Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AneKS skrev:

Kristin sier hun vil kjempe mot kropspress og skape debatt. Hun blir anklaget for å gå for mye mot SE men svarer med at hun mener hele/mange i bransjen. Og at det er viktig at folk prater om dette.

Så blir det snakk om hennes utalelser, da mener hun det er avsporing? Hun har selv sagt målet ikke er å bare gå etter SE Men flere i bransjen, og snakke om kroppspress. Kristin ER en influenser, hun har uttalt seg på en måte folk mener er med på å skape kroppspress. Var det ikke dette hun ville? Utenom at det var hun selv som skulle bli tatt...

Vil hun at folk skal kritisere andre som også driver med kroppspress eller bare kritisere SE?

Tror det er måten media velger å ta kritikken mot KG som hun reagerer på. For hun har selv sagt tidligere at hun har både blogget og annonsert ting som  hun kunne ha spart seg for. Noe hun legger seg helt flat for. Men slik jeg ser det så har ikke media det hele bildet siden SE ikke vil kommentere saken. Dermed må journalistene gå andre veier for å bygge en sak som knyttes opp mot KG.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AneKS said:

Kristin sier hun vil kjempe mot kropspress og skape debatt. Hun blir anklaget for å gå for mye mot SE men svarer med at hun mener hele/mange i bransjen. Og at det er viktig at folk prater om dette.

Så blir det snakk om hennes utalelser, da mener hun det er avsporing? Hun har selv sagt målet ikke er å bare gå etter SE Men flere i bransjen, og snakke om kroppspress. Kristin ER en influenser, hun har uttalt seg på en måte folk mener er med på å skape kroppspress. Var det ikke dette hun ville? Utenom at det var hun selv som skulle bli tatt...

Vil hun at folk skal kritisere andre som også driver med kroppspress eller bare kritisere SE?

Dette. 

Jeg for min del synes hun har sagt mye bra, men har fått avsmak etter at hun har begynt å nekte for at hennes egne handlinger og utsagn er en del av det hun selv kritiserer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Tror det er måten media velger å ta kritikken mot KG som hun reagerer på. For hun har selv sagt tidligere at hun har både blogget og annonsert ting som  hun kunne ha spart seg for. Noe hun legger seg helt flat for. Men slik jeg ser det så har ikke media det hele bildet siden SE ikke vil kommentere saken. Dermed må journalistene gå andre veier for å bygge en sak som knyttes opp mot KG.

Hun legger seg da ikke flat??? Hun legger skylden på at de «bare har hørt litt av podcasten» jeg har hørt hele og det var ekkel oppførsel. Hun tar ingen ansvar. Det at SE heller ikke vil svare er jeg enig i at er feigt, men hvordan unnskjulder det kristin? Hvordan er det et argument? Begge to har dritet seg ut etter min mening

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun legger seg da ikke flat??? Hun legger skylden på at de «bare har hørt litt av podcasten» jeg har hørt hele og det var ekkel oppførsel. Hun tar ingen ansvar. Det at SE heller ikke vil svare er jeg enig i at er feigt, men hvordan unnskjulder det kristin? Hvordan er det et argument? Begge to har dritet seg ut etter min mening

Det jeg mente var måten media fletter det rund hele SE saken. KG mener at den podcasten er en sak i seg selv som ikke kan taes i SE saken. Nå som jeg har hele episoden så skjønner jeg begge sidene av saken bedre. Det er null unnskyldning for det KG har sagt i podcasten om danskeren. Det er noe hun kunne ha fint latt være å legge ut om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uglesjel skrev:

Det jeg mente var måten media fletter det rund hele SE saken. KG mener at den podcasten er en sak i seg selv som ikke kan taes i SE saken. Nå som jeg har hele episoden så skjønner jeg begge sidene av saken bedre. Det er null unnskyldning for det KG har sagt i podcasten om danskeren. Det er noe hun kunne ha fint latt være å legge ut om.

