Gå til innhold

Ultimatum om barn?


Gjest Hun-der

Anbefalte innlegg

På den annen side kan jo TS ta den her: "Nå slutter jeg med prevensjonen, så hvis du ikke vil ha barn får du enten trekke på kondom eller sterilisere deg", og se hva som skjer. Vil han begynne med kondom, slå opp med henne eller sterilisere seg for å beholde barnevakten sin... 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da man prøver å adoptere, eller blir fosterforeldre. Det krever litt, men et barn får forhåpentligvis en tryggere fremtid.

Anonymkode: 897c5...1ec

Selvfølgelig skal ingen adoptere eller få fosterbarn hvis man ikke ønsker seg barn! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Niks, intet ultimatum. Du slår opp og så har du en sjanse til å finne en annen en som vil ha barn. Så kan nuværende kjæreste slite med studiene og ungen selv. Uten deg som barnepasser. 

Hvorfor har hun rollen som barnepasser mener du? Kan jo være slik at ungen har en mor h*n hos mor 50%(+) av tiden nå, og fortsatt etter bruddet. Ingen indikasjon på at ts og kjæresten bor sammen heller.

Anonymkode: 897c5...1ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da man prøver å adoptere, eller blir fosterforeldre. Det krever litt, men et barn får forhåpentligvis en tryggere fremtid.

Anonymkode: 897c5...1ec

Problemstillingen hennes var ikke at hun ikke kan få barn, men at hun ikke vil...

34 år gammel ville jeg ikke ventet på et i tre år på å kanskje kunne begynne å prøve - bestemmer han seg for et nei da er det uansett kjørt... Jeg ville satt hardt mot hardt - "Barn er viktig for meg, jeg er for gammel til å drøye prøvingen i tre år til - hva er dine tanker om dette?". Forslaget om å ta en fertilitetsundersøkelse er også god - da vet du litt mer om hvilke muligheter du faktisk har.

Anonymkode: 17cb2...48f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har hun rollen som barnepasser mener du? Kan jo være slik at ungen har en mor h*n hos mor 50%(+) av tiden nå, og fortsatt etter bruddet. Ingen indikasjon på at ts og kjæresten bor sammen heller.

Anonymkode: 897c5...1ec

Jeg mener hun er der mest fordi han trenger hjelp med ungen sin pga han trenerer svaret på spørsmålet hennes om når de skal få barn sammen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemstillingen hennes var ikke at hun ikke kan få barn, men at hun ikke vil...

34 år gammel ville jeg ikke ventet på et i tre år på å kanskje kunne begynne å prøve - bestemmer han seg for et nei da er det uansett kjørt... Jeg ville satt hardt mot hardt - "Barn er viktig for meg, jeg er for gammel til å drøye prøvingen i tre år til - hva er dine tanker om dette?". Forslaget om å ta en fertilitetsundersøkelse er også god - da vet du litt mer om hvilke muligheter du faktisk har.

Anonymkode: 17cb2...48f

Det er ingen vits å sette hardt mot hardt, for han vil ikke ha barn med TS, derfor hun bør slå opp. Hadde han ville ha barn med henne, så hadde han tatt det opp først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da man prøver å adoptere, eller blir fosterforeldre. Det krever litt, men et barn får forhåpentligvis en tryggere fremtid.

Anonymkode: 897c5...1ec

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemstillingen hennes var ikke at hun ikke kan få barn, men at hun ikke vil...

 

Anonymkode: 17cb2...48f

Takk, riktig - jeg ønsker ikke flere barn. Det inkluderer adoptivbarn og evt fosterbarn, noe jeg har vært veldig tydelig på hele veien fra første samtale. Ikke noe "Kanskje" og ikke noe annet som kunne gi forhåpninger. Jeg var derimot veldig tydelig på at jeg ikke ønsket et forhold med noen som kunne tenke seg flere barn både mens vi datet, når han fridde og flere runder før vi giftet oss - i så stor grad at det ble ubehagelig til tider for å forsikre meg om at han visste hva han gikk til ved å velge et liv med meg.

Anonymkode: e6854...068

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke råd til å vente og se i 3 år om det er viktig for deg å bli mamma. Jeg ville gått videre og funnet meg noen annen. 

Anonymkode: 69fe4...e3e

Det kan jo mins gå tre år og finne seg en annen, det er ikke bare å finne seg en og få barn med. Man bør bli godt kjent med personen en velger å få barn med.

Anonymkode: 770dc...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stille ultimatum er sjelden en god løsning. Jeg synes også det er merkelig å tvinge ham til å ta stilling nå til hva som skal skje først om et par år. Hva om du spør og han sier at ja, om to år kan vi få barn. Så går det to år og innen den tid har han ombestemt seg? Du må finne ut hva som er viktigst for deg, barn eller denne mannen, og så ta et eget valg ut fra det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leverer og henter barnet hans i barnehagen, og og passer det hele helger mens han prioriterer jobben sin.

Han har tid til å få barn mens du gjør storparten av jobben med både nyfødt og særkullsbarnet også. 

Han trenerer, hadde krevd skikkelige svar om hva han egentlig tenker, og ingen 3-årig utsettelse (og etter 3 skal han kanskje bytte bransje og i hvertfall bevise seg i høyere stilling, har ikke tid til barn da kan skjønne. Spørsmålet er hvor store sjanser du vil ta med sjansen for å bli mor.

Hadde også gjort det klinkende klart at jeg ikke leker resevemamma og gjør hans foreldreoppgaver for at han skal skumme fløten av papparollen og slippe å tilrettelegge livet sitt, mens jeg ikke skal få noe barn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo mins gå tre år og finne seg en annen, det er ikke bare å finne seg en og få barn med. Man bør bli godt kjent med personen en velger å få barn med.

Anonymkode: 770dc...7b9

Vel, det er likere enn å bli satt på vent mens en er barnevakt til en unge kjæresten har med en annen dame....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hun-der skrev:

Jeg er 34 år og er sammen med en mann med ett barn fra før. Jeg vil ha barn men han sier han ikke skal svare på det enda fordi han skal studere i 3 år. Han sier han hverken kan si ja eller nei. At han må fokusere på studiene nå. Han vet at jeg ikke kunne tenke meg barn før om 3-4 år men at jeg virkelig VIL bli mamma. Hva gjør jeg? 

Stiller jeg han ett ultimatum nå eller regner jeg med at han sier ja om 3 år? Han må jo forstå det at han ikke kan si nei om 3 år😛 Samtidig er jeg utrolig redd for å miste Han! Vi har vært kjærester i 1 år og han snakker allerede om "når vi gifter oss" og "når vi bør sammen" Så jeg vet jo at han vil ha en fremtid med meg. 

Han bør kunne gi et svar på det selv om han studerer. 

Anonymkode: 46feb...70a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres ut som unnskyldinger spør du meg. Virker som han innerst inne ikke ønsker seg flere barn, men han er vel redd for å miste deg han også.. Han vet jo om han har lyst på flere barn eller ikke, selv om han skal studere, det sier seg egentlig helt selv.. 

Ser noen over her råder deg til å slutte med prevensjon. Jeg er forsåvidt enig i det, bare husk at det er noe som kan smelle tilbake på deg dersom han finner ut at, oi, han hadde virkelig ikke lyst på flere barn nei.

Sett deg ned og prat med han, ordentlig. Og si at dersom han faktisk ikke vil ha flere barn, så tåler du å høre det. For begges del er det viktig at han sier det som det er NÅ. Du har jo ikke lyst til å klandre ham for at han ikke ville gi deg barn før tida var ute for deg. 

Anonymkode: 73f7e...d19

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som unnskyldinger spør du meg. Virker som han innerst inne ikke ønsker seg flere barn, men han er vel redd for å miste deg han også.. Han vet jo om han har lyst på flere barn eller ikke, selv om han skal studere, det sier seg egentlig helt selv.. 

Ser noen over her råder deg til å slutte med prevensjon. Jeg er forsåvidt enig i det, bare husk at det er noe som kan smelle tilbake på deg dersom han finner ut at, oi, han hadde virkelig ikke lyst på flere barn nei.

Sett deg ned og prat med han, ordentlig. Og si at dersom han faktisk ikke vil ha flere barn, så tåler du å høre det. For begges del er det viktig at han sier det som det er NÅ. Du har jo ikke lyst til å klandre ham for at han ikke ville gi deg barn før tida var ute for deg. 

Anonymkode: 73f7e...d19

Kom igjen.

Han vet hvor gammel TS er og han gir fanden i om hun får unger eller ikke. Han tenker på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Biloba skrev:

Du leverer og henter barnet hans i barnehagen, og og passer det hele helger mens han prioriterer jobben sin.

...

Hadde også gjort det klinkende klart at jeg ikke leker resevemamma og gjør hans foreldreoppgaver for at han skal skumme fløten av papparollen og slippe å tilrettelegge livet sitt, mens jeg ikke skal få noe barn.

 

8 timer siden, O.G. skrev:

På den annen side kan jo TS ta den her: "Nå slutter jeg med prevensjonen, så hvis du ikke vil ha barn får du enten trekke på kondom eller sterilisere deg", og se hva som skjer. Vil han begynne med kondom, slå opp med henne eller sterilisere seg for å beholde barnevakten sin... 

Veldig nysgjerrig nå, hvor kommer informasjonen om at ts må passe barnet til kjæresten fra? Jeg kan ikke se at hun har skrevet dette noe sted.

Anonymkode: 360ff...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Veldig nysgjerrig nå, hvor kommer informasjonen om at ts må passe barnet til kjæresten fra? Jeg kan ikke se at hun har skrevet dette noe sted.

Anonymkode: 360ff...bbf

Brukeren har skrevet at hun gjør disse oppgavene i en annen tråd her nettopp, derfor husker jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun-der
39 minutter siden, Biloba skrev:

Brukeren har skrevet at hun gjør disse oppgavene i en annen tråd her nettopp, derfor husker jeg det.

Det stemmer at jeg passer barnet ofte. Det er ikke noe jeg MÅ gjøre men jeg tilbyr meg. Vi kaller oss for en familie selv om jeg ikke føler at den er hel fordi jeg også vil ha barn med han!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hun-der skrev:

Jeg er 34 år og er sammen med en mann med ett barn fra før. Jeg vil ha barn men han sier han ikke skal svare på det enda fordi han skal studere i 3 år. Han sier han hverken kan si ja eller nei. At han må fokusere på studiene nå. Han vet at jeg ikke kunne tenke meg barn før om 3-4 år men at jeg virkelig VIL bli mamma. Hva gjør jeg? 

Stiller jeg han ett ultimatum nå eller regner jeg med at han sier ja om 3 år? Han må jo forstå det at han ikke kan si nei om 3 år😛 Samtidig er jeg utrolig redd for å miste Han! Vi har vært kjærester i 1 år og han snakker allerede om "når vi gifter oss" og "når vi bør sammen" Så jeg vet jo at han vil ha en fremtid med meg. 

Hva fikk deg til å vente så lenge med dette? Hvis du skal ha barn, kan du ikke vente til du er 37. Det er åpenbart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun-der
11 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Hva fikk deg til å vente så lenge med dette? Hvis du skal ha barn, kan du ikke vente til du er 37. Det er åpenbart.

Veldig mange i dagens samfunn venter så lenge. Jeg har mange venninner som får barn NÅ som er 38-39. Moren min fikk barn da også. Pluss at jeg har en jobb som gjør at jeg ikke kan få barn akkurat nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...