Gå til innhold

Mann som er hot & cold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Vurderte faktisk å bare slette han, men får vel bare gi det tid. 

Anonymkode: 0df1e...4ce

Tegn på spill, så jeg ville spilt tilbake, det er det og ikke vite som får de vill etter deg. Så lenge de holder på slik er det greit, de som ikke spiller på den måten får det ekte meg, de andre-de får som de selv holder på.

Vær hard to get.

Anonymkode: 710a7...5cf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg høres ut som en dårlig ide med mindre du har stålkontroll på følelsene dine. Kommer bare til å skape negative følelser å skulle gjøre det samme tilbake. I tillegg vil han da skjønne hva du driver med og le av deg.

Anonymkode: 36599...999

Og her har vi grunnen til at så mange damer sliter psykisk. Pga menn som elsker å ødelegge damer psykisk. Det er jamen ikke normalt! Løp vekk fra sånne menn, damer... 

Anonymkode: bc8aa...fc6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og her har vi grunnen til at så mange damer sliter psykisk. Pga menn som elsker å ødelegge damer psykisk. Det er jamen ikke normalt! Løp vekk fra sånne menn, damer... 

Hvis de elsker å ødelegge damer psykisk har de store personlige problemer, psykopati eller narsissisme.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at jeg er mann og har drevet med det selv? Jeg er en kvinne som sliter psykisk, derfor har jeg lest mye psykologi oppigjennom, blant annet for å oppdage sånne menn og kvinner for å beskytte meg selv.

Jeg ville aldri, aldri, aldri ødelagt livet til et annet menneske. Vet godt hvordan det er å bli ødelagt av et annet menneske selv, og har absolutt null lyst til å ødelegge noen eller gjøre noen vondt. Jeg vet bare delvis hvordan det fungerer for sånne menn (og kvinner) og forteller det. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at jeg er mann og har drevet med det selv? Jeg er en kvinne som sliter psykisk, derfor har jeg lest mye psykologi oppigjennom, blant annet for å oppdage sånne menn og kvinner for å beskytte meg selv.

Jeg ville aldri, aldri, aldri ødelagt livet til et annet menneske. Vet godt hvordan det er å bli ødelagt av et annet menneske selv, og har absolutt null lyst til å ødelegge noen eller gjøre noen vondt. Jeg vet bare delvis hvordan det fungerer for sånne menn (og kvinner) og forteller det. 

Hvorfor er menn og kvinner slik? hvorfor må vi beskytte oss mot dem?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå mente jeg mer på generelt grunnlag. Og jeg er klar over at det finnes damer og som manipulerer og får kicks av å utnytte menn altså. Men det jeg har registrert er at ofte er det menn som liker å spille spill innen dating, liker å gjøre damer usikre og ikke minst holde på med flere damer samtidig og får et kick av det. Jeg tror rett og slett at mange menn får ereksjon av å gjøre kvinner usikre og lei seg. Og da må man beskytte seg selv, komme seg unna! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de elsker å ødelegge damer psykisk har de store personlige problemer, psykopati eller narsissisme.

Ja de som holder på sånn har issues. Det er ok å være usikker osv, spesielt i begynnelsen av en datingfase. Men det koster så lite å være ærlig :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye interessant lesing. Er tydeligvis ny i gamet da jeg ikke ante om at spillingen kunne bli så avansert. 

Har skrevet med en fyr nå i et par uker, ikke møttes enda. Men merker jeg blir frustrert over at det fort kan gå 1-3 dager før han svarer. Skriver lange meldinger når han først svarer og stiller spm, slik at samtalen fortsetter og ikke dør ut. Den første dagen svarte han med en gang og så begynte det.

Han foreslo å møtes over en kopp kaffe, noe jeg sa hadde vært koselig. Og helt ut av det blå sier han at jeg må bare si ifra hvis ikke jeg vil alikevel, han foretrekker heller det enn at samtalen bare dør ut. Så her sitter jeg noe frustrert og skjønner ingenting.

Er dette et slags spill eller er han bare veldig opptatt? Samtidig kan jeg se at han er aktiv hver eneste dag (er en dating app), selvom det tar 2-3 dager før jeg får svar. Må legge til at jeg er kjapp med å svare, dvs innen samme dag. Kan noen hjelpe å tolke dette? Eller er det helt vanlig i dagens dating?

