Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Wald86 skrev (28 minutter siden):

Dette synes også jeg er til stor irritasjon.. Du kan også se det i gamle bloggposter fra Gjelsvik.
Neste som kommer er "nødvendig" operasjon...

Så misfornøyd som hun fremstår å være skjønner jeg ikke at operasjon ikke er gjennomført allerede.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skulle ikke jeg skrive mer om dette temaet, men hun la nettopp ut en snap om at hun alltid skal bruke sexy undertøy. For tenk visst hun blir påkjørt, og de må klippe opp klærne hennes. Da hadde det vært krise om hun skulle ligge døende i bestemortruse og gammel amme-bh. Nei, da er det viktig å være sexy i dødsøyeblikket. 

JA, jeg forstår at dette er sagt humoristisk. Men jeg synes det sier mye om hvor fokuset til Kristin ligger for tiden. Det går også hånd i hånd med kommentaren jeg skrev tidligere. Hva er kvinners verdi i verden? Hva er det vi har blitt lært opp til å tenke om oss selv? 

Mange sier idag at vi skal fortelle oss selv hvor fine, sexy og vakre vi er, som en motpol mot det negative kroppfokuset. Men dette er egentlig bare mer kroppsfokus. Som om den eneste verdien kvinner har ligger i utseendet vårt. Kan ikke en kropp bare være en kropp? Fokuset bør heller være om kroppen fungerer som den skal.

Dette kropps- og utseendefokuset til Kristin synes jeg er trist. Det er selvforakt og lavt selvbilde kamuflert som humor. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, PistolStar said:

Jeg har skippet litt gjennom Kristins snap idag, og ser hun snakker om puppene sine. Her bretter hun ut om puppene sine med flere negative ord. Vrengte baklommer, avdanka ammepupper, teposer, lommeklaffer med trykk-knapper, og lignende. Jeg fikk ikke med meg absolutt alt hun sa, for hun prater virkelig alt for mye. 

For å liksom skulle være en som er positiv til kropp, så synes jeg dette blir for dumt. Jeg skjønner at det er "humor", men det blir helt feil for meg. 

Ingen pupper trenger å kategoriseres som noe som helst annet enn pupper, uavhengig av størrelse, form og fasong. Vi trenger ikke finne på "morsomme" kallenavn på puppene våre bare fordi de har gått gjennom helt naturlige forandringer. Dette forsterker bare negative holdninger som allerede eksisterer i stor grad rundt kvinnekroppen.

Det er ikke måte på hvor mange "morsomme" kallenavn vi har på kvinners kroppsdeler som ikke møter standarden; grevinneheng, cankles, muffinmage, ridebukselår, hip-dips. Har du noe du er misfornøyd med (eller ikke engang visste du kunne være misfornøyd med), så har det sannsynligvis et navn. Sånn bare for å gni det inn at den normale kroppen din ikke er god nok. 

Jeg synes det er helt greit å snakke om pupper, og at de endrer seg og ikke ser ut som de pleide. Men må man gjøre det på denne måten? Må man gjøre narr av kroppsdelene sine, bare fordi de ikke er perfekte? 

Kristin har definitivt gjort dette før. Hun later som om hun er positiv til kropp, men kommer med kommentarer som sier det motsatte. Husker godt "micropenis"-kommentaren hun kom med. Det er rett og slett dobbeltmoralsk. 

Standarden kvinner skal leve opp til i dette samfunnet er høy nok som den er, og følgerne til Kristin virker sårbare nok fra før. Det er lov å tenke seg om innimellom alle de ørten snappene hun publiserer daglig. 

Edit: et ord.

Og hvorfor snakke om puppene sine i det hele tatt? Hvilke mennesker synes det er interessant? Pupper er pupper i min verden. Er det noe jeg ikke bryr meg om, så er det brystene mine. Jeg ammet begge barna til de var litt over to også. Det er normalt at kroppen forandrer seg etter barn/fylte 30 år. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, PistolStar said:

Nå skulle ikke jeg skrive mer om dette temaet, men hun la nettopp ut en snap om at hun alltid skal bruke sexy undertøy. For tenk visst hun blir påkjørt, og de må klippe opp klærne hennes. Da hadde det vært krise om hun skulle ligge døende i bestemortruse og gammel amme-bh. Nei, da er det viktig å være sexy i dødsøyeblikket. 

JA, jeg forstår at dette er sagt humoristisk. Men jeg synes det sier mye om hvor fokuset til Kristin ligger for tiden. Det går også hånd i hånd med kommentaren jeg skrev tidligere. Hva er kvinners verdi i verden? Hva er det vi har blitt lært opp til å tenke om oss selv? 

