Gå til innhold

Barnas mor holder ikke avtaler. Hva ville du gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første, ikke få 6 barn når man har 2 soverom. (Og ja jeg vet at du ikke valgte de første tre). For det andre, dere (far) er også ansvarlig for at ungene kommer seg på skolen. 

Anonymkode: d7172...b76

Det er ikke poenget. Vi har 2 1/2. Og jeg tar med felles barn å sover borte når bonusarna er hos oss. Tilbringer hele dagene sammen. Men sover borte.  Økonomi, hustilbud og jobb tillater ikke noe større. Spørsmålet er hva vi gjør når mor ikke holder avtaler om henting. Å 'ikke er hjemme' hvis vi tilbyr å kjøre dem.

Anonymkode: 1b12a...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke poenget. Vi har 2 1/2. Og jeg tar med felles barn å sover borte når bonusarna er hos oss. Tilbringer hele dagene sammen. Men sover borte.  Økonomi, hustilbud og jobb tillater ikke noe større. Spørsmålet er hva vi gjør når mor ikke holder avtaler om henting. Å 'ikke er hjemme' hvis vi tilbyr å kjøre dem.

Anonymkode: 1b12a...9b1

Snakk om å kjøre seg selv og barna i grøfta.

Anonymkode: 728df...a47

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hsr vi prøvd. Og hun nekter. 

Og siden vi har dem halve ferier og annenhver helg, blir det ganske ofte tull. Vi har lite plass, og vi ønsker å kunne dra steder. F.eks på hyttene. Det er det ikke plass til når vieralle 8. Mener bare at en avtale er en avtale. Og er avtalen tirsdag bør det bli tirsdag. Vi skalikke måtte trenge å unngå ferie/hytte fordi hun ikke kan hente/ta i mot(jada vi tilbyr å kjøre om transport er problemet)ungene.

Så det er nok ikke noe løsning: hun lar dem godt skippe skolen også: typ. Skoledag mandag, henter/får levert barna ons/tors.. 

Anonymkode: 1b12a...9b1

Kan dere ikke sørge for å alltid ha siste del av ferien.. og sender hun dem ikke på skolen, eller henter dem der så blir hun fort barnløs når skole og bv får vite det. dette er ikke bra for barna heller. De må da føle seg uønsket. Men jeg antar at dere VET at hun er en dårlig mor, men ikke ønsker å ha barna på fulltid selv....   kanskje dere alle burde gi den fra dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er grunnen til at dere ikke vil la barnevernet gjøre jobben sin at dere kan ende opp med hovedomsorgen?

Anonymkode: 728df...a47

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er grunnen til at dere ikke vil la barnevernet gjøre jobben sin at dere kan ende opp med hovedomsorgen?

Anonymkode: 728df...a47

Sukk og stønn... Har du ikke skjønt svaret forlengst?

Anonymkode: aed95...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sukk og stønn... Har du ikke skjønt svaret forlengst?

Anonymkode: aed95...059

Hvem er du?

Anonymkode: 728df...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun har sine feil. Men hun er ingen dårlig mor. Hun bare gjør seg vanskelig ovenfor oss. Vi skjermer barna. Og sier skjelden hvor lengede blir. Siden vi ikke vet. Slik unngår vi at de begynner å lure. Så sier vi heller fra når vi vet de skal hjem. Deriot når hun skipper skolen til barna av div grunner og ikke henter/kan ta i mot dem, er hun dårlig mor;)

Anonymkode: 1b12a...9b1

Men barnevernet tar ikke barna fra henne bare fordi hun gjør seg vanskelig ovenfor deg og mannen din. Det må ligge andre ting bak. 

Det er klart at det ikke er heldig at mor ikke får barna på skolen, men barnevernet tar ikke barna av den grunn heller. Da får mor veiledning og hjelp til hun klarer å få barna til skolen. Men merkelig at ikke skolen sier i fra om dette til barnevernet..? Og enda merkeligere at dere bare står å ser på at barna mister mye skolegang. Da vil jeg påstå at dere også er dårlige omsorgspersoner ovenfor barna. 

Men denne frykten  din for at bv vil ta barna; det må ligge mye mer bak som du ikke forteller her. Og som gjør at jeg syns enda mer synd på disse barna som har dere som omsorgspersoner. 

Anonymkode: 34d9c...196

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men barnevernet tar ikke barna fra henne bare fordi hun gjør seg vanskelig ovenfor deg og mannen din. Det må ligge andre ting bak. 

Det er klart at det ikke er heldig at mor ikke får barna på skolen, men barnevernet tar ikke barna av den grunn heller. Da får mor veiledning og hjelp til hun klarer å få barna til skolen. Men merkelig at ikke skolen sier i fra om dette til barnevernet..? Og enda merkeligere at dere bare står å ser på at barna mister mye skolegang. Da vil jeg påstå at dere også er dårlige omsorgspersoner ovenfor barna. 

Men denne frykten  din for at bv vil ta barna; det må ligge mye mer bak som du ikke forteller her. Og som gjør at jeg syns enda mer synd på disse barna som har dere som omsorgspersoner. 

Anonymkode: 34d9c...196

De helgene barna har misset skolen etter helg har vi kontaktet bv. Som har bedt oss holde igjen barna til mor hentet. Og tatt det med mor.. det er ikke omsorgsevnen vår jeg ber om hjelp til. Den er god nok.. 

Anonymkode: 1b12a...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hsr vi prøvd. Og hun nekter. 

Og siden vi har dem halve ferier og annenhver helg, blir det ganske ofte tull. Vi har lite plass, og vi ønsker å kunne dra steder. F.eks på hyttene. Det er det ikke plass til når vieralle 8. Mener bare at en avtale er en avtale. Og er avtalen tirsdag bør det bli tirsdag. Vi skalikke måtte trenge å unngå ferie/hytte fordi hun ikke kan hente/ta i mot(jada vi tilbyr å kjøre om transport er problemet)ungene.

Så det er nok ikke noe løsning: hun lar dem godt skippe skolen også: typ. Skoledag mandag, henter/får levert barna ons/tors.. 

Anonymkode: 1b12a...9b1

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi prøver å finne en løsning som gagner oss og barna.  Det handler ikke bare om å ville ha dem eller ikke. Vi har 2 soverom. Og 6 barn i alderen fra 1-12. 

Anonymkode: 1b12a...9b1

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke poenget. Vi har 2 1/2. Og jeg tar med felles barn å sover borte når bonusarna er hos oss. Tilbringer hele dagene sammen. Men sover borte.  Økonomi, hustilbud og jobb tillater ikke noe større. Spørsmålet er hva vi gjør når mor ikke holder avtaler om henting. Å 'ikke er hjemme' hvis vi tilbyr å kjøre dem.

Anonymkode: 1b12a...9b1

Seriøst? Dere presterer å lage TRE barn til, når det allerede var for trangt for de tre far hadde fra før?!? Hva i huleste er det dere har tenkt med? Stakkars unger!! De må hjem, fordi fars nye familie skal på ferie/ha tid sammen, og da er det ikke plass til dem. 

Hvorfor fikk dere flere barn? Hvorfor ikke spare penger først? Hvorfor ikke holde med et barn felles? Dette er jo spinnvillt! Med to soverom (og en alkove??) var det ALLEREDE for trangt for fars tre barn da dere flyttet sammen. Og så går dere hen og produserer tre til. Ikke bare en, eller to, men TRE! Jeg er en smule sjokkert her. Snakk om å neglisjere ungenes behov. Kanskje riktig at BV er i bildet, tenker jeg. Her er det noe riv ruskende galt med de voksnes vurderinger. 

Anonymkode: 3671d...749

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Seriøst? Dere presterer å lage TRE barn til, når det allerede var for trangt for de tre far hadde fra før?!? Hva i huleste er det dere har tenkt med? Stakkars unger!! De må hjem, fordi fars nye familie skal på ferie/ha tid sammen, og da er det ikke plass til dem. 

Hvorfor fikk dere flere barn? Hvorfor ikke spare penger først? Hvorfor ikke holde med et barn felles? Dette er jo spinnvillt! Med to soverom (og en alkove??) var det ALLEREDE for trangt for fars tre barn da dere flyttet sammen. Og så går dere hen og produserer tre til. Ikke bare en, eller to, men TRE! Jeg er en smule sjokkert her. Snakk om å neglisjere ungenes behov. Kanskje riktig at BV er i bildet, tenker jeg. Her er det noe riv ruskende galt med de voksnes vurderinger. 

Anonymkode: 3671d...749

Må dessverre si meg enig med denne. Håper virkelig at noen sier i fra til barnevernet om hvordan alle disse barna har det. Det høres ikke bra ut at fellesbarna må overnatte borte annenhver uke heller. Hvor sover dere da? På sofaen hos venner?

Anonymkode: 85bbc...d28

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første, ikke få 6 barn når man har 2 soverom. (Og ja jeg vet at du ikke valgte de første tre). For det andre, dere (far) er også ansvarlig for at ungene kommer seg på skolen. 

Anonymkode: d7172...b76

Når mor ikke har hentet til avtalt tid. Og nektet å tatt mot har vi kontaktet bv. Som hatr rådet oss til å hoælde barna til hæuæn henter dem. Spørsmålet er. Hva kan.væi gjøre med at hun ikke henter dem/bryter avtaler?

Anonymkode: 1b12a...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må dessverre si meg enig med denne. Håper virkelig at noen sier i fra til barnevernet om hvordan alle disse barna har det. Det høres ikke bra ut at fellesbarna må overnatte borte annenhver uke heller. Hvor sover dere da? På sofaen hos venner?

Anonymkode: 85bbc...d28

Vi sover hos mine foreldre. Annenhver uke? Annenhver helg......

Anonymkode: 1b12a...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det først jeg hadde gjort med en sånn historie er å få dokumentert alt og krevd hovedomsorgen for alle sammen. Så funnet seg et nytt sted å bo, det er ikke farlig å flytte på seg litt.

Ta kontakt med familievernkontoret, advokat, skole og barnevernet og sett igang prosessen så fort som mulig. Det er bare bullshit at ungene ikke legger merke til det, alle unger fortjener og trenger å ha det stabilt rundt dem, allerede når de er ganske små så begynner de å legge merke til sånne ting. De vet veldig godt at ting ikke er som det skal. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er mor når barna skulle blitt henta? Ute med venner? Fest? Jobb ? På en mandag (kveld?) kommer hun ikke hjem og sover?

 

Anonymkode: b5a69...668

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Vi prøver å finne en løsning som gagner oss og barna.  Det handler ikke bare om å ville ha dem eller ikke. Vi har 2 soverom. Og 6 barn i alderen fra 1-12. 

Anonymkode: 1b12a...9b1

Noe du burde ha tenkt før du fikk 3 barn med en mann med 3 barn fra før frøken.  Da kjøper dere et større hus slik at disse stakkars barna er ikke som tennisball mellom utrolig egoistiske voksne! 

Anonymkode: bda09...b43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Faria said:

Det først jeg hadde gjort med en sånn historie er å få dokumentert alt og krevd hovedomsorgen for alle sammen.  

TS vil ikke ha de på fulltid skjønner du - da kan de ikke dra på turer og hytte med så mange barn! :roll:

Anonymkode: bda09...b43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sammen med barnefar i 6 år. 

Det er 3 barn han har fra før. Så har vi 3 felles. Hans barn er fra 8-12.

Når far har samvær henter hun dem ikke når hun skal. Vi var nylig i retten mot barnevernet, og vant. (Mor og far mot bv. Ikke mor mot far). I påska f.eks: barna skulle hentes mandag. Hun sa det ikke gikk før tirsdag. Og vi gikk med på det. Selv om vi hadde bestilt hytte. Tirsdag kom å gikk. Barna ble ikke hentet. Onsdag kom å gikk og barna ble ikke hentet. Nå kl 13 torsdag ble barna hentet... slik er det hver gang. Hvis vi skal ha dem en halv ferie må vi belage oss på hele, fordi vi aldri vet når hun henter dem. 

Tidligere har vi hatt dialog med bv og famværnkontoret. Men de vet begge at kobler vi bv inn igjen er det trolig at hun risikerer å miste barna. Noe som ikke gagner far heller. Så her må offentlig instanser holdes utenfor. 

Når vi har dem i helgene kan hun nekte å hente dem så vi må kjøre, tross en avtale om halve veien hver.(skriftlig).

Hva gjør man? Det er ikke det at vi ikke vil ha dem hos oss. Det er at mor driter i avtaler og om vi har andre planer...

Anonymkode: 1b12a...9b1

Uholdbart for far. Enten får dere ta ny time med famkontoret, eller far tar over omsorgen. Hverken unger eller far kan forholde seg til henne

Anonymkode: f984a...c7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner veldig om en viss blogger, altså...

Anonymkode: a7b53...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS vil ikke ha de på fulltid skjønner du - da kan de ikke dra på turer og hytte med så mange barn! :roll:

Anonymkode: bda09...b43

Faen så dum du er. 

Anonymkode: 1b12a...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er mor når barna skulle blitt henta? Ute med venner? Fest? Jobb ? På en mandag (kveld?) kommer hun ikke hjem og sover?

 

Anonymkode: b5a69...668

I en annen by. Enten på jobb eller hos kjæreste.

Anonymkode: 1b12a...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...