Gå til innhold

Tror han er pedo, kan jeg melde ifra uten at det går utover henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en liten case. Ei bekjent av meg bor sammen med en type som ikke er så ålreit, han sier mye stygt til henne. Begge har barn fra tidligere forhold men barna bor hos den andre forelder eller fosterforeldre.

Typen hennes har ikke noe jobb og sitter foran pcn dagen lang (nærmere pensjonist alder) og går såvidt utenfor døren. Der sitter han å chatter med damer fra Asia og mener dette er ok, siden de bor på den andre siden av "kloden". Han mener det er normalt å chatte med å skrive fine ting til andre kvinner selvom de er samboere.

Men nå har hun funnet noe på pcn hans, en samtalelogg mellom han og ei jente på 13 år..

Han skriver blant annet "Kan jeg få kjenne på f di?"... Mer trenger jeg ikke å fylle ut her da jeg holder på å spy bare av tanken.  Jenta skriver også hva hun heter og hvor hun bor.. Han har aldri som hun vet rørt et barn, men tanken må jo være der. Samboeren hans er i en situasjon hvor hun ikke tør å si ifra før hun har funnet seg et sted å bo. Men har varslet foreldrene til denne jenta... Jenta nekter visst på å ha chattet med denne mannen.

Spørsmålet her nå er: Er han definitivt pedofil? Kan jeg melde ifra til politiet (hun har sendt meg printscreen av samtaleloggen) og så drite i hva som skjer med henne? Hva ville dere ha gjort? 

Ikke diskuter hvorfor hun ikke sier ifra til politiet, fordi det tør hun ikke før hun har eget sted å falle tilbake på. Hun har ikke noe familie eller noen som hun kan bo hos.

Anonymkode: bfff4...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ta kontakt med politiet. Du har jo bevis.

Anonymkode: cafe6...2aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg ville gitt politiet beskjed.

Ja, men jeg føler ikke at jeg kan gjøre det så lenge jeg ikke vet nok om han. Viste denne printscreenen til en venn av meg og ha*n mente det var et chattested som het IRC? Hva om det ikke stemmer det hun sier, hva om hun bare er forbannet på han fordi han oppfører seg om en drittsekk og vil hevne seg? Kjenner ikke henne så godt heller at jeg kan gå god for om det hun sier er sant eller ei..

Anonymkode: bfff4...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send og fullt navn med kontaktinfo til «barnas beste». De er flinke til å røyke slike ut av hulene sine. Evnt nærmeste H.A, Bandidis eller lignende. De liker å hjelpe der loven ikke kan.

Anonymkode: 161d8...9d4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men jeg føler ikke at jeg kan gjøre det så lenge jeg ikke vet nok om han. Viste denne printscreenen til en venn av meg og ha*n mente det var et chattested som het IRC? Hva om det ikke stemmer det hun sier, hva om hun bare er forbannet på han fordi han oppfører seg om en drittsekk og vil hevne seg? Kjenner ikke henne så godt heller at jeg kan gå god for om det hun sier er sant eller ei..

Anonymkode: bfff4...e5c

Send en bekymringsmelding anonymt til politiet. Du har et ansvar overfor barn som blir utsatt for seksuelle overgrep av den mannen. Du kan bare ikke la være.

Det er bedre å melde en gang for mye enn en gang for lite

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Honey Dew skrev:

Send en bekymringsmelding anonymt til politiet. Du har et ansvar overfor barn som blir utsatt for seksuelle overgrep av den mannen. Du kan bare ikke la være.

Det er bedre å melde en gang for mye enn en gang for lite

Hvordan gjøres dette?

Anonymkode: bfff4...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan varsle anonymt, Kripos har en sånn tjeneste. Du trenger ikke noen beviser for å varsle. De sjekker det ut. (Han blir neppe arrestert på flekken, men ja - de ser om de kan finne noe).  

Her synes jeg hensynet til potensielle overgrepsofre går foran hensynet til venninna di, i verste fall kan du kanskje stille opp for henne selv, men det finnes støtteordninger o.l slik at hun får et sted å bo. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Send og fullt navn med kontaktinfo til «barnas beste». De er flinke til å røyke slike ut av hulene sine. Evnt nærmeste H.A, Bandidis eller lignende. De liker å hjelpe der loven ikke kan.

Anonymkode: 161d8...9d4

Dersom en person virkelig er pedofil, så er dette noe politi og rettsvesen burde ta seg av.  

Norge er faktisk et rettssamfunn, og vi brenner ikke folk vi ikke liker på bålet lenger...

Anonymkode: 66e0c...93d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjøres dette?

Anonymkode: bfff4...e5c

Du ringer politiet og forteller om mistankene dine og så får du høre hva du skal gjøre videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom en person virkelig er pedofil, så er dette noe politi og rettsvesen burde ta seg av.  

Det er noe som Politiet skal varsles om, det er et svik mot barnet å ikke varsle, alle andre hensyn er underordnet. Varsle politiet, de tar saken videre, har vedkommende beviser som kan gi de litt mer en bare en mistanke så vil de øyeblikkelig gå til arrestasjon og ransaking av vedkommende sin bolig, og ta ut PC,telefoner, logger fra interneselskaper. Det er bare å varsle, ville ikke vært anonym en gang. Politiet oppgir ikke sine kilder en gang, og kan lett bygge beviser rundt dette uten at man trenger å vitne en gang om vedkommende har Pedofilt innhold på pc som kan knytte han til en slik gjerning i en eventuelt kommende straffesak. Blir fort år i fengsel for slike forbrytelser. Da kan også damen komme seg pokkerivold vekk fra demonen.

