det betyr mest i hele verden for meg.Da fikser jeg litt pliktsex innimellom, med en mann som jeg er glad i men som jeg ikke har vært forelsket i på 10-12 år. Anonymkode: b8224...b00 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #71 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her kommer noen tanker fra en kvinne som har vært gift i 20 år. Ekteskap er som regel en prøvelse på godt og vondt. Mange som ikke har vært i langvarige forhold på 10 år + romantiserer dette med forhold veldig. Men nå er det slik at om jeg ikke hadde hatt barn så hadde jeg gått. Og det gjelder nok svært mange. Vi er venner, for all del, men jeg er møkk lei av å rydde opp etter en voksen mann, å vekke ham om morgenen og å måtte minne ham på ting som angår barna (møter, tannlege osv). Det er jo som å ha en stor tenåringssønn. Og dette ser ut til å være normalen for de fleste venninnene mine også. Kvinnen blir sett på som masete mens mannen blir sett på som en lat tenåring. Jeg tror menn og kvinner trenger hverandre for reproduksjon og at det er det aller, aller beste for barn å få vokse opp sammen med sin mor OG far. Utover dette så tror jeg mange hadde vært minst like lykkelige som enslige, hvor man ikke hadde måttet svelge kameler hele tiden. Det finnes så absolutt mange som lever i svært lykkelige ekteskap som 60-åringer, men disse er som regel gift for andre gang. Utover dette så er det behov for både menn og kvinner i verden, vi har våre kvaliteter og feil alle sammen. Så lenge det finnes barn så trenger de både sine mødre og sine fedre. Ingen er så glad i mine barn som meg OG min mann og det betyr mest i hele verden for meg.Da fikser jeg litt pliktsex innimellom, med en mann som jeg er glad i men som jeg ikke har vært forelsket i på 10-12 år. Anonymkode: b8224...b00 Det er derfor jeg har tenkt å få barn gjennom Storken når den tid kommer at det blir aktuelt. Å være lenket til en person for 18 år er veldig lang tid. Da er det bedre å få barn som singel. Anonymkode: 90beb...82c 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #72 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her kommer noen tanker fra en kvinne som har vært gift i 20 år. Ekteskap er som regel en prøvelse på godt og vondt. Mange som ikke har vært i langvarige forhold på 10 år + romantiserer dette med forhold veldig. Men nå er det slik at om jeg ikke hadde hatt barn så hadde jeg gått. Og det gjelder nok svært mange. Vi er venner, for all del, men jeg er møkk lei av å rydde opp etter en voksen mann, å vekke ham om morgenen og å måtte minne ham på ting som angår barna (møter, tannlege osv). Det er jo som å ha en stor tenåringssønn. Og dette ser ut til å være normalen for de fleste venninnene mine også. Kvinnen blir sett på som masete mens mannen blir sett på som en lat tenåring. Jeg tror menn og kvinner trenger hverandre for reproduksjon og at det er det aller, aller beste for barn å få vokse opp sammen med sin mor OG far. Utover dette så tror jeg mange hadde vært minst like lykkelige som enslige, hvor man ikke hadde måttet svelge kameler hele tiden. Det finnes så absolutt mange som lever i svært lykkelige ekteskap som 60-åringer, men disse er som regel gift for andre gang. Utover dette så er det behov for både menn og kvinner i verden, vi har våre kvaliteter og feil alle sammen. Så lenge det finnes barn så trenger de både sine mødre og sine fedre. Ingen er så glad i mine barn som meg OG min mann og det betyr mest i hele verden for meg.Da fikser jeg litt pliktsex innimellom, med en mann som jeg er glad i men som jeg ikke har vært forelsket i på 10-12 år. Anonymkode: b8224...b00 Du kommer her med en påstand om at dette gjelder alle sammen, siden du har det slik, da må jo alle andre ha det slik? Jeg har en helt annen erfaring enn deg, har vært i et forhold lengre enn deg, og vi er veldig nære hverandre. Ut fra det du skriver, lever du et særdeles destruktivt forhold, og du velger likevel å gli "pga barna". Det er jeg totalt uenig i. Barna vil ofte få det bedre, selv med en skilsmisse, så lenge foreldrene har det bra. Du slenger ut påstander om at det stort sett er vanlig at menn driter i alt ansvar, må vekkes om morgenen, og overhodet ikke bidrar i familien, og omtaler han som en "tenåringssønn". Helt ærlig, du fremstår faktisk som noe umoden selv, og en tanke naiv som tror at "dette er normalen". Anonymkode: efeed...f7e 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #73 Skrevet 2. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer her med en påstand om at dette gjelder alle sammen, siden du har det slik, da må jo alle andre ha det slik? Jeg har en helt annen erfaring enn deg, har vært i et forhold lengre enn deg, og vi er veldig nære hverandre. Ut fra det du skriver, lever du et særdeles destruktivt forhold, og du velger likevel å gli "pga barna". Det er jeg totalt uenig i. Barna vil ofte få det bedre, selv med en skilsmisse, så lenge foreldrene har det bra. Du slenger ut påstander om at det stort sett er vanlig at menn driter i alt ansvar, må vekkes om morgenen, og overhodet ikke bidrar i familien, og omtaler han som en "tenåringssønn". Helt ærlig, du fremstår faktisk som noe umoden selv, og en tanke naiv som tror at "dette er normalen". Anonymkode: efeed...f7e Hvordan har du å dine venner det da? Jeg kjenner meg godt igjen i det hun skriver. Kommer på maks 1-2 mannfolk som ikke krever mer stell og vedlikehold enn en gjennomsnittlig tenåring. Anonymkode: f0a3c...0cd 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #74 Skrevet 2. april 2018 Det var voldsomt så mange sinte feminister som samlet seg på et sted. Jeg tviler på at dette er den vanlige holdningen blant kvinner flest. Vi menn er fantastiske og de fleste kvinner jeg vet om er glade for at vi er til Det er kvinner som føler et savn etter en mann, når mannen er borte. Det er kvinner som trenger mannens bekreftelse, ikke omvendt. Det er kvinner som trenger vår hjelp, men for all del, noen ganger er det også omvendt. Som et par hjelper man hverandre. Sånn er det å være et par. De ter det som er kjærlighet. Ikke vær så sinte, damer! Det er påske og fint vær. Gå ut en tur i solen og nyt været! Så blir dere så mye blidere og glade. Anonymkode: cb36d...c05 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #75 Skrevet 2. april 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var voldsomt så mange sinte feminister som samlet seg på et sted. Jeg tviler på at dette er den vanlige holdningen blant kvinner flest. Vi menn er fantastiske og de fleste kvinner jeg vet om er glade for at vi er til Det er kvinner som føler et savn etter en mann, når mannen er borte. Det er kvinner som trenger mannens bekreftelse, ikke omvendt. Det er kvinner som trenger vår hjelp, men for all del, noen ganger er det også omvendt. Som et par hjelper man hverandre. Sånn er det å være et par. De ter det som er kjærlighet. Ikke vær så sinte, damer! Det er påske og fint vær. Gå ut en tur i solen og nyt været! Så blir dere så mye blidere og glade. Anonymkode: cb36d...c05 Jeg går 5-6 mil på ski hver uke så jeg får masse sol og frisk luft 😉 Ei heller er jeg "så sint". Min mann og jeg er gode venner selv om vi ikke lenger er forelsket. Vi ler i lag og har det greit, men klart at irritasjonene er mange og at vi begge har behov for tid uten hverandre. Anonymkode: b8224...b00
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #76 Skrevet 2. april 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer her med en påstand om at dette gjelder alle sammen, siden du har det slik, da må jo alle andre ha det slik? Jeg har en helt annen erfaring enn deg, har vært i et forhold lengre enn deg, og vi er veldig nære hverandre. Ut fra det du skriver, lever du et særdeles destruktivt forhold, og du velger likevel å gli "pga barna". Det er jeg totalt uenig i. Barna vil ofte få det bedre, selv med en skilsmisse, så lenge foreldrene har det bra. Du slenger ut påstander om at det stort sett er vanlig at menn driter i alt ansvar, må vekkes om morgenen, og