Gå til innhold

Mann som er hot & cold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hot&cold menn.. hvordan reagere best / riktig på det, når han er såkalt cold?

På internett leste jeg at denne type mindgames er for å ha kontroll også for å ville ha en reaksjon fra motparten, altså meg. 

Om dette handler om det så skal jeg trekke meg unna og ikke vise han at det dessverre virker. Tviler vel på at dette er mannen i mitt liv. 😉

Anonymkode: 3e44c...ef8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi faen. Da gir du han null kontroll

Anonymkode: f1208...be3

• Liker 9
Skrevet

Ikke la han fucke med deg. Hvis han virker uinteressert, anta at han er det og oppfør deg deretter. Hvis du er usikker så spør han. Ikke overanalyser. Men pass også litt på hvor ivrig du er, lett å få litt overtenning når vi er ivrige, og da er det lett å skremme bort motparten hvis han ikke er interessert nok ennå.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.. Ja, jeg jobber med å gi faen. Skal uansett IKKE vise det til han, at jeg ikke gjør.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Kreator skrev:

Ikke overanalyser. 

Ts her. 

Jeg har dessverre svart belte i analysering. En er ofte sin egen verste fiende. 

Har ikke lyst å si noe til han nå  for da viser jeg reaksjon på at jeg  legger merke til det. Nei.. jeg skal holde meg i aktivitet, ingen lyd til han. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd dette med 2 menn. Han ene vet jeg gjorde det bevisst, siden jeg hørte det var et sånt spill han holdt på med med fler. Han andre vet jeg ikke om det har vært bevisst eller ei, men det var merkelig av han å prate mye, si fine ting og virke sinnsykt interessert, bare for å så nærmest overse meg, og så plutselig sende hyggelig melding igjen. Jeg blir hektet av sånn oppførsel og føler meg som verdens styggeste i kald periodene, men det er da man må blokke personen sitt nummer og gå videre. Håper du gjør det samme om denne mannen spiller et sånt spill, det er stygt gjort. 

Anonymkode: 1c6ec...a77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir hektet av sånn oppførsel og føler meg som verdens styggeste i kald periodene, men det er da man må blokke personen sitt nummer og gå videre. Håper du gjør det samme om denne mannen spiller et sånt spill, det er stygt gjort. 

Ts her, ja, hekta der sa du det. Har lest en del om det og hot&cold er reine oppskriften for å få folk til å bli hektet. Kjenner jo tegnene på det.. fra min side.. at jeg blir altfor opptatt av dette. Men en kan kanskje klare å tvinge tankene bort fra han..SKAL det.

Jeg vet ikke om dette er bevist fra han sin side, er det det så er jo det en rein player sak.. Og ikke noe jeg kjenner for å bruke tiden min på.

Men kommer ikke til å blokkere han nå. Tenker at det blir en veldig sterk reaksjon.  Skal tenke godt gjennom hva dette med han egentlig gir meg.

Etterpå lese ei god bok og nyte været.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært borti samme situasjon.

datet en mann i et halvt år og han var veldig varm og kald..til slutt kuttet jeg kontakten fordi han slet meg ut psykisk og jeg hadde ingen aning om hvor jeg hadde han.

Bare så du er klar over det,har det ingenting med deg å gjøre,men hans egen usikkerhet.

det som skjedde når jeg kuttet kontakten var at jeg hørte ingenting fra han,før jeg fikk en Undskyldning ca.1 mnd etterpå,som jeg ikke svarte på heller.

Men han ga seg ikke,i 5 mnd i ettertid har han tatt jevnlig kontakt å angrer på måten han oppførte seg på. 

Jeg er fortsatt glad i han,men tviler på at han forandrer seg,så holder han på avstand fortsatt. 

Anonymkode: a7998...fd5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en PUA-greie. Jeg er mann og har vært i miljøet (av ren nysgjerrighet). Å være varm er for å gi henne en følelse av at han er der, han bryr seg, når han da blir kald, kjølig, så blir hun desperat, sender en masse melinger,

Som det første svaret du fikk var, sier jeg også:

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er målet med det. Å ta fra deg kontrollen. Akkurat som "NEGs" ("negative komplimenter").

Anonymkode: 4c111...ef4

• Liker 4
Skrevet

Det er en ting å være fraværende med en god grunn som reise, besøk, sykdom osv. - men å være av for å skape en reaksjon er det lite vits i. Når en dater noen så synest jeg den generelle regelen burde være at en burde vise mer interesse enn ingen interesse fra begge kanter. Altså hold en jevnlig og god kontakt. Forsvinner en plutselig over lengre tid og ikke viser interesse uten grunn så tenker jeg at personen distanserer seg fordi en ikke vil noe mer med meg, og jeg slipper taket. Så her hadde det iallefall ikke blitt noe mellom meg og en slik fyr.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bruke mer tid på han?

Grunnen til at han oppfører seg sånn, er at han ikke er interessert nok eller enda verre: en horete mann eller et rasshøl. En ok fyr som vil bli kjæresten din oppfører seg jo ikke sånn. 

Anonymkode: 2f7bc...45f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han er så av og på så burde du gå videre. Enten er han egentlig ikke interessert, eller så stikker det dypere psykisk. Eller så driver han med spill. 

Anonymkode: 74084...81a

Skrevet (endret)

Han har deg på gress, du er back up til han finner noen bedre, har du vært den han vil ha, har han vist det, hvis han ikke har issues i livet sitt da. 

er vell bedre å være litt på, enn å holde på sånn som dette.

Endret av bulken
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en PUA-greie. Jeg er mann og har vært i miljøet (av ren nysgjerrighet). Å være varm er for å gi henne en følelse av at han er der, han bryr seg, når han da blir kald, kjølig, så blir hun desperat, sender en masse melinger,

Som det første svaret du fikk var, sier jeg også:

Det er målet med det. Å ta fra deg kontrollen. Akkurat som "NEGs" ("negative komplimenter").

