Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun er nok akkurat like stor tilhenger av frivillig barnløshet nå også, selv om hennes egen livssituasjon har endret seg. Slik enkelte kommenterer skulle man tro at KG "skylder" dem en abort pga ståstedet hun hadde om frivillig barnløshet tidligere. Det er galskap.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Puffin skrev:

Hun er nok akkurat like stor tilhenger av frivillig barnløshet nå også, selv om hennes egen livssituasjon har endret seg. Slik enkelte kommenterer skulle man tro at KG "skylder" dem en abort pga ståstedet hun hadde om frivillig barnløshet tidligere. Det er galskap.

Enig.

Det er faktisk fullstendig galskap.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Har ikke fulgt bloggen så nøye men har fått med meg nok til å si noe. Det provoserer meg litt hvordan hun oppførte seg i det intervjuet hos tv2. Det er greit å være bastant om å ikke ønske barn, men så ombestemme seg når det blir ekte. Det er helt normalt å være litt stor i kjeften en gang i blant. Men jeg synes nå synd på dette barnet. Fordi hun står i intervjuet og sier, indirekte men samtidig klart og tydelig, at de fant ut at hun var nesten for langt på vei til å ta abort, så hun måtte beholde. Det er korttenkt og frekt. Tenk deg det barnet, mor ble ufrivillig gravid etter å ha sagt offentlig flere ganger at hun ikke ønsker seg barn. Men så ble hun gravid og det var for seint til å ta abort. Uavhengig av hvor glad hun faktisk blir glad i dette barnet, da noen folk takler ikke tanken på forandring men vil automatisk snu når de får barna i hendene... jeg blir provosert. Hun skulle ha holdt kjeft om akkurat hvor langt på vei hun var da hun fant ut. 

Jeg sier ikke at hun må ta abort, fordi hun har snakket mye om frivillig barnløshet så høyt og tydelig tidligere. Men jeg synes synd på barnet som vil finne ut at mor ikke ønsket hen og de da var stuck med barnet fordi de var lengre på vei enn de trudde. Det er måten hun sier det på som provoserer meg, hun kunne ha holdt den kommentaren for seg selv, for sitt barn sitt beste. 
Helt normalt å være bastant om noe, for så å snu. Mange er slik. Jeg er 100% imot unødvendig abort (fare for liv og helse og voldtekt er for meg eneste gyldige grunn). Men jeg roper ikke høyt om det, fordi jeg vet at en dag så kan jeg ende opp med å ta abort også. Hvem vet hva fremtiden bringer. Men akkurat det talentet har ikke denne bloggeren, hun roper høyt om så mye, om kroppspress, plastisk kirurgi, frivillig barnløshet, eksponering av barn på nett. Hun har hatt mange gode argumenter og har vært en viktig stemme i debattene, selv om at hun har vært litt gnålete og litt for høylytt (se på meg!-oppførsel) til tider. Om det er dialekten som gjør det, det vet jeg ikke :P Blir interessant å se om hun snur på den siste. Da kommer jeg til å boikotte bloggen totalt. For dette med frivillig barnløshet går utover hun selv, det er hennes kropp og liv, hennes valg. Men eksponering av barn på nett, det går utover en tredjepart og hun har ropt jævlig høyt om akkurat det. Det hat hun har laget en "miniserie" om graviditeten er ikke et positivt tegn. Om hun selger sitt barn på nett.. så mister hun all troverdighet hos meg, og hennes ord blir som luft fra da av. 

Hun roper høyt om mye, og med all rett. Vi må forholde oss til fakta, og per dags dato har hun valgt å beholde et barn. Hun har hverken snudd når det kommer til plastiske operasjoner, kroppspress eller eksponering av barn. Ei heller normalisering av frivillig barnløshet. Så spekulasjoner og standpunkt basert på trynefaktor er desverre meget tynne argumenter i akkurat denne diskusjonen.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Har ikke fulgt bloggen så nøye men har fått med meg nok til å si noe. Det provoserer meg litt hvordan hun oppførte seg i det intervjuet hos tv2. Det er greit å være bastant om å ikke ønske barn, men så ombestemme seg når det blir ekte. Det er helt normalt å være litt stor i kjeften en gang i blant. Men jeg synes nå synd på dette barnet. Fordi hun står i intervjuet og sier, indirekte men samtidig klart og tydelig, at de fant ut at hun var nesten for langt på vei til å ta abort, så hun måtte beholde. Det er korttenkt og frekt. Tenk deg det barnet, mor ble ufrivillig gravid etter å ha sagt offentlig flere ganger at hun ikke ønsker seg barn. Men så ble hun gravid og det var for seint til å ta abort. Uavhengig av hvor glad hun faktisk blir glad i dette barnet, da noen folk takler ikke tanken på forandring men vil automatisk snu når de får barna i hendene... jeg blir provosert. Hun skulle ha holdt kjeft om akkurat hvor langt på vei hun var da hun fant ut. 