overhodet ikke bidrar i familien, og omtaler han som en "tenåringssønn". Helt ærlig, du fremstår faktisk som noe umoden selv, og en tanke naiv som tror at "dette er normalen". Anonymkode: efeed...f7e Jeg syns ikke ekteskapet mitt er destruktivt. Det å bryte opp er en enorm og altomfattende beslutning som blant annet innebærer å selge vårt store hjem hvor barna våre vokser opp. Da må vi begge kjøpe mindre leiligheter. Vi trives med å kunne være familiens samlingspunkt og å kunne ha barn med barnebarn på besøk i høytider (våre barn er fra 8 til 24 år gamle og vi har fått barnebarn). Her er det plass til alle. Min mann har også en egen plass for å reparere bilene sine (hans store hobby), noe han ikke får råd til om vi skulle bryte opp. Han er også helt hjelpeløs hva gjelder husvask og klesvask, mens jeg knapt vet hvor hovedkrana og filteret til varmepumpa er hen. Man fordeler sine oppgaver etter interesse og evne og Det å skulle starte på nytt som godt voksen virker skummelt og kanskje også unødvendig når man klarer å leve sammen på en ok måte. Det å selge dette hjemmet, med alle våre gode minner fra de eldste var små, og våre gode år med masse kjærlighet, sitter langt inne. Det er ikke så enkelt å bryte opp som du nok forestiller deg. Men jeg er da ikke bitter, hvor får du det fra? Jeg er fornøyd med mine flotte barn og barnebarn, og jeg er glad i min mann, men som sagt så må man ofre mye i hverdagen fordi man har valgt å leve sammen. Da jeg snakker med mine venninner og kollegaer så virker det som om de aller fleste går det slik som meg men for all del, det kan jo godt hende at de lyver alle mann 😊 Anonymkode: b8224...b00
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #77 Skrevet 2. april 2018 Klarer meg helt fint alene men jeg hadde nok ikke aktivt valgt bort menn. Nå er jeg av typen som aldri kan se meg selv ha ONS eller kortvarige forhold for å leke litt. Og hvis jeg ikke finner noen med samme type livsstil (hvis man kan kalle det det?), skjer det ikke så skjer det ikke. Er i ett 12-årig forhold nå. Anonymkode: 01e26...400
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #78 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har du å dine venner det da? Jeg kjenner meg godt igjen i det hun skriver. Kommer på maks 1-2 mannfolk som ikke krever mer stell og vedlikehold enn en gjennomsnittlig tenåring. Anonymkode: f0a3c...0cd Ikke i nærheten av dette, og de fleste i min omgangskrets lever i harmoniske forhold. Ja, jeg kjenner også til forhold som ikke fungerer, og der mannen oppfører seg tåpelig, men kjenner også til forhold der kvinnen i forholdet også har mye å gå på. Men det er altså fåtallet. Poenget mitt er at jeg kjøper ikke at "flertallet" av menn er slik dere beskriver de, som en forvokst tenåring totalt uten ansvarsfølelse. Dere må ha vært maksimalt uheldig, som stort sett kjenner menn som er slik. Jeg kjenner mange menn, og de aller fleste av disse er ordentlige mannfolk som tar sitt ansvar her i livet, både på jobb og privat. Anonymkode: efeed...f7e
Gjest hind Skrevet 2. april 2018 #79 Skrevet 2. april 2018 11 hours ago, DominantHr said: Vel, må det slås inn noen spiker, skiftes lyspærer, bære sekker med ved, plukke mus ut av feller, skyte rådyr, lage gourmet mat, så må det en mann til. Sier du det du? Jeg kan gjøre alle de tingene, og jeg kan gjøre dem i høye hæler hvis jeg må Jeg er så utrolig glad for at både jeg og mannen er i stand til å gjøre nesten alle arbeidsoppgaver, for da kan vi bytte på så vi slipper å bli drittlei av å gjøre bestemte ting.
Minitroll Skrevet 2. april 2018 #80 Skrevet 2. april 2018 12 timer siden, DominantHr skrev: Vel, må det slås inn noen spiker, skiftes lyspærer, bære sekker med ved, plukke mus ut av feller, skyte rådyr, lage gourmet mat, så må det en mann til. Spiker, lyspæreskift og bæring av ved klarer vel de fleste damer selv. Men du, Hr.dominant kan få plukke på mus hvis du vil. Har mange feller jeg ikke tør sjekke!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå