Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg er enig med henne. Sophie Elise er Norges farligste og dårligste forbilde og ødeleggende for unge jenter i dag. Hun er lett tilgjengelig, avisene nærmest hyller jorden hun går på. Det er helt vanvittig skummelt at hun har så mye «makt» til å påvirke andre unge jenter.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå kommer hun til å få masse stygge kommentarer fra unge jenter som leser bloggen til Sophie. 😑 Kristin bruker stemmen sin til noe fornuftig og det er bra!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk og viktig video! Det er påtide at vi får en motvekt til disse bloggerne som ikke gjør annet enn å oppfordre unge til å forandre på seg selv, for ja, de gjør på en måte det når de holder på sånn som de gjør!

Jeg er ganske spent på hvordan SE gir et tilsvar på dette, for jeg regner med at det blir å komme et «stakkars meg» innlegg fra henne om denne saken.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, EiJente skrev:

Sophie Elise viser igjen hvor feig hun er. Blablabla ble tolket helt feil blablabla Kristin legger opp til ødeleggende holdninger blablabla begynt å grine. 

Hun lever i den fantasiverden at hun skal masse positive tilbakemeldinger og tåler ikke å bli sagt i mot, at hun reagerer på hva hun gjør og hvilken ødeleggende kraft hun har på unge jenter sin psykiske helse. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Jeg liker budskapet som Kristin fremmer, veldig godt, men jeg synes hun og Dennis kunne stilt seg selv i ett litt bedre lys i forhold til bloggere de er uenige med. Det er aldri greit å latterliggjøre noen, fordi de har gjort ett valg du ikke støtter. 

Det går ant å fremme sine meninger, uten å direkte peke noen ut. Nå har ikke jeg sett akkurat denne videoen (skal se den når jeg kommer hjem) men tidligere erfaringer tilsier at Kristin tror hun er på toppen av alle andre. Oppførselen til Kristin og Dennis, kan diskuteres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, chupachupa skrev:

Fantastisk og viktig video! Det er påtide at vi får en motvekt til disse bloggerne som ikke gjør annet enn å oppfordre unge til å forandre på seg selv, for ja, de gjør på en måte det når de holder på sånn som de gjør!

Jeg er ganske spent på hvordan SE gir et tilsvar på dette, for jeg regner med at det blir å komme et «stakkars meg» innlegg fra henne om denne saken.

Sjekk instagrammen til SE, hun har lagt ut tilsvar. Og du har såklart helt rett. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Birdo skrev:

Sjekk instagrammen til SE, hun har lagt ut tilsvar. Og du har såklart helt rett. 

I kjent Sofie-stil forsøker hun å tåkelegge situasjonen ved å dra ting ut av kontekst i tillegg til at hun ilegger Kristin fiktive motiver. Hun sier rett ut at hun mener Kristin lagde videoen i håp om at Sofie skal få stygge meldinger og trusler. Dette tiltrodd for at Kristin presiserte at det ikke er hennes intensjon. Helt bak mål hvordan hun må ty til hersketeknikker for å føle hun har «overtaket». Kan vel ikke forvente mer når det er manko på motargumenter.

Vil bare legge til at hun ofte skyver ansvaret over på alderen sin. Hun er uskyldig og fortjener ikke kritikk «fordi hun er ung». Hun har faktisk blogget i snart 10 år (?) og jeg kjøper absolutt ikke argumentet med at hun «ikke vet bedre». Hun er en erfaren blogger og har tidligere fått kritikk for å tre komplekser over hodet på folk.

Endret av AntiBullshit
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SE har absolutt fortsatt å operere seg etter hun "la seg flat" og fortalte at hun hadde "vokst fra dette".

Derfor forstår jeg godt hva Kristin prøver å få frem her.

 

 

Noen som har oversikt over alle operasjonene SE har innrømmet at hun har utført?

 

Jeg leser ikke bloggen, men jeg har fått med meg:

3 brystoperasjoner ( siste var fjerning av protesene)

2 neseoperasjoner

1 rumpeoperasjon m/ implantat +  samtidig fettsuging av mage +  samtidig fett innlagt i ansikt/lepper

Kjeveoperasjon (denne var pga ekstremt overbitt etc -så denne forstår jeg godt)

Underlivsoperasjon

Øyelokksoperasjon / øyenbrynsløft pga  " hooded eyes" som hun så fint beskrev det

 

 

 

At Sophie Elise nå gråter og er lei seg er veldig forståelig, men nå er det virkelig på tide at hun stopper denne normaliseringen av plastiske operasjoner.

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følger jeg ikke Kristin, så jeg har lite grunnlag for å uttale meg om henne generelt, men denne videoen var godt å se! Det er deilig at noen våger å ta til motmæle mot usunne forbilder. Det er paradoksalt for meg når mennesker livnærer seg som influencere - påvirkere - men når noen påpeker deres ansvar særlig overfor unge jenter, og de da nekter å ta innover seg nettopp sin påvirkning. For ja, de lever av å påvirke, men når noen kritiserer deres negative påvirkning nedvurderer de sin innflytelse noe enormt.

Det går ikke an å skylde på sin unge alder og hevde at det var noe som hørte tenårene til, når man stadig fortsetter i samme sporet. Og skal man snakke om sin egen unge alder og dumskap, må man ta innover seg at mange av følgerne er nettopp unge mennesker som kan ha de samme kompleksene man selv hadde. Unge mennesker som er lett påvirkelige for et budskap om at kosmetiske inngrep er helt normalt. Unge mennesker som kan havne i nettopp det samme sporet.

Det er heller ikke så enkelt som å si at man kan slutte å følge dersom man ønsker det, for det er sannelig ikke lett når bloggerne dukker opp i TV, aviser og blader. Jeg har aldri fulgt SE, og likevel vet jeg sjokkerende mye om hennes plastiske operasjoner og annet hun foretar seg. Dette er også et problem på samfunnsnivå, og jeg tenker at det er mye å forvente av jenter helt nedi starten av tenårene at de skal se hvor mye dette faktisk påvirker dem. Og ærlig talt, hvem gagner det egentlig at dette deles?

Det er på tide at Sophie Elise (med flere) tar innover seg sitt ansvar, og velger å bruke sin innflytelse på en positiv måte!

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H
28 minutter siden, 2ney skrev:

SE har absolutt fortsatt å operere seg etter hun "la seg flat" og fortalte at hun hadde "vokst fra dette".

Derfor forstår jeg godt hva Kristin prøver å få frem her.

 

 

Noen som har oversikt over alle operasjonene SE har innrømmet at hun har utført?

 

Jeg leser ikke bloggen, men jeg har fått med meg:

3 brystoperasjoner ( siste var fjerning av protesene)

2 neseoperasjoner

1 rumpeoperasjon m/ implantat +  samtidig fettsuging av mage +  samtidig fett innlagt i ansikt/lepper

Kjeveoperasjon (denne var pga ekstremt overbitt etc -så denne forstår jeg godt)

Underlivsoperasjon

Øyelokksoperasjon / øyenbrynsløft pga  " hooded eyes" som hun så fint beskrev det

 

 

 

At Sophie Elise nå gråter og er lei seg er veldig forståelig, men nå er det virkelig på tide at hun stopper denne normaliseringen av plastiske operasjoner.

SE tjener fett på å operere seg, Hun trekker offer/alder/tårer kortet hver gang hun får kritikk. Hva skjedde med Hofstad sine nye retningslinjer for bloggere når det gjelder kropp?

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, 2ney skrev:

SE har absolutt fortsatt å operere seg etter hun "la seg flat" og fortalte at hun hadde "vokst fra dette".

Derfor forstår jeg godt hva Kristin prøver å få frem her.

 

 

Noen som har oversikt over alle operasjonene SE har innrømmet at hun har utført?

 

Jeg leser ikke bloggen, men jeg har fått med meg:

3 brystoperasjoner ( siste var fjerning av protesene)

2 neseoperasjoner

1 rumpeoperasjon m/ implantat +  samtidig fettsuging av mage +  samtidig fett innlagt i ansikt/lepper

Kjeveoperasjon (denne var pga ekstremt overbitt etc -så denne forstår jeg godt)

Underlivsoperasjon

Øyelokksoperasjon / øyenbrynsløft pga  " hooded eyes" som hun så fint beskrev det

 

 

 

At Sophie Elise nå gråter og er lei seg er veldig forståelig, men nå er det virkelig på tide at hun stopper denne normaliseringen av plastiske operasjoner.

De markerte operasjonene hevder hun at hun gjorde av helsemessige årsaker, men selv synes jeg det er for mye greier som "rammer" henne. Hun har allerede hatt SÅ mange operasjoner, så er hun "tilfeldigvis" rammet av noe fysisk som gjør at hun må operere enda flere ting? Jeg kjøper rett og slett ikke at det er av helsemessige grunner - jeg tror det er fordi hun ønsker de synlige effektene av operasjonene. Altså mer markert kjeve og "penere" underliv, så gjemmer hun seg bak andre motiver som ikke virker like overfladiske.
Jeg synes ikke hun er troverdig for fem flate øre. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, SupaWoman skrev:

"Hun sier også at hun har gjort flere ting det siste året, som for eksempel å fjerne silikon i brystene, for å hjelpe andre."

Virkelig?

 

 

HAHAHA, fjerner silikon for å HJELPE ANDRE? Hva i alle dager. Og dessuten, om hun er klar over at det at hun fjerner silikonen vil hjelpe andre, hvorfor nekter hun for at alt det andre av inngrep hun tar ikke SKADER andre?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Litenhopp skrev:

No har ikkje eg sett filmen. Men er det virkelig å være eit godt forbilde å henge ut andre med navn på sosiale medier? 

Enig i denne.

Hu er snart mamma og etter min mening burde hun snart trappe ned på some! 

Blir spennende og se da hvor mye hun evt kommer til og eksponere barnet. Da tenker jeg dama for en annen lyd, eller hva?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra😊

Men å tatovere bak ørene var da veldig drøyt. Er det for å gjøre noe INGEN har gjort før, og dermed få mer oppmerksomhet? Hvordan kommer SE til å se ut om noen år, når hun ikke har noe igjen å operere eller fikse på? Noe av plastikken må vel vedlikeholdes? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, WhiteSwan skrev:

Uff, nå kommer hun til å få masse stygge kommentarer fra unge jenter som leser bloggen til Sophie. 😑 Kristin bruker stemmen sin til noe fornuftig og det er bra!

Jeg tror at Kristin er sterk nok til å tåle tilbakemeldinger fra 14-åringer. Det er så viktig det hun har å komme med og hvis hun klarer å få en tenåring til å tenke seg om noen ganger, er det jo veldig bra.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Andrea89 skrev:

De markerte operasjonene hevder hun at hun gjorde av helsemessige årsaker, men selv synes jeg det er for mye greier som "rammer" henne. Hun har allerede hatt SÅ mange operasjoner, så er hun "tilfeldigvis" rammet av noe fysisk som gjør at hun må operere enda flere ting? Jeg kjøper rett og slett ikke at det er av helsemessige grunner - jeg tror det er fordi hun ønsker de synlige effektene av operasjonene. Altså mer markert kjeve og "penere" underliv, så gjemmer hun seg bak andre motiver som ikke virker like overfladiske.
Jeg synes ikke hun er troverdig for fem flate øre.

Endret av 2ney
Slettet. Feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, deedee_ skrev:

HAHAHA, fjerner silikon for å HJELPE ANDRE? Hva i alle dager. Og dessuten, om hun er klar over at det at hun fjerner silikonen vil hjelpe andre, hvorfor nekter hun for at alt det andre av inngrep hun tar ikke SKADER andre?

Har hun ikke sagt at hun vurderer å legge inn ny silikon, bare litt mindre?

https://sophieelise.blogg.no/1541871112_fjerne_silikonen__planer.html

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ney skrev:

Jeg synes det er litt rart at hun utførte operasjonen med kjønnsleppene nå. Hun opererte seg som 18-åring første gang når hun la inn silikon. Hvis hun har hatt mye ubehag med kjønnsleppene sine, hvorfor har hun ventet hele 6 år!!!? Eller kan kjønnslepper vokse, plutselig?

Her er jeg veldig enig. Altså hun har lagt ut lettkledde bilder i bikini fra hun var 16 år. Hvordan hadde hun så god selvtillit at hun legger ut bilder av henne selv i bikini underdelen?  Vet at flere som sliter med dette, bruker to sett undertøy osv. fordi det er synlig eller vondt for dem.:vetikke: 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...