Gå til innhold

Ultimatum om barn?


Gjest Hun-der

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Hun-der skrev:

Det stemmer at jeg passer barnet ofte. Det er ikke noe jeg MÅ gjøre men jeg tilbyr meg. Vi kaller oss for en familie selv om jeg ikke føler at den er hel fordi jeg også vil ha barn med han!

 

Jeg har ikke skrevet at du MÅ noe, det var en annens gjengivelse.

Det mangler mer enn et barn til i familien. Det mangler en mann som virkelig tar deg på alvor. Det betyr ikke nødvendigvis at ham må bli far igjen for deg, men gjøre dine viktigste livsmål til viktige for seg også og ikke fore deg med vikarierende argumenter og utsette avgjørelser i tre år til du tangerer best før-dato ifht å få barn.

Endret av Biloba
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Hun-der skrev:

Veldig mange i dagens samfunn venter så lenge. Jeg har mange venninner som får barn NÅ som er 38-39. Moren min fikk barn da også. Pluss at jeg har en jobb som gjør at jeg ikke kan få barn akkurat nå 

Og ender derfor som barnløse eller med knalldyr prøverørsbehandling. Sjansespill og idioti å vente til man er over 35. Gjør man det, må man også være instilt på et liv som barnløs.

Anonymkode: 10bfd...b9f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og ender derfor som barnløse eller med knalldyr prøverørsbehandling. Sjansespill og idioti å vente til man er over 35. Gjør man det, må man også være instilt på et liv som barnløs.

Anonymkode: 10bfd...b9f

Dette!

Anonymkode: 55cce...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Biloba skrev:

Jeg har ikke skrevet at du MÅ noe, det var en annens gjengivelse.

Det mangler mer enn et barn til i familien. Det mangler en mann som virkelig tar deg på alvor. Det betyr ikke nødvendigvis at ham må bli far igjen for deg, men gjøre dine viktigste livsmål til viktige for seg også og ikke fore deg med vikarierende argumenter og utsette avgjørelser i tre år til du tangerer best før-dato ifht å få barn.

Dette.

Et "skal tenke på det i tre år" til en 34 år gammel kvinne er i praksis et nei til barn fra hans side.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hun-der skrev:

Veldig mange i dagens samfunn venter så lenge. Jeg har mange venninner som får barn NÅ som er 38-39. Moren min fikk barn da også. Pluss at jeg har en jobb som gjør at jeg ikke kan få barn akkurat nå 

Ja, det finnes alltid sånn gode historier, men allerede fra fylte 30 går fruktbarheten nedover for kvinner. Jeg har en kollega som ble gravid da hun var 45, mens for meg var det for sent da jeg var 30. Hvem av de to historiene tror du det snakkes mest om i lunsjen? 

Anonymkode: da180...7f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han ikke kan svare mener han mest sannsynlig nei. 

Hos oss var det motsatt, jeg hadde 1 barn fra før. Han ville ha barn. For å kunne fortsette forholdet ble det tydelig at jeg måtte bestemme meg kjapt da vi var i slutten av 30 årene. Det ble giftemål og 1 barn, prøver på nr 2 men tror det toget er gått. Greia er at det er ikke riktig av han å holde deg på vent. Han må gi deg et svar nå selv om dere kun har vært sammen i 1 år. Om 3-4 år kan det bli vanskelig for deg å bli gravid.  Mest sannsynlig vil han ikke og hva gjør du da med barneønske som nysingel og i en alder av 38. Nei jeg tror at han ikke vil men han vil beholde deg så han svarer unnvikende. Utrolig egoistisk! 

 

Anonymkode: f28df...bf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hun-der skrev:

Det stemmer at jeg passer barnet ofte. Det er ikke noe jeg MÅ gjøre men jeg tilbyr meg. Vi kaller oss for en familie selv om jeg ikke føler at den er hel fordi jeg også vil ha barn med han!

 

Tror du blir grovt utnyttet her. 

Anonymkode: f28df...bf2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hun-der skrev:

Veldig mange i dagens samfunn venter så lenge. Jeg har mange venninner som får barn NÅ som er 38-39. Moren min fikk barn da også. Pluss at jeg har en jobb som gjør at jeg ikke kan få barn akkurat nå 

Tro meg det er mange som sliter med å bli gravide i den alderen meg selv inkludert. De historiene man hører om kvinner i 40 årene som får barn er unntakstilfellene, de nevner heller ikke hormonbehandlingene og prøverrørs behandlingen til 150.000 som måtte til. Hør på erfarne "sjøfolk", han kommer mest sannsynlig til å si nei. Han vil prøve å trenere spørsmålet lengst mulig for å beholde deg. Du er jo gull for ham.  Passer barnet, henter og leverer m.m. han har jo au pair og elskerinne i ett. Hvis han ikke ombestemmer seg om 3 år eller du ikke klarer å bli gravid fordi du er for gammel.  Klarer du å tilgi ham da ? Jeg tror jeg hadde blitt en mannevond, bitter furie. Du trenger ikke stille noe ultimatum men du fortjene et ærlig svar ! 

Anonymkode: f28df...bf2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint be han om å gi deg et klart svar. Han skal ikke avgjøre om du skal leve et liv uten å få barn. Han må gi deg et klar svar, og stå bak det svaret, sånn at du kan ta en avgjørelse basert på det.

Jeg er også sammen med en som har barn fra før. Han har alltid sagt at vi skal få barn sammen, men nå begynner han å mene at han har nok med det ene. Om han ender opp med å ombestemme seg ang. barn, så må jeg rett og slett forlate. Og jeg kan selvfølgelig tvinge han til et ultimatum. Vi har vært sammen i snart fire år.

 

Du er ikke 20, TS. Du kan ikke gamble. Hva om han om to år sier at han ikke vil ha barn? Hva gjør du da? Han er sikkert din siste sjanse, og han har da ødelagt muligheten din for å bli mamma. Om han helt sikkert ikke vil ha flere barn, så må du begynne å tenke ut andre løsninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke vente på at han skal bestemme seg om 3-4 år dersom du er 34 nå... Synd, men sånn er det...

Hvis han sier "vet ikke" betyr det mest sannsynlig nei. Og det er helt ok, han er i sin fulle rett til det. Han er derimot IKKE i sin fulle rett til å la deg vente til du er 38 før han gir klar beskjed, enda vanskeligere å bryte etter mange år PLUSS at du plutselig er 40 før det blir prøving... Da kan det toget ha gått, og det for en god stund siden, for å si det sånn...

Et alternativ er at du reiser til Danmark og får barn "alene" til tross for at du fortsatt er i et forhold med ham. Da har dere ett hver. Jeg sier på ingen måte at det er det optimale, men jeg vet faktisk om noen som endte opp med å gjøre det. De er fortsatt sammen i dag noen år etter (kjenner dem ikke så godt at jeg vet hvordan det faktisk fungerer i det daglige). Noen felles bekjente av oss var også i samme situasjon, og hun bestilte time og var godt i gang med prosessen da han endret mening og de fikk barn sammen istedenfor...

Jeg sier ikke at ditt eneste håp er å reise utenlands og få barn alene! Jeg sier bare at det finnes flere muligheter. Hadde du vært 24 hadde det vært en ting, men du er allerede i en alder hvor ting kan begynne å bli vanskelig, og å vente er STOR risikosport...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2018 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Det kan jo mins gå tre år og finne seg en annen, det er ikke bare å finne seg en og få barn med. Man bør bli godt kjent med personen en velger å få barn med.

Anonymkode: 770dc...7b9

Når man er litt opp i årene, vet man mer hva man vil ha. De fleste i midten av 30 årene bruker ikke 3 år på å finne ut om forholdet er verd å satse på. 

I tillegg er jo Danmark et alternativ om man er desp. 

Anonymkode: 69fe4...e3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2018 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Det kan jo mins gå tre år og finne seg en annen, det er ikke bare å finne seg en og få barn med. Man bør bli godt kjent med personen en velger å få barn med.

Anonymkode: 770dc...7b9

Nja, ikke i dagens samfunn der folk har løse tråder i alle kanter,.. ikke det at jeg unnskylder det eller no:P

Anonymkode: 897c5...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke stilt et ultimatum men kanskje dere ikke er ment for hverandre? 

Jeg ville ikke ventet om jeg var en 34-åring uten barn overhodet. Klokka går.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2018 den 9.58, O.G. skrev:

Niks, intet ultimatum. Du slår opp og så har du en sjanse til å finne en annen en som vil ha barn. Så kan nuværende kjæreste slite med studiene og ungen selv. Uten deg som barnepasser. 

Enig!

Anonymkode: 31007...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎03‎.‎2018 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Tro meg det er mange som sliter med å bli gravide i den alderen meg selv inkludert. De historiene man hører om kvinner i 40 årene som får barn er unntakstilfellene, de nevner heller ikke hormonbehandlingene og prøverrørs behandlingen til 150.000 som måtte til. Hør på erfarne "sjøfolk", han kommer mest sannsynlig til å si nei. Han vil prøve å trenere spørsmålet lengst mulig for å beholde deg. Du er jo gull for ham.  Passer barnet, henter og leverer m.m. han har jo au pair og elskerinne i ett. Hvis han ikke ombestemmer seg om 3 år eller du ikke klarer å bli gravid fordi du er for gammel.  Klarer du å tilgi ham da ? Jeg tror jeg hadde blitt en mannevond, bitter furie. Du trenger ikke stille noe ultimatum men du fortjene et ærlig svar ! 

Anonymkode: f28df...bf2

Hjelpes meg for en svartmaling!

Joda fertiliteten går normalt sett ned, men ikke for alle - jeg har en nær venninne som er 47 og gravid helt naturlig - de venter barn nummer 7 nå og alle har de fått etter at hun var 38 og han var 42, ett par sågar tvillinger.. og helt uten "hjelp" som du skriver.. En annen i vennekretsen var 44 når de fikk sistemann, mens flere i vår krets har vært over 40 - ingen av den har fått hvrken hormonhjelp, prøverør eller annet - så i min krets av "erfarne sjøfolk" er det meget tydelig at det er mer enn bare alder som spiller inn..

At det er slik for noen trenger ikke bety det er slik for alle.

TS - har du vurdert å be om time hos gynekolog for å sjekke hvordan tilstanden er for din del mtp hormoner, eggløsning, syklus osv for å kartlegge egen situasjon? Som sagt har min venninne på 47 blitt gravid helt naturlig og i følge hennes gynekolog er hennes biologiske alder i forhold til graviditet osv betydelig yngre enn hennes 47 så hva med å starte der og få svar? Hvis de mot all formodning sier at her er alt fortsatt tipp topp og det er ingen fare med å gi det noen år så stiller jo kanskje saken seg ulik den hvis de sier, nei her går toget raskt gitt, her må du hive deg rundt...

 

:) Lykke til uansett hva du velger!

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er i liknende situasjon som deg TS og vet heller ikke hva jeg skal gjøre. Er 28 år og har vært i forhold med en fantastisk mann i nesten 12 år. Vi har snakket om barn tidligere, men ikke noe veldig konkret på grunn av ung alder, studier, perioder vi ville bruke på å reise o.l. Nå er vi begge i jobb, eier bolig sammen og jeg tenkte det var en fin tid å begynne å tenke på barn. Fikk plutselig beskjed om at han ikke ønsker seg barn. Har inntrykk av at han egentlig aldri har ønsket seg det, men at han tidligere har "jattet med" da barn var noe som evt. lå langt frem i tid og han ikke ville miste meg. Kan ikke se for meg et liv uten han, men kan ikke se for meg et liv uten barn heller.

Anonymkode: 9441c...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2018 den 22.52, Hun-der skrev:

Det stemmer at jeg passer barnet ofte. Det er ikke noe jeg MÅ gjøre men jeg tilbyr meg. Vi kaller oss for en familie selv om jeg ikke føler at den er hel fordi jeg også vil ha barn med han!

 

Gi blanke i å tilby gratis barnepass. Begynn å gi mer fanden og la ham ordne opp selv. Han vil ikke ha noe familie med deg, han vil ha en beleilig barnevakt som han kan pule på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...