Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Daisy
23 minutter siden, Breakeven skrev:

Når jeg leser gjennom de smålige og sinte kommentarene her der folk faktisk er sinte fordi KG er gravid?! Nei, da skjønner jeg hvorfor kvinneguiden har fått et dårlig rykte. SKJERP DERE! Hva har det å si for deg at hun er gravid? Hun hadde valgt et liv uten barn, livet skjedde og hun ble gravid og valgte å beholde det. Simple as that! 

Jeg er veldig glad på deres vegne og ønsker dem alt det beste. 

Enig! Folk er så innmari fornærma på at hun tidligere har gått ut i media om frivillig barnløshet. Skulle nesten tro de hadde svikta folk på det groveste med å bli gravide.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk ikke så svart hvitt som enkelte her skal ha det til, når man først står i situasjonen. 

Som Kristin, har også jeg helt siden jeg var liten, sagt at jeg aldri vil ha barn, og dette er det mange grunner til, hovedsakelig av samme grunner som Kristin selv har nevnt på både blogg og YouTube. 

For noen år siden, trodde jeg at jeg var gravid, da menstruasjonen var borte i to måneder. Da jeg kjøpte meg graviditetstester, begynte tankene å svirre. Gravid, ikke gravid? Abort, ikke abort? 

Man skulle trodd at dette valget ville bli så vanvittig enkelt for en person som absolutt ikke vil ha barn, men der og da ble jeg likevel fryktelig usikker på hva jeg skulle gjøre. 

Det hele viste seg i mitt tilfelle å være falsk alarm. Jeg var ikke gravid. Fortsatt den dag i dag, ønsker jeg å forbli barnløs, men om jeg plutselig en dag skulle bli uplanlagt gravid, kan det hende også jeg ender opp med samme avgjørelse som Kristin. 

Life happens when you're busy making other plans. 

• Liker 37
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, EiJente skrev:

Det er faktisk ikke så svart hvitt som enkelte her skal ha det til, når man først står i situasjonen. 

Som Kristin, har også jeg helt siden jeg var liten, sagt at jeg aldri vil ha barn, og dette er det mange grunner til, hovedsakelig av samme grunner som Kristin selv har nevnt på både blogg og YouTube. 

For noen år siden, trodde jeg at jeg var gravid, da menstruasjonen var borte i to måneder. Da jeg kjøpte meg graviditetstester, begynte tankene å svirre. Gravid, ikke gravid? Abort, ikke abort? 

Man skulle trodd at dette valget ville bli så vanvittig enkelt for en person som absolutt ikke vil ha barn, men der og da ble jeg likevel fryktelig usikker på hva jeg skulle gjøre. 

Det hele viste seg i mitt tilfelle å være falsk alarm. Jeg var ikke gravid. Fortsatt den dag i dag, ønsker jeg å forbli barnløs, men om jeg plutselig en dag skulle bli uplanlagt gravid, kan det hende også jeg ender opp med samme avgjørelse som Kristin. 

Life happens when you're busy making other plans. 

Nettopp. Det er jo ikke slik at dette barnet var planlagt, hun sier jo selv at hun gråt i tre timer og var fortvilet da hun fant ut hun var gravid. Men noen ganger går ting ikke som man har tenkt, og man må gjøre et beste ut av situasjonen. Tror de komme til å bli fantastiske foreldre. :)

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at dette barnet vil bli overøst av kjærlighet fra foreldrene sine.

Jeg velger heller å snu på flisa: Dette er ei mor som har reflektert mye (!) over utfordringer og konsekvenser av det å få barn, det å oppdra barn, og leve som forelder. Jeg tror dette gir henne et bedre utgangspunkt enn mange mødre med romantiske småpikedrømmer om en perfekt mors-tilværelse. 

Gratulerer så mye til de kommende foreldrene. 🙂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Missfoxy skrev:

Gratulerer så mye til Kristin og Dennis :) At folk ikke er glade pga denne hyggelige nyheten, det skjønner jeg ikke :) Jeg unner alle folk å ha det bra :) 

Jeg har ikke fulgt med på denne diskusjon..  Men kan noen i korthet fortelle hvorfor de er kritiske? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Puffin skrev:

For noen snåle kommentarer. Det går faktisk an å være mor OG være for frivillig barnløshet også. Jeg har snart to barn, men syns at hvis andre ikke ønsker seg barn så er da det fullstendig opp til dem!? At hun har uttalt seg om det tidligere er da ikke ugyldiggjort av at hun nå er gravid. Utrolig tåpelig å henge seg opp i.

Det man potensielt kan kritisere er jo noen som er uttalt kritisk til eksponering av barn, som selv eksponerer barnet når det kommer. Da snakker vi om dobbeltmoral... men dette blir noe helt, helt annet. Hva skulle hun gjort? "Nei jeg har tidligere sagt at jeg ikke vil ha barn så da må jeg vel ta abort da.." .. hallo.

Helt enig. Har selv barn men har aldri forventet eller mast på venner eller slekt om de skal ha barn, om de vil eller ikke er jo deres sak, ikke noe jeg skal blande meg i. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, lille humla skrev:

Det har jo ikke noe med saken å gjøre. Selv om det er fint at hun mest sannsynlig gjør det. Jeg kjenner kvinner som har sterilisert seg og folk sier til de at de kommer til å angre seg. Dette er ikke en så liten sak som de fleste har en mening om, dette er kvinner som blir diskriminer i værste fall av egen familie. Da synes jeg det er trist at folk som har en plattform ytrer seg og fronter noe de ikke skjønner konsekvensene av . Jeg er glad for de to, de blir sikkert fantastiske foreldre. Jeg synes bare at folk som har en plattform skal tenke seg om to helt tre ganger før de ytrer seg så sterkt i media.  Men det er min mening, og har skjønt at den ikke er så populær.

Selv om en angret betyr ikke det at alle som har sterilisert seg vil angre. Problemet ligger jo hos de folka som sier «du kommer til å angre» og ikke Kristin. Det blir for dumt å komme med «Hun som frontet frivillig barnløshet er nå gravid så da kommer du til å angre på at du steriliserte deg» Folk er forskjellige. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, terteskjell skrev:

Jeg har ikke fulgt med på denne diskusjon..  Men kan noen i korthet fortelle hvorfor de er kritiske? 

Kritiske til deres valg av å få barn? 

Det er isåfall bare fordi Kristin har vært så bastant på at hun IKKE skal ha barn, ingen annen grunn! Helt på tryne grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
19 minutter siden, BethD skrev:

Kritiske til deres valg av å få barn? 

Det er isåfall bare fordi Kristin har vært så bastant på at hun IKKE skal ha barn, ingen annen grunn! Helt på tryne grunn

Jeg tror det er lett og sitte og si at en ikke vil ha barn men når man er i situasjonen blir det ikke det samme for da oppdager en at dem at det er et liv i magen og det tror jeg Kristin og Dennis har gjort. 

Tre av noen jeg kjenner var bestemt på at dem ikke ville ha barn og når dem først ble gravid var dem i ekstase og hun ene sa hun turte ikke og sette barn til verden slik samfunnet har blitt. Det var ingen som sa noe da hun fortalte at hun var gravid og da var alle glade og alle gledet seg på dems vegne. 

Siden Kristin er en blogger har liksom alle rett til å slakte hun for hennes meninger og fordi hun ombestemte seg og det og ombestemme seg har alle lov til. Babyen kommer til og ha flotte foreldre som har mye kjærlighet og gi ❤️ Jeg synes det er kult at dem har holdt det hemmelig jeg da. Tøft gjort. Gratulerer til Kristin og Dennis ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missfoxy

Kristin & Dennis: 1 + 1 = 3 videoene, er bare helt fantastisk fine, og så rørende å se. Jeg er så glad på deres vegne :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Missfoxy skrev:

Kristin & Dennis: 1 + 1 = 3 videoene, er bare helt fantastisk fine, og så rørende å se. Jeg er så glad på deres vegne :) :) 

Helt nydelige er de. Både filmene og folkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
13 minutter siden, BethD skrev:

Helt nydelige er de. Både filmene og folkene.

Ja Kristin er en av dem beste bloggerne med gode verdier og jeg liker videoene deres for dem tar seg ikke selv høytidelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker kan da forandre mening om det å få barn. Selv om hun har frontet frivillig barnløshet så kan da ikke folk sitte og mene dette er høl i hue.. Nei..  Gratulerer så mye Kristin og Dennis ❤

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, lille humla skrev:

Det har jo ikke noe med saken å gjøre. Selv om det er fint at hun mest sannsynlig gjør det. Jeg kjenner kvinner som har sterilisert seg og folk sier til de at de kommer til å angre seg. Dette er ikke en så liten sak som de fleste har en mening om, dette er kvinner som blir diskriminer i værste fall av egen familie. Da synes jeg det er trist at folk som har en plattform ytrer seg og fronter noe de ikke skjønner konsekvensene av . Jeg er glad for de to, de blir sikkert fantastiske foreldre. Jeg synes bare at folk som har en plattform skal tenke seg om to helt tre ganger før de ytrer seg så sterkt i media.  Men det er min mening, og har skjønt at den ikke er så populær.

De som tar det store skrittet ved å sterilisere seg har tenkt gjennom 1,2.3,4....ganger. Det vil alltid være en som angrer. Folk som har valgt ¨få barn, kan også angre seg og det mener jeg er ikke nødvendigvis gagner et barn på noen som helst måte.

Synes det er flott at flere frivillig barneløs står frem. De skaper bevissthet rundt et valg om å få barn eller ikke. Opplyser de som skaper et press på at man "må" jo ha barn. Å få barn er et enormt ansvar og å føle seg presset til det fører ingenting godt med seg. Tror overhodet ikke at andre vil bli påvirket til ikke å få barn. Nei, man er en egoist ved å velge bort barn, snarere tvert om. Selv har jeg ikke hørt om frivillige barneløse som blir sett ned på av nettverket sitt. Man kan ha et like godt liv uten barn. Forskning viser at foreldre ikke har bedre livskvalitet en frivillig barnløse

Ønsker oppriktig Kristin all hell og lykke. Som hun sier, livet stopper ikke opp fordi man får barn. De er glade i å reise og man kan fint reise med barn

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
5 minutter siden, Miranda16 skrev:

De som tar det store skrittet ved å sterilisere seg har tenkt gjennom 1,2.3,4....ganger. Det vil alltid være en som angrer. Folk som har valgt ¨få barn, kan også angre seg og det mener jeg er ikke nødvendigvis gagner et barn på noen som helst måte.

Synes det er flott at flere frivillig barneløs står frem. De skaper bevissthet rundt et valg om å få barn eller ikke. Opplyser de som skaper et press på at man "må" jo ha barn. Å få barn er et enormt ansvar og å føle seg presset til det fører ingenting godt med seg. Tror overhodet ikke at andre vil bli påvirket til ikke å få barn. Nei, man er en egoist ved å velge bort barn, snarere tvert om. Selv har jeg ikke hørt om frivillige barneløse som blir sett ned på av nettverket sitt. Man kan ha et like godt liv uten barn. Forskning viser at foreldre ikke har bedre livskvalitet en frivillig barnløse

Ønsker oppriktig Kristin all hell og lykke. Som hun sier, livet stopper ikke opp fordi man får barn. De er glade i å reise og man kan fint reise med barn

Hun sa det fint på god morgen Norge i dag at det var da hun så at det stod 3 uker + at hun forstod at det var et liv i magen og hun var ærlig at alle kan forandre mening gjennom livet men hun inn rømmet at hun er bombastisk i meningene sine når hun brenner for noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Carina Maria skrev:

Hun sa det fint på god morgen Norge i dag at det var da hun så at det stod 3 uker + at hun forstod at det var et liv i magen og hun var ærlig at alle kan forandre mening gjennom livet men hun inn rømmet at hun er bombastisk i meningene sine når hun brenner for noe. 

Har aldri dømt henne for å bære frem et barn, selv om hun i utgangspunktet ikke ville ha barn og at det ikke var planlagt. Hun har helt klart reflektert gjennom dette med hva det vil innebære å få barn og det er flott.  De som velger og ikke få barn, har tatt et veloverveid valg og som jeg sa, noen ytterst få kan angre på at de ikke får barn, akkurat som det finnes foreldre som angrer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carina Maria
1 time siden, Miranda16 skrev:

Har aldri dømt henne for å bære frem et barn, selv om hun i utgangspunktet ikke ville ha barn og at det ikke var planlagt. Hun har helt klart reflektert gjennom dette med hva det vil innebære å få barn og det er flott.  De som velger og ikke få barn, har tatt et veloverveid valg og som jeg sa, noen ytterst få kan angre på at de ikke får barn, akkurat som det finnes foreldre som angrer.

Jeg ser flere på tråden dømmer henne for at hun var mot og få barn og at dem ombestemte seg men jeg vet av 3 som jeg kjenner på min alder som ikke vil ha barn og hun ene ville sterilisere seg for ikke og få barn men dem ble glad da dem ble gravid og da forstod dem at det var virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg ser flere på tråden dømmer henne for at hun var mot og få barn og at dem ombestemte seg men jeg vet av 3 som jeg kjenner på min alder som ikke vil ha barn og hun ene ville sterilisere seg for ikke og få barn men dem ble glad da dem ble gravid og da forstod dem at det var virkelig. 

Nei, det gjør overhode ikke jeg. Når man nå engang blir gravid så er det opptil hver enkelt hva man vil gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Miranda16 skrev:

Nei, det gjør overhode ikke jeg. Når man nå engang blir gravid så er det opptil hver enkelt hva man vil gjøre. 

Jeg er enig med deg i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes homofobe som blir homo, pelsmotstandere som blir pelsdyrbønder, jøder blir muslimer, barnløse blir med barn, livet går og endringer skjer. Folk forandrer seg! Its life!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...