Mange sier idag at vi skal fortelle oss selv hvor fine, sexy og vakre vi er, som en motpol mot det negative kroppfokuset. Men dette er egentlig bare mer kroppsfokus. Som om den eneste verdien kvinner har ligger i utseendet vårt. Kan ikke en kropp bare være en kropp? Fokuset bør heller være om kroppen fungerer som den skal.

Dette kropps- og utseendefokuset til Kristin synes jeg er trist. Det er selvforakt og lavt selvbilde kamuflert som humor. 

Så har du oss andre som har gått mer og mer bort fra sexy undertøy, og for det meste går i treningsundertøy eller ammebh. :D Jeg er i samme alder som Kristin, men mulig hun føler hun må være ekstra fin for kjæresten eller bevise noe? Jeg synes undertøyet hun viste var fint, men det så ikke så komfortabelt ut i en hektisk hverdag. :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wald86 said:

Dessverre er snakk om pupper og kropp noe som selger veldig bra. Å skape komplekser hos folk øker forbruket. Trist men sant.

Det er utrolig trist ja. Influencere er en av de farligste yrkene vi har nå til dags. Det er et yrke jeg aldri kunne ha tenkt meg for å si det slik. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PistolStar skrev (2 timer siden):

Jeg har skippet litt gjennom Kristins snap idag, og ser hun snakker om puppene sine. Her bretter hun ut om puppene sine med flere negative ord. Vrengte baklommer, avdanka ammepupper, teposer, lommeklaffer med trykk-knapper, og lignende. Jeg fikk ikke med meg absolutt alt hun sa, for hun prater virkelig alt for mye. 

For å liksom skulle være en som er positiv til kropp, så synes jeg dette blir for dumt. Jeg skjønner at det er "humor", men det blir helt feil for meg. 

Ingen pupper trenger å kategoriseres som noe som helst annet enn pupper, uavhengig av størrelse, form og fasong. Vi trenger ikke finne på "morsomme" kallenavn på puppene våre bare fordi de har gått gjennom helt naturlige forandringer. Dette forsterker bare negative holdninger som allerede eksisterer i stor grad rundt kvinnekroppen.

Det er ikke måte på hvor mange "morsomme" kallenavn vi har på kvinners kroppsdeler som ikke møter standarden; grevinneheng, cankles, muffinmage, ridebukselår, hip-dips. Har du noe du er misfornøyd med (eller ikke engang visste du kunne være misfornøyd med), så har det sannsynligvis et navn. Sånn bare for å gni det inn at den normale kroppen din ikke er god nok. 

Jeg synes det er helt greit å snakke om pupper, og at de endrer seg og ikke ser ut som de pleide. Men må man gjøre det på denne måten? Må man gjøre narr av kroppsdelene sine, bare fordi de ikke er perfekte? 

Kristin har definitivt gjort dette før. Hun later som om hun er positiv til kropp, men kommer med kommentarer som sier det motsatte. Husker godt "micropenis"-kommentaren hun kom med. Det er rett og slett dobbeltmoralsk. 

Standarden kvinner skal leve opp til i dette samfunnet er høy nok som den er, og følgerne til Kristin virker sårbare nok fra før. Det er lov å tenke seg om innimellom alle de ørten snappene hun publiserer daglig. 

Edit: et ord.

Jeg så også dette... Hun har alltid snakket om kropp press og vært sterk motstander av det,MEN her er det munndiare om de "fæle" puppene sine og hvor vrengte lommer og ballonger uten luft de er osv. Hun later som det er ok ,men det tvile eg sterkt på. Tror hun egentlig kunne tenkt seg å fikse på de gjerne,men da motsier hun iallefall seg selv om hun la inn silikon. Men når du prater så negativt om puppene dine i evig lang snap så why?🤔 Om det er helt OK.😅🤷?? Ikke vet jeg bare rart.  Hjelper nok ikke på å høre for alle de som sliter med det samme. Nei jeg har ikke det problemet selv og er ikke truffet,men reagerte på dette....Hun som er så imot kroppspress😅kroppspress😅 Noe sier meg at hun er blitt meget kroppsbevisst etter hun møte denne i følge henne verdens "vakreste mann" 🙈.  Hun virker nå mye mer opptatt av kropp enn flere andre,hun som vant pris på å være en mot-  stemme mot de andre 🙈 Litt flaut egentlig....

