lille humla Skrevet 17. januar 2019 #261 Del Skrevet 17. januar 2019 2 minutter siden, J.. skrev: Jo det er nettopp det det er,for dem gravide samt barnefar! Og det er faktisk noe man ikke aner hva er,før man står i det. Å velger man å satse,er det ingen vei tilbake. Det er faktisk litt av ett eventyr. Jeg skjønner at det er det for noen, men nå diskuterer vi den gruppen hun har frontet som ikke vil ha det "fantastiske eventyret". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 17. januar 2019 #262 Del Skrevet 17. januar 2019 1 minutt siden, lille humla said: Jeg sa at det var fint at de hadde kommet rundt det å få barn (les hva jeg skiver). Og jo det er ikke stort å bli gravid (annet en for dem som er involverte) og det er verdt å nevne. Jeg sa ingenting om at du syns det er fint for dem. Det jeg kommenterte var påstanden om at det ikke er noe stort å bli gravid. Det er jo det for paret det gjelder - og de er de eneste som betyr noe i sammenhengen. Nettopp derfor er det 100% greit at hun har frontet frivillig barnløshet før, og nå har valgt noe annet. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille humla Skrevet 17. januar 2019 #263 Del Skrevet 17. januar 2019 Akkurat nå, Puffin skrev: Jeg sa ingenting om at du syns det er fint for dem. Det jeg kommenterte var påstanden om at det ikke er noe stort å bli gravid. Det er jo det for paret det gjelder - og de er de eneste som betyr noe i sammenhengen. Nettopp derfor er det 100% greit at hun har frontet frivillig barnløshet før, og nå har valgt noe annet. Selvfølgelig kan hun forandre mening, men ikke bruk så sterke meninger til å få klikk in på bloggen. Hun burde ha skjønt at hun har ekstremt stor makt til å påvirke unge kvinner. Slike handlinger gjør jo i lengden at de som har de holdningene hun hadde ikke blir tatt seriøst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 17. januar 2019 #264 Del Skrevet 17. januar 2019 12 minutter siden, J.. skrev: Jo det er nettopp det det er,for dem gravide samt barnefar! Og det er faktisk noe man ikke aner hva er,før man står i det. Å velger man å satse,er det ingen vei tilbake. Det er faktisk litt av ett eventyr. Det er det som det er og det er et eventyr ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille humla Skrevet 17. januar 2019 #265 Del Skrevet 17. januar 2019 Må påpeke at jeg ikke mener henne som individ, men at bloggere må bli mere forsiktige med å stå for så alvorlige saker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 17. januar 2019 #266 Del Skrevet 17. januar 2019 Just now, lille humla said: Selvfølgelig kan hun forandre mening, men ikke bruk så sterke meninger til å få klikk in på bloggen. Hun burde ha skjønt at hun har ekstremt stor makt til å påvirke unge kvinner. Slike handlinger gjør jo i lengden at de som har de holdningene hun hadde ikke blir tatt seriøst. 1. Valget om å få barn bør ikke påvirkes av noen andre. Jeg syns det er helt urealistisk at noen som ønsker seg barn skal påvirkes av noen som ikke gjør det slik at de velger å la være. 2. KG har ikke noe ansvar for å fronte meningene til en gruppe som hun tidligere hadde sammenfallende mening med, uansett hvor høyt hun uttalte seg om det. Frivillig barnløshet er frivillig, og at noen ombestemmer seg om dette må respekteres og være greit - på lik linje som at det må respekteres og være greit dersom man ikke ombestemmer seg senere. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille humla Skrevet 17. januar 2019 #267 Del Skrevet 17. januar 2019 Akkurat nå, Puffin skrev: 1. Valget om å få barn bør ikke påvirkes av noen andre. Jeg syns det er helt urealistisk at noen som ønsker seg barn skal påvirkes av noen som ikke gjør det slik at de velger å la være. 2. KG har ikke noe ansvar for å fronte meningene til en gruppe som hun tidligere hadde sammenfallende mening med, uansett hvor høyt hun uttalte seg om det. Frivillig barnløshet er frivillig, og at noen ombestemmer seg om dette må respekteres og være greit - på lik linje som at det må respekteres og være greit dersom man ikke ombestemmer seg senere. Du skjønner virkelig ikke hva jeg prøver å formidle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missfoxy Skrevet 17. januar 2019 #268 Del Skrevet 17. januar 2019 Gratulerer så mye til Kristin og Dennis At folk ikke er glade pga denne hyggelige nyheten, det skjønner jeg ikke Jeg unner alle folk å ha det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puffin Skrevet 17. januar 2019 #269 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) Just now, lille humla said: Du skjønner virkelig ikke hva jeg prøver å formidle. Ikke? Du sier man kan få endre mening, men da må man ikke ha frontet den så høyt først og fått klikk av det. Du sier også at "slike handlinger", altså å ombestemme seg, skader de andre som ønsker å være frivillig barnløse og bli respektert for valget sitt. Hva har jeg misforstått? Edit: Og ikke minst at man har makt til å påvirke andre sitt valg om å få barn, det mener jeg er urealistisk. Endret 17. januar 2019 av Puffin 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 17. januar 2019 #270 Del Skrevet 17. januar 2019 Akkurat nå, Missfoxy skrev: Gratulerer så mye til Kristin og Dennis At folk ikke er glade pga denne hyggelige nyheten, det skjønner jeg ikke Jeg unner alle folk å ha det bra Jeg gratulerer dem jeg også og jeg er glad på Krisitn og Dennis sine vegne ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juli111 Skrevet 17. januar 2019 #271 Del Skrevet 17. januar 2019 2 timer siden, DianaV skrev: Har ALLTID hatt så mye respekt for KG og holdningene hennes. Nå er alt dritt i dass. Hvis ungen hennes leser om de tidligere holdningene hennes blir dette SÅ feil. Ønsker ikke kg og dp lykke til med dette, de har sagt de ikke ønsker dette. Så FO. I alleste dager? Dette må ha truffet deg på et vis.... 😅 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille humla Skrevet 17. januar 2019 #272 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) 2 minutter siden, Puffin skrev: Ikke? Du sier man kan få endre mening, men da må man ikke ha frontet den så høyt først og fått klikk av det. Du sier også at "slike handlinger", altså å ombestemme seg, skader de andre som ønsker å være frivillig barnløse og bli respektert for valget sitt. Hva har jeg misforstått? Jo det er det jeg mener. Endret 17. januar 2019 av lille humla . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 18. januar 2019 #273 Del Skrevet 18. januar 2019 28 minutter siden, lille humla skrev: Jo det er det jeg mener. Selv om de har valgt å bære frem barnet vil jeg tro at hun fortsatt mener akkurat det samme om å være frivillig barnløs. Selv om man har barn selv kan man fint både forstå og støtte de som velger å ikke få barn. 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 18. januar 2019 #274 Del Skrevet 18. januar 2019 Helt utrolig at noen kan sitte å være forbanna eller provoserte fordi hun er blitt gravid fordi hun tidligere sa hun ikke ville ha barn! Er du/dere klar over hvordan dere fremstiller dere selv? Faen så flaut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macimba Skrevet 18. januar 2019 #275 Del Skrevet 18. januar 2019 Hva med å bare glede seg på andres vegne - og drite i det som er sagt før. Nå er nå, og de er lykkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille humla Skrevet 18. januar 2019 #276 Del Skrevet 18. januar 2019 12 minutter siden, Ellenn skrev: Selv om de har valgt å bære frem barnet vil jeg tro at hun fortsatt mener akkurat det samme om å være frivillig barnløs. Selv om man har barn selv kan man fint både forstå og støtte de som velger å ikke få barn. Det har jo ikke noe med saken å gjøre. Selv om det er fint at hun mest sannsynlig gjør det. Jeg kjenner kvinner som har sterilisert seg og folk sier til de at de kommer til å angre seg. Dette er ikke en så liten sak som de fleste har en mening om, dette er kvinner som blir diskriminer i værste fall av egen familie. Da synes jeg det er trist at folk som har en plattform ytrer seg og fronter noe de ikke skjønner konsekvensene av . Jeg er glad for de to, de blir sikkert fantastiske foreldre. Jeg synes bare at folk som har en plattform skal tenke seg om to helt tre ganger før de ytrer seg så sterkt i media. Men det er min mening, og har skjønt at den ikke er så populær. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 18. januar 2019 #277 Del Skrevet 18. januar 2019 2 minutter siden, lille humla skrev: Det har jo ikke noe med saken å gjøre. Selv om det er fint at hun mest sannsynlig gjør det. Jeg kjenner kvinner som har sterilisert seg og folk sier til de at de kommer til å angre seg. Dette er ikke en så liten sak som de fleste har en mening om, dette er kvinner som blir diskriminer i værste fall av egen familie. Da synes jeg det er trist at folk som har en plattform ytrer seg og fronter noe de ikke skjønner konsekvensene av . Jeg er glad for de to, de blir sikkert fantastiske foreldre. Jeg synes bare at folk som har en plattform skal tenke seg om to helt tre ganger før de ytrer seg så sterkt i media. Men det er min mening, og har skjønt at den ikke er så populær. Skal de tenke seg om før de fronter frivillig barnløshet? Hvorfor det? Gir det ikke mer mening at flest mulig bør fronter det, slik at valget normaliseres og sjokkfaktoren og diskrimineringen minimeres? 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 18. januar 2019 #278 Del Skrevet 18. januar 2019 5 timer siden, DianaV skrev: Slettet. Fuck KG Er så umodent med barnehat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 18. januar 2019 #279 Del Skrevet 18. januar 2019 6 timer siden, Haugenjenta skrev: - Det er selvfølgelig ironisk at hun som virkelig har stått frem og slått et slag for frivillig barnløshet plutselig dukker opp og strutter med en høygravid mage og roper «jeg skal få barn!». Men livet skjer, og jeg tenker at alt skjer for en grunn. Nå skal jeg og Dennis ta utfordringen ved å dele den oppmerksomheten vi alltid har gitt hverandre med et lite menneske til, og overøse barnet vårt med kjærlighet, sier Gjelsvik og smiler bredt. Hentet fra KK intervjuet.@DianaV Syns du kan gå og ta deg en feit bolle! Jeg har de siste fire årene sagt at samboer og jeg ikke skal ha barn, fordi vi er fornøyd med å bare være oss to, men hva jeg sier om vi hadde kommet opp i samme situasjon som Kristin og Dennis, det vet jeg neimen ikke. Folk sitter ikke på fasiten uansett hva det måtte være, livet skjer når man minst aner det, både på godt og vondt! Så enig! Jeg har aldri hatt noe stort ønske om å bli mor og mannen min deler det synet. Pga ryggmargsskaden til mannen min er det forsvinnende liten sjans for at vi kan få barn på "normal" måte. Vi har takket nei til hjelp fra helsevesenet til å bli gravide, da vi trives som to og ingen av oss har noe brennende ønske om barn, noe vi er åpne om til familie og venner. Vi bruker ikke prevensjon siden sjansen for at jeg blir gravid er forsvinnende liten, men skulle det mot formodning skje at jeg blir gravid ønsker vi selvsagt barnet velkommen med åpne armer. Håper vi slipper reaksjoner a la denne tråden om det skulle skje. At det er så provoserende at noen som har vært frivillig barnløs blir gravid og velger å beholde barnet synes jeg er mer enn litt spesielt og sier mer om de som blir provosert enn den gravide... 39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breakeven Skrevet 18. januar 2019 #280 Del Skrevet 18. januar 2019 Når jeg leser gjennom de smålige og sinte kommentarene her der folk faktisk er sinte fordi KG er gravid?! Nei, da skjønner jeg hvorfor kvinneguiden har fått et dårlig rykte. SKJERP DERE! Hva har det å si for deg at hun er gravid? Hun hadde valgt et liv uten barn, livet skjedde og hun ble gravid og valgte å beholde det. Simple as that! Jeg er veldig glad på deres vegne og ønsker dem alt det beste. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå