Gå til innhold

Tror han er pedo, kan jeg melde ifra uten at det går utover henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

håper du er helt sikker og at det du sier er sant og kan bevises, før du risikerer å ødelegge livet til en mann

Anonymkode: b92d5...ff9

Man dømmes ikke etter indisier, så "livet" hans blir ikke "ødelagt" (regner med at du snakker om rettskraftig dom) med mindre det legges frem håndfaste bevis.

Anonymkode: 24370...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man dømmes ikke etter indisier, så "livet" hans blir ikke "ødelagt" (regner med at du snakker om rettskraftig dom) med mindre det legges frem håndfaste bevis.

Anonymkode: 24370...803

falske rykter og sladder kan ødelegge nok

Anonymkode: b92d5...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

falske rykter og sladder kan ødelegge nok

Anonymkode: b92d5...ff9

Politiet har taushetsplikt og hvis han har sitt på det rene vil det bare slå tilbake på ryktesprederne, men han høres ikke ut som en som har sitt på det rene. Jeg ville ikke bekymret meg. 

Anonymkode: 24370...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet har taushetsplikt og hvis han har sitt på det rene vil det bare slå tilbake på ryktesprederne, men han høres ikke ut som en som har sitt på det rene. Jeg ville ikke bekymret meg. 

Anonymkode: 24370...803

bygdesladder faller ikke under politiets taushetsplikt. sier bare at ts bør være rimelig sikker i sin sak før hun beskylder noen for dette, det kan ødelegge mange liv hvis det ikke stemmer! 

Anonymkode: b92d5...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Hvorfor sier folk at de må være helt sikre før de ringer politiet? Det er politiet som har kompetanse og muligheter til å vurdere dette. Mannen i gata kan kan ikke, og skal ikke vurdere dette. Å foreta vurderinger som dette, er politiets jobb!! Jeg synest du må varsle, og gi beskjed om din bekymring for samboeren hans. Da hjelper de helt sikkert henne med plass å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si fra, for barnets skyld. Tenk på hva som muligens kan skje med barnet om du ikke melder fra? Det er ikke noe jeg ville levd med, om jeg hadde bevis på dette og lot være å si fra.. Si fra, anonymt til politiet. Legg ved bevis. :)

Anonymkode: bc2e1...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2018 den 16.39, AnonymBruker skrev:

Dersom en person virkelig er pedofil, så er dette noe politi og rettsvesen burde ta seg av.  

Norge er faktisk et rettssamfunn, og vi brenner ikke folk vi ikke liker på bålet lenger...

Anonymkode: 66e0c...93d

Nei, men alle kan bli utsatt for et hendelig uhell.

Anonymkode: 161d8...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...