AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #101 Del Skrevet 6. april 2019 Påskeaften er ikke noen spesiell dag for meg. Pleier ikke å ha så fin middag da, kanskje taco eller pizza som vi slenger sammen etter en lang dag i skibakken. Men pølser er også godt! Men forstår at andre, spesielt eldre forventer noe mer. Så om jeg skulle finne på å invitere andre, spesielt eldre folk, så ville jeg nok laget lammestek eller noe slikt. Uansett er det frekt å kommentere det man får servert. Så dere begge var litt uomtenksomme, spesielt onkelen din Anonymkode: 34809...4d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 6. april 2019 #102 Del Skrevet 6. april 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pleier ikke å ha så fin middag da, kanskje taco eller pizza som vi slenger sammen etter en lang dag i skibakken. Men pølser er også godt! Pølser, taco og pizza er ikke middag, det er nødmat som en triver til når en er henvist til gatekjøkken/bensinstasjon. Akkurat som ei diger plate Firkløver. Den metter også i høyeste grad, men er ingen erstatning for middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #103 Del Skrevet 6. april 2019 I påsken blir det alltid en eller to litt finere middager, i år blir det lammelår med svigers og laksekoteletter med venner. Påskeaften har vi ingen spesielle tradisjoner, og kan godt ende opp med pølser eller annen lettvint mat (eller kanskje vi er ute på pubrunde og tar en kebab i farta 😁) Anonymkode: 84bad...7ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #104 Del Skrevet 6. april 2019 33 minutter siden, Vox_populi skrev: Pølser, taco og pizza er ikke middag, det er nødmat som en triver til når en er henvist til gatekjøkken/bensinstasjon. Akkurat som ei diger plate Firkløver. Den metter også i høyeste grad, men er ingen erstatning for middag. Jo det er det. Har du aldri vært i bakken en hel dag og kost deg med taco eller pizza etter på? Din mening er uansett ikke så superviktig. Vi koser oss med det Anonymkode: 34809...4d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 6. april 2019 #105 Del Skrevet 6. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo det er det. Har du aldri vært i bakken en hel dag og kost deg med taco eller pizza etter på? Din mening er uansett ikke så superviktig. Vi koser oss med det Din definisjon av middag synes være at du koser deg med den. Du koser deg uten tvil med bløtkake eller med konfekt også, men det gjør vel ingen av dem til middagsretter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wildfig Skrevet 6. april 2019 #106 Del Skrevet 6. april 2019 11 timer siden, Vox_populi skrev: Din definisjon av middag synes være at du koser deg med den. Du koser deg uten tvil med bløtkake eller med konfekt også, men det gjør vel ingen av dem til middagsretter? Hva er det du mener som definerer middag da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #107 Del Skrevet 16. april 2019 Nå nærmer det seg med stormskritt og jeg har bestemt meg for at min onkel skal få lamme lår i år, mens jeg koser meg med pølsene på Påskeaftenen Anonymkode: cf75e...641 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 17. april 2019 #108 Del Skrevet 17. april 2019 Jeg er hjemme hos mine foreldre påskeaften sammen med resten av søsknene. Der er det samme oppdekking som på julaften med ribber av to slag, det samme med pølser, potet, kålrot, surkål, rødkål. Og riskrem til dessert. Middag serveres ca. kl. 17 som på julaften. Det er godt, bevares, men er nok ikke en tradisjon jeg kommer til å føre videre. Det blir som når alle samles en tre-fire dager om sommeren i strålende vær, og jeg blir sendt på kjøkkenet med mor i flere timer mens solen skinner fordi vi skal ha "ordentlig mat" (les: tar en evighet å lage) når vi alle er samlet hjemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #109 Del Skrevet 17. april 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: min onkel skal få lamme lår Det får vi da da håpe de er, det motsatte frister ikke. Anonymkode: b2793...3d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #110 Del Skrevet 17. april 2019 Jeg skal spise pølser i brød påskeaften!!! Anonymkode: 72cf7...6fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 18. april 2019 #111 Del Skrevet 18. april 2019 (endret) Ikke akkurat vanlig, og kanskje naturlig at noen reagerer, men jeg hadde bare trykket i meg, sikkert en 7-8 pølser, liker det meste Hadde man invitert noen på julaften og servert Grandiosa, så måtte man nok regnet med å få høre det, men jeg for min del hadde bare spist likevel Endret 18. april 2019 av Hedersbrukeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #112 Del Skrevet 19. april 2019 Her blir det elg-taco på påskeaften Er bare meg da, så skal kose meg max. Anonymkode: 61ba8...761 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet 19. april 2019 #113 Del Skrevet 19. april 2019 Det kan fort bli middagen her også, av den enkle grunn at min datter blir 6 år i morgen og hun ELSKER pølser 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #114 Del Skrevet 19. april 2019 On 3/24/2018 at 5:23 PM, AnonymBruker said: Ja, det sa min gamle onkel, da jeg serverte påskemiddagen i fjord Hvem av oss to var uhøflige? Anonymkode: cf75e...641 Jeg har alltid spist pølse i brød på påskeaften om jeg har vært på fjellet i påska. Men da grilla på bål lenge før middagstid. Anonymkode: db6c6...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #115 Del Skrevet 19. april 2019 On 4/6/2019 at 6:53 AM, Vox_populi said: Pølser, taco og pizza er ikke middag, det er nødmat som en triver til når en er henvist til gatekjøkken/bensinstasjon. Akkurat som ei diger plate Firkløver. Den metter også i høyeste grad, men er ingen erstatning for middag. Taco er ikke middag? Dummeste jeg har hørt. Det er rimelig enkelt å lage taco som er både sundt, godt og et fullverdig måltid. Anonymkode: db6c6...1c0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 19. april 2019 #116 Del Skrevet 19. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er rimelig enkelt å lage taco som er både sunt, godt og et fullverdig måltid. Det er enkelt å lage smørbrød som både er sunne, gode og utgjør et fullverdig måltid. Likevel er ikke smørbrød middagsmat! Men de kan, som taco og annen hurtigmat (og kjeks og sjokolade) fungere som livreddende erstatning om en ikke har ordentlig middagsmat tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #117 Del Skrevet 19. april 2019 12 minutter siden, Vox_populi said: Det er enkelt å lage smørbrød som både er sunne, gode og utgjør et fullverdig måltid. Likevel er ikke smørbrød middagsmat! Men de kan, som taco og annen hurtigmat (og kjeks og sjokolade) fungere som livreddende erstatning om en ikke har ordentlig middagsmat tilgjengelig. I motsetning til smørbrød, så består gjerne taco av masse grønnsaker og varm kjøttsaus. Hvordan definerer du middag da? Anonymkode: db6c6...1c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #118 Del Skrevet 19. april 2019 14 minutter siden, Vox_populi said: Det er enkelt å lage smørbrød som både er sunne, gode og utgjør et fullverdig måltid. Likevel er ikke smørbrød middagsmat! Men de kan, som taco og annen hurtigmat (og kjeks og sjokolade) fungere som livreddende erstatning om en ikke har ordentlig middagsmat tilgjengelig. Og taco behøver overhodet ikke være hurtigmat. Anonymkode: db6c6...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 19. april 2019 #119 Del Skrevet 19. april 2019 På 24.3.2018 den 17.23, AnonymBruker skrev: Ja, det sa min gamle onkel, da jeg serverte påskemiddagen i fjord Hvem av oss to var uhøflige? Anonymkode: cf75e...641 Begge egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 20. april 2019 #120 Del Skrevet 20. april 2019 Vi er invitert på grillfest i dag, så det blir pølser og brød der iallefall 😄 på kvelden blir det lasagnerester fra torsdag. Hadde planer om nøttestek, men utsetter det til i morgen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå