Gå til innhold

Hvorfor vi menn har sluttet å sjekke kvinner på gamlemåten


Kreator

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jeg synes det er ganske drøyt jeg. Det er helt klart en forskjell på uønsket oppmerksomhet, og uønsket seksuell oppmerksomhet som er trakasserende. Den siste er vel alle enige om burde forsvinne, men så er det da altså noen som kommuniserer ut at menn helst burde holde seg langt vekke fordi en ikke ønsker uønsket oppmerksomhet i det hele tatt. Med uønsket oppmerksomhet mener jeg da at en fyr som damen ikke er interessert i tar et hyggelig initiativ. Om en dame blir sur fordi jeg tar initiativ, så får hun bare bli det. Det er faktisk ikke mitt problem om de ikke klarer å forholde seg til det på en normal måte. Jeg har ikke tenkt å la de negative sutre damene få diktere hvordan jeg skal oppføre meg.

Ellers synes jeg at mennene som skriver disse tingene som blir tatt opp i hi fokuserer for mye på det negative. De fleste normale damer klarer helt fint å avvise menn på en normal måte om de ikke er interessert. Det føles mer som om mennene ikke ønsker å ta initiativ i det hele tatt.

Helt enig med deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Kreator skrev:

At du ikke kjenner undersøkelsene og forskningen rundt dette er din utfordring. Hovedpoenget mitt som er veldokumentert er at online datingen har gjort prosessen mer effektiv enn før, og at alle de "andre" metodene (inkludert gatesjekking og venner og kjente) "lider" under dette (at det blir forholdsvismessig mindre av det), og at "savnet" av gamlemetodene således er irrasjonelt. Det betyr ikke at det ikke skjer, at det ikke er effektivt, men i snitt er det mye mindre effektivt enn før. Her er en referanse du kan starte med:

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4757816/Mathematicians-reveal-odds-finding-love.html

Jeg er helt sikker på at du kan finne hull i både den og mine argumenter her også. Men for din egen del så anbefaler jeg å forsøke å lære noe nyttig, ikke bare kverulere og peke på alle andre sine feil og din egen perfeksjonisme.

Er den artikkelen ment å vise hvor "menn slaktes daglig", og hvor de slaktes offentlig? For det er de påstandene jeg ba om dokumentasjon (eller i det minste argumentasjon) på. Nå begynner du å snakke om noe helt annet.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere norske menn har innsett at mange norske damer rett og slett er alt for dårlig kjærestemateriale. Er det så vanskelig å forstå? Hvorfor gidde å sjekke damer. Vil man ha sex møter man de på nett. Sex er alt for tilgjengelig, så forhold frister ikke.. 

Anonymkode: fa260...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere og flere norske menn har innsett at mange norske damer rett og slett er alt for dårlig kjærestemateriale. Er det så vanskelig å forstå? Hvorfor gidde å sjekke damer. Vil man ha sex møter man de på nett. Sex er alt for tilgjengelig, så forhold frister ikke.. 

Anonymkode: fa260...4c7

Det er leit. Hva med oss som ikke ønsker å ligge rundt, men ha fast kjæreste livet ut.

Anonymkode: dfdad...9b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal prøve å gi et lite hint. :)

Anonymkode: b152f...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, jabx said:

Er den artikkelen ment å vise hvor "menn slaktes daglig", og hvor de slaktes offentlig? For det er de påstandene jeg ba om dokumentasjon (eller i det minste argumentasjon) på. Nå begynner du å snakke om noe helt annet.

Nå surrer du deg inn i det DU har lyst å krangle om. Min opprinnelige post var en kopi fra et annet diskusjonsforum noe jeg forklarte allerede i første post. Jeg har ikke påstått noe som helst, kun forsøkt å gi et innspill om hvordan sjekkingen har forandret seg, og hvordan det kan forklare frustrasjoner på begge sider. Har ingen planer om å tvangsmate deg med kunnskap, tror muligens det toget har gått for lenge siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.4.2018 den 1.30, AnonymBruker skrev:

Flere og flere norske menn har innsett at mange norske damer rett og slett er alt for dårlig kjærestemateriale. Er det så vanskelig å forstå? Hvorfor gidde å sjekke damer. Vil man ha sex møter man de på nett. Sex er alt for tilgjengelig, så forhold frister ikke.. 

Anonymkode: fa260...4c7

Mange norske menn er også dårlig kjærestemateriale. Kanskje de skulle slå seg sammen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2018 den 11.56, Kreator skrev:

Nå surrer du deg inn i det DU har lyst å krangle om. Min opprinnelige post var en kopi fra et annet diskusjonsforum noe jeg forklarte allerede i første post. Jeg har ikke påstått noe som helst, kun forsøkt å gi et innspill om hvordan sjekkingen har forandret seg, og hvordan det kan forklare frustrasjoner på begge sider. Har ingen planer om å tvangsmate deg med kunnskap, tror muligens det toget har gått for lenge siden.

Du kom med generelle påstander om hvordan menn "slaktes" daglig, også offentlig. Disse påstandene viste seg altså å bare være diktning fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste damer blir bare smigret dersom en mann kommer opp til dem og gir et kompliment og inviterer til en prat eller et glass. Jeg er i et forhold men setter som oftest pris på eventuell oppmerksomhet jeg får av det motsatte kjønn. Jeg synes jo det er hyggelig at menn synes at jeg er attraktiv. Det jeg ikke setter pris på er tafsing eller slibrige kommentarer, det er ikke greit. Hvorfor gjør dere så big deal utav dette? Det er jo bare snakk om normal folkeskikk, ikke en kjønnskamp! Jeg kan ikke annet enn å tro at de mennene som ikke forstår hvor hen det går fra smigrende flørt til ubehagelig trakassering, er de samme mennene som sitter på internett og snakker om hvor urimelige kvinner er som omtrent anmelder en mann for å ha sagt hei. Det er en brist i både holdninger og antenner hos mennesker som ikke klarer å omgås andre uten at det oppfattes som ubehagelig av den andre parten... disse bristene blir ofte værre under påvirkning av alkohol.

De aller fleste kvinner og menn liker å få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn så fremt den ikke er plagsom/for pågående eller krenkende, dette er jo en selvfølge... og de som ikke skjønner hvor grensene går blir nok ikke klokere av å diskutere det her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg en kvinne som jeg hadde sex med i fantasien. For at det ikke skulle være alt for åpenbart passet jeg på å ikke stirre, men når jeg kom til visse deler av tankerekken måtte jeg kikke litt til for å få en bedre forestilling av hvordan forskjellige kroppsdeler ville vært nakne, og et par av de gangene møtte hun blikket mitt med et lite smil. Da flyttet jeg øynene mot tilfeldige punkter i rommet, men var liksom akkurat ikke rask nok til at det gikk uoppdaget, for når jeg kikket tilbake i hennes retning for å sjekke om hun hadde fått det med seg, var blikket hennes fortsatt rettet mot meg, men da snudde hun seg umiddelbart igjen og kikket ut vinduet eller på mobilen. Etter en stund sa hun hei til meg og da latet jeg som jeg var på en viktig forretningsreise og ikke hadde tid til fremmede hilsende. Jeg ga henne et kaldt og generisk hei og begynte å pakke sammen sakene mine som om jeg plutselig husket på et viktig ærend, så var det slutt på den seansen.

Anonymkode: af4ab...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...