Endret av M.H85
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ser gjennom ørten snapper som tydeligvis handler om (noe så forbanna uinteressant som) hennes pupper; klikk = cash rett i kassa hennes. Må slutte med det. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (2 timer siden):

Vil sitere meg selv , for i lys av innlegget til @PistolStar, så er det klart at Gjelsvik nå også retter seg mot godt voksne kvinner rundt 40, og som de fleste har den kroppen hun i sine snapchats harselerer med. Når hun i tillegg kjører på med vinkling mot ekstremdiett og ny sylslank figur, så vil dette påvirke kvinner negativt. Også godt voksne kvinner, som ikke benytter så mye tid på sosiale medier, men som har opparbeidet lojalitet til, og som sammenligner seg med utvalgte influencere, som de har tillit til. 

Ekstremdiett? Er det å spise en fast rett til frokost (tre knekkebrød rikelig med pålegg, en STOR bolle med variasjon av frukt, gresk yoghurt, granola) og det hun ellers har til middag (normale mengder med fisk eller pizza) en ekstremdiett? Du gjør dette om til en greie det ikke trenger å være.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparks skrev (35 minutter siden):

Ekstremdiett? Er det å spise en fast rett til frokost (tre knekkebrød rikelig med pålegg, en STOR bolle med variasjon av frukt, gresk yoghurt, granola) og det hun ellers har til middag (normale mengder med fisk eller pizza) en ekstremdiett? Du gjør dette om til en greie det ikke trenger å være.

Det vil jeg kalle diett ja! Er enig med hun. Hun spiser jo kun det, og sier selv hun aldri rører godteri etc,kun i selskap og da vet man jo alle at man "må" ta et kakestykke er liksom rart å sitte spise en daddel når bestemor fyller bursdag. Hun spiser kun ellers dadler for søtsuget sier hun..dadler gir meg diaré nærmest, perfekt tips for gjerne anorektikere å bare spise dadler🤷 Så alt i alt å kun spise dadler, knekkebrød og gresk yoghurt er en DIETT jo! Og gresk yoghurt har jeg aldri smakt,men antar den er kjempe sunn og ikke som god morgen yoghurt?? Får være så mye på diett hun vil,men ikke påstå det hun spiser er normalt kosthold hver eneste dag for de fleste😅😅nope!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermat: gresk yoghurt

En god gresk yoghurt gir deg både en fantastisk metthetsfølelse og masse styrkende stoffer. Perfekt hvis du presser kroppen med hard trening.

Av Martin Kreutzer 

20. januar 2019.

Så ja...tvile god morgen yoghurt er like bra,og den er god🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Wald86 skrev (Akkurat nå):

Helt klart restriktiv i sin diett. Men jeg benyttet kanskje litt for sterkt ord med "ekstremdiett"... Jeg modererte det. Allikevel er det en ganske streng diett i alle fall. Og med det fokus hun nå har på kropp, så vil dette påvirke hennes målgruppe negativt, og potensielt være veldig skadelig for mange.

Ikke superstreng nei,men diett og preget av det ja selvfølgelig. Hvis Ilke hadde man kunne skvise inn 2 rundstykker en dag også. Alt med måte😉 Her er det mer kun diett preget. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (Akkurat nå):

Ikke superstreng nei,men diett og preget av det ja selvfølgelig. Hvis ikke hadde man kunne skvise inn 2 rundstykker en dag også,gjerne en skive med nugatti og en gang i blant.  Alt med måte😉 Her er det mer kun diett preget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PistolStar skrev (4 timer siden):

Og det er nettopp av blant annet denne grunn vi er flere som tidligere heiet på KG, men som nå ser henne for hva hun er: En influencer/påvirker som er akkurat like opphengt i kropp og skavanker som de hun tidligere har kritisert er, likeså å spille på venninnefølelse med ordbruk som f.eks "vi" og "søtinger" mens kaffe/tekoppen er i flittig brukt alt for å påvirke og tjene penger. Fy hun har blitt kynisk, og det hadde aldri trodd jeg skulle si om KG!

Husker jeg skrev en kritiksk kommentar på idebank for småbarnsforeldre aka Nina Ruden sitt innlegg på Instagram etter KG sin tirade mot Sophie Elise på vixen, hvorpå NR nærmest syntes synd i SE. Det stilte jeg meg kritisk til at hun uttrykte som influencer og som mor til døtre da en sånn tirade mot kropps og utseendepress bør applauderers og da spesielt fra oss jentemødre. NR svarte aldri på det, mens følgerne hennes ga meg masse pepper for å kritisere SE og NR 😅 NR slettet innlegget etterhvert! Vil påpeke at jeg var saklig i min kritikk. Poenget er at jeg aldri har hatt noe imot KG, tvertimot, men når hun synker ned på samme nivå som de hun tidligere har kritisert så fortjener hun selv all kritikk hun kan få på sitt virke og sin påvirkning! 

Endret av K_mb
  • Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...