Anonymkode: 4c111...ef4

Fra Ts; PUA er ting jeg bare leser om og blir litt nesten fasinert av. Er de fleste PUA usikre menn og trenger bekreftelse?

Jeg tror ikke han jeg skriver om er en Pua, selv om han jeg oppfatter han som tidvis hot/cold. 

Det med kontroll.. hvordan ønsker han jeg skal reagere.. Med fullt drama og følelsesmessig utbrudd? Vil uansett ikke skje.. men intressant.

Jeg har tenkt litt.. og tror kanskje dette kan være en form for straff... 

Gjest PeleWasShite
Skrevet

Kanskje det er fordi du er irriterende & ikke irriterende?

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her, ja, hekta der sa du det. Har lest en del om det og hot&cold er reine oppskriften for å få folk til å bli hektet. Kjenner jo tegnene på det.. fra min side.. at jeg blir altfor opptatt av dette. Men en kan kanskje klare å tvinge tankene bort fra han..SKAL det.

Jeg vet ikke om dette er bevist fra han sin side, er det det så er jo det en rein player sak.. Og ikke noe jeg kjenner for å bruke tiden min på.

Men kommer ikke til å blokkere han nå. Tenker at det blir en veldig sterk reaksjon.  Skal tenke godt gjennom hva dette med han egentlig gir meg.

Etterpå lese ei god bok og nyte været.

Bare vær forsiktig, og hør på magefølelsen din. Resultatet av min siste hekt er at jeg har fått dårlig selvtillit og tenker at det må være noe galt med kroppen/utseende mitt, og den tanken slipper ikke selv om jeg har kuttet han ut. Jeg tror man kan få varige skader på selvfølelsen om man går på akkord med seg selv og nedverdiger seg selv. Den du møter skal gjøre deg lykkelig og trygg, punktum. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, bulken skrev:

er vell bedre å være litt på, enn å holde på sånn som dette.

Ts her. Du tenker jeg bør være på.. eller han?

I ene perioden så sender han melding hver dag.. han kommenterte også for ca 2 uker siden at han ikke hadde hørt fra meg på lenge. Ble litt overrasket, men siden han sendte da mest så ble det jo sånn. Vanligvis er det en balanse mellom hvem av oss som kontakter hvem

Denne siste uken.. så ser jeg at det er jeg som har tatt kontakt.. Han svarer.. men bruker lenger tid på å svare.

For en uke siden spurte han om vi skulle treffes... men jeg hadde lagt meg..  Og det er derfor jeg tenker han trekker seg litt unna, at det blir som "straff".  Vel, vil han ha en hund så får han skaffe seg det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare vær forsiktig, og hør på magefølelsen din. Resultatet av min siste hekt er at jeg har fått dårlig selvtillit og tenker at det må være noe galt med kroppen/utseende mitt, og den tanken slipper ikke selv om jeg har kuttet han ut. Jeg tror man kan få varige skader på selvfølelsen om man går på akkord med seg selv og nedverdiger seg selv. Den du møter skal gjøre deg lykkelig og trygg, punktum. 

Ts igjen.. Skal være forsiktig. Takk. ☺

Heldigvis kjenner jeg at det ikke går ut over selfølelsen. Men.. mer at en bruker litt for mye tid på å sortere tanker og det kan være slitsomt. Men.. det positive med dette er at en lærer mye om seg selv.. og det kan være bra til neste mann en treffer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har det slik selv.

Har skapt usikkerhet og hekt.

Har spurt etter svar,og bedt om at han bare kan si hvis han ikke er interessert,( jeg tåler avslag veldig bra ) det er usikkerheten som sliter.

Til slutt så krevde jeg svar, han sa at det ikke var noe vits i og forklare, og at dette ville han ikke gå videre med. Men så snur han bare 5 minutter etter ( etter at jeg har snakket med han ) og tilgir meg, og er igjen PÅ. Senest i går sendte han meg et klem og et kyss.

Så, han slipper meg ikke. Skal lese meg opp på slike ting som dette, jobbe med meg selv, slik at jeg aldri opplever å bli hektet igjen,værste som kan skje meg, blir helt koko av det.

Anonymkode: 710a7...5cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det slik selv.

Har skapt usikkerhet og hekt.

Har spurt etter svar,og bedt om at han bare kan si hvis han ikke er interessert,( jeg tåler avslag veldig bra ) det er usikkerheten som sliter.

Til slutt så krevde jeg svar, han sa at det ikke var noe vits i og forklare, og at dette ville han ikke gå videre med. Men så snur han bare 5 minutter etter ( etter at jeg har snakket med han ) og tilgir meg, og er igjen PÅ. Senest i går sendte han meg et klem og et kyss.

Så, han slipper meg ikke. Skal lese meg opp på slike ting som dette, jobbe med meg selv, slik at jeg aldri opplever å bli hektet igjen,værste som kan skje meg, blir helt koko av det.

Vil legge til:

Når det blir slik av og på ( pluss avstand ) og ikke får svar, så skaper det mer interesse hos meg, en hekt..har sendt mye meldinger og vært veldig " på" noe han synes har vært vanskelig..men det er en årsak til at dette hektet ble skapt, føler han gjorde alt for å få meg forelsket, så blir det slik som dette.

Forteller andre, kanskje andre trenger å lære hvordan slike hekt oppstår, de er veldig usunne og kan lett ødelegge psykisk helse.

Føler selv jeg har mer kontroll nå, og har ikke mistet selvfølelse, heller forstått hvor verdifull jeg er og hvordan jeg skal lese meg opp og lære slik at det aldri skjer igjen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...