Anonymkode: 0df1e...4ce

Se for deg at du er den mannen, hvorfor svarer du ikke raskere? Hvorfor forsøker du å innføre en avstand i form av "hvis DU ikke vil møtes ....", hvorfor er du enda aktiv på den datingappen...?

Mange svar kan komme når en bare snur situasjonen.

Anonymkode: b12c5...28c

AnonymBruker
Skrevet

Han jeg holder på med gikk inn for og få meg forelsket i han, han sa selv: "nå har jeg klart det med ord " 

han sier jeg betyr noe for han, og at han har følelser for meg, så kan etter noen dager snu ( fordi jeg blir fustrert, sier det er vanskelig men tror jeg får det best slik, men forstår at jeg blir frustrert )..så han ønsker meg lykke til videre.. så snakker jeg med han om det, og han kommer krypende tilbake, ( 20 min før han ville forlate meg ) så fortsetter han som før. Sier han vil at jeg skal lese for han ( når jeg ikke svarer på det som før, er han mer PÅ med meldinger ) og sender meg kyssefjes... men når jeg ringer han-tar han ikke telefonen.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå mente jeg mer på generelt grunnlag. Og jeg er klar over at det finnes damer og som manipulerer og får kicks av å utnytte menn altså. Men det jeg har registrert er at ofte er det menn som liker å spille spill innen dating, liker å gjøre damer usikre og ikke minst holde på med flere damer samtidig og får et kick av det. Jeg tror rett og slett at mange menn får ereksjon av å gjøre kvinner usikre og lei seg. Og da må man beskytte seg selv, komme seg unna! 

Mange blir vel kåt av selve følelsen av makt? Uansett så er det mennesker som burde..fjernes. 

Finnes vel også de som ikke evner å se hva de gjør mot et annet menneske. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fikk nettopp vite at han jeg har hatt hekt på har begynt å date en annen. 

Han har jeg tydelig hvis interesse for, invitert med på ting. Men nå spurte jeg  veldig direkte på melding(drukket) og fikk svar. Så lærdommen er vell å spørre når man lurer og at er de interessert, så lager de tid til å møtes, skrives, snapes osv.

Jeg er så lei meg nå! For er på utredning for personlighetsforstyrelse og jeg har med stor sannsynlighet avhenigets personlighetsforstyrelse. Så jeg hele tiden må ha noen. Noen å hekte på. 

Anonymkode: af0fa...b06

AnonymBruker
Skrevet

Ok, nå har jeg bestemt meg, kutter ut den fyren. Dette er en følelsesmessig berg- og dalbane jeg ikke gidder å være med på mer. Det føles skikkelig bra når jeg klarer å holde litt avstand, og han er hyppig på å ta kontakt. Da føler jeg at jeg har kontrollen. Men så sier han de riktige tingene, og jeg er med igjen.. Når han har meg med, og jeg blir gira på han igjen, kjører han cold- taktikk nok en gang, og jeg sitter og grubler og lurer på om jeg har sagt noe galt. Om han synes jeg er dum/ stygg osv. Og jeg er i utgangspunktet ikke en person med dårlig selvtillit! Jeg får mer enn nok oppmerksomhet fra andre. Men denne fyren her får meg til å tvile skikkelig på meg selv når han er kald mot meg. Selvtilliten går i dass. Er jo ikke noe greit når en fyr får en til å føle seg slik! 

Nå SKAL jeg kutte den dritten ut. Hvis han tar kontakt igjen, skal jeg ikke svare. Jeg skal avhekte meg nå, slutte å tenke på ham, og IKKE la meg lure inn hvis han begynner å smigre meg! Håper jeg er sterk nok til å klare det... 

Anonymkode: d198a...0ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, nå har jeg bestemt meg, kutter ut den fyren. Dette er en følelsesmessig berg- og dalbane jeg ikke gidder å være med på mer. Det føles skikkelig bra når jeg klarer å holde litt avstand, og han er hyppig på å ta kontakt. Da føler jeg at jeg har kontrollen. Men så sier han de riktige tingene, og jeg er med igjen.. Når han har meg med, og jeg blir gira på han igjen, kjører han cold- taktikk nok en gang, og jeg sitter og grubler og lurer på om jeg har sagt noe galt. Om han synes jeg er dum/ stygg osv. Og jeg er i utgangspunktet ikke en person med dårlig selvtillit! Jeg får mer enn nok oppmerksomhet fra andre. Men denne fyren her får meg til å tvile skikkelig på meg selv når han er kald mot meg. Selvtilliten går i dass. Er jo ikke noe greit når en fyr får en til å føle seg slik! 

Nå SKAL jeg kutte den dritten ut. Hvis han tar kontakt igjen, skal jeg ikke svare. Jeg skal avhekte meg nå, slutte å tenke på ham, og IKKE la meg lure inn hvis han begynner å smigre meg! Håper jeg er sterk nok til å klare det... 

Gjør som jeg har tenkt, la han smake sin egen medisin, og det uten at du avslører det, det eneste som nytter på slike hoggormer er deres egen gift-sendt tilbake.

Så: ved ny melding, la det gå en dag eller to før han svarer, når du først gjør det så: uuups...så ikke meldingen din før nå, hvordan har du det? få svaret, snakk om litt løst og fast, men ikke avslør følelser, så avslutter du samtalen, vanlig høflig. 

Dette får han til å tenke.. spill videre utfra respons, enten blir han usikker og needy eller så gir han en god F, da får du svaret på hvem han egentlig er, mister respekt og kan gå videre med verdighet, mye klokere.

Leser meg opp på alt av manipulering, hot&cold, sjekking, pua, mindgames, ALT, det skal aldri skje at en mann tråkker på meg igjen, de som får den ekte meg skal ikke spille spill, de skal bevise i ord og HANDLING SOM BEKREFTER ORD.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjør som jeg har tenkt, la han smake sin egen medisin, og det uten at du avslører det, det eneste som nytter på slike hoggormer er deres egen gift-sendt tilbake.

Så: ved ny melding, la det gå en dag eller to før han svarer, når du først gjør det så: uuups...så ikke meldingen din før nå, hvordan har du det? få svaret, snakk om litt løst og fast, men ikke avslør følelser, så avslutter du samtalen, vanlig høflig. 

Dette får han til å tenke.. spill videre utfra respons, enten blir han usikker og needy eller så gir han en god F, da får du svaret på hvem han egentlig er, mister respekt og kan gå videre med verdighet, mye klokere.

Leser meg opp på alt av manipulering, hot&cold, sjekking, pua, mindgames, ALT, det skal aldri skje at en mann tråkker på meg igjen, de som får den ekte meg skal ikke spille spill, de skal bevise i ord og HANDLING SOM BEKREFTER ORD.

Det har jeg gjort, jeg har latt være å svare tidligere. Merker at det virker! Det som skjer da er at jeg får tilbake kontroll, og han blir veldig interessert. Problemet er at når han da gir meg det jeg vil ha: smiger, oppmerksomhet og bekreftelse, så drar han meg inn igjen. Jeg begynner så å gi mer av megselv og vise at jeg vil ha han. Og DA begynner han med å la være å svare på mld, svare kort, virke uinteressert osv. 

Jeg hater at jeg liker denne fyren så godt, og jeg hater at jeg faller så lett for det spillet. Det er jo akkurat dette han vil. Å ha kontroll på meg, at jeg skal bli usikker og tenke på ham hele tiden. 

Nå skal jeg bare la være, enkelt og greit. Har bare holdt på noen mnd, men nå må jeg slutte å sette meg i denne posisjonen. Det er bortkasta tid, rett og slett. Han kommer garantert til å ende opp med å såre meg uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg gjort, jeg har latt være å svare tidligere. Merker at det virker! Det som skjer da er at jeg får tilbake kontroll, og han blir veldig interessert. Problemet er at når han da gir meg det jeg vil ha: smiger, oppmerksomhet og bekreftelse, så drar han meg inn igjen. Jeg begynner så å gi mer av megselv og vise at jeg vil ha han. Og DA begynner han med å la være å svare på mld, svare kort, virke uinteressert osv. 

Jeg hater at jeg liker denne fyren så godt, og jeg hater at jeg faller så lett for det spillet. Det er jo akkurat dette han vil. Å ha kontroll på meg, at jeg skal bli usikker og tenke på ham hele tiden. 

