Gå til innhold

Besteforeldre og forskjellsbehandling når det gjelder pengegaver til barnebarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er mest spesielt at du mener det er greit å bruke babyens gavepenger på utstyr som du selv egentlig skal bekoste.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det fordi den eldste ikke er ditt barn, mens den lille er det at du reagerer på dette?

Jeg synes tankegangen din er helt feil. En baby trenger ikke lommepenger. Du skal heller ikke ta opp dette med besteforeldrene, da dreper du givergleden deres og alle barnebarn kan ende opp med null og niks unntatt til bursdag og jul.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det er vanlig at besteforeldre gir pengegaver til noen barnebarn og mens andre ikke får noe? Helt konkret så har jeg ved en to tre anledninger opplevd at min samboers sønn har fått pengegaver hos besteforeldrene mens den minste, babyen på nå 6 mnd, ikke får noe. Jeg unner selvsagt storebror og større søskebarn penger de kan spare eller bruke som lommepenger. Men jeg stusser litt når det overrekkes 500 kr med kommentar fra bestefar om at nå har alle de andre barnebarna fått tilsvarende. Men det stemmer jo ikke for den på 6 mnd har ikke fått. Større barn er kanskje dyrere i drift og bruker lommepenger, men når det gjelder babyer så kan pengene spares eller brukes til innkjøp av utstyr - som for eksempel ny sittedel til vogna som vi nylig kjøpte. På et eller annet tidspunkt så vil jo også den minste få med seg at den største får noe mens hen ikke får.

Anonymkode: 74655...503

Seriøst?

Far/morfar gir til de barna som han syns er store nok til å få, er det virkelig noe legge seg opp i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reagert. Babyen trenger ikke penger, og babyen fikk vel gave både til dåp og når den ble født?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...