VARSLE! NÅ!

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har en liten case. Ei bekjent av meg bor sammen med en type som ikke er så ålreit, han sier mye stygt til henne. Begge har barn fra tidligere forhold men barna bor hos den andre forelder eller fosterforeldre.

Typen hennes har ikke noe jobb og sitter foran pcn dagen lang (nærmere pensjonist alder) og går såvidt utenfor døren. Der sitter han å chatter med damer fra Asia og mener dette er ok, siden de bor på den andre siden av "kloden". Han mener det er normalt å chatte med å skrive fine ting til andre kvinner selvom de er samboere.

Men nå har hun funnet noe på pcn hans, en samtalelogg mellom han og ei jente på 13 år..

Han skriver blant annet "Kan jeg få kjenne på f di?"... Mer trenger jeg ikke å fylle ut her da jeg holder på å spy bare av tanken.  Jenta skriver også hva hun heter og hvor hun bor.. Han har aldri som hun vet rørt et barn, men tanken må jo være der. Samboeren hans er i en situasjon hvor hun ikke tør å si ifra før hun har funnet seg et sted å bo. Men har varslet foreldrene til denne jenta... Jenta nekter visst på å ha chattet med denne mannen.

Spørsmålet her nå er: Er han definitivt pedofil? Kan jeg melde ifra til politiet (hun har sendt meg printscreen av samtaleloggen) og så drite i hva som skjer med henne? Hva ville dere ha gjort? 

Ikke diskuter hvorfor hun ikke sier ifra til politiet, fordi det tør hun ikke før hun har eget sted å falle tilbake på. Hun har ikke noe familie eller noen som hun kan bo hos.

Anonymkode: bfff4...e5c

Anmeld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar kontakt med politiet så fort som mulig. Tenk hvis dette barnet hadde vært din datter og ingen hadde varslet politiet.

Anonymkode: a0a2d...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎31‎.‎03‎.‎2018 den 15.40, AnonymBruker skrev:

Har en liten case. Ei bekjent av meg bor sammen med en type som ikke er så ålreit, han sier mye stygt til henne. Begge har barn fra tidligere forhold men barna bor hos den andre forelder eller fosterforeldre.

Typen hennes har ikke noe jobb og sitter foran pcn dagen lang (nærmere pensjonist alder) og går såvidt utenfor døren. Der sitter han å chatter med damer fra Asia og mener dette er ok, siden de bor på den andre siden av "kloden". Han mener det er normalt å chatte med å skrive fine ting til andre kvinner selvom de er samboere.

Men nå har hun funnet noe på pcn hans, en samtalelogg mellom han og ei jente på 13 år..

Han skriver blant annet "Kan jeg få kjenne på f di?"... Mer trenger jeg ikke å fylle ut her da jeg holder på å spy bare av tanken.  Jenta skriver også hva hun heter og hvor hun bor.. Han har aldri som hun vet rørt et barn, men tanken må jo være der. Samboeren hans er i en situasjon hvor hun ikke tør å si ifra før hun har funnet seg et sted å bo. Men har varslet foreldrene til denne jenta... Jenta nekter visst på å ha chattet med denne mannen.

Spørsmålet her nå er: Er han definitivt pedofil? Kan jeg melde ifra til politiet (hun har sendt meg printscreen av samtaleloggen) og så drite i hva som skjer med henne? Hva ville dere ha gjort? 

Ikke diskuter hvorfor hun ikke sier ifra til politiet, fordi det tør hun ikke før hun har eget sted å falle tilbake på. Hun har ikke noe familie eller noen som hun kan bo hos.

Anonymkode: bfff4...e5c

Hvorvidt han er pedofil er irrelevant. Hvis jenta er 13, gjør han noe ulovlig.

Anonymkode: 24370...803

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke pedofil!!! Les dere opp på pedofili! Hvorfor kan ikke folk få inn i hodet at man er IKKE pedofil om man tenner på noen som er kjønnsmoden????????????

Men ja, selvsagt er det ulovlig om hun er 13!

Anonymkode: 73da3...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke pedofil!!! Les dere opp på pedofili! Hvorfor kan ikke folk få inn i hodet at man er IKKE pedofil om man tenner på noen som er kjønnsmoden????????????

Men ja, selvsagt er det ulovlig om hun er 13!

Anonymkode: 73da3...0f6

Du vet da ikke hvordan trettenåringen ser ut. Herregud.

Anonymkode: 154db...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun samboeren burde dra på krisesenter om hun ikke har noe sted å bo! Eller så kan hun vel lande litt hos deg, til hun finner noe?

Anonymkode: 95343...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke pedofil!!! Les dere opp på pedofili! Hvorfor kan ikke folk få inn i hodet at man er IKKE pedofil om man tenner på noen som er kjønnsmoden????????????

Men ja, selvsagt er det ulovlig om hun er 13!

Anonymkode: 73da3...0f6

Du vet at mange trettenåringer ikke er kjønnsmodne...??!

Anonymkode: 04d18...63c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper du er helt sikker og at det du sier er sant og kan bevises, før du risikerer å ødelegge livet til en mann

Anonymkode: b92d5...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...