Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Gjest Mocchhaa
1 hour ago, solietta said:

Kan ikke blande inn SE og debatten  i dette.  Kristin og Belinda tar helt selvkritikk og legger seg helt flate.  Hør på Belinda sin forklaring på instagram så høre du og ser du at hvor lei deg de er.  

Det er helt på sin plass og nevne det.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mocchhaa
42 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Slapp av, to flåsete uttalelser kontra plastikk i kroppen til evig tid kan ikke sidestilles. At KG seriøst bør tenke seg om før hun åpner munnen har det vel aldri vært tvil om, dog ugyldiggjør det ikke kritikken mot i hjel redigerte og falske kroppsfokuserte inflencere som legger seg i en kvinnelig fosterstilling som roper personangrep når bedriften deres blir kritisert. Det er patetisk rett og slett.

Det er ingen som har sakt det. Men de to flåsete uttalelsene kan føre til økt kroppspress. Det kan ikke sammenlignes, men det betyr ikke at Kristin ikke må svare for seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
2 minutter siden, Mocchhaa skrev:

Det er ingen som har sakt det. Men de to flåsete uttalelsene kan føre til økt kroppspress. Det kan ikke sammenlignes, men det betyr ikke at Kristin ikke må svare for seg.

 

Kristin har svart for seg, i motsetning til SE som kaller det personangrep og sender pappa til å rydde opp. Noe han for øvrig er dårlig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Kristin har svart for seg, i motsetning til SE som kaller det personangrep og sender pappa til å rydde opp. Noe han for øvrig er dårlig på.

Enige. Kristin og Belinda svarer og tar virkelig selvkritikk og beklager seg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Kristin har svart for seg, i motsetning til SE som kaller det personangrep og sender pappa til å rydde opp. Noe han for øvrig er dårlig på.

Du har et poeng der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, solietta skrev:

Enige. Kristin og Belinda svarer og tar virkelig selvkritikk og beklager seg

Ja de har beklaget seg, og det er veldig bra, men dette handler om så mye mer. Det handler om verdier og respekt. De har vist mangler på begge punkter. Nettopp derfor mister de tillitt i kampen mot kroppspress, noe som blir vanskelig å bygge opp igjen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på om Kristin har leid inn profesjonell hjelp til mediehåndteringen i dette tilfellet? 🤔 Hun er jo som kjent litt klønete med mediehåndtering selv, mens dagens utspill har virket ganske proffe og koordinerte. Den uforbeholdne unnskyldningen på bloggen ble sluppet først, og deretter koordinerte artikler i Dagbladet og Se og Hør, hvor Kristin og Belinda stilte med en ferdigsydd historie om hva de *egentlig* hadde ment. Dagbladet og Se og Hør er ikke akkurat kjent for sin kritiske journalistikk, så det kunne være passe fora til å få presentert historien uten å møte kritiske oppfølgningsspørsmål om for eksempel den uheldige mikropenispodden som ikke helt passer inn i dagens narrativ. Og dagen ble avsluttet med en sympatipiece om stefaren, som er egnet til å skape sympati for Kristin og ta fokus vekk fra mediebrøleren. Og så skal Kristin på Lindmo i morgen, noe som også er et utmerket sted for å rehabilitere et haltende image. Hele greia virker som det er er styrt av noen som holder hodet litt kaldere enn det Kristin vanligvis klarer.

Uansett må jeg si at det er vanskelig å se for seg hva Kristin kan gjøre for å gjenvinne troverdigheten, hun har jo bare smadret den så totalt. Hovedproblemet er at det egentlig ikke går an å be om unnskyldning for noe man faktisk mener. Og saken blir selvsagt verre av at det skjer rett etter at Kristin har lansert et frontalangrep på Sophie Elise i alle mediekanaler. Hun kunne ikke ha skutt seg selv mer i foten om så Sophie Elise hadde betalt henne for å gjøre sitt aller verste. Det er nesten ubegripelig at det går an å dumme seg så mye ut.

Det har kommet mange veldig bra kommentarer på bloggen til Kristin i kveld, blant annet fra en som kaller seg IC, som jeg synes forklarer så godt hvorfor dette er så problematisk:
 

Quote

 

"Mange barn og unge – langt i fra nok, men mange – har blitt fortalt at de faktisk ikke trenger å se ut som Sophie Elise, for ikke en gang Sophie Elise ser ut som Sophie Elise. Til gjengjeld har aldri Sophie Elise, så vidt er meg bekjent, stilt seg som noen motpol til skjønnhetspresset blant influensere i Norge. Hun har uttalt seg dobbeltmoralsk gjentatte ganger, ja. Men det har du jammen gjort to ganger bare denne måneden også. Og du har et større ansvar her enn det Sophie Elise, eller Isabell Raad, eller noen annen rosablogger for øvrig, har. For du har påtatt deg et ansvar som aktivist mot kroppspress. Som du sier; det er den saken som tilsynelatende ligger ditt hjerte nærmest, og du har skrevet bok om det. Derfor må det kunne forventes mer av deg.

Kjønnsorganene er de kroppsdelene som er mest sårbare hos oss. Det er kroppsdeler som mange, både gutter og jenter, kvinner og menn, har alvorlige komplekser for. Og hos begge kjønn kan disse kompleksene føre til drastiske, skadelige og farlige avgjørelser."

 

https://www.kristingjelsvik.no/en-uforbeholden-unnskyldning/#comment-227673

Det har kommet inn andre bra kommentarer også, for eksempel fra en som kaller seg Tobias i tårnet. Det er bra at voksne, sindige mennesker tar seg tid til å kommentere hos Kristin i dag, på en slik måte at man (også Kristin) skjønner at de ikke er ute etter å lage kvalm, men gir grunn til ettertanke (forhåpentligvis).

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
Akkurat nå, Bloggleseren skrev:

Jeg lurer litt på om Kristin har leid inn profesjonell hjelp til mediehåndteringen i dette tilfellet? 🤔 Hun er jo som kjent litt klønete med mediehåndtering selv, mens dagens utspill har virket ganske proffe og koordinerte. Den uforbeholdne unnskyldningen på bloggen ble sluppet først, og deretter koordinerte artikler i Dagbladet og Se og Hør, hvor Kristin og Belinda stilte med en ferdigsydd historie om hva de *egentlig* hadde ment. Dagbladet og Se og Hør er ikke akkurat kjent for sin kritiske journalistikk, så det kunne være passe fora til å få presentert historien uten å møte kritiske oppfølgningsspørsmål om for eksempel den uheldige mikropenispodden som ikke helt passer inn i dagens narrativ. Og dagen ble avsluttet med en sympatipiece om stefaren, som er egnet til å skape sympati for Kristin og ta fokus vekk fra mediebrøleren. Og så skal Kristin på Lindmo i morgen, noe som også er et utmerket sted for å rehabilitere et haltende image. Hele greia virker som det er er styrt av noen som holder hodet litt kaldere enn det Kristin vanligvis klarer.

Uansett må jeg si at det er vanskelig å se for seg hva Kristin kan gjøre for å gjenvinne troverdigheten, hun har jo bare smadret den så totalt. Hovedproblemet er at det egentlig ikke går an å be om unnskyldning for noe man faktisk mener. Og saken blir selvsagt verre av at det skjer rett etter at Kristin har lansert et frontalangrep på Sophie Elise i alle mediekanaler. Hun kunne ikke ha skutt seg selv mer i foten om så Sophie Elise hadde betalt henne for å gjøre sitt aller verste. Det er nesten ubegripelig at det går an å dumme seg så mye ut.

Det har kommet mange veldig bra kommentarer på bloggen til Kristin i kveld, blant annet fra en som kaller seg IC, som jeg synes forklarer så godt hvorfor dette er så problematisk:
 

https://www.kristingjelsvik.no/en-uforbeholden-unnskyldning/#comment-227673

Det har kommet inn andre bra kommentarer også, for eksempel fra en som kaller seg Tobias i tårnet. Det er bra at voksne, sindige mennesker tar seg tid til å kommentere hos Kristin i dag, på en slik måte at man (også Kristin) skjønner at de ikke er ute etter å lage kvalm, men gir grunn til ettertanke (forhåpentligvis).

On point de kommentarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillesnøfnugg said:

On point de kommentarene.

Ja 😊 Håper Kristin leser det og tar det til seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa
53 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Kristin har svart for seg, i motsetning til SE som kaller det personangrep og sender pappa til å rydde opp. Noe han for øvrig er dårlig på.

Det er nå ikke kun SE som kaller det personangrep. Det handler for mye om SE og hva hun har gjort galt, framfor hvordan vi kan forbedre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Jeg lurer litt på om Kristin har leid inn profesjonell hjelp til mediehåndteringen i dette tilfellet? 🤔 Hun er jo som kjent litt klønete med mediehåndtering selv, mens dagens utspill har virket ganske proffe og koordinerte. Den uforbeholdne unnskyldningen på bloggen ble sluppet først, og deretter koordinerte artikler i Dagbladet og Se og Hør, hvor Kristin og Belinda stilte med en ferdigsydd historie om hva de *egentlig* hadde ment. Dagbladet og Se og Hør er ikke akkurat kjent for sin kritiske journalistikk, så det kunne være passe fora til å få presentert historien uten å møte kritiske oppfølgningsspørsmål om for eksempel den uheldige mikropenispodden som ikke helt passer inn i dagens narrativ. Og dagen ble avsluttet med en sympatipiece om stefaren, som er egnet til å skape sympati for Kristin og ta fokus vekk fra mediebrøleren. Og så skal Kristin på Lindmo i morgen, noe som også er et utmerket sted for å rehabilitere et haltende image. Hele greia virker som det er er styrt av noen som holder hodet litt kaldere enn det Kristin vanligvis klarer.

Uansett må jeg si at det er vanskelig å se for seg hva Kristin kan gjøre for å gjenvinne troverdigheten, hun har jo bare smadret den så totalt. Hovedproblemet er at det egentlig ikke går an å be om unnskyldning for noe man faktisk mener. Og saken blir selvsagt verre av at det skjer rett etter at Kristin har lansert et frontalangrep på Sophie Elise i alle mediekanaler. Hun kunne ikke ha skutt seg selv mer i foten om så Sophie Elise hadde betalt henne for å gjøre sitt aller verste. Det er nesten ubegripelig at det går an å dumme seg så mye ut.

Det har kommet mange veldig bra kommentarer på bloggen til Kristin i kveld, blant annet fra en som kaller seg IC, som jeg synes forklarer så godt hvorfor dette er så problematisk:
 

https://www.kristingjelsvik.no/en-uforbeholden-unnskyldning/#comment-227673

Det har kommet inn andre bra kommentarer også, for eksempel fra en som kaller seg Tobias i tårnet. Det er bra at voksne, sindige mennesker tar seg tid til å kommentere hos Kristin i dag, på en slik måte at man (også Kristin) skjønner at de ikke er ute etter å lage kvalm, men gir grunn til ettertanke (forhåpentligvis).

Jeg la også merke til de to kommentarene.. Veldig mange gode poeng, og vel skrevende. Har vanskelig for å tro at dette ikke bevist lagt ut, de må jo ha vist at de tråkket i salaten? uansett håper de tar det til seg, det som er skrevet i disse kommentarene,. KG  har gjort en viktig kamp angående kroppspress, veldig synd at hun har kastet bort troverdigheten sin på en slik måte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Kristin har svart for seg, i motsetning til SE som kaller det personangrep og sender pappa til å rydde opp. Noe han for øvrig er dårlig på.

Enkelte som ikke skjønner forskjellen der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2020 den 13.17, janeikanskje skrev:

Vent litt, har hun dere hyller for kampen mot kosmetiske operasjoner vært med på å unormalisere naturlige kroppslige fenomener som hengepupper og lange kjønnslepper – kroppsdeler bl.a. Sophie Elise har operert for å føle seg bedre? Wow. Og så kaller dere kritikk mot dette overdrevet? Dobbeltwow. Det kan muligens være fornuftig å gå litt stillere i gangene heretter.

Bra oppsummering! Her er essensen av problemstillingen og grunnen til at Kristin får pes. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her letes det med pinsett og lupe etter noe å ta KG på.

Jeg regner da med at dere kritikere aldri har slengt med leppa eller kommet med noen frustrerte utsagn til venner etter en mislykket date eller kanskje i irritasjon over kjæreste/venn. Om dere nå skulle vært så "uheldig" å kommet med noen kommentarer om kropp, sex eller annet så husk da at dere ikke har lov å mene noe om dette temaet i etterkant.

Ærlig talt, ser dere virkelig ikke forskjellen? En "venninne prat" podcast, hvor begge involverte i etterkant beklager utsagn og dette blir redigert/slettet. Bedriften SE som promoterer plastisk kirurgi og drar tv team inn på operasjonsstua. I stedet for å stå i dette selv så sender hun manager pappa for å rydde opp når kritikken kommer.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin skal være på Lindmo i kveld. Så da skal ikke jeg se på. Klarer virkelig ikke den dama, og det er noe med blikket hennes som skremmer vettet av meg. Stol aldri på folk som smiler men blikket deres er rasende..... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
16 minutter siden, Viki6 skrev:

Kristin skal være på Lindmo i kveld. Så da skal ikke jeg se på. Klarer virkelig ikke den dama, og det er noe med blikket hennes som skremmer vettet av meg. Stol aldri på folk som smiler men blikket deres er rasende..... 

Saklig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Viki6 skrev:

Kristin skal være på Lindmo i kveld. Så da skal ikke jeg se på. Klarer virkelig ikke den dama, og det er noe med blikket hennes som skremmer vettet av meg. Stol aldri på folk som smiler men blikket deres er rasende..... 

Dette er så lite saklig og du går personlig mot. Kan love deg at hun er veldig trivelig og en hyggelig person 😀😍  

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Viki6 skrev:

Kristin skal være på Lindmo i kveld. Så da skal ikke jeg se på. Klarer virkelig ikke den dama, og det er noe med blikket hennes som skremmer vettet av meg. Stol aldri på folk som smiler men blikket deres er rasende..... 

Har du peiling på hva du nettopp skrev eller? For om du hadde det så må du jaggu meg ta deg 2 runder før du kommenterer videre her.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Viki6 skrev:

Kristin skal være på Lindmo i kveld. Så da skal ikke jeg se på. Klarer virkelig ikke den dama, og det er noe med blikket hennes som skremmer vettet av meg. Stol aldri på folk som smiler men blikket deres er rasende..... 

Dette må være noe av det mest usaklige jeg har lest.

Når det er sagt, får håpe det er greit for deg at andre vil se på Lindmo i kveld da.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, solietta said:

Kan ikke blande inn SE og debatten  i dette.  Kristin og Belinda tar helt selvkritikk og legger seg helt flate.  Hør på Belinda sin forklaring på instagram så høre du og ser du at hvor lei deg de er.  

Ja. KG står og skriker på Vixen om hvor mye kroppspress bransjen skaper. 

Så ler hun av micropeniser. Beklager og blir tilgitt. 

Så sleiver de med kjeften om hengepupper og kjønnslepper, beklager og blir tilgitt. 

Det er ikke logisk I det hele tatt. Skal hun få lov til å si hva hun vil så lenge hun sletter det etterpå? SE slettet innlegget om tatovering av hår, men får tyn for det fremdeles. De blir ikke akkurat likt behandla... 

SE ler ihvertfall ikke av andre eller henger ut andres kroppsdeler. Egentlig er SE helt irrelevant i debatten om KG. Hun som går så sterkt ut mot andre bør bare rett og slett ikke kommentere kropp i det hele tatt. Punktum! 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...