Gå til innhold

Bhg lar barna spise i ulldress, fordi de ikke gidder å kle på en gang ekstra.


MissPierce

Anbefalte innlegg

Dette gjelder ikke mitt barn, men min venninnes. Hun har kjøpt to Nøstebarn ullfleece dress til datteren sin, som hun skal ha under dressen, og når hun sover i bhg. 

Forrige uke fikk hun dem med hjem flere ganger fordi datteren hadde sølt mat på de. Vesla har akkurat startet i bhg, og er 1 1/2 år. 

Hun tenkte at det var en forglemmeske første gangen, men så hendte det flere ganger. Hun tok det opp med bhg, og de sa at hun måtte forvente at de fikk mat på seg. 

Selvfølgelig tåler hun at klær blir møkkete, men hun spurte om de ikke kunne ta av ulldressen før de spiste. Fordi den tåler ikke å vaskes flere gange i uken. Det er jo ull, så den skal ikke vaskes så ofte. Vogn posen var også flekket på innsiden, fordi det har smittet over matsøl fra ulldressen når de har lagt henne. 

Nei de tok ikke av ulltøyet da de kom inn, fordi det ble så mye ekstra å kle på de igjen da de skulle sove. 

Jobber i bhg selv, og har jobbet i mange år. Men man tar da av sånn type ull/fleece tøy da man går inn? Det er fort over en time til de skal sove, og de blir jo både varme og svette. Å ikke akkurat morsomt å få med sånt tøy hjem hver dag for vask.

Er det vanlig rundt om? Eller er det bare der jeg har jobbet man tar det av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smekke? Send med en genser barnet kan søle på, som de bare kan trekke over hodet før spising? Ikke bruke den dyreste ulla i bhg?

Anonymkode: 820c2...3c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Og de har ikke på smekke fordi..? 

Og ja, selvfølgelig tar man av yttertøy når man kommer inn. Hadde sendt med billig fleece med mindre det er -10 der dere bor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Smekke? Send med en genser barnet kan søle på, som de bare kan trekke over hodet før spising? Ikke bruke den dyreste ulla i bhg?

Anonymkode: 820c2...3c7

Hehe. Hjelper ikke alltid det, du kan sende med skjorte du har skrevet MALEGENSER på med store sprittusjbokstaver, enkelte ansatte forstår ikke at foreldre ikke synes det er kult med maling og matsøl på vanlig tøy, så de tar den ikke på likevel. 

Endret av N-Nøff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo regnes som et mellomlag til uteklær, rart de ikke tar av dette innendørs. Min hadde blitt kokt levende om han måtte ha på det inne 

Anonymkode: f9fb0...034

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut. En ting er at det blir sølete, men det blir jo altfor varmt for ungene også. Mine barn har gått i tre ulike barnehager, jeg har aldri vært borte i dette. Ungene går rundt i ullundertøy innendørs hele vinteren. Aldri tykke ulldresser! Her hadde jeg satt meg på bakbeina. 

Anonymkode: d573f...e49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo regnes som et mellomlag til uteklær, rart de ikke tar av dette innendørs. Min hadde blitt kokt levende om han måtte ha på det inne 

Anonymkode: f9fb0...034

Barnehager gjør søren meg mye rart så er ikke overrasket.

Anonymkode: f327f...37c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også synes dette er helt bak mål, og aldri vært borti lignede. 

Dette er på Østlandet, så blir jo greit kaldt om vinteren. I dag var det - 10 i 11tiden. Så ull/fleece må jo til. Vognposen blir jo også møkket av matflekkene. Så den måtte vaskes til helgen. Man har gjerne ikke flere av de liksom. 

Smekke tar ikke alt, og de minste mister mye på stolen. Som de igjen setter seg på. Blir mye søl når de spiser selv 😂

Disse ullfleece dressene koster 600-700,- Så ikke svindyrt, men dyrt nok. Å er jo i barnehagen hun faktisk trenger ordentlig klær, så kjedelig å ikke kunne bruke det beste man har der. Fordi at de som jobber der er late. 

Hun blir jo også veldig varm, når hun går I sånt inne. 

Hun komme til å ta det opp igjen etter påske. For hun er en smule irritert nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehager gjør søren meg mye rart så er ikke overrasket.

Anonymkode: f327f...37c

Ja noen av dem gjør det. I den gamle barnehagen vi brukte gjorde de ihvertfall det. På småbarnsavdeling: Barna brukte ikke smekke, dermed ble klærne forferdelig skitne.  De tørket ikke av ansiktene deres etter de hadde spist. Når jeg hentet hadde hun fortsatt ketchup i hele fjeset. I tillegg lærte de henne å bruke tåteflaske (som hun aldri hadde brukt) da hun var ca 1,5 år, fordi det ble så mye søl... altså det går jo an å bruke kopp med lokk? 

Anonymkode: e0a67...a54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har også hatt slik ullfleecedress på småbarns, de hadde én og den ble vasket ca en gang i året... 

De tok av mellomlaget før mat, selvsagt. De har valgt å jobbe på småbarnsavdeling, så da må de bare gidde å ta uteklær av og på. Snakk om å være late. Dressen er da vid og kjapp/enkel å ta på og av.

Jeg synes moren ikke skal spørre, men gi beskjed om at ullfleecedressen er mellomlagstøy for utebruk, og den skal av når ungen tas inn, før måltid. Dette må hun ikke gi seg på. Det er ikke inneklær som man må påregne blir grisete hver dag.

Anonymkode: d693f...ff0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har jobbet flere barn i barnehage og sa at de tok alltid av barna yttertøyet når de skulle inn å spise, jeg har kun hatt praksisplass i barnehage et år, men vi tok også alltid av yttertøyet når barna skulle inn å spise. 

Dette synes jeg er dårlig av barnehagen.. Og mener akkurat det samme som den som skrev dette:

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes moren ikke skal spørre, men gi beskjed om at ullfleecedressen er mellomlagstøy for utebruk, og den skal av når ungen tas inn, før måltid. Dette må hun ikke gi seg på. 

Anonymkode: d693f...ff0

 

Anonymkode: 66e0b...6d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere alle. Jeg hadde forventet dette selv. Bare lurer på hva som er vanlig rundt om. 

Godt å høre at dette ikke er vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke vanlig i noen av barnehagene jeg har jobbet i iallfall. 

Dette må moren ta direkte med personalet på avdelingen, det hjelper lite at det diskuteres her. 

Anonymkode: a6c18...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I barnehagen der jeg jobber er det iallefall normalt å kle av barna etter at vi har vært ute på formiddagen før vi spiser lunch kl.11.00. Vi bruker alltid smekke på de yngste barna, spesielt om vi har middag/grøt, og passer ellers på å tørke barna med klut etter maten.

Når barna etterpå skal sove, så kler vi på dem ullfleecen og legger dem i vogna ute.

Vi er 15 ett og toåringer på avdelingen og 4 voksne. Ikke noe problem, da vi har gode rutiner på dette.

Det er helt innafor om barnet griser seg til innimellom, men jeg ville selv reagert på at barnet mitt kom hjem med tilgriset sovedress flere ganger i uka. En slik dress regnes som yttertøy og skal tas av.

Anonymkode: 90901...1bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i barnehage i over 10 år, og aldri vært borti at man ikke tar av tykkulla når man går inn. Merkelig, også med tanke på at barna sikkert skiftet bleie på et tidspunkt der også.

Anonymkode: 612bb...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja, vi spiser i garderoben på utedager, da tar vi bare ytterdressen ned til livet å resten er på.

 

Anonymkode: 030b1...352

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skiftet jo bleie før mat eller etter, så hvorfor de ikke tar av de klærne er merkelig. 

Er ikke akkurat så mye jobb liksom 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ulltøyet er innerste laget klær skjønner jeg hvorfor de ikke gidder å bytte klær på ungene. Er det ullklær som lag nr. 2, så forstår jeg greia. 

Anonymkode: 5893d...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smekke? Send med en genser barnet kan søle på, som de bare kan trekke over hodet før spising? Ikke bruke den dyreste ulla i bhg?

Anonymkode: 820c2...3c7

Poenget er at barnet ikke skal behøve å svette i en tykk ulldress en time inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...