Gå til innhold

Hvorfor vi menn har sluttet å sjekke kvinner på gamlemåten


Kreator

Anbefalte innlegg

Dette er ikke skrevet av meg, men synes det hadde nok gode poenger til at jeg deler det her, fritt oversatt:

Fordi våre tilnærminger kun er akseptable for kvinnen hvis hun ønsker det. Vi har ingen måte å vite det på forhånd, med mindre vi kjenner dere fra før av. Og selv da er det rimelig flaks om det funker.

Menn slaktes daglig på alle type sosiale medier for å være creepy eller raringer, for ikke å nevne de som slaktes i det offentlige når/hvis de forsøker å starte en samtale med en fremmed kvinne på offentlig sted. Ingen menn gidder dette lengre. Vi vet hvordan dette vanligvis går og vi foretrekker å heller være passive enn å bli slaktet for å prøve. Vi blir merket som creepy hvis vi prøver, eller beskyldes for manglende selvtillit hvis vi ikke prøver. Samtidig oppfattes det som et kompliment hvis kvinnen gjør det samme, men hvis vi da ikke er interessert så beskyldes vi for å være overfladiske.

Flesteparten av menn gidder ikke dette spillet lengre. Vi går for online dating for å spare oss selv for nederlagene og avvisningene vi er vant til fra å sjekke ansikt til ansikt, for det suger. Og nå er kvinnene sure fordi vi menn ikke tar initiativet lengre. Mange av de som tar initiativet er ofte drittsekkene, og resten av oss må lide gjennom stereotypene kvinner da gir oss, creepy og like gale som drittsekkene.

Så min oppfordring til kvinner da; hvis dere VIL bli sjekket opp på offentlig sted eller lignende, gi oss i det minste et snev av hint (engasjerte blikk eller smil etc), så lover i hvertfall jeg å fortsette å prøve!

Endret av Kreator
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Kreator said:

Dette er ikke skrevet av meg, men synes det hadde nok gode poenger til at jeg deler det her, fritt oversatt:

Fordi våre tilnærminger kun er akseptable for kvinnen hvis hun ønsker det. Vi har ingen måte å vite det på forhånd, med mindre vi kjenner dere fra før av. Og selv da er det rimelig flaks om det funker.

Menn slaktes daglig på alle type sosiale medier for å være creepy eller raringer, for ikke å nevne de som slaktes i det offentlige når/hvis de forsøker å starte en samtale med en fremmed kvinne på offentlig sted. Ingen menn gidder dette lengre. Vi vet hvordan dette vanligvis går og vi foretrekker å heller være passive enn å bli slaktet for å prøve. Vi blir merket som creepy hvis vi prøver, eller beskyldes for manglende selvtillit hvis vi ikke prøver. Samtidig oppfattes det som et kompliment hvis kvinnen gjør det samme, men hvis vi da ikke er interessert så beskyldes vi for å være overfladiske.

Flesteparten av menn gidder ikke dette spillet lengre. Vi går for online dating for å spare oss selv for nederlagene og avvisningene vi er vant til fra å sjekke ansikt til ansikt, for det suger. Og nå er kvinnene sure fordi vi menn ikke tar initiativet lengre. Mange av de som tar initiativet er ofte drittsekkene, og resten av oss må lide gjennom stereotypene kvinner da gir oss, creepy og like gale som drittsekkene.

Så min oppfordring til kvinner da; hvis dere VIL bli sjekket opp på offentlig sted eller lignende, gi oss i det minste et snev av hint (blikk, smil etc), så lover i hvertfall jeg å fortsette å prøve!

Og her har vi enda et problem siden, som det ofte påpekes her på KG, så betyr ikke et smil eller blikk at de har lyst på deg og at de har lyst til at du skal behandle henne som et stykke kjøtt (som folk faktisk har fått seg til å si og har fått ganske mange plusser på).

Anonymkode: f17d5...d28

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst bør man ta det en selvutnevnt talsperson for menn sier med en stor klype salt. Det begynner også å bli litt kjedelig at enkelte menn skylder på kvinner for at menn gjør ditt og datt eller ikke gjør ditt eller datt. Hva med å få litt selvtillit, sosiale ferdigheter og slutte å syte? 

Anonymkode: c8b04...4c6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Vi menn» altså. Snakker for alle menn du. Riktig. 

Anonymkode: 1c90f...532

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig glad for at ingen menn sjekker meg opp. Om jeg vil ha kontakt klarer jeg å sjekke selv.

Og om jeg smiler til deg er det for å være høflig, ikke en invitasjon til å snakke til meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kombinasjonen av brunst og manglende leseegenskaper hos menn kommer til syne i sin fulle styrke i denne tråden.

Endret av Kreator
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Og her har vi enda et problem siden, som det ofte påpekes her på KG, så betyr ikke et smil eller blikk at de har lyst på deg og at de har lyst til at du skal behandle henne som et stykke kjøtt (som folk faktisk har fått seg til å si og har fått ganske mange plusser på).

Anonymkode: f17d5...d28

Det tror jeg vi menn også er klar over, men legg på litt ekstra da hvis du er interessert. Er ikke verre enn det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nuith said:

Jeg er utrolig glad for at ingen menn sjekker meg opp. Om jeg vil ha kontakt klarer jeg å sjekke selv.

Og om jeg smiler til deg er det for å være høflig, ikke en invitasjon til å snakke til meg.

Mange nyanser i smil, så tenk over det da. Tipper du klarer å gunne på litt ekstra hvis du er interessert. Selv ser jeg helt sikkert litt latterlig ut når jeg gjør det samme for å måle interessen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kreator skrev:

Så min oppfordring til kvinner da; hvis dere VIL bli sjekket opp på offentlig sted eller lignende, gi oss i det minste et snev av hint (blikk, smil etc), så lover i hvertfall jeg å fortsette å prøve!

Gjelder dette alle kvinner? 

Anonymkode: 94993...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damned if you do, damned if you don't.
Dette er da noe alle menn vet?

Som mann må en bare svelge skuffelser, avvisning og til tider latterliggjøring inntil en finner ei som anser deg som god nok, inntil hun plutselig en dag ikke gjør det lenger.
Nå har man jo #MeToo i tillegg, hvor en kan bli dømt uten fnugg av bevis i SoMe rettsalen, og miste både jobb og rykte.
Jeg skjønner godt at mange menn ikke gidder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det begynner også å bli litt kjedelig at enkelte menn skylder på kvinner for at menn gjør ditt og datt eller ikke gjør ditt eller datt. Hva med å få litt selvtillit, sosiale ferdigheter og slutte å syte? 

Anonymkode: c8b04...4c6


Veldig enig!

Og hyggelig og respektfull tilnærming er alltid akseptabelt , til trossfor at det noen ganger er uønsket. I stedet for å bli bitterkuker og tenke at dama er en ond heks fordi hun pent sier neitakk, så aksepter det og move on og ikke legg ut innlegg på internett og gå med den innstillinga om at alle damer er onde hekser som det ikke er lov å sjekke opp.
Jeg har aldri tenkt at fyren er en creepy raring, selvom jeg ikke er interessert, bare fordi han hyggelig og respektfullt tar kontakt med meg og går igjen når jeg sier jeg ikke er interessert. Det har jeg bare oppfattet hyggelig, tøft og sjarmerende. Foruten om de gangene hvor mannen reagerer med å si "Neivel,du var stygg uansett jeg skulle bare sjekke om du var billig, din jævla hore!" og blir truende fordi jeg hyggelig avviser han. Da sklir man over i uakspetabel-kategorien igjen.

Ja menn slaktes ofte for å være creepy og upassende, men det skulle da bare mangle. Skal vi sitte å smile og nikke av menn som later som de tror at en hyggelig og respektfull tilnærming er å sitte å nistirre på en på trikken mens de holder seg på balla, følge etter kvinnen og spørre hvor man skal, fortsette å følge etter en når kvinnen svarer kort og prøver å komme seg vekk, spør etter nummeret og ikke tar nei for et nei og følger etter noen hundre meter til på gata for å prøve å overtale en om å gi de nummeret sitt, eller tilnærmer seg ved å tafse på en og dama snur seg for å se hvem faen som driver å gnukker seg opp etter henne står han der å peser og gliser å sier "Du er så jævla deilig jo, kunne ikke dy meg!", mener du at vi bare skal akseptere det og la det blir enda mer normalisert enn disse type mennene tror det er i dag? Nei, såklart og naturligvis skal sånn oppførsel slaktes.

Akuratt som med #metoo så kan jeg ikke fatte hvordan de mennene som ikke oppfører seg sånn i det hele tatt greier å ta det personlig når uakseptabel oppførsel og tilnærminger blir snakket om. Om dere faktisk ikke er av den type menn selv så burde dere jo heller tenke "Oi, det er ikke bra at noen er sånn, det må vi alle bli mere bevisste på å stoppe, jeg er glad jeg ikke er sånn.". Men i og med at så mange av dere automatisk reagerer med at "Nei fy søren nå er det snart ikke lov å tilnærme seg kvinner i det hele tatt! Nå driver disse kvinnefolka å sikter til meg her!" så kan dere ikke være så good guys og uskyldige som det dere sier dere er.
 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, letanglia skrev:


Veldig enig!

Og hyggelig og respektfull tilnærming er alltid akseptabelt , til trossfor at det noen ganger er uønsket. I stedet for å bli bitterkuker og tenke at dama er en ond heks fordi hun pent sier neitakk, så aksepter det og move on og ikke legg ut innlegg på internett og gå med den innstillinga om at alle damer er onde hekser som det ikke er lov å sjekke opp.
Jeg har aldri tenkt at fyren er en creepy raring, selvom jeg ikke er interessert, bare fordi han hyggelig og respektfullt tar kontakt med meg og går igjen når jeg sier jeg ikke er interessert. Det har jeg bare oppfattet hyggelig, tøft og sjarmerende. Foruten om de gangene hvor mannen reagerer med å si "Neivel,du var stygg uansett jeg skulle bare sjekke om du var billig, din jævla hore!" og blir truende fordi jeg hyggelig avviser han. Da sklir man over i uakspetabel-kategorien igjen.

Ja menn slaktes ofte for å være creepy og upassende, men det skulle da bare mangle. Skal vi sitte å smile og nikke av menn som later som de tror at en hyggelig og respektfull tilnærming er å sitte å nistirre på en på trikken mens de holder seg på balla, følge etter kvinnen og spørre hvor man skal, fortsette å følge etter en når kvinnen svarer kort og prøver å komme seg vekk, spør etter nummeret og ikke tar nei for et nei og følger etter noen hundre meter til på gata for å prøve å overtale en om å gi de nummeret sitt, eller tilnærmer seg ved å tafse på en og dama snur seg for å se hvem faen som driver å gnukker seg opp etter henne står han der å peser og gliser å sier "Du er så jævla deilig jo, kunne ikke dy meg!", mener du at vi bare skal akseptere det og la det blir enda mer normalisert enn disse type mennene tror det er i dag? Nei, såklart og naturligvis skal sånn oppførsel slaktes.

Akuratt som med #metoo så kan jeg ikke fatte hvordan de mennene som ikke oppfører seg sånn i det hele tatt greier å ta det personlig når uakseptabel oppførsel og tilnærminger blir snakket om. Om dere faktisk ikke er av den type menn selv så burde dere jo heller tenke "Oi, det er ikke bra at noen er sånn, det må vi alle bli mere bevisste på å stoppe, jeg er glad jeg ikke er sånn.". Men i og med at så mange av dere automatisk reagerer med at "Nei fy søren nå er det snart ikke lov å tilnærme seg kvinner i det hele tatt! Nå driver disse kvinnefolka å sikter til meg her!" så kan dere ikke være så good guys og uskyldige som det dere sier dere er.
 

Det er det mennene i min omgangskrets gjør. Jeg tenker slik som du skriver at det ligger noe i det når noen menn blir så støtt av metoo-kampanjen og mener de nå ikke kan interagere sosialt med kvinner lenger uten å bli anklaget for ditt og datt. Ja, da har de antakeligvis gjort noe feil hittil og kvinner vil nok derfor ikke lide noen nød av at disse mennene ikke oppsøker dem. 

Anonymkode: c8b04...4c6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Jeg liker forsatt å sjekke damer på gamle måten. Synes ikke dette er noe hokus pokus. Man merker om det er interesse fra damens side, og dersom man har tolket henne feil og hun bare er vennlig så er ikke det verdens undergang. Lov å prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt sjekket opp på "gamle måten" så for meg er jo dette litt sånn whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, FactsOverFeelings said:

Damned if you do, damned if you don't.
Dette er da noe alle menn vet?

Som mann må en bare svelge skuffelser, avvisning og til tider latterliggjøring inntil en finner ei som anser deg som god nok, inntil hun plutselig en dag ikke gjør det lenger.
Nå har man jo #MeToo i tillegg, hvor en kan bli dømt uten fnugg av bevis i SoMe rettsalen, og miste både jobb og rykte.
Jeg skjønner godt at mange menn ikke gidder.

Kan du komme med noen eksempler på menn som har mistet jobben bare pga rykter?

Anonymkode: 0c182...21e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Nuith skrev:

Jeg er utrolig glad for at ingen menn sjekker meg opp. Om jeg vil ha kontakt klarer jeg å sjekke selv.

Og om jeg smiler til deg er det for å være høflig, ikke en invitasjon til å snakke til meg.

Artig. Hva om de du vil sjekke opp tenker akkurat det samme som deg?

Anonymkode: c3d4e...f5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, letanglia skrev:


Veldig enig!

Og hyggelig og respektfull tilnærming er alltid akseptabelt , til trossfor at det noen ganger er uønsket. I stedet for å bli bitterkuker og tenke at dama er en ond heks fordi hun pent sier neitakk, så aksepter det og move on og ikke legg ut innlegg på internett og gå med den innstillinga om at alle damer er onde hekser som det ikke er lov å sjekke opp.
Jeg har aldri tenkt at fyren er en creepy raring, selvom jeg ikke er interessert, bare fordi han hyggelig og respektfullt tar kontakt med meg og går igjen når jeg sier jeg ikke er interessert. Det har jeg bare oppfattet hyggelig, tøft og sjarmerende. Foruten om de gangene hvor mannen reagerer med å si "Neivel,du var stygg uansett jeg skulle bare sjekke om du var billig, din jævla hore!" og blir truende fordi jeg hyggelig avviser han. Da sklir man over i uakspetabel-kategorien igjen.

Ja menn slaktes ofte for å være creepy og upassende, men det skulle da bare mangle. Skal vi sitte å smile og nikke av menn som later som de tror at en hyggelig og respektfull tilnærming er å sitte å nistirre på en på trikken mens de holder seg på balla, følge etter kvinnen og spørre hvor man skal, fortsette å følge etter en når kvinnen svarer kort og prøver å komme seg vekk, spør etter nummeret og ikke tar nei for et nei og følger etter noen hundre meter til på gata for å prøve å overtale en om å gi de nummeret sitt, eller tilnærmer seg ved å tafse på en og dama snur seg for å se hvem faen som driver å gnukker seg opp etter henne står han der å peser og gliser å sier "Du er så jævla deilig jo, kunne ikke dy meg!", mener du at vi bare skal akseptere det og la det blir enda mer normalisert enn disse type mennene tror det er i dag? Nei, såklart og naturligvis skal sånn oppførsel slaktes.

Akuratt som med #metoo så kan jeg ikke fatte hvordan de mennene som ikke oppfører seg sånn i det hele tatt greier å ta det personlig når uakseptabel oppførsel og tilnærminger blir snakket om. Om dere faktisk ikke er av den type menn selv så burde dere jo heller tenke "Oi, det er ikke bra at noen er sånn, det må vi alle bli mere bevisste på å stoppe, jeg er glad jeg ikke er sånn.". Men i og med at så mange av dere automatisk reagerer med at "Nei fy søren nå er det snart ikke lov å tilnærme seg kvinner i det hele tatt! Nå driver disse kvinnefolka å sikter til meg her!" så kan dere ikke være så good guys og uskyldige som det dere sier dere er.
 

Nå er det slik at vi som er hyggelige og respektfulle er oppegående ig tar til oss hva som sies i ulike media og av kvinner selv. Når man da er forsiktig og hensynsfull i utgangspunktet så blir man enda mer bakpå når det hyles slik. For oss så er de situasjoner som du og andre skriver om ganske uforståeligat finnes.

Derfor reagerer vi også som vi gjør, i kombinasjonen med den vanlige avvisningen man får i hverdagen.

Anonymkode: ffc0f...e66

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du komme med noen eksempler på menn som har mistet jobben bare pga rykter?

Anonymkode: 0c182...21e

Senest var det en svenske som drepte seg selv grunnet anklager som kom fra #metoo hylekoret, men dette er ikke tråden for å diskutere metoo.

Anonymkode: f17d5...d28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere yngre menn: skjerp dere. Det var akkurat like vanskelig å sjekke damer da jeg var ung, men ble vi avvist, tok vi det som en mann og gikk videre. Dersom noen oppfatter deg som "creepy" skulle du kanskje se litt på hvordan du faktisk oppfører deg? særlig hvis det er noe du mener å oppleve ofte.

Man burde kanskje lære seg hvordan man oppvarter en kvinne, og hvordan man tolker hennes reaksjoner, før man legger skylden på kvinnene for feilslått egenadferd.

Jeg skjønner ikke hvor denne sutregenerasjonen får disse tåpelige idéene sine fra?

Anonymkode: 47ca1...c21

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...