Gå til innhold

Mødrene i Oslo vest gjør narr av mødrene fra nord og øst som ikke har Oslobunaden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Arg! Så lei av at folk fra Oslo vest skal henges ut på den måten. Ja det finnes en og annen som tenker slik, men stort sett er vi veldig normale folk.

Anonymkode: 9d655...111

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo vest og ler av de som opprinnelig er fra denne delen av byen. Så flirer hver gang jeg møter på de. 

Hva de mener om bunader er revnende likegyldig. La de surre rundt i en evig champagnerus, mens de snakker nedlatende om andre. Det er den eneste gleden de har. 

Anonymkode: c50f8...ea1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Arg! Så lei av at folk fra Oslo vest skal henges ut på den måten. Ja det finnes en og annen som tenker slik, men stort sett er vi veldig normale folk.

Anonymkode: 9d655...111

Vi så en mor fra Oslo vest som hentet i barnehagen og hun sa høyt: «Nå er det snart 17.mai, du har vel Oslobunaden klar?»

Moren som hentet (bor på østkanten) sa hunbikke har bunad og hun fra Oslo vest bare «Hvaa...?!»

Anonymkode: 4658c...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist...når Oslo vest-mødre gjør ler hånlig av mødrene fra øst, nord og sør i landet som kun er innflyttere og ikke har Oslobunaden. De blir ikke godtatt som ekte Osloborgere uten.

 

Så trist...😲😳

 

https://www.oslobunaden.no/kategori.php?kategori=1

Anonymkode: 4658c...f5a

Link til at "Oslo vest-mødre ler hånlig"? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hørt noen si det der. Har masse familie på Oslos vestkant. Ingen har Oslobunad. 

Anonymkode: 2f6c4...ee1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi så en mor fra Oslo vest som hentet i barnehagen og hun sa høyt: «Nå er det snart 17.mai, du har vel Oslobunaden klar?»

Moren som hentet (bor på østkanten) sa hunbikke har bunad og hun fra Oslo vest bare «Hvaa...?!»

Anonymkode: 4658c...f5a

Og hva er poenget ditt? Finnes vel over alt? Hvorfor tror du denne damen på noen måte representerer Oslo vest?

Anonymkode: 9d655...111

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Neinøff skrev:

Javel? Og hvorfor er det viktig?

Er viktig at Oslo vest-mødre ikke opptrer hånlig overfor de andre mødrene som kanskje er innflyttere i byen...

Anonymkode: 4658c...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist...når Oslo vest-mødre gjør ler hånlig av mødrene fra øst, nord og sør i landet som kun er innflyttere og ikke har Oslobunaden. De blir ikke godtatt som ekte Osloborgere uten.

 

Så trist...😲😳

 

https://www.oslobunaden.no/kategori.php?kategori=1

Anonymkode: 4658c...f5a

pisspreik, dette er ikke en vanlig holdning.  Faktisk er det så mange vestkant-damer som har beltestakk fra Telemark, at den av mange kalles vestkantbunad (med et glimt i øyet).

Anonymkode: a6211...7ba

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er viktig at Oslo vest-mødre ikke opptrer hånlig overfor de andre mødrene som kanskje er innflyttere i byen...

Anonymkode: 4658c...f5a

Men det gjør de jo heller ikke. Hvorfor tar du EN persons handlinger og trekker den konklusjonen at det gjelder ‘alle’ eller ‘mange’?

Anonymkode: 9d655...111

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at bunaden fortsatt holder stand i en tid der individualismen står så sterkt og det ellers virker svært viktig å tone ned, for ikke å si gjemme bort den egne kulturen.

Anonymkode: b7808...da4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele det "vest er best" er så utspilt nå! Ikke gidd å bruke det som trollebensin, for folk er over hele greia. Dersom du skal kaste bort påskeferien din på tull for å hisse opp folk, så kom med noe originalt. Jeg er fra Sunnmøre, bor på Oslo Vest, og har ALDRI opplevd det du insinuerer av "ekte" Oslofolk fra hverken vest, øst og alt i mellom. Så bare gå og legg deg, eller gå ut og lek med vennene dine.

Dessuten...en som er innflytter til Oslo, er jo teknisk sett ingen ekte Osloværing. 

Anonymkode: 807c8...4d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er viktig at Oslo vest-mødre ikke opptrer hånlig overfor de andre mødrene som kanskje er innflyttere i byen...

Anonymkode: 4658c...f5a

Nei. Det er jo bare å ignorere dem. Hender jeg møter på drittkjerringer, da er jeg bare ekstra hyggelig og da blir de enda surere. Win-win.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

pisspreik, dette er ikke en vanlig holdning.  Faktisk er det så mange vestkant-damer som har beltestakk fra Telemark, at den av mange kalles vestkantbunad (med et glimt i øyet).

Anonymkode: a6211...7ba

Gir ikke mye status i Oslo vest med andre bunader enn den originale bybunaden...

Anonymkode: 4658c...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det kan jeg virkelig ikke tenke meg! Jeg bor på Oslo vest selv, og har heller inntrykk av at man velger blant de bunadene man har en forbindelse til. Mange av mine venninner har "utenbys" bunader, f.eks Telemark og Aust-Agder. Mange har selvsagt Oslobunad, evt det i tillegg til en annen, mer historisk og tradisjonsrik bunad. Og andre mennesker må da virkelig få gå med den bunaden de ønsker!

Anonymkode: 826f0...4df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi så en mor fra Oslo vest som hentet i barnehagen og hun sa høyt: «Nå er det snart 17.mai, du har vel Oslobunaden klar?»

Moren som hentet (bor på østkanten) sa hunbikke har bunad og hun fra Oslo vest bare «Hvaa...?!»

Anonymkode: 4658c...f5a

Jeg skjønte ikke den. Bor de på forskjellig kant av byen og hentet i samme barnehage? :)

Og jeg syns ikke historien din er noe ille. Du har truffet en person som lurte på noe om en bunad. Du fremstår som du tar deg veldig nær av småting. For det er du som lagde den andre tråden om Oslo Vest også, er du ikke? :) Prøv å slappe av litt mer og ikke heng deg opp i sånt. 

Jeg må si at min erfaring er at de fleste driter i bunaden og bruker annet tøy. Det er gjerne kvinner som har vokst opp et annet sted enn Oslo som tar på seg bunaden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er født på Smestad, i Holmenkollen osv. bruker Oslobunaden...

Anonymkode: 4658c...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask

Jeg bor på Frogner (Oslo vest). Har ikke Oslobunad. Om folk har bunad eller ikke er ikke noe jeg henger meg opp i. 

Synes dog det er litt rart at «alle» på vestkanten kommer fra Telemark da. Jeg synes beltestakken er fin, men min familie kommer ikke fra det området så da har jeg ikke en slik bunad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...