Gjest ricecrispies Skrevet 17. september 2017 #81 Del Skrevet 17. september 2017 På 15.9.2017 den 19.49, Satellites skrev: Jeg synes hverken innlegget var morsomt eller langt over streken, scrolla bare videre, men det jeg synes er den største saken her er hvor latterlig dårlige de er til å få kritikk. Har merket det med pappahjerte tidligere og i denne saken reagerte de begge på samme måte. Det er alltid "high fives" til de som kritiserer kritikken i kommentarfeltet og småhumring over hvor teit folk kan være som mener _de_ har gått over streken. Enig. Jeg likte henne ganske godt helt til hun skrev det innlegget en gang hvor hun prøvde å drite ut naboen som hadde skrevet om henne på kg. Hun klamrer seg til offerkortet,tåler absolutt ingen kritikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enirt Skrevet 27. mars 2018 #82 Del Skrevet 27. mars 2018 Det ser ut som den gamle tråden om konatil.blogg.no ble slettet. Er det noen som vet hvorfor? Jeg kunne ikke se noen hetsende eller stygge kommentarer. På den tråden ble det diskutert videoen hun la ut med Anne Brith. Nå har hun lagt ut ett nytt innlegg der hun forsvarer Anne Brith. Hun burde heller lagt seg helt flat etter den videoen. Jeg lurer veldig på hvorfor den tråden ble slettet og spesielt nå mens det stormer som verst. Derfor laget jeg en ny tråd. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 27. mars 2018 #83 Del Skrevet 27. mars 2018 Dette spørsmålet hører til under «ris og ros». Spørsmålet er interessant så ta det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eksiltronder Skrevet 27. mars 2018 #84 Del Skrevet 27. mars 2018 Den ligger vel bare til moderering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fatima Skrevet 27. mars 2018 #85 Del Skrevet 27. mars 2018 2 minutter siden, eksiltronder skrev: Den ligger vel bare til moderering? Gjør den? I går var den i alle fall sporløst forsvunnet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 27. mars 2018 #86 Del Skrevet 27. mars 2018 12 minutter siden, eksiltronder skrev: Den ligger vel bare til moderering? Den står ikke på modereringslista. Har stilt spørsmålet på ris/ros-sidene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 27. mars 2018 #87 Del Skrevet 27. mars 2018 Hun er faktisk like uspiselig som AB, utrolig ovenfra og ned holdning på henne. Hun og AB er nok en god match. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 27. mars 2018 #88 Del Skrevet 27. mars 2018 Ok, så bloggere som er venn med Anne Brith og, som henne, ikke takler å bli motsagt eller kritisert av leserne, aka inntektskilden sin, skal gå til krig mot dem? Høres ikke det ut som en artig sak for bloggomtoppbloggere, egentlig? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 27. mars 2018 #89 Del Skrevet 27. mars 2018 Står at den er slettet fordi HI var ryktespredning og spekulasjoner, i tillegg til at tråden var gammel. 😳 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 27. mars 2018 #90 Del Skrevet 27. mars 2018 Det er da ikke ryktespredning at hun har laget video sammen med AB. I mine øyne den verste bloggeren hun kunne samarbeidet med. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 27. mars 2018 #91 Del Skrevet 27. mars 2018 @enirt jeg regner med at tråden ble slettet pga spekulasjoner i hovedinnlegget. Det var en bruker som kommenterte det, og etter det ble tråden slettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 27. mars 2018 #92 Del Skrevet 27. mars 2018 4 timer siden, enirt skrev: Nå har hun lagt ut ett nytt innlegg der hun forsvarer Anne Brith. Hun burde heller lagt seg helt flat etter den videoen. Synes hun med dette nye innlegget viser veldig tydelig at hun ikke forstår at grunnen til at disse "plagsomme" ryktene oppstår, står Anne-Brith for selv, og faktisk ønsker. For AB er disse negative klikkene levebrødet, noe Konatil hevder hun ikke ønsker på sin blogg. Ser nesten ut som hun føler seg litt ambivalent ift. at hun gjerne vil være den trauste gode mammabloggeren, men samtidig ønsker hun naturligvis større trafikk på bloggen, men da bare positive klikk, noe som jeg vil tro er nærmest umulig å få til. Hun har også hengt seg opp i denne "rumpehull"-kommentaren, som jeg aldri har sett, men som er fryktelig stygg. Har den vært postet her inne, eller i kommentarfeltet til AB? Noen som vet? Konatil: "Men selv om vi er uenige, har vi jo også en del ting til felles. Vi er voksne personer som lever av å skrive, med en felles forståelse for hele den pakka det innebærer å oppdatere en blogg hver eneste dag." Nei, det har dere faktisk ikke. Dere er på hver deres planet, men du skjønner det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 27. mars 2018 #93 Del Skrevet 27. mars 2018 @formula Var en som skrev at munnen til AB minnet om et rompehull når hun snurpet den. Har ALDRI vært skrevet at AB så ut som et rompehull. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 27. mars 2018 #94 Del Skrevet 27. mars 2018 1 minutt siden, LilleSnupp skrev: @formula Var en som skrev at munnen til AB minnet om et rompehull når hun snurpet den. Har ALDRI vært skrevet at AB så ut som et rompehull. Ok. Vil tro at alles truter ser mer eller mindre ut som rompehull i sammensnurpet tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 27. mars 2018 #95 Del Skrevet 27. mars 2018 Konatil påstår at Kvinneguiden gir Anne Brith flere tusenvis av visninger hver dag: "... veldig mye av blogg-trafikken min denne helgen, kom fra et av Norges største forum på nett....". Og: "...Tenk da hvor mye trafikk forumet gir henne i løpet av en dag. Tusenvis av visninger! Så de angivelig største motstanderne av bloggen hennes, de som jobber så hardt og iherdig for å bryte den ned, er akkurat de som ubevisst bygger den opp.". Blogglisten viser at det var økt sidehenvisninger etter hun la ut blogginnlegget vedr. Anne Brith. Det ga nok noen ekstra lesere også. Økt sidehenvisning betyr at de som har vært innom har klikket seg rundt på bloggen. Det skyldes nok at flere aldri eller sjelden er innom, og derfor ville se hva Konatil ellers legger ut . Det blir derfor feil ut fra det å konkludere med at Anne Brith også får tusenvis av flere visninger hver dag fra Kvinneguiden. Konatil mener forresten at mye av det som diskuteres på Rampelyset er så hinsides teit, og i videoen ble det tatt opp rykter om Anne brith som blir diskutert inne på Kvinneguiden daglig: "Vi bloggerne har hatt mye fokus på nettroll de siste ukene, spesielt forum vi mener har blitt en ren arena for ryktespredning, personhets og latterliggjøring. Det er lett å bli sjokkert over lavmål-nivået på enkelte av diskusjonene, men hva kan man egentlig gjøre? Mye av det som diskuteres er så hinsides teit at vi bestemte oss for å finne på noe gøy i dag. Så jeg utfordret Anne Brith, som er en av blogg-norges mest diskuterte personer, til å svare på noen av ryktene som på daglig basis diskuteres.". Kildehenvisning: https://imgur.com/a/dUASE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 27. mars 2018 #96 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) De er veldig hårsåre, rosabloggerne, og det ser ut til at de støtter hverandre uten å reflektere over hvorfor for eksempel AB blir diskutert, mens andre ikke blir det. De, også Konatil, bør stille seg noen spørsmål før det gås helhjertet inn i støttevideo / støtteinnlegg. Til Konatil: Hvorfor blir AB diskutert / kritisert? Hva er det AB gjør som andre ikke gjør? AB er ikke supervellykket, har et helt vanlig utseende, er ikke ung og rik, og er derfor ikke et mål for misunnelse, hva kan det være da? At noen enkeltpersoner har kommentert på utseendet, har raskt blitt moderert (takk til moderatorteamet som ser der vi blingser), men hva dreier de fleste innleggene her i Rampelyset seg om? Hvorfor skal KG/Rampelyset bli trukket ned i Jodelsølen? Jodel er Jodel, KG er KG. Det er helt greit at man får litt oppmerksomhet rundt det som skjer på Jodel, og hvis du har Jodel selv - bør du melde usaklige innlegg, det samme kan du gjøre her i Rampelyset dersom du mener innlegg er usaklige. Hva er en god rosablogger? Kanskje en som ikke utleverer barn, familie og naboer, men klarer å lage en interessant blogg uten å bli privat (det er forskjell på å være personlig og på å være privat)? En som merker annonser korrekt og ikke prøver å lure publikum? En som ikke svarer leserne sine frekt og har ydmykhet nok til å innse når noe blir feil - og gjør en liten innsats for å rette feilen? Endret 27. mars 2018 av orfeus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enirt Skrevet 27. mars 2018 #97 Del Skrevet 27. mars 2018 Helt ærlig. Det er greit at AB og konatil er venner på privaten, men hvis dem er så ulike som hun sier hvorfor er de venner da? jeg foretrekker venner med felles interesser og at verdiene våre er like. Jeg trenger ikke en venn som er helt lik meg, men politikk, religion og store meninger som dette burde man være enige i. Hvis AB og konatil er venner og dem har så ulike meninger som omhandler utlevering av barn, hvorfor er dem venner da? Det blir som om jeg skulle vært venn med Donald Trump. Jeg liker ikke meningene hans og jeg er ganske så uening i det han sier. Da ser jeg ikke poenget med å være venn med han. Hvilken venner man har og hvilket miljø man vanker i sier faktisk veldig mye om en person. Nå mener jeg ikke å sammenligne AB og Donald Trump, men jeg er ganske dårlig på eksempler. Hadde Konatil vanket med isabel raad eller komikerfrue hadde jeg faktisk reagert like sterkt. Den videoen som ble lagt ut på bloggen virker lite gjennomtenkt og det virker bare som om det ble laget slik at de skulle få mer klikk på bloggene sine. Jeg er bare 20 år så jeg er ikke en god debattant og jeg er ikke tørr bak øra enda. Men det jeg vet er at om AB var moren min og slike ting hadde blitt lagt ut av meg på hennes blogg så hadde jeg kuttet kontakten tvert. Jeg prøver å sette meg selv i situasjonen til barna som blir brukt i all slags reklame og utlevert på bloggen. Det er ikke greit. Konatil må regne med å bli diskutert når hun legger ut en video på bloggen sin sammen med en av de mest diskuterte bloggerne. Jeg ser i kommentarfeltet på bloggen til konatil at hun svarer ganske tullete på konstruktiv kritikk. Selvfølgelig er det ikke greit med stygge kommentarer og rumpehull kommentarer, men hun svarer som en fjortis på kommentarene som omhandler konstruktiv kritikk. Jeg syntes synd på bloggerbarna som blir utlevert dag etter dag. jeg er veldig glad at konatil og pappahjerte ikke utleverer barna sine. Men konatil, du burde velge dine venner med omhu. Spesielt om de skal være synlige på bloggen din som har mange tusen lesere. Etter all vixen dramaet så har jeg fått nok. Konatil skriver også at det bare er netttroll på kvinneguiden. Det er jo ikke sant. Stygge og usaklige kommentarer blir slettet og moderert bort veldig fort. Man kan heller ikke skrive som annonymbruker under rampelyset. konatil du burde virkelig ta til deg den konstruktive kritikken. Du velger selv hva du legger ut på din private blogg, men du kan ikke bli sur for at du blir diskutert eller at noen er uenige med deg. Du kan ikke kalle alle som ikke er enige med deg nettroll. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 27. mars 2018 #98 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) 1 time siden, Asti skrev: .... Så jeg utfordret Anne Brith, som er en av blogg-norges mest diskuterte personer, til å svare på noen av ryktene som på daglig basis diskuteres.". Kildehenvisning: https://imgur.com/a/dUASE Det virker som Konatil prøver å moderere seg litt i det siste blogginnlegget, sitat: "Trafikken kom til dette innlegget, der jeg hadde lagt ut en video hvor jeg konfronterte Anne Brith med noen av de teiteste ryktene som har versert om henne. Konatil får heldigvis noen gode tilbakemeldinger i kommentarfeltet. Håper hun klarer å ta til seg noe av det. Kildehenvisning: https://imgur.com/a/wWh4H Endret 27. mars 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 27. mars 2018 #99 Del Skrevet 27. mars 2018 Det som er ganske umulig å forstå er at disse bloggerne lever av å utlevere seg selv (og dessverre de rundt seg), og samtidig er det flere av de som setter spørsmålstegn (nå sist konatil i kommentarfeltet under AB videoen) hvorfor folk diskuterer livet deres??? Altså, er det bare meg eller virker det helt hinsides merkelig? Hvis du ikke er interessert i at andre skal være interessert i livet ditt så blogger du vel ikke om livet ditt? Kan liksom ikke forstå at det er noe annet enn ren logikk? Hva er det de egentlig prøver å si? At hvis du ikke er enige i alle valgene jeg tar uansett om det er aldri så uredelig/skadelig for andre, så skal du bare holde kjeft? ALLE får kritikk og tilbakemeldinger i jobben, forskjellen virker å være at de fleste av oss andre tåler det og lærer noe av det, når det gjelder bloggere... not so much! 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 27. mars 2018 #100 Del Skrevet 27. mars 2018 Uansett hva Konatil hevder, har jeg inntrykk av at meningen med dette stuntet er å få økt trafikk til egen blogg. Og det uten selv å gjøre kritikkverdige manøvre som å utlevere egne barn, men rett og slett å henge seg på en kontroversiell blogger, støtte og forsvare denne, få kritikk og oppmerksomhet, samtidig som hun selv fremdeles beholder imaget som snill og grei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg