Gå til innhold

Bhg lar barna spise i ulldress, fordi de ikke gidder å kle på en gang ekstra.


MissPierce

Anbefalte innlegg

Dette er latskap. Skifter de ikke bleie etter måltidet? Da må jo dressen av uansett. Mistenker at bleieskiftrutinene er dårlige i denne barnehagen. Ville tatt opp det også.

Anonymkode: b6c13...d03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært mer bekymret for at barna blir veldig varme framfor flekker på barnehagetøy. Ha en til barnehagebruk og den andre til helgebruk da vel. I barnehagen vår spiser de ofte i grovgarderoben når de er ute, så matflekker må man dessverre bare regne med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs.Purdey skrev:

Poenget er at barnet ikke skal behøve å svette i en tykk ulldress en time inne. 

1 time inne for å spise ? Jisess aldri opplevd at unger i barnehagen  spiser så lenge

Anonymkode: 820c7...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sol79 skrev:

Hadde vært mer bekymret for at barna blir veldig varme framfor flekker på barnehagetøy. Ha en til barnehagebruk og den andre til helgebruk da vel. I barnehagen vår spiser de ofte i grovgarderoben når de er ute, så matflekker må man dessverre bare regne med.

Signerer

Anonymkode: 820c7...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sol79 skrev:

Hadde vært mer bekymret for at barna blir veldig varme framfor flekker på barnehagetøy. Ha en til barnehagebruk og den andre til helgebruk da vel. I barnehagen vår spiser de ofte i grovgarderoben når de er ute, så matflekker må man dessverre bare regne med.

 

16 minutter siden, Sol79 skrev:

Hadde vært mer bekymret for at barna blir veldig varme framfor flekker på barnehagetøy. Ha en til barnehagebruk og den andre til helgebruk da vel. I barnehagen vår spiser de ofte i grovgarderoben når de er ute, så matflekker må man dessverre bare regne med.

Altså de blir jo selvfølgelig veldig varme, og da kalde igjen når de legges. Det er jo det aller verste. 

De spiser varmmat 4 av 5 dager, så det blir litt mer enn små flekker. Det smitter også over i vognposen. Så den må vaskes. Er ikke snakk om noen kaviar eller leverpostei flekker, men typ brun saus, pasta saus, og tomatsuppe. 

I min bhg spiser vi også i garderoben til tider på ute eller tur dager, men da er det ikke sånn ekstrem søle mat. Litt flekker ja, men ikke halve suppe bollen 😂

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 time inne for å spise ? Jisess aldri opplevd at unger i barnehagen  spiser så lenge

Anonymkode: 820c7...df4

De små går ofte inn minst 30 min før de skal spise. Det er samlings stund, så skal de spise, og så skal det skiftes bleier og legges. Så blir fort 1 1/2 time.

De blir jo også ekstra kalde da de legges også, når de er så varme pga klærne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke vanlig i noen av barnehagene jeg har jobbet i iallfall. 

Dette må moren ta direkte med personalet på avdelingen, det hjelper lite at det diskuteres her. 

Anonymkode: a6c18...a58

Hun skal ta det opp etter påske. Er jeg som lurer på om dette er blitt vanlig rundt om. For selv har jeg aldri opplevd det, og jeg har jobbet 8 år i bhg. Men første gang jeg hører om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om ulltøyet er innerste laget klær skjønner jeg hvorfor de ikke gidder å bytte klær på ungene. Er det ullklær som lag nr. 2, så forstår jeg greia. 

Anonymkode: 5893d...654

Er lag nr 2 det er snakk om. Type tykkt ull/fleece tøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på småbarnsavdeling, og vi tar av alt yttertøy ( gjelder også fleece/ulltøy) før lunch. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...