Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk kan spare seg for spydigheter. Utrolig hva man skal henge seg opp i. Dette er jo en veldig hyggelig nyhet! 

En venninne av meg ønsket seg heller ikke barn. Det var hun veldig bestemt på. Samboeren hennes også. Men så ble hun gravid og fødte en liten datter, som de elsker over alt på jord. De er helt fantastiske foreldre.

Livet er uforutsigbart.

Det er ingen tvil om at dette barnet kommer til å bli elsket, selv om det i utgangspunktet ikke var et planlagt et.

Endret av melkehjerter31
  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thejohan
21 minutter siden, DianaV skrev:

Det har blitt feil for flere her. Vi har en blogger som alltid har vært mot å få barn. Av mange grunner. Plutselig, når hun har blitt gravid, pga en feil eller noe lignende så skal hun bli mor. Hun som har prechet om barnløshet og hvor komfortabel hun er med det valget. Knips, så er hun gravid. Knips, så driter hun i hva hun har skrevet m frivillig barnløshet. Plutselig er hun gravid og da er alt hun har sagt tidligere bare tull. Rart at det bare er jeg som reagerer. Bare sjekk de gamle bogginnleggene hennes. Forstår ikke at jeg er den eneste som reagerer. 

Toskhaud som de sier her på Sunnmøre! Jeg er banna bein sikker på at du hadde vært en av de som hadde spydd ut eder og galle om hun hadde tatt abort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, DianaV skrev:

Det har blitt feil for flere her. Vi har en blogger som alltid har vært mot å få barn. Av mange grunner. Plutselig, når hun har blitt gravid, pga en feil eller noe lignende så skal hun bli mor. Hun som har prechet om barnløshet og hvor komfortabel hun er med det valget. Knips, så er hun gravid. Knips, så driter hun i hva hun har skrevet m frivillig barnløshet. Plutselig er hun gravid og da er alt hun har sagt tidligere bare tull. Rart at det bare er jeg som reagerer. Bare sjekk de gamle bogginnleggene hennes. Forstår ikke at jeg er den eneste som reagerer. 

Hva med å være din egen fanebærer for denne saken som tydeligvis er så viktig for deg?

Å bli kastet ut i en graviditet med de avgjørelsene man måtte ta,klarer man faktisk ikke å ta stilling til før realiteten er der.

Hun har vel aldri sagt hun ikke ønsker barnet,om det skulle dukke opp ett,slik som nå.

Hvis du ikke ønsker deg barn,så deg om det.

Ikke nekt andre barnelykke,når de selv koser seg med denne nyheten.

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Unnskyld meg, men jeg leser det som om du mener at hun omtrent skylder deg/andre frivillig barnløse lesere å ikke få barn? Det er det mest absurde jeg har lest. 

Helt enig. Om Kristin og Dennis velger å få barn eller ikke endrer ikke på verdisettet deres. Det ikke sånn at man enten må være for eller imot barn. Enkelte her får et til å høres ut som hun går fra å være pelsmotstander til å tapetsere hele huset i chinchilla-pels.

  • Liker 37
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillig barnløshet er ingen kampsak, men et valg. Det er greit å ombestemme seg, noe hun gjorde. 

  • Liker 37
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med at hun har frontet frivillig barnløshet tidligere. Det er et viktig og stadig mer dagsaktuelt tema i samfunnet. Det er fint at noen står opp for de som blir bombardert med innpåslitne slektninger som maser om familieforøkelse og ikke skjønner noe av hva frivillig barnløshet er. Saken trengte en sterk stemme. Hun mener sikkert fortsatt det samme om saken som før hun ble gravid, jeg tviler på at hun nå plutselig har blitt den i vennegjengen som maser på at de andre må få seg barn. Kristin ble ikke frivillig gravid, hun ble gravid på prevensjon. Da stod hun plutselig med valget om abort, og det er et vanskelig valg å ta for mange. Det er dessuten en del instinkter som kicker inn når man finner ut at man er gravid. Forøvrig hadde det ikke hatt noe å si om hun ble frivillig gravid heller, det må være lov til å ombestemme seg. Å få et barn er ikke en stygg eller fæl handling, så det er ingenting å kritisere, det er bare å gratulere! 

  • Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo veldig spennende å se om hun overholder det hun skriver i det blogginnlegget sitt ang. eksponering av barn på blogg. Hun skriver jo at hun er ganske kraftig imot det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tydelig at begge to gleder seg, så hva er problemet? Det er ikke uvanlig at man fullstendig forandrer mening den dagen man står der med positiv test. Jeg er sikker på at disse to blir flotte foreldre!

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som endrer seg i både hode og hjerte når man finner ut man er gravid. De aller fleste får kjenne på et ekstremt instinkt om å beskytte og kjærligheten kommer på et blunk. For noen er abort riktig likevel, for andre er det en øyeåpner. Jeg ble selv gravid på prevensjon og var helt fortvilt i ukesvis, men karen i magen hadde allerede stjelt hjertet mitt så abort klarte jeg ikke. Om hun var 9 uker på vei da hun fant det ut så er det en sprellende liten sak med hjertebank man ser på ultralyd, da sitter det langt inne å ta det bort. Dette er noe man må oppleve for å skjønne. Det er null problem å leve lykkelig uten barn, det kunne jeg klart selv og, men jeg synes de tok et gjennomtenkt valg og at hun viser mye ydmykhet og selvinnsikt her med måten hun reflekterer rundt dette. 

Det er kun en selv som har ansvar for å ta slike valg og vite hva som er riktig i sin situasjon, det ansvaret kan man ikke legge på andre. Det blir med andre ord temmelig kleint å hisse seg opp pga dette. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen snåle kommentarer. Det går faktisk an å være mor OG være for frivillig barnløshet også. Jeg har snart to barn, men syns at hvis andre ikke ønsker seg barn så er da det fullstendig opp til dem!? At hun har uttalt seg om det tidligere er da ikke ugyldiggjort av at hun nå er gravid. Utrolig tåpelig å henge seg opp i.

Det man potensielt kan kritisere er jo noen som er uttalt kritisk til eksponering av barn, som selv eksponerer barnet når det kommer. Da snakker vi om dobbeltmoral... men dette blir noe helt, helt annet. Hva skulle hun gjort? "Nei jeg har tidligere sagt at jeg ikke vil ha barn så da må jeg vel ta abort da.." .. hallo.

  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint for dem at de har kommet rundt det med å få barnet, meeen! For meg virker det som om dama sier ting bastant for å virke edgy og "ærlig".  Hvis det skulle så lite til for å skifte mening dvs bli gravid, representerer hun ikke de frivillige barnløse som hun så flittig har fremmet i media (før).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lille humla skrev:

Fint for dem at de har kommet rundt det med å få barnet, meeen! For meg virker det som om dama sier ting bastant for å virke edgy og "ærlig".  Hvis det skulle så lite til for å skifte mening dvs bli gravid, representerer hun ikke de frivillige barnløse som hun så flittig har fremmet i media (før).

Å bli/være gravid er alt annet enn "noe så lite."

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lille humla said:

Fint for dem at de har kommet rundt det med å få barnet, meeen! For meg virker det som om dama sier ting bastant for å virke edgy og "ærlig".  Hvis det skulle så lite til for å skifte mening dvs bli gravid, representerer hun ikke de frivillige barnløse som hun så flittig har fremmet i media (før).

Det er absolutt ikke noe "lite" over det å bli gravid. Og hun trenger ikke representere noen andre enn seg selv. Frivillig barnløshet er nettopp frivillig. Nå har hun valgt noe annet, som også er helt greit.

 

  • Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Puffin skrev:

Det er absolutt ikke noe "lite" over det å bli gravid. Og hun trenger ikke representere noen andre enn seg selv. Frivillig barnløshet er nettopp frivillig. Nå har hun valgt noe annet, som også er helt greit.

 

Hun har jo vært på forsiden av aviser og fått eksponering til henne bedrift (blogg) akkurat pga dette. Det er heller ikke noe stort å bli gravid...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, lille humla said:

Hun har jo vært på forsiden av aviser og fått eksponering til henne bedrift (blogg) akkurat pga dette. Det er heller ikke noe stort å bli gravid...

Å få eksponering på noe betyr ikke at man ikke kan endre vei senere. Det blir jo det samme som å si at man ikke kan slutte å eksponere barna sine fordi man har gjort det før på bloggen. Eller hvis man var vegeterianer i fire år og så sluttet med det så .. hva? Eller man spiste kjøtt før og frontet det, men er nå vegetarianer. Ting forandrer seg. 

At det ikke er stort å bli gravid er ikke verdt å kommentere, det er helt ulogisk.

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lille humla skrev:

Hun har jo vært på forsiden av aviser og fått eksponering til henne bedrift (blogg) akkurat pga dette. Det er heller ikke noe stort å bli gravid...

Jo det er nettopp det det er,for dem gravide samt barnefar!

Og det er faktisk noe man ikke aner hva er,før man står i det.

Å velger man å satse,er det ingen vei tilbake.

Det er faktisk litt av ett eventyr.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Puffin skrev:

Å få eksponering på noe betyr ikke at man ikke kan endre vei senere. Det blir jo det samme som å si at man ikke kan slutte å eksponere barna sine fordi man har gjort det før på bloggen. Eller hvis man var vegeterianer i fire år og så sluttet med det så .. hva? Eller man spiste kjøtt før og frontet det, men er nå vegetarianer. Ting forandrer seg. 

At det ikke er stort å bli gravid er ikke verdt å kommentere, det er helt ulogisk.

Jeg sa at det var fint at de hadde kommet rundt det å få barn (les hva jeg skiver). Og jo det er ikke stort å bli gravid (annet en for dem som er involverte) og det er verdt å nevne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...