Vell en av grunnene til det er vell at SE er utdebbatert. Jeg opplever at de fleste har kommet til enighet om at SE sprer drøyt mye kroppspress. Hun får kritikk hver dag for det.. så forstår ikke hva som skal debateres i den saken? Annet enn att alle bare sier ja, det er skadelig... Man kan liksom ikke stenge SE ute av sosiale media, så vi kommer ingen veg med å bare sitte å snakke ned om hun. 
Jeg skjønner ikke hva Kristin vil frem til, vil hun «bølle» SE til å slutte, få nokk folk til å hate henne eller? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell en av grunnene til det er vell at SE er utdebbatert. Jeg opplever at de fleste har kommet til enighet om at SE sprer drøyt mye kroppspress. Hun får kritikk hver dag for det.. så forstår ikke hva som skal debateres i den saken? Annet enn att alle bare sier ja, det er skadelig... Man kan liksom ikke stenge SE ute av sosiale media, så vi kommer ingen veg med å bare sitte å snakke ned om hun. 
Jeg skjønner ikke hva Kristin vil frem til, vil hun «bølle» SE til å slutte, få nokk folk til å hate henne eller? 

Folk er vel interessert i høre og vite om hvorfor hun gikk mot sine egende ord som hun talte så fint i beste sende tid på NRK for 10 mnd siden. Jeg er også nysgjerrig på hva som fikk henne til å endre mening, for så ta med tv2 innpå operasjonsstuen. At folk hater og misliker SE  veldig sterkt treng ikke være pga KG. Den delen der har SE selv klart å bygge stort rom for.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Uglesjel skrev:

Folk er vel interessert i høre og vite om hvorfor hun gikk mot sine egende ord som hun talte så fint i beste sende tid på NRK for 10 mnd siden. Jeg er også nysgjerrig på hva som fikk henne til å endre mening, for så ta med tv2 innpå operasjonsstuen. At folk hater og misliker SE  veldig sterkt treng ikke være pga KG. Den delen der har SE selv klart å bygge stort rom for.

Nei jeg vet at det ikke er pga KG. Det er også helt greit av KG å lure på dette. Men det er ikke det KG selv sier. Hun sier selv at hun ikke prøver å angripe en bedrift. Hun sier selv at hun vil snakke om bransjen og kroppspress ikke SE. Hun sier selv at det er mange influensere som fortjener kritikk.

Men når hun får kritikk så er det plutselig avsporing fra «den store saken» som ifølge henne selv er kroppspress(ikke SE), som influensere sprer. Nokk engang sier jeg hun sa noe dumt, hun er influenser. 

da må hun da klare å ta det til seg uten å peke på alt rundt. Hun har da ingen rett til å bestemme hvem folk ska peke på. Om det bare hadde vert at hun var frustrert over vinklingen til Nrk tror jeg hun fortsatt hadde tatt kritikken og lagt seg flat, samtidig som hun kritiserte Nrk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin kritiserte at Årets business driver med mye plastiske operasjoner. Kristin kritiserte at TV2 bruker en brazilian buttlift som underholdning i beste sendetid.

Årets business drives og eies av privatpersonen Sofie. kritikken handlet om businessen til SE og TV2. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AneKS skrev:

Nei jeg vet at det ikke er pga KG. Det er også helt greit av KG å lure på dette. Men det er ikke det KG selv sier. Hun sier selv at hun ikke prøver å angripe en bedrift. Hun sier selv at hun vil snakke om bransjen og kroppspress ikke SE. Hun sier selv at det er mange influensere som fortjener kritikk.

Men når hun får kritikk så er det plutselig avsporing fra «den store saken» som ifølge henne selv er kroppspress(ikke SE), som influensere sprer. Nokk engang sier jeg hun sa noe dumt, hun er influenser. 

da må hun da klare å ta det til seg uten å peke på alt rundt. Hun har da ingen rett til å bestemme hvem folk ska peke på. Om det bare hadde vert at hun var frustrert over vinklingen til Nrk tror jeg hun fortsatt hadde tatt kritikken og lagt seg flat, samtidig som hun kritiserte Nrk.

I helheten av stormen i saken så burde hun se at det er rom for at hun også tar til seg enkelte deler av kritikken som har komment, så absolutt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Kristin kritiserte at Årets business driver med mye plastiske operasjoner. Kristin kritiserte at TV2 bruker en brazilian buttlift som underholdning i beste sendetid.

Årets business drives og eies av privatpersonen Sofie. kritikken handlet om businessen til SE og TV2. 

Hvem har sakt noe annet? Ser ingen her skrive at det er personangrep? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
47 minutter siden, AneKS skrev:

Så fordi noen andre er verre, har vi ikke lov å kritisere Kristin?

jeg synes dette er veldig dårlig av Kristin. Hun gjør narr og snakker ned om kroppsdeler for underholdning. Jeg får vondt inni meg av å høre på det der. Jeg hadde ikke snakket slik om en person til en nær veninne, hun gjør det på en podcast som hun håper så mange som mulig hører! 

Kritiser gjerne men å sammenligne dette med bloggkonseptet til SE blir helt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Kritiser gjerne men å sammenligne dette med bloggkonseptet til SE blir helt feil. 

Hvem sammenligner??? BEGGE TO kan gjøre noe jeg synes er kritikkverdig!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
18 minutter siden, AneKS skrev:

Hvem sammenligner??? BEGGE TO kan gjøre noe jeg synes er kritikkverdig!

ROPE kan du gjøre et annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AneKS skrev:

Hvem har sakt noe annet? Ser ingen her skrive at det er personangrep? 

Ser du ingen her som hevder at KG mobber SE?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke de siste sidene av denne tråden iallefall. Har ikke lest hele tråden da. Har heller ikke lest igjennom den lange ranten fra personen som hater Kristin, for den virket bare uasklig. Jeg selv mener det ikke er veldig bra å snakke slik sett fra perspektiv av at hun er ett forbilde. For de unge barna som Kristin også snakker om, forstår kanskje ikke at SE er en bedrift, så de tror kanskje det er ok å snakke slik til folk de er uenig med.

SE får bare stå i det, hun legger forsåvidt opp til det selv. Men Kristin sa vel ting som at “hun er norges farligste forbilde” noe som lett kan oppfattes som angrep på person og ikke firma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ice_83 skrev:

Hun er jævlig slu til tider. Holde graviditeten hemmelig i sju mnd,nå huskjøpet en stund osv. Når ho gikk ut på YouTube med at de hadde bestemt seg for å ikke få barn,bare visste en at det ikke kom til å bli sånn.  Skal vi vedde på om hun er gravid igjen?Ser slik ut på bildene men hun kommer vel ikke ut med det før om en 4 mnd....*rolling eyes*

Slu!? For å ikke dele graviditet og huskjøp på et tidspunkt d u synes er riktig? 😳

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Skogspike skrev:

Slu!? For å ikke dele graviditet og huskjøp på et tidspunkt d u synes er riktig? 😳

Virket som hun holdt det hemmelig for å provosere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep og personangrep med svar.

Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt forferdelig at plastisk kirurgi blir så normalisert, her i Norge i aller største grad av Sophie Elise (etter Kardashians...)😞

Jeg har de siste par årene hatt oppfatningen av at jeg har en liten og ikke fin rumpe, men jeg har innsett at den er helt middels i størrelse og gjennomsnittlig. Ser veldig mange flotte kvinner som har mindre enn meg. Jeg har aldri tenkt på å operere noe ting som helst, blant annet av prinsipp og at jeg ikke ønskerå "støtte" utviklingen. Men fokuset mitt på rumpa har økt utelukkende pga mediebildet og instagram. 

Min lillesøster på 18, som jeg aldri hadde trodd kom til å vurdere plastisk kirurgi da hun alltid har hatt et veldig avslappet forhold til utseende og vært en "guttejente", har nå fortalt meg at hun vurderer fettsuging og flytte det til rumpa (BBL)!!!! Jeg diskuterte med henne i dag om KG sin tale og operasjonene til SE, og hun var på SE sin side (fordi hun ikke har satt seg inn i det hele tatt, annet enn overskriftene, som de aller fleste andre!)

Nå er silikon og fillers ganske vanlig, men tenk om det om 10-20 år er like vanlig med operasjon av rumpa, øyelokk, hodebunn, underlivet, ører osv! Hva blir det neste?! Forskere spår jo til og med at man kan "designe" sin egen baby sitt utseende i fremtiden! (Har ikke kilder akkurat nå, da jeg leste om det for lenge siden) Jeg er redd verden kommer til å bli helt ulevelig syk om noen tiår 😔😢

Jeg er en jente på 20 år

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...