Nå skal jeg bare la være, enkelt og greit. Har bare holdt på noen mnd, men nå må jeg slutte å sette meg i denne posisjonen. Det er bortkasta tid, rett og slett. Han kommer garantert til å ende opp med å såre meg uansett. 

Bare å la han seile sin egen sjø, livet er bedre uten, all lykket til videre og mot en hoggormfri framtid!:hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

Ts starter her..

Hadde vært intressant å høre fra noen som bruker hot&cold / trekke seg tilbake strategien KUN for å lage rabalder av andre sine følelser.

Jeg tenker at det er to typer, den ene som gjør det bevist. Men så er det også noen som gjør det pga sin egen usikker. Er ikke helt sikker på hva en vil og trekker seg unna og blir litt kald for å beskytte seg selv. Litt hobbypsykolog her i påsken. 😁

Anonymkode: 3e44c...ef8

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts starter her..

Hadde vært intressant å høre fra noen som bruker hot&cold / trekke seg tilbake strategien KUN for å lage rabalder av andre sine følelser.

Jeg tenker at det er to typer, den ene som gjør det bevist. Men så er det også noen som gjør det pga sin egen usikker. Er ikke helt sikker på hva en vil og trekker seg unna og blir litt kald for å beskytte seg selv. Litt hobbypsykolog her i påsken. 😁

Vet du hva, har veldig oppegående ressursterke menn rundt meg i påsken ( familie ) har også snakket dypere med min flotte voksne godt gifte bror. Når jeg ser slike menn ser jeg stabilitet og ressursterkhet, felles for de er at de ikke har hørt om slike strategier, de er stabile og har selvtillitt.

En liten avsporing, men hvorfor gidde bruke så mye energi på slike mennesker som skaper hekt? de tilfører jo bare sorger, ikke glede slik det skal være, de sliter nok, la andre jobbe med dem, gå heller ut og lær hvordan og unngå slike.

Sliter noen sekunder med min hekt, men det er i ferd med å slippe taket.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva, har veldig oppegående ressursterke menn rundt meg i påsken ( familie ) har også snakket dypere med min flotte voksne godt gifte bror. Når jeg ser slike menn ser jeg stabilitet og ressursterkhet, felles for de er at de ikke har hørt om slike strategier, de er stabile og har selvtillitt.

En liten avsporing, men hvorfor gidde bruke så mye energi på slike mennesker som skaper hekt? de tilfører jo bare sorger, ikke glede slik det skal være, de sliter nok, la andre jobbe med dem, gå heller ut og lær hvordan og unngå slike.

Sliter noen sekunder med min hekt, men det er i ferd med å slippe taket.

Ts igjen.. Tror du er inne på noe.. de er stabile og har selvtillitt. De trenger ikke leke med andres følelser for oppmerksomhet.

Tenker også at sjekking nå " til dags" kan være ganske tøft, med dating apper hvor en nå snur seg. En kan "velge og vrake".. en pen dame her.. nja.. er hun "god nok".. leiter videre.. Imens holder en flere på gress. Dette er sagt på spissen altså og gjelder jo for kvinner også.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen.. Tror du er inne på noe.. de er stabile og har selvtillitt. De trenger ikke leke med andres følelser for oppmerksomhet.

Tenker også at sjekking nå " til dags" kan være ganske tøft, med dating apper hvor en nå snur seg. En kan "velge og vrake".. en pen dame her.. nja.. er hun "god nok".. leiter videre.. Imens holder en flere på gress. Dette er sagt på spissen altså og gjelder jo for kvinner også.

Tja, er ikke slik for meg, mennesker har verdi for meg på generellt grunnlag, om jeg vil mer så får de vise videre grunn til verdier. ( personlige som stabilitet&intigritet. Holder de deg på gress er det mulig de ikke har evne til å se deg&din verdi, de kan altså være under din stnadard. Har det slik selv, er veldig pen, men det har ført til at jeg er objekt& for playere.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

de kan altså være under din stnadard. Har det slik selv, er veldig pen, men det har ført til at jeg er objekt& for playere.

Ts igjen. Jeg skal tenke sånn på det.. At han er under min standard. Hihihi... 😁

Og leker han med meg, så ER han faktisk det. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...