Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Gjest thejohan
1 time siden, Zenhouse skrev:

 

Og nå får hun støtte av «Kona til» også 👍🏼

Isabel Raad har også sagt seg enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott at "kona til" er enig i budskapet til Kristin, og setter ned foten hun også ift at dette ikke er mobbing.

Jeg har  derimot friskt i minne forsvarstalen til mannen hennes fra 2018: https://pappahjerte.blogg.no/1516361524_sophie_elise_og_drittkjerringene.html

De kommentarene han har med der er ufyselige (og garantert IKKE fra damer over 60 som han refererer til) -  men han dro all kritikk over en kam, og kalte andre for dritt, drittkjerringer og hyllet Sophie Elises fantastiske bedrift, og berømmet henne for å ha tålt alle trusler og all mobbing. 

Mye mulig at kona til og mannen hennes er uenige i disse tingene, det vet jeg jo ikke. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Isild said:

Flott at "kona til" er enig i budskapet til Kristin, og setter ned foten hun også ift at dette ikke er mobbing.

Jeg har  derimot friskt i minne forsvarstalen til mannen hennes fra 2018: https://pappahjerte.blogg.no/1516361524_sophie_elise_og_drittkjerringene.html

De kommentarene han har med der er ufyselige (og garantert IKKE fra damer over 60 som han refererer til) -  men han dro all kritikk over en kam, og kalte andre for dritt, drittkjerringer og hyllet Sophie Elises fantastiske bedrift, og berømmet henne for å ha tålt alle trusler og all mobbing. 

Mye mulig at kona til og mannen hennes er uenige i disse tingene, det vet jeg jo ikke. 

 

Ja, det var jo et hyggelig blogginnlegg, stappfullt av ageism. 😒 Er det virkelig kvinner over 60 som slenger dritt om utseendet til SE på nett? Må si jeg tviler. Kanskje det er slik at for pappahjerte faller damer i to kategorier: Ung og heit eller gammal kjerring. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Ja, det var jo et hyggelig blogginnlegg, stappfullt av ageism. 😒 Er det virkelig kvinner over 60 som slenger dritt om utseendet til SE på nett? Må si jeg tviler. Kanskje det er slik at for pappahjerte faller damer i to kategorier: Ung og heit eller gammal kjerring. 

Jeg tviler veldig sterkt jeg også på at det er kvinner på 60+ som skriver stygge meldinger om SE. En og annen sikkert, men ikke flerparten. 

Aner ikke om ekteparet "konatil" og "pappahjerte" har blitt enige i hva de mener om SE sine kritikere og bedrift, men her spriker de tilsynelatende VELDIG iallefall - hvis han fortsatt mener det han skrev i det innlegget. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Uglesjel said:

Har du i det hele tatt nesen din innom IG hennes eller bloggen? Forbruket hennes er høy, så absolutt. Det er ikke stikke under en stol når man får et barn så vil man at barnet skal ha det beste av det beste. Hun har aldri reklamert for klær som kun passe for "tynne" folk. Om du hadde giddet og sette deg litt inn i hvem hun er og hva hun har drevet med, så ville du ha fått med deg at hun har hatt sin egen nettbutikk som solgte klær for alle enhver. Man kan ikke ha kropppres/kroppsfokus som sitt hjertesak om man i bagasjen at man har kun solgt klær til såkalte "tynne" folk. Det vil da bli 100% dobbelmoralsk. Man ser henne i svært sjelden i åletrange klær. Når hun først kler seg i klær som viser hennes kvinnelige former så kjenner mange seg igjen i henne. Det er ikke hun som skriker at denne buksen i minste str må du bare stikke å kjøp. Null og niks. Det har aldri skjedd å det kommer heller ikke til og skje. Anbefaler deg at du leser deg opp før du setter i gang med å uttaler deg på bunnløs grunnlag. For slik det er nå, så står ikke dine meninger så sterke til når man kan Google henne så enkelt opp; og man får opp noe helt annet hva du legger ut om.

Du bør ikke anta at folk ikke leser det samme som deg bare fordi de er uenig. 

I oktober 2018 var det flere som kritiserte Kristin for en reklame for jeans der hun BARE viste str xs, fordi det er det hun bruker selv. Så jo, hun sa faktisk rett ut, stikk ut og kjøp denne buksen. Og de buksene selges ikke til damer over XL. Anne Brith Davidsen var den som fikk henne til å respondere. Det tok meg 4 sekunder å Google det frem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Vipser said:

Hvis du tar en kjapp skroll nedover Kristins instagram, hva ser du egentlig? Jeg ser påkledd, baggy klær, sitter under teppe, lange ermer, høye halser, joggedresser. Så tar du en skroll nedover Sophie Elise. Hud, pupper, rumpe, undertøy, selfie, badetøy, rumpe, pupp, hud, selfies. 

Men ja, så klart Kristin er like ille. 🤔

Har aldri sagt noe om hvem som er verst. De har to helt ulike images. Men det er synd at Kristin (og flere) slipper unna med alt fordi de er så søte og pene, og sitter under tepper. 

Det eneste jeg har sagt er at hun er en del av problemet,og nekter å erkjenne det. Skal LOVE deg at lubne unge jenter har like lyst til å se ut som Kristin som Sophie. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare lurer på hvorfor så mange - selv NRK - mener det er et sentralt poeng hva Kristin Gjelsvik har uttalt om kropp tidligere. Er ikke det en form for whataboutism? På et vis minner det meg litt om diskusjonene på barneskolen, hvor ethvert argument kunne tilbakevises med "du er like teit, du, så det så". Kan godt hende Kristin er "like teit", men hvorfor ugyldiggjør det kritikk av SE, dersom man mener at den kritikken er berettiget i utgangspunktet? Det er jo ikke slik at det kritikkverdige i å kommersialisere og tjene penger på plastiske inngrep på noen måte oppveies av at Kristin har snakket negativt om små peniser.

Det vil aldri være slik at den som påpeker noe kritikkverdig hos andre er feilfri selv, men normalt er folk klar over at det er usaklig å tilbakevise kritikk med at kritikeren også har sine feil. Normalt er det et tegn på dårlige argumenter at man gir seg i kast med whataboutism, og få går i den fella. Det er litt som å hitle debatten. Du får smekk på lanken når du blir usaklig. Men ikke så i denne debatten. Som nevnt, selv NRK mener tydeligvis at dette er et saklig motargument. Og det får meg til å lure på om det er fordi det dreier seg om to jenter - to rosabloggere sågar - at man tar dem så lite seriøst at det er greit å redusere hele diskusjonen til et kappløp i hvem som har sagt mest dumme ting. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krok1 skrev:

Du bør ikke anta at folk ikke leser det samme som deg bare fordi de er uenig. 

I oktober 2018 var det flere som kritiserte Kristin for en reklame for jeans der hun BARE viste str xs, fordi det er det hun bruker selv. Så jo, hun sa faktisk rett ut, stikk ut og kjøp denne buksen. Og de buksene selges ikke til damer over XL. Anne Brith Davidsen var den som fikk henne til å respondere. Det tok meg 4 sekunder å Google det frem. 

Sorry, dette må du nesten linke til. Finner kun en person som kommenter saken, ikke selve saken. Vil gjerne se helheten. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Jeg bare lurer på hvorfor så mange - selv NRK - mener det er et sentralt poeng hva Kristin Gjelsvik har uttalt om kropp tidligere. Er ikke det en form for whataboutism? På et vis minner det meg litt om diskusjonene på barneskolen, hvor ethvert argument kunne tilbakevises med "du er like teit, du, så det så". Kan godt hende Kristin er "like teit", men hvorfor ugyldiggjør det kritikk av SE, dersom man mener at den kritikken er berettiget i utgangspunktet? Det er jo ikke slik at det kritikkverdige i å kommersialisere og tjene penger på plastiske inngrep på noen måte oppveies av at Kristin har snakket negativt om små peniser.

Det vil aldri være slik at den som påpeker noe kritikkverdig hos andre er feilfri selv, men normalt er folk klar over at det er usaklig å tilbakevise kritikk med at kritikeren også har sine feil. Normalt er det et tegn på dårlige argumenter at man gir seg i kast med whataboutism, og få går i den fella. Det er litt som å hitle debatten. Du får smekk på lanken når du blir usaklig. Men ikke så i denne debatten. Som nevnt, selv NRK mener tydeligvis at dette er et saklig motargument. Og det får meg til å lure på om det er fordi det dreier seg om to jenter - to rosabloggere sågar - at man tar dem så lite seriøst at det er greit å redusere hele diskusjonen til et kappløp i hvem som har sagt mest dumme ting. 

det skal da være greit å kritisere en Kristin selv om hun snakker om noe viktig, uten at det blir whataboutism... de fleste kommentarene jeg har sett forsvarer ikke SE, de bare kritiserer Kristin.

Folk glemmer ikke SE, hun går konstant kritikk og svært få tar henne i forsvar. Jeg mener kritikken absolutt er fortjent. Men min personlige mening er at det heller ikke er ett bra forbilde å stå å kjefte og banne på noen du er uenig med. Jeg vil heller ikke at barn skal bli påvirket av det, for de sliter med å forstå att SE er en bedrift.

Kommentarene om penis fra Kristin er totalt unødvendig og usmakelig. For å toppe det kan hun ikke stå for det engang, hun minimaliserer hva hun sa. Hun burde legge seg flat å si unnskjuld!

Det at Kristin er frustrert over at debatten havner på ville veier synes jeg er rart. For dette var debatten hun startet. Hun slengte dritt om en bransje, men hovedsakelig EN bedrift, bannet og var sint. Det var veldig lite som minnet om en saklig og seriøs debatt. Jeg hørte ingen løsninger, ingen forslag eller noe i den duren. Men sinne, hat, hvem som er dritt osv...

Etterpå isteden for å prøve å styre debatten over riktig veg ranter hun på IG om hvor feil folk tar, om at folk har glemt, at folk fokuserer feil, hun legger ut screenshots av folk som hyller henne, og kampen mot kroppspress. Hun avsporer altså debatten over til å handle om hun selv, hennes kamp.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Vipser said:

Sorry, dette må du nesten linke til. Finner kun en person som kommenter saken, ikke selve saken. Vil gjerne se helheten. 

Ja, om man skal kritisere Kristin, så må man dokumentere opp og i mente. 

Men om man vil slakte SE, kan man bare ta andres uttalelser for gitt og blåse dem ut av proporsjoner... Kjemperettferdig. 

Det var du som ba meg Google. Følg sitt eget råd. Tviler på at du finner Anne Brits in leg, hun har vel lagt ned blogger 4 ganger siden da? Arkivet i Kristin sin blogg virker ikke, og jeg aner ikke om annonser blir liggende så lenge. Det ble en liten sak utav det, men fordi Kristin er så tøff og søt, så slapp hun fort unna med en beklagelse. I motsetning til enkelte andre.... Kjemperettferdig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krok1 skrev:

Du bør ikke anta at folk ikke leser det samme som deg bare fordi de er uenig. 

I oktober 2018 var det flere som kritiserte Kristin for en reklame for jeans der hun BARE viste str xs, fordi det er det hun bruker selv. Så jo, hun sa faktisk rett ut, stikk ut og kjøp denne buksen. Og de buksene selges ikke til damer over XL. Anne Brith Davidsen var den som fikk henne til å respondere. Det tok meg 4 sekunder å Google det frem. 

Da kunne du ha vedlagt det i ditt forrgie svar slik at man finn helheten ut av kommentaren din, skjønner du vel. Ekstra fordel om du vedlegger link til utsagner du kommer med enn å bare trykke dem ut. For slike må dokumenteres med link.

Endret av Uglesjel
Tilføyelse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AneKS said:

det skal da være greit å kritisere en Kristin selv om hun snakker om noe viktig, uten at det blir whataboutism... de fleste kommentarene jeg har sett forsvarer ikke SE, de bare kritiserer Kristin.

Folk glemmer ikke SE, hun går konstant kritikk og svært få tar henne i forsvar. Jeg mener kritikken absolutt er fortjent. Men min personlige mening er at det heller ikke er ett bra forbilde å stå å kjefte og banne på noen du er uenig med. Jeg vil heller ikke at barn skal bli påvirket av det, for de sliter med å forstå att SE er en bedrift.

Kommentarene om penis fra Kristin er totalt unødvendig og usmakelig. For å toppe det kan hun ikke stå for det engang, hun minimaliserer hva hun sa. Hun burde legge seg flat å si unnskjuld!

Det at Kristin er frustrert over at debatten havner på ville veier synes jeg er rart. For dette var debatten hun startet. Hun slengte dritt om en bransje, men hovedsakelig EN bedrift, bannet og var sint. Det var veldig lite som minnet om en saklig og seriøs debatt. Jeg hørte ingen løsninger, ingen forslag eller noe i den duren. Men sinne, hat, hvem som er dritt osv...

Etterpå isteden for å prøve å styre debatten over riktig veg ranter hun på IG om hvor feil folk tar, om at folk har glemt, at folk fokuserer feil, hun legger ut screenshots av folk som hyller henne, og kampen mot kroppspress. Hun avsporer altså debatten over til å handle om hun selv, hennes kamp.. 

Problemet er jo ikke at Kristin får kritikk - men at det kommer som en respons på hennes kritikk av Sophie Elise. Det er det som er whataboutism. 

Quote

"Whataboutism (også kjent som whataboutery[1][2]) er en diskusjons- og propagandateknikk som har til hensikt å diskreditere en motstanders påstand ved å rette en anklage tilbake om hykleri, uten direkte å motbevise eller avkrefte deres argument."

https://no.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Krok1 skrev:

Ja, om man skal kritisere Kristin, så må man dokumentere opp og i mente. 

Men om man vil slakte SE, kan man bare ta andres uttalelser for gitt og blåse dem ut av proporsjoner... Kjemperettferdig. 

Det var du som ba meg Google. Følg sitt eget råd. Tviler på at du finner Anne Brits in leg, hun har vel lagt ned blogger 4 ganger siden da? Arkivet i Kristin sin blogg virker ikke, og jeg aner ikke om annonser blir liggende så lenge. Det ble en liten sak utav det, men fordi Kristin er så tøff og søt, så slapp hun fort unna med en beklagelse. I motsetning til enkelte andre.... Kjemperettferdig. 

Du skjønner at jeg ikke fant det da jeg googlet, right? Siden du sa du fant det på 4 sek, har du vel de rette søkeordene og kan bruke 4 sek til. 

Jeg vil lese mer om saken for å selv se om det er kritikkverdig, det Kristin gjorde, da jeg ikke har hørt om dette tidligere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Uglesjel said:

Da kunne du ha vedlagt det i ditt forrgie svar slik at man finn helheten ut av kommentaren din, skjønner du vel. Ekstra fordel om du vedlegger link til utsagner du kommer med enn å bare trykke dem ut. For slike må dokumenteres med link.

Ingen skriver ikke utfyllende om alle situasjoner SE blir kritisert for heller... Synes som sagt det er urettferdig at det må dokumenteres når det er Kristin, men ingen andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kritiserer Kristin nå pga hennes fremgangsmåte i kritikken. Det er ikke whatsboutism. Det går faktisk ann å være uenig med både SE og KG

Mener du at alle bare kan slenge ut hva de vil uten å få kritikk, dersom de snakker om ett viktig tema, og har en bra konklusjon? 
 

Det med podcasten kom opp nå fordi Kristin har klart å sette seg selv i fokus og fikk mye oppmerksomhet, derfor lytter plutselig mange fler på podcasten hennes. Jeg hadde reagert like sterkt om hun ikke kritiserte SE

Med en gang jeg kritiserer Kristin for hennes oppførsel får jeg svar som «SE er mye verre» «det er ikke det vi burde snakke om» «ingen hadde diskutert dette om ikke ditt og datt» er ikke det whataboutism? Eller er hun faktisk fredet nå?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en tråd om Kristin IKKE SE, men det å kritisere Kristin inne i denne tråden for hennes oppførsel blir sett på som en avsporting? Hvor er logikken?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest spinjitzu
2 timer siden, Krok1 skrev:

Du bør ikke anta at folk ikke leser det samme som deg bare fordi de er uenig. 

I oktober 2018 var det flere som kritiserte Kristin for en reklame for jeans der hun BARE viste str xs, fordi det er det hun bruker selv. Så jo, hun sa faktisk rett ut, stikk ut og kjøp denne buksen. Og de buksene selges ikke til damer over XL. Anne Brith Davidsen var den som fikk henne til å respondere. Det tok meg 4 sekunder å Google det frem. 

Men i all verden. Jeg måtte google bilder av henne nå, for først kunne jeg ikke forstå at hun bruker XS, men ser jo nå at det sikkert kan stemme. Det er bare at jeg aldri har tenkt over kroppen hennes, for hun gjør ikke et poeng ut av den.

Men sånn bort sett fra at jeg hater reklame i det hele tatt - mener du virkelig at et menneske som bruker XS ikke skal kunne reklamere om en bukse som ikke finnes i større størrelser enn XL, eller ha på seg den størrelsen som passer? Er det å reklamere for «klær som kun finnes til tynne folk»?

Jeg fant forøvrig ingenting om denne påståtte saken da jeg googlet »Kristin Gjelsvik jeans kritikk», eller la «Kristin Gjelsvik jeans XS». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vipser said:

Du skjønner at jeg ikke fant det da jeg googlet, right? Siden du sa du fant det på 4 sek, har du vel de rette søkeordene og kan bruke 4 sek til. 

Jeg vil lese mer om saken for å selv se om det er kritikkverdig, det Kristin gjorde, da jeg ikke har hørt om dette tidligere.

Nei, nettopp. Hadde det vært SE hadde du nok funnet masse om det. 

Jeg Googlet "Kristin Gjelsvik Jeans xs" og fant den samme kommentaren i bloggen hennes som deg. 

Har også melding fra meg til Kristin 16.oktober om samme sak, så det er på ingen måte slik at jeg bare kritiserer henne når og fordi hun kritiserer andre. 

Det er vel kritikkverdig når Kristin selv tok kritikk. Men selvfølgelig mindre enn SE, siden Kristins extra small rompe er ekte 😕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krok1 skrev:

Ingen skriver ikke utfyllende om alle situasjoner SE blir kritisert for heller... Synes som sagt det er urettferdig at det må dokumenteres når det er Kristin, men ingen andre. 

Nå snakker du rundt deg selv her i tråden. Det dokumenteres i bygg og gevær ang SE. Men mye blir slettet av moderatorer pga opphavsrett.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, spinjitzu skrev:

Men i all verden. Jeg måtte google bilder av henne nå, for først kunne jeg ikke forstå at hun bruker XS, men ser jo nå at det sikkert kan stemme. Det er bare at jeg aldri har tenkt over kroppen hennes, for hun gjør ikke et poeng ut av den.

Men sånn bort sett fra at jeg hater reklame i det hele tatt - mener du virkelig at et menneske som bruker XS ikke skal kunne reklamere om en bukse som ikke finnes i større størrelser enn XL, eller ha på seg den størrelsen som passer? Er det å reklamere for «klær som kun finnes til tynne folk»?

Jeg fant forøvrig ingenting om denne påståtte saken da jeg googlet »Kristin Gjelsvik jeans kritikk», eller la «Kristin Gjelsvik jeans XS». 

Jeg ante ikke at hun brukte XS heller fordi hun ikke bruker kroppen sin samme måte som SE for å komme seg opp og fram i rampelyset. Er det nå vi skal skrike ut at det er urettferdig at det ikke har blitt dokumentert på det før/tidligere?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...