Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, CecilieX said:

Du har jobbet beinhardt for å gjøre dette til en «hvem er verst» debatt, der du prøver å diskreditere KristinG. Velkjent taktikk når kritikken i seg selv ikke kan avfeies, da er strategien å diskreditere kritikeren. 

Den ytringen som det lenkes til og som redaktøren i VG publiserer er nettopp et svar på dette. Det er hovedsakelig i kommentarfeltene at blogglesere fra begge sider gjør dette til en skittkastingskonkurranse. Ikke det minste rart, da bloggerne selv nettopp pleier denne venninne-relasjonen og dermed lager seg sin egen hær. 

Det er helt åpenbart at for mange handler dette om subjektive følelser knyttet til «sin» blogger som de identifiserer seg med. Det er disse som sliter med å forstå forskjellen mellom business-kritikk og personmobbing. 

Når dette nå, for andre gang, tas opp på debatten på NRK, så burde alle bare lukke igjen nebbet og innse at dette er helt legitim kritikk. 

Nei, det har jeg ikke. Jeg jobber hardt for å få frem at hele bransjen er råtten, og at noen slipper for billig unna. 

Jeg synes det Kristin sier ER riktig og viktig og det BØR definitivt tas alvorlig, noe må skje snart! Men jeg synes også hun skyter seg selv og saken i foten ved å rette alt så direkte mot SE. Og ikke minst ved å ikke regne seg selv om en del av problemet. 

I artikkelen står det:

"Vi kan ikke la profesjonelle bedriftseiere slippe unna med hva som helst fordi de er unge, søte jenter."

Det gjelder vel like mye for alle influencere? Anniken, Martine, Kristine og Kristin skaper minst like mye kroppspress som Sophie Elise. 

Endret av Krok1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da GMN viste et klipp fra Vixen i forbindelse med intervjuet med CBE og Joakim Kleven, så viste de selvsagt ikke den delen der Kristin også nevner TV2 og deres rolle. Håper TV2 stiller med noen hos NRK i kveld, men jeg tviler.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sandin skrev:

Da GMN viste et klipp fra Vixen i forbindelse med intervjuet med CBE og Joakim Kleven, så viste de selvsagt ikke den delen der Kristin også nevner TV2 og deres rolle. Håper TV2 stiller med noen hos NRK i kveld, men jeg tviler.

Er det debatten med Fredrik Solvang som programleder det siktes til? Kunne nemlig tenke meg å se den. Noen som vet hvem som stiller opp?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, miss spjåk skrev:

Er det debatten med Fredrik Solvang som programleder det siktes til? Kunne nemlig tenke meg å se den. Noen som vet hvem som stiller opp?

Ny debatt i kveld. Spørs om det blir noe av, da det kreves flere parter til for å ha en debatt. Blir spennende å se. Tror Kristin kommer til å delta.

Endret av queensnella
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AneKS skrev:

Helt enig med deg! Skal vi bare ta en bedrift her, eller vil vi at alle skal skjerpe seg? SE er selvfølgelig et svært problem, men det vet vi alle. Vi er ferdig med den nå. Hun gjør ikke noe ulovlig, og måten å stoppe henne er ikke å hakke helt til hun er brutt ned.

heller ta hele industrien, prøve å opplyse flere som man kanskje kan nå inn til. Lage lover og regler som gjelder alle. Helt usaklig å sette SE så i fokus, vi kan ikke lage lover pga hva en person gjør...

Jeg forstår bare ikke hvorfor denne talen hylles, det er jo bare en videreføring av hennes forrige utlanging mot SE. Man kan sikkert si at det er bedriften som kritiseres, men da kunne vel KG valgt flere andre bedrifter og ikke alltid langet ut mot samme bedrift? Jeg syns ikke noe synd på SE for denne talen, men jeg forstår ikke all ros KG skal få her heller. KG er en del av problemet hun også, selv om hun fronter en mening de fleste har om at kroppspress ikke er kult. Det er ikke engang en spesielt unik mening å ha. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Krok1 skrev:

Nei, det har jeg ikke. Jeg jobber hardt for å få frem at hele bransjen er råtten, og at noen slipper for billig unna. 

Jeg synes det Kristin sier ER riktig og viktig og det BØR definitivt tas alvorlig, noe må skje snart! Men jeg synes også hun skyter seg selv og saken i foten ved å rette alt så direkte mot SE. Og ikke minst ved å ikke regne seg selv om en del av problemet. 

I artikkelen står det:

"Vi kan ikke la profesjonelle bedriftseiere slippe unna med hva som helst fordi de er unge, søte jenter."

Det gjelder vel like mye for alle influencere? Anniken, Martine, Kristine og Kristin skaper minst like mye kroppspress som Sophie Elise. 

Ja, det er ganske mange influensere her KG kunne ha nevnt, men hun måtte atter en gang nevne EN spesifikk. 

Vi kan ikke la Kristin slippe unna med dobbeltmoralen sin bare fordi hun er en flink veganer som sier at folk er bra nok som de er. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Uglesjel skrev:

Når det gjelder dette med såkalte "slu taktikk"  og "skjule" en graviditet helt til 7 mnd. Så tenker jeg at det er helt logisk at KG ikke gikk ut med det. Alså, hun og Dennis hadde valgt et barnefri tilværelse men så ville naturen det noe annet for dem. Da kan jeg tenker meg at det kom som litt av en sjokk å muligvis forvirrende følelser. 

Siterer fra bloggen:

《 var skråsikker på at jeg ville ta abort, og hvor abort i neste øyeblikk – da resultatet var klart – ikke lenger var et alternativ. Jeg var jo i sjokk! Både over å ha funnet ut at jeg var gravid, men også i sjokk over at jeg ikke ville fjerne det》

https://www.kristingjelsvik.no/tvillinger-komplisert-svangerskap-og-manglende-lykkerus/

Siterer fra bloggen:

《 Vi hadde jo også et behov for å holde dette for oss selv så lenge som mulig, for å la det hele synke inn. Det tok lang tid før jeg i det hele tatt klarte å akseptere at jeg var gravid, og da var det helt nødvendig å holde dette hemmelig》

flere svar finnet man innpå her:

https://www.kristingjelsvik.no/svar-pa-sporsmal-graviditeten/

Når det gjelder det å skjule en graviditet så kan vi alle si oss enig at gullpokalen 🏆 går til  Kylie Jenner som skjulte magen i 9 mnd før nyheten sprakk med bevis på at hun hadde vært gravid og født ei datter i "skjult".

Så trist at hun skriver at hun egentlig ville ta abort. Dette bør man være forsiktig med å skrive offentlig nettopp fordi barna kan lese det senere og føle seg uønsket..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin Gjelsvik...

Mennesket som mener at det er tilbudets skyld at unge, uskyldige jenter tar de valgene de tar.

Dette er en tragisk og forferdelig tankegang. Skylde på markedet for menneskets valg.

Det blir det samme som å si at alkohol er livstruende fordi man drikker for mye. Nei, det er ikke markedet og alkoholen, det er DU som er livstruende.

Illevarslende at mange mennesker mener at man ikke har fri vilje til å leve etter sine verdier.

Illevarslende at det er en trend i samfunnet at man skal skylde på andre for sitt eget liv og valg.

Hvilke ordbruk brukte hun i Aftenposten? Det var noe slikt at influencere og markedet er skikkelig umoralske.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
21 minutter siden, Elhaym skrev:

Ja, det er ganske mange influensere her KG kunne ha nevnt, men hun måtte atter en gang nevne EN spesifikk. 

Vi kan ikke la Kristin slippe unna med dobbeltmoralen sin bare fordi hun er en flink veganer som sier at folk er bra nok som de er. 

Sist jeg sjekket har ingen av de du nevner drevet med løgn, konstruert et venninneforhold på diverse diagnoser eller operert seg herfra til månen i løpet av de årene de har vært påvirkere. Det  er faktisk en vesentlig forskjell når det kommer til kritikken mot SE, hun manifesterer og konstruer et behov som ingen trenger. Operere kjønnsorganet sitt og tatoverer hår??? I tillegg har hun brukt så mye løshår at håret hennes er ødelagt. SE fronter et gjenomført falsk ytre, basert på kosmetisk kirurgi. Blir smålig å sammenligne dette med andre som er «naturlige». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, IchLiebeDichOder? skrev:

Kristin Gjelsvik...

Mennesket som mener at det er tilbudets skyld at unge, uskyldige jenter tar de valgene de tar.

Dette er en tragisk og forferdelig tankegang. Skylde på markedet for menneskets valg.

Det blir det samme som å si at alkohol er livstruende fordi man drikker for mye. Nei, det er ikke markedet og alkoholen, det er DU som er livstruende.

Illevarslende at mange mennesker mener at man ikke har fri vilje til å leve etter sine verdier.

Illevarslende at det er en trend i samfunnet at man skal skylde på andre for sitt eget liv og valg.

Hvilke ordbruk brukte hun i Aftenposten? Det var noe slikt at influencere og markedet er skikkelig umoralske.

Kan man anta at du er voksen? At du står trygt i deg selv og egne valg? Vel, fint for deg. Dette gjelder nemlig ikke alle. 

Selvsagt har influencere et ansvar for hvordan de påvirker andre mennesker. Det her vi alle, men det blir ekstra synlig når man lever av å fronte seg selv og sine produkter. Når man for få måneder siden bedyrer at nei, man bør ikke fronte kosmetiske operasjoner og vise frem disse, for likevel nå å ta med Norge inn på operasjonsstua, da er man bra kalkulerende. SE vet utmerket godt hva hun har sagt tidligere, men hun velger å drite i det med viten om at dette skaffer publisitet og klingende mynt i en voksende kasse. Hovedmålgruppa til SE og mange andre bloggere er ikke voksne mennesker på 30+, men ungdom og unge voksne. Synes det er skremmende at man har en tankegang om at det ikke er viktig å sette en stopper for disse uheldige påvirkningene. Selvsagt skal foreldre og annet støtteapparat ruste opp ungene sine så godt de kan. Men foreldrene blir som regel ikke sett på som forbilder i den forstand at ungdommene vil gjøre det samme. SE og andre som henne gjør dessverre det. Og de bør og skal være seg sitt ansvar bevisst. Fordi det er det riktige å gjøre. Om ikke annet enn for å være et realt menneske. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Krok1 skrev:

I artikkelen står det:

Jeg har hørt talen flere ganger nå. Det eneste jeg hører som var direkte siktet til Sophie er operasjonen som ble kringkastet på tv. Når hun sier "dette er så  j...mye større enn en bloggkrangel"  avkrefter hun at dette dreier seg om kun en blogger- hun snakker om bransjen i sin helhet! Jeg forstår ikke hvordan flere tolker talen til å handle kun om Sophie? 

Hun regner seg selv som en del av problemet. Hun sier  "vi som påvirkere" flere ganger i talen. Hun snakker faktisk om "vi" hele veien. Hadde hun ikke regnet seg selv som en del av problemet hadde hun sagt "dere". 

Kristins store frustrasjon de siste årene har vel hovedsaklig vært det uheldige fokuset på plastiske operasjoner generelt blant bloggere. Verken Kristine, Kristine eller Anniken har frontet dette (Martine vet jeg ingenting om). Man kan jo diskutere om de skaper kroppspress i like stor grad som Sophie. Det er vel 11 operasjoner hun er oppe i nå..  Men som sagt var talen rettet til bloggeres ansvar generelt. Og de fleste er vel enige om at det er flere veldig mange flere bloggere enn Sophie som skaper kroppspress. Det var jo nettopp essensen i talen hennes. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, miss spjåk skrev:

Jeg har hørt talen flere ganger nå. Det eneste jeg hører som var direkte siktet til Sophie er operasjonen som ble kringkastet på tv. Når hun sier "dette er så  j...mye større enn en bloggkrangel"  avkrefter hun at dette dreier seg om kun en blogger- hun snakker om bransjen i sin helhet! Jeg forstår ikke hvordan flere tolker talen til å handle kun om Sophie? 

Hun regner seg selv som en del av problemet. Hun sier  "vi som påvirkere" flere ganger i talen. Hun snakker faktisk om "vi" hele veien. Hadde hun ikke regnet seg selv som en del av problemet hadde hun sagt "dere". 

Kristins store frustrasjon de siste årene har vel hovedsaklig vært det uheldige fokuset på plastiske operasjoner generelt blant bloggere. Verken Kristine, Kristine eller Anniken har frontet dette (Martine vet jeg ingenting om). Man kan jo diskutere om de skaper kroppspress i like stor grad som Sophie. Det er vel 11 operasjoner hun er oppe i nå..  Men som sagt var talen rettet til bloggeres ansvar generelt. Og de fleste er vel enige om at det er flere veldig mange flere bloggere enn Sophie som skaper kroppspress. Det var jo nettopp essensen i talen hennes. 

13 operasjoner,faktisk..

1xKjeve

4xPupper

4xNese

1xfettsuging

2xrumpe (samt hofter)

1xunderliv

samt fillers,permanent sminke og botox..

Alt dette gjennomført og dokumentert på blogg fortløpende opp igjennom 7 år.

3 operasjoner bare siden mars 2019.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, VirreVapp skrev:

Kan man anta at du er voksen? At du står trygt i deg selv og egne valg? Vel, fint for deg. Dette gjelder nemlig ikke alle. 

Selvsagt har influencere et ansvar for hvordan de påvirker andre mennesker. Det her vi alle, men det blir ekstra synlig når man lever av å fronte seg selv og sine produkter. Når man for få måneder siden bedyrer at nei, man bør ikke fronte kosmetiske operasjoner og vise frem disse, for likevel nå å ta med Norge inn på operasjonsstua, da er man bra kalkulerende. SE vet utmerket godt hva hun har sagt tidligere, men hun velger å drite i det med viten om at dette skaffer publisitet og klingende mynt i en voksende kasse. Hovedmålgruppa til SE og mange andre bloggere er ikke voksne mennesker på 30+, men ungdom og unge voksne. Synes det er skremmende at man har en tankegang om at det ikke er viktig å sette en stopper for disse uheldige påvirkningene. Selvsagt skal foreldre og annet støtteapparat ruste opp ungene sine så godt de kan. Men foreldrene blir som regel ikke sett på som forbilder i den forstand at ungdommene vil gjøre det samme. SE og andre som henne gjør dessverre det. Og de bør og skal være seg sitt ansvar bevisst. Fordi det er det riktige å gjøre. Om ikke annet enn for å være et realt menneske. 

Når blir man voksen? Har sett voksne folk (eldre altså) voldta, slå, drikke seg til døden, oppføre seg som drittunger, oppfostre barn uten noen særlig empati og samvittighet. Jeg har også sett mange mennesker være en voksen person, som tar ansvar for sine valg, unge som gamle. Unge jenter som leser influencere og gjør som de gjør, er mennesker, akkurat som jeg er et menneske som så utallige Zlatan Ibrahimovic og Ronaldo-videoer på Youtube når jeg var i yngre alder og prøvde å kopiere det de gjorde.

Hvor kommer denne trangen til å skåne mennesket? 

Verden er ikke snill og god. Man må slutte å tenke sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Sist jeg sjekket har ingen av de du nevner drevet med løgn, konstruert et venninneforhold på diverse diagnoser eller operert seg herfra til månen i løpet av de årene de har vært påvirkere. Det  er faktisk en vesentlig forskjell når det kommer til kritikken mot SE, hun manifesterer og konstruer et behov som ingen trenger. Operere kjønnsorganet sitt og tatoverer hår??? I tillegg har hun brukt så mye løshår at håret hennes er ødelagt. SE fronter et gjenomført falsk ytre, basert på kosmetisk kirurgi. Blir smålig å sammenligne dette med andre som er «naturlige». 

Snakker du om bedriften Se eller personen nå? 

Jeg har forøvrig ikke sammenlignet henne med noen andre bloggere, jeg skrev at det var mange andre KG kunne tatt istedet. Ingen nevnt ingen glemt vettu 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
10 minutter siden, Elhaym skrev:

Snakker du om bedriften Se eller personen nå? 

Jeg har forøvrig ikke sammenlignet henne med noen andre bloggere, jeg skrev at det var mange andre KG kunne tatt istedet. Ingen nevnt ingen glemt vettu 

Bedriften så klart? Den SE som har blitt vist gjennom blogg og andre sosiale medier. Den SE som har tjent millioner på å fronte et ideal utført av kirurger. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, IchLiebeDichOder? skrev:

Kristin Gjelsvik...

Dette er så kunnskapsløst at det er skremmende. Ta en titt på statistikken over hvordan synet på egen kropp har forandret seg blant ungdom de siste 20 årene. Det henger sterkt sammen med sosiale medier. Jeg er født på 80 tallet. Kirurgiske inngrep var det aldri snakk om blant oss jenter. Ingen av mine venninner nevnte noensinne at de hadde komplekser for tynne lepper, liten rompe osv. Ingen som snakket om å operere kjønnsleppene. Fordi ingenting av dette var et ideal den gangen. Idealet var Pamela Anderson og det var rett etter det ble et skikkelig oppsving i antall kvinner som la inn silikon. Tilfeldig? Neppe.. Det var en- EN jente på ungdomsskolen som noensinne sa hun ville operere seg (silikon). Det ble faktisk en snakkis. Fordi det var en så totalt fremmed tanke for oss andre å i det hele tatt tenke på å endre på kroppen. Mulig jeg vokste opp i et veldig avskappet miljø.. 

Så kan du også ta en titt på hvilket årstall kirurger opplevde en eksplosjon i etterspørselen av buttlift... 

Ungdom er ekstremt påvirket av sosiale medier, det er et faktum. Det er du også. Vi har mindre fri vilje enn vi liker å tenke. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Elhaym skrev:

les mitt svar til Krok1 over her. Hun snakker til bransjen generelt, og det eneste stikket til Sophie er operasjonen som ble vist på tv. Hun snakker i vi-form- altså sier hun samtidig at hun er en del av bransjen og også har et ansvar. Hvordan er dette dobbeltmoral? "vi som påvirkere"- hvordan kan du tolke dette som at hun fraskriver seg ansvaret hun har? 

Hun er forøvrig ikke veganer- veganere spiser ikke fisk. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, miss spjåk skrev:

Dette er så kunnskapsløst at det er skremmende. Ta en titt på statistikken over hvordan synet på egen kropp har forandret seg blant ungdom de siste 20 årene. Det henger sterkt sammen med sosiale medier. Jeg er født på 80 tallet. Kirurgiske inngrep var det aldri snakk om blant oss jenter. Ingen av mine venninner nevnte noensinne at de hadde komplekser for tynne lepper, liten rompe osv. Ingen som snakket om å operere kjønnsleppene. Fordi ingenting av dette var et ideal den gangen. Idealet var Pamela Anderson og det var rett etter det ble et skikkelig oppsving i antall kvinner som la inn silikon. Tilfeldig? Neppe.. Det var en- EN jente på ungdomsskolen som noensinne sa hun ville operere seg (silikon). Det ble faktisk en snakkis. Fordi det var en så totalt fremmed tanke for oss andre å i det hele tatt tenke på å endre på kroppen. Mulig jeg vokste opp i et veldig avskappet miljø.. 

Så kan du også ta en titt på hvilket årstall kirurger opplevde en eksplosjon i etterspørselen av buttlift... 

Ungdom er ekstremt påvirket av sosiale medier, det er et faktum. Det er du også. Vi har mindre fri vilje enn vi liker å tenke. 

"Mindre fri vilje enn vi liker å tenke" Det er nettopp fordi vi ikke tenker. Frie viljen er nettopp det vi har, den er begrenset riktignok, jeg kan ikke fly opp fra bakken helt av meg selv, nei, men den er ganske så vid Skravlebøtte, ja usannsynlig vid for et mennesket som ikke tenker. 

Bare slutt med det! Markedet følger etterspørsel, IKKE OMVENDT. Om noen jenter vil ta en operasjon, så ja? hva så? Hvorfor bryr du deg om det?

Mennesket drømmer om å bli noe mer enn det er. Hvor menneskelig er ikke det! Om noe så overfladisk som en operasjon gjør så du steiler... ja, JEG har ikke ord. Dere, inkludert deg, Skravlebøtte, tror tydeligvis at det er det overfladiske, etterspørselen, den kunstige rumpa, som er et problem. 

FY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, IchLiebeDichOder? skrev:

"Mindre fri vilje enn vi liker å tenke" Det er nettopp fordi vi ikke tenker. Frie viljen er nettopp det vi har, den er begrenset riktignok, jeg kan ikke fly opp fra bakken helt av meg selv, nei, men den er ganske så vid Skravlebøtte, ja usannsynlig vid for et mennesket som ikke tenker. 

Bare slutt med det! Markedet følger etterspørsel, IKKE OMVENDT. Om noen jenter vil ta en operasjon, så ja? hva så? Hvorfor bryr du deg om det?

Mennesket drømmer om å bli noe mer enn det er. Hvor menneskelig er ikke det! Om noe så overfladisk som en operasjon gjør så du steiler... ja, JEG har ikke ord. Dere, inkludert deg, Skravlebøtte, tror tydeligvis at det er det overfladiske, etterspørselen, den kunstige rumpa, som er et problem. 

Dette med hvor fri vilje vi har, opprett gjerne en egen tråd for det er et helt eget tema. 

Markedet følger etterspørsel ja, men du glemmer mellomleddet- påvirkere og kjendiser i sosiale medier (kardiashans er et godt eksempel her) skaper etterspørsel. Etterspørselen kommer ikke ut av det blå. Den er et resultat av ytre påvirkning. Hvorfor var ikke stor rompe et tema da jeg vokste opp? Fordi det ikke var et ideal. Ergo- heller ingen etterspørsel etter stor rompe. Liten rompe var det som var idealet, med Kate Moss i spissen. 

Jeg er engasjert i temaet av mange årsaker. Jeg jobber tett med barn og undgom. Jeg ønsker heller ikke et så overfladisk samfunn der plastisk kirurgi blir normalisert. Det siste avsnittet ditt- hvorfor delta i diskusjonen om teamet ikke opptar deg? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...