Jeg sier ikke at hun må ta abort, fordi hun har snakket mye om frivillig barnløshet så høyt og tydelig tidligere. Men jeg synes synd på barnet som vil finne ut at mor ikke ønsket hen og de da var stuck med barnet fordi de var lengre på vei enn de trudde. Det er måten hun sier det på som provoserer meg, hun kunne ha holdt den kommentaren for seg selv, for sitt barn sitt beste. 
Helt normalt å være bastant om noe, for så å snu. Mange er slik. Jeg er 100% imot unødvendig abort (fare for liv og helse og voldtekt er for meg eneste gyldige grunn). Men jeg roper ikke høyt om det, fordi jeg vet at en dag så kan jeg ende opp med å ta abort også. Hvem vet hva fremtiden bringer. Men akkurat det talentet har ikke denne bloggeren, hun roper høyt om så mye, om kroppspress, plastisk kirurgi, frivillig barnløshet, eksponering av barn på nett. Hun har hatt mange gode argumenter og har vært en viktig stemme i debattene, selv om at hun har vært litt gnålete og litt for høylytt (se på meg!-oppførsel) til tider. Om det er dialekten som gjør det, det vet jeg ikke :P Blir interessant å se om hun snur på den siste. Da kommer jeg til å boikotte bloggen totalt. For dette med frivillig barnløshet går utover hun selv, det er hennes kropp og liv, hennes valg. Men eksponering av barn på nett, det går utover en tredjepart og hun har ropt jævlig høyt om akkurat det. Det hat hun har laget en "miniserie" om graviditeten er ikke et positivt tegn. Om hun selger sitt barn på nett.. så mister hun all troverdighet hos meg, og hennes ord blir som luft fra da av. 

Det var ikke for sent å utføre abort. Hun var 9 uker på vei da de fant det ut.

Hun har hold svangerskapet "skjult" ikke endret bloggen til å bli en gravideblogg med ukentlig oppdatering og tigging etter spons.

Hun har vært helt åpen om at dette har vært en vanskelig situasjon, med følelser og "fornuft " i en salig blanding.

Ingen vet hvordan bloggen vil bli etter at barnet er født. Så ingen vet om barnet vil bli eksponert. Det vil tiden vise.

Dette med at hun framstår som masete? Vel, det er vel et av mange kjennetegn på bloggere. For meg framstår KG som en livlig dame med selvhumor. Hun sier selv at hun har vært litt for bombastisk til tider. Og at hun har endret meninger. Det er de få andre bloggere som klarer. 

  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep
Nordlys89 skrev (På 19.1.2019 den 13.55):

Hun roper høyt om mye, og med all rett. Vi må forholde oss til fakta, og per dags dato har hun valgt å beholde et barn. Hun har hverken snudd når det kommer til plastiske operasjoner, kroppspress eller eksponering av barn. Ei heller normalisering av frivillig barnløshet. Så spekulasjoner og standpunkt basert på trynefaktor er desverre meget tynne argumenter i akkurat denne diskusjonen.

 

Trude.lutt skrev (På 19.1.2019 den 13.56):

Det var ikke for sent å utføre abort. Hun var 9 uker på vei da de fant det ut.

Hun har hold svangerskapet "skjult" ikke endret bloggen til å bli en gravideblogg med ukentlig oppdatering og tigging etter spons.

Hun har vært helt åpen om at dette har vært en vanskelig situasjon, med følelser og "fornuft " i en salig blanding.

Ingen vet hvordan bloggen vil bli etter at barnet er født. Så ingen vet om barnet vil bli eksponert. Det vil tiden vise.

Dette med at hun framstår som masete? Vel, det er vel et av mange kjennetegn på bloggere. For meg framstår KG som en livlig dame med selvhumor. Hun sier selv at hun har vært litt for bombastisk til tider. Og at hun har endret meninger. Det er de få andre bloggere som klarer. 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Kan du lese en gang til. Jeg sier ikke at hun ikke burde ha beholdt barnet. Jeg forstår jo at når hun står i det, så virker det jo som at hun faktisk gleder seg til å få dette barnet. Og jeg tviler heller ikke på om hun kommer til å elske barnet eller ei, det er ikke det det er snakk om. Har heller ikke sagt at hun har snudd på alt hun har sagt, men hun er på vei til å snu om på det med eksponering av barn, med tanke på mini serien om graviditeten. Om hun vil selge barnet sitt på bloggen, det gjenstår å ser. 

Det er det jeg sier også, at vi får se. Om hun eksponerer barnet sitt på bloggen, så er hun intet mer enn en hykler og alt hun har sagt og vil si, vil miste sin kraft og troverdighet. Fordi hun har vært ekstremt høylytt rundt dette med eksponering av barn. Så om hun nå gjør det mot sitt barn, så er hun en hykler, men det gjenstår å se. 

Jeg har vært mye enig med henne om mye. Og har alltid tenkt det er bra at hun snakker ut. Men så blir hun gravid og lager da en miniserie rundt graviditeten.. da begynner jeg å reagere. 
Det jeg også reagerer på, er måten hun snakket om graviditeten på i det intervjuet. Som om at det var for sent til å gjøre noe med det, fordi hun var lengre på vei enn hun hadde tenkt. 

Kan du lese en gang til det jeg skriver? Alt jeg ser er spekulasjoner og "stikk" for å minske hennes troverdighet. Denne graviditeten har blitt holdt skjult, og ikke blitt melket som vi ser i mange andre tilfeller. Det er laget en miniserie, men slike serier finner vi også fra andre seriøse kjente fjes også, ref. Sigrid bonde tusvik. Det er et tynt argument for at hun kommer til å eksponere barnet. Dette er noe som må tas stilling til, kritiseres og diskuteres den dagen det evt. skulle være tilfelle. Til da er det unødvendig å i det hele tatt snakkes om. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Har ikke fulgt bloggen så nøye men har fått med meg nok til å si noe. Det provoserer meg litt hvordan hun oppførte seg i det intervjuet hos tv2. Det er greit å være bastant om å ikke ønske barn, men så ombestemme seg når det blir ekte. Det er helt normalt å være litt stor i kjeften en gang i blant. Men jeg synes nå synd på dette barnet. Fordi hun står i intervjuet og sier, indirekte men samtidig klart og tydelig, at de fant ut at hun var nesten for langt på vei til å ta abort, så hun måtte beholde. Det er korttenkt og frekt. Tenk deg det barnet, mor ble ufrivillig gravid etter å ha sagt offentlig flere ganger at hun ikke ønsker seg barn. Men så ble hun gravid og det var for seint til å ta abort. Uavhengig av hvor glad hun faktisk blir glad i dette barnet, da noen folk takler ikke tanken på forandring men vil automatisk snu når de får barna i hendene... jeg blir provosert. Hun skulle ha holdt kjeft om akkurat hvor langt på vei hun var da hun fant ut. 

Jeg sier ikke at hun må ta abort, fordi hun har snakket mye om frivillig barnløshet så høyt og tydelig tidligere. Men jeg synes synd på barnet som vil finne ut at mor ikke ønsket hen og de da var stuck med barnet fordi de var lengre på vei enn de trudde. Det er måten hun sier det på som provoserer meg, hun kunne ha holdt den kommentaren for seg selv, for sitt barn sitt beste. 
Helt normalt å være bastant om noe, for så å snu. Mange er slik. Jeg er 100% imot unødvendig abort (fare for liv og helse og voldtekt er for meg eneste gyldige grunn). Men jeg roper ikke høyt om det, fordi jeg vet at en dag så kan jeg ende opp med å ta abort også. Hvem vet hva fremtiden bringer. Men akkurat det talentet har ikke denne bloggeren, hun roper høyt om så mye, om kroppspress, plastisk kirurgi, frivillig barnløshet, eksponering av barn på nett. Hun har hatt mange gode argumenter og har vært en viktig stemme i debattene, selv om at hun har vært litt gnålete og litt for høylytt (se på meg!-oppførsel) til tider. Om det er dialekten som gjør det, det vet jeg ikke :P Blir interessant å se om hun snur på den siste. Da kommer jeg til å boikotte bloggen totalt. For dette med frivillig barnløshet går utover hun selv, det er hennes kropp og liv, hennes valg. Men eksponering av barn på nett, det går utover en tredjepart og hun har ropt jævlig høyt om akkurat det. Det hat hun har laget en "miniserie" om graviditeten er ikke et positivt tegn. Om hun selger sitt barn på nett.. så mister hun all troverdighet hos meg, og hennes ord blir som luft fra da av. 

👍Er enig det meste du sier. Abort som jeg synes er en kvinnes rett til å bestemme uansett årsak

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan bytte mening. Hun står opp for de som ikke ønsker barn. Enten dem bytter mening senere eller ikke. 😊❤️ Nydelig er hun

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Miranda16 skrev (På 19.1.2019 den 15.11):

👍Er enig det meste du sier. Abort som jeg synes er en kvinnes rett til å bestemme uansett årsak

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det er jeg enig i. Jeg har ikke noe med hva andre gjør. Derfor er jeg ikke den som roper høyt om det. Jeg har all rett til å ha mine egne meninger for det. Men hva andre gjør, det legger jeg meg ikke borti. 

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, innlegg av utestengt bruker og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jentekvinne

Synes det er drøyt at folk diskuterer om det var for sent å ta abort eller ikke. Det er en baby det er snakk om her. Et liv, et menneske! Hva med å glede seg på K og D sine vegne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jentekvinne skrev:

Synes det er drøyt at folk diskuterer om det var for sent å ta abort eller ikke. Det er en baby det er snakk om her. Et liv, et menneske! Hva med å glede seg på K og D sine vegne? 

Det er jeg enig i, og jeg er en av de som har svart at hun var 9 uker på vei da hun fant det ut. Ja, drøyt, men som et svar til de som hevder det var for sent til abort ( og dermed implisitt sier det er grunnen til at hun forsatt er gravid)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
9 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Det er jeg enig i, og jeg er en av de som har svart at hun var 9 uker på vei da hun fant det ut. Ja, drøyt, men som et svar til de som hevder det var for sent til abort ( og dermed implisitt sier det er grunnen til at hun forsatt er gravid)

Jeg også synes det men jeg synes Kristin ser lykkelig ut og det stråler av øynene hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er stor motstander av eksponering av barn på SoMe..  Men synes jo alikevel er koselig at paret skal ha barn.  Så får tiden vise om de eksponerer barnet eller ikke. 

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
7 minutter siden, terteskjell skrev:

Jeg er stor motstander av eksponering av barn på SoMe..  Men synes jo alikevel er koselig at paret skal ha barn.  Så får tiden vise om de eksponerer barnet eller ikke. 

Det blir bare spekulasjon om Kristin og Dennis kommer til og eksponere babyen og jeg tror at Kristin er bevist på hva hun gjør på sin blogg og jeg har ingen intensjoner om og dømme henne som blogger viss hun viser ett bilde av babyen for det er Kristin som blogger og hennes fotte måte og vere influencere på som teller personlig for meg. 

Det og dømme noen før dem har fått babyen er stygt gjort og nå tror jeg ikke Kriston kommer til og bli en typisk mamma blogger heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det blir bare spekulasjon om Kristin og Dennis kommer til og eksponere babyen og jeg tror at Kristin er bevist på hva hun gjør på sin blogg og jeg har ingen intensjoner om og dømme henne som blogger viss hun viser ett bilde av babyen for det er Kristin som blogger og hennes fotte måte og vere influencere på som teller personlig for meg. 

Det og dømme noen før dem har fått babyen er stygt gjort og nå tror jeg ikke Kriston kommer til og bli en typisk mamma blogger heller. 

 Man kan jo ikke dømme ett par før babyen er født..  De må jo få gå ut med at hun er gravid.  Utrolig at hun har greid å holde det skjult i 7 mnd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
17 minutter siden, terteskjell skrev:

 Man kan jo ikke dømme ett par før babyen er født..  De må jo få gå ut med at hun er gravid.  Utrolig at hun har greid å holde det skjult i 7 mnd

Man skal ikke det og jeg mener også at dem må få gå ut med at hun er gravid. Tøft gjort at hun gjorde det. Jeg holdt min graviditet skjult for min beste venninne i 9 måneder for jeg hadde fosteret langt bak og klarte og skjule det for hun og hver gang vi møttes gikk jeg med store og vide gensre og hun oppdaget ikke noe 😄 Dagen før barnet mitt ble født møttes vi på kafe og jeg måtte fortelle henne at jeg var gravid og hun lo :) Jeg tenkte og holde det skult for hun og ringe hun etter vi kom hjem fra sykehuset men jeg ville fortelle hun det 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...