Gjest Heartgirl Skrevet 19. juli 2022 #2241 Del Skrevet 19. juli 2022 Maydis8 skrev (1 time siden): Godt du sitter på fasiten. Ærlig talt. Hva vet vel du om hvordan deres forhold har vært? Er så forkastelig med sånne bedrevitere som skal mene noe om hvordan andre folk har det i sitt privatliv. Skjerpings. Jeg er enig. Det er uhørt at bedrevitere sitter og mener om andres privatliv. Flott at du sier fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 19. juli 2022 #2242 Del Skrevet 19. juli 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 19. juli 2022 #2243 Del Skrevet 19. juli 2022 Marsipan123 skrev (12 timer siden): Så mye erfaring har de sikkert ikke.. Hva er 10 år? Vi må jo tro at de 8 første gikk rimelig knirkefritt ettersom de bestemte seg for å få barn. Tenk på generasjonene før oss! Mange av de har vært sammen i 30, 40 og 50 år. DA jobber de for forholdet. Et godt brudd finnes ikke. To mennesker som før bruddet samarbeidet dårlig, samarbeider ikke noe bedre etter bruddet. Det er «ingen» som jobber for å få forhold til å fungere lenger. Den oppvoksende generasjon vil ikke se verdien av institusjonen familie. Det er mine, dine, ste og våre og bonus. Om noen år det bare å sende med barna slektstreet på fest, så de slipper å ende opp med et halvsøsken de aldri har møtt. Tullball. Mine foreldre fungerte absolutt ikke sammen, men etter de gikk fra hverandre så var de gode venner. Feiret alle høytider sammen, reiste på ferier sammen - selv etter at stefaren min kom inn i bildet. Både mamma og stefaren min kunne fint stikke innom for en kopp kaffe og slå av en prat med pappa🤷🏻♀️ 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drivhus Skrevet 19. juli 2022 #2244 Del Skrevet 19. juli 2022 Nå må enkelte slutte å vrøvle om så grusomt det er det er så grusomt for barn at foreldre skillest. Mange barn elsker å bo i to hjem. Der får de det godt, får mye kjælighet i to hjem. Nlen av foreldre får flere barn, og det er topp at familien da blir større, det er et luksusproblem for alle, de får da flere søsken, altså bare kjærlig. Mange skilte gjør ikke noe nummer av det, fordi de vet at ungene elsker det. Dette arrogante tullet om at der er mine og dine barn, er arrogant, nedlante skrive. Det er mange fine historier om det. Familiene blir større, og det er bare fint. Skilte barn i to hjem har både rom og mye klær som de slipper å bere på. Synst det er dumt å påstå at de føler seg uttiplass i hjemmene. Min datter har fått 6 i snitte både på ungsomsskulen og videregåande, og elsker å bo i to hjem. Hun vet er velkommen i to hjem, og liker det faktisk. Enkelte får det til at de har det fælt i sitasjonen. Vet at det kanskje ikke er slik for alle, men av erfaringen vet jeg at de har der veldig bra. Og jeg kjenner barn og ungdom som gruer seg for å gå hjem til foreldre som bor sammen, for der er det ikke koselig. Derfor liket de seg hos kompiser som bor mer èn foreldre, der er stemingen bedre og roligere. Dette er av min erfaring, men å dømme foreldre som skiller seg er bare uvitetet. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 19. juli 2022 #2245 Del Skrevet 19. juli 2022 Jotun skrev (48 minutter siden): Nå må enkelte slutte å vrøvle om så grusomt det er det er så grusomt for barn at foreldre skillest. Mange barn elsker å bo i to hjem. Der får de det godt, får mye kjælighet i to hjem. Nlen av foreldre får flere barn, og det er topp at familien da blir større, det er et luksusproblem for alle, de får da flere søsken, altså bare kjærlig. Mange skilte gjør ikke noe nummer av det, fordi de vet at ungene elsker det. Dette arrogante tullet om at der er mine og dine barn, er arrogant, nedlante skrive. Det er mange fine historier om det. Familiene blir større, og det er bare fint. Skilte barn i to hjem har både rom og mye klær som de slipper å bere på. Synst det er dumt å påstå at de føler seg uttiplass i hjemmene. Min datter har fått 6 i snitte både på ungsomsskulen og videregåande, og elsker å bo i to hjem. Hun vet er velkommen i to hjem, og liker det faktisk. Enkelte får det til at de har det fælt i sitasjonen. Vet at det kanskje ikke er slik for alle, men av erfaringen vet jeg at de har der veldig bra. Og jeg kjenner barn og ungdom som gruer seg for å gå hjem til foreldre som bor sammen, for der er det ikke koselig. Derfor liket de seg hos kompiser som bor mer èn foreldre, der er stemingen bedre og roligere. Dette er av min erfaring, men å dømme foreldre som skiller seg er bare uvitetet. Det du sier kort oppsummert: Folk (både barn og foreldre) er forskjellige, med ulike preferanser og behov. Det er jeg helt enig med deg i. Men eksemplene du trekker frem som at du og din datters far ikke bor sammen, og at din datter har 6 i snitt på skolen er dog temmelig svakt vitenskapelig grunnlag for å påstå noe som helst vedrørende årsak-virkning mellom hennes akademiske vellykkethet og deres bosituasjon. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drivhus Skrevet 19. juli 2022 #2246 Del Skrevet 19. juli 2022 (endret) Tripptrapp1 skrev (57 minutter siden): Det du sier kort oppsummert: Folk (både barn og foreldre) er forskjellige, med ulike preferanser og behov. Det er jeg helt enig med deg i. Men eksemplene du trekker frem som at du og din datters far ikke bor sammen, og at din datter har 6 i snitt på skolen er dog temmelig svakt vitenskapelig grunnlag for å påstå noe som helst vedrørende årsak-virkning mellom hennes akademiske vellykkethet og lderes bosituasjon. Nettopp! De aller fleste skimisse bra. Sorry for deg. Men som sagt, det gjelder ikke alle, de bor sammen med forelde. Å blande inn så grusomt så blir for de får foreldre som er lykkelige. Kanskje ikke i starten, men det går seg bra. De blir kjendt med mange i en annen familie, og til slutt er de involert og hører og føler seg hjemme der også. Mange ganger må foreldre møtest i et eller annet sammen med barna, også dette følest helt fint. Feks i gebursdager, dåp, konfirmasjoner brylløper, skoletilstelninger, 17 ma osv. Gjentar at dette ikke er slik for alle. Også de som er gift og bor sammen. Så ikke tro at det er fantastiisk og gra å være gift. Du vet at halvparten ikle hvordan er. Det er mest Endret 20. juli 2022 av Jotun 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonobilis Skrevet 20. juli 2022 #2247 Del Skrevet 20. juli 2022 Dennis slår meg som en ekte "siddis". Jovial, selvsentrert harrytass med stil og utstråling som skriker "Jeg er over 30, men jeg kan fortsatt være en kul 22-åring". Bare det å flytte fra dame og barn for å starte bar sier vel sitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 20. juli 2022 #2248 Del Skrevet 20. juli 2022 Anbefaler Sissel Gran sin bok «det er slutt» og «Skilsmisseboken» fra Sanna Sarromaa. Og en skilsmisse er ikke statistisk sett noe å kimse av for hverken barn eller voksne. De fleste skilsmisser er ikke lykkelige og nye forhold med barn involvert ender som oftest etter 2 år, da det er komplekse saker. Så kudos til de som har klart seg bra i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerKommerMummi Skrevet 21. juli 2022 #2249 Del Skrevet 21. juli 2022 Det fungerer vel ikke med 50/50 når de bor så langt fra hverandre? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 21. juli 2022 #2250 Del Skrevet 21. juli 2022 Blir mye kropp og figurselfies nå. Mulig det er se hva du mistet selfies... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 21. juli 2022 #2251 Del Skrevet 21. juli 2022 Xstrella skrev (7 timer siden): Blir mye kropp og figurselfies nå. Mulig det er se hva du mistet selfies... Tror heller det er jeg er singel Wibe. Trenger å føle seg fin å fresh å hjelper litt ekstra på kjærlighetssorgen å få oppmerksomhet fra andre. Sånn har i hvertfall jeg følt det i sånne situasjoner. 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillegumman Skrevet 22. juli 2022 #2252 Del Skrevet 22. juli 2022 Marsipan123 skrev (På 19.7.2022 den 10.08): Så mye erfaring har de sikkert ikke.. Hva er 10 år? Vi må jo tro at de 8 første gikk rimelig knirkefritt ettersom de bestemte seg for å få barn. Tenk på generasjonene før oss! Mange av de har vært sammen i 30, 40 og 50 år. DA jobber de for forholdet. Et godt brudd finnes ikke. To mennesker som før bruddet samarbeidet dårlig, samarbeider ikke noe bedre etter bruddet. Det er «ingen» som jobber for å få forhold til å fungere lenger. Den oppvoksende generasjon vil ikke se verdien av institusjonen familie. Det er mine, dine, ste og våre og bonus. Om noen år det bare å sende med barna slektstreet på fest, så de slipper å ende opp med et halvsøsken de aldri har møtt. Jeg tenker at generasjonene før oss ikke nødvendigvis var så veldig lykkelige selv om de var sammen i 50 år. Det var en skam å skille seg, garantert mange ulykkelige ekteskap. Barn som levde med en ulykkelig mamma/ pappa, pappaen/mammaen var kanskje alkoholisert , voldelig , psykisk voldelig og utro. De jobbet nødvendigvis ikke for forholdet, de bare ble i forholdet, for det var sånn det var, man skilte seg ikke. Jeg er glad for at vi er kommet såpass langt at man ikke lider seg gjennom et ulykkelig ekteskap. Man lever bare én gang og det er trist hvis man lever i et forhold uten kjærlighet. Men så klart, jeg er enig i at det ikke alltid er heldig for barna, med alle bonusfamiliene og annenhver uke hos mamma og pappa. Vanskelig det der. 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 22. juli 2022 #2253 Del Skrevet 22. juli 2022 Tråden er ryddet for ryktespredning, spekulasjoner, krenkelser og svar til dette. Måne, admin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 22. juli 2022 #2254 Del Skrevet 22. juli 2022 Hun ser vilt bra ut da✨ Hot Mama!💗 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 22. juli 2022 #2255 Del Skrevet 22. juli 2022 Måne Rampelyset skrev (39 minutter siden): Tråden er ryddet for ryktespredning, spekulasjoner, krenkelser og svar til dette. Måne, admin. Jeg vil gjerne vite hvilke av kategoriene mitt innlegg kom under siden det ble slettet? Jeg påpekte en sunn kropp uten fokus på rumpe, pupper og syltynn midje. Hva var krenkende, spekulativt eller ryktespredende med det? 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehammeren Skrevet 22. juli 2022 #2256 Del Skrevet 22. juli 2022 Hallepalle2 skrev (5 timer siden): Jeg vil gjerne vite hvilke av kategoriene mitt innlegg kom under siden det ble slettet? Jeg påpekte en sunn kropp uten fokus på rumpe, pupper og syltynn midje. Hva var krenkende, spekulativt eller ryktespredende med det? Har ikke du fått med deg at kropp og utseende ikke er innafor å kommentere???? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 22. juli 2022 #2257 Del Skrevet 22. juli 2022 lillehammeren skrev (1 time siden): Har ikke du fått med deg at kropp og utseende ikke er innafor å kommentere???? Da er moderator i beste fall svært inkonsekvent. I cbe tråden blir kroppen kommentert hele tiden. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet 22. juli 2022 #2258 Del Skrevet 22. juli 2022 Maydis8 skrev (På 19.7.2022 den 14.40): Godt du sitter på fasiten. Ærlig talt. Hva vet vel du om hvordan deres forhold har vært? Er så forkastelig med sånne bedrevitere som skal mene noe om hvordan andre folk har det i sitt privatliv. Skjerpings. De første tre setningene var tenkt til dem. Resten var generelt, ikke spesifikt om deres forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan123 Skrevet 22. juli 2022 #2259 Del Skrevet 22. juli 2022 lillegumman skrev (16 timer siden): Jeg tenker at generasjonene før oss ikke nødvendigvis var så veldig lykkelige selv om de var sammen i 50 år. Det var en skam å skille seg, garantert mange ulykkelige ekteskap. Barn som levde med en ulykkelig mamma/ pappa, pappaen/mammaen var kanskje alkoholisert , voldelig , psykisk voldelig og utro. De jobbet nødvendigvis ikke for forholdet, de bare ble i forholdet, for det var sånn det var, man skilte seg ikke. Jeg er glad for at vi er kommet såpass langt at man ikke lider seg gjennom et ulykkelig ekteskap. Man lever bare én gang og det er trist hvis man lever i et forhold uten kjærlighet. Men så klart, jeg er enig i at det ikke alltid er heldig for barna, med alle bonusfamiliene og annenhver uke hos mamma og pappa. Vanskelig det der. De hadde en annen innstilling til det å leve som familie, tror jeg, og jeg mener ikke at noen skal holde ut med voldelige eller rusede partnere. Som du sier, så lever vi bare en gang og da tenker jeg at det livet bør bestå i å ivareta familien som vi en gang valgte å starte. Dette står fortsatt sterkt i mange andre kulturer. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 23. juli 2022 #2260 Del Skrevet 23. juli 2022 Misanthropis skrev (På 22.7.2022 den 3.11): Er så trist å se hvor tungt Kristin har det fortiden , i forhold til han som lever i Stavanger. Stakkars Kristin. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå