Gå til innhold

Økt bekymring fra min side, angående barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er en vanskelig situasjon. Du skriver at de er 4 voksne på en 3-5 års avdeling... Det er overbemanning, så da lurer jeg på om de har inne en ekstraressurs..? Kan det være på det aktuelle barnet? 

Jeg synes du skal stille pedagogisk leder spørsmål om hva de konkret har gjort for å hindre de episodene du beskriver. Spør om de har snakket med foreldrene til det aktuelle barnet. 

Har styrer vært involvert? Hvis ikke så kontakter du styrer. Ev så kontakter du kommunenes barnehageansvarlige. 

Er det et alternativ at barnet ditt bytter avdeling? Eller at det andre barnet bytter avdeling? 

Barnehagen skal forebygge og forhindre mobbing. Det er deres ansvar. 

Jeg synes det er flott at du står opp for barnet ditt! Lykke til videre!

Hilsen ped.leder. 

Anonymkode: da187...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars :(

Bytt bhg og så sier du ifra til foreldrene til dette barnet. 

Anonymkode: 8bda3...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, er det kun ditt barn som blir plaget av dette barnet, eller går det utover flere andre barn også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Thyra skrev:

Dette er veldig vanskelig. Enkelte barn har ekstra utfordringer. Barn kan ikke utvises fra barnehagen pga "bøllete oppførsel", og barnehagen har gjerne ikke ressurser til å følge 100% med på et spesifikt barn 100% av tiden, og i tillegg være i forkant og gripe inn for å unngå slike episoder. 

Jeg kan ikke svare på om denne barnehagen har gjort nok (måten moren blir møtt på når hun tar oop problemet jan tyde på at de ikke har gjort nok), men om man har et barn som stadig sparker, slår, biter, dytter, eller ødelegger andres ting, så er det å skulle passe på at dette ikke skjer nesten en umulig oppgave for de ansatte. Står man to meter unna og ser ungen plukke opp en stein, rekker man ikke å gripe inn før steinen er kastet. Ser man ungen ta sats for å dytte/sparke/slå, rekker man ikke å stoppe det. Så det at det stadig skjer slike eoisoder betyr ikke automatisk at de ansatte ikke bryr seg og ikke følger med.

Da må barnehagen sette inn tiltak på barnet med utfordringer. Ppt , spes.ped, ha en tiltaksplan, søke ekstra ressurser osv. Å bare la andre små barn bli utsatt for vold og si "pytt pytt" sånn er det bare er omsorgssvikt.  

Ts; først ville jeg tatt ut barnet av barnehagen umiddelbart. Infirmert ped.lefer og styrer om hvorfor.Deretter kontakter du barnehage ansvarlig i kommunen med en muntlig og skriftlig klage med henvisning til alle episoder som er loggført med dato. Alle møter og forsøk på å ta dette opp med barnehagen er med i skrivet. Så forlanger du å få barnet omplassert i en ny barnehage øyeblikkelig! Si at du rett og slett ikke tør å sende barnet i barnehage pga sikkerheten. Dette er så drøyt ! Barnet som "bøller" får jo heller ikke hjelp. Du kommer ingen vei med å toe dine hender og se det ann. Jeg har lært det den harde måten. Det er foreldre som skriker høyest som får hjelp til sine barn. Ikke se på deg som en bråkmaker. Det er til det beste for alle parter.  

Anonymkode: 9d3c0...bc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må barnehagen sette inn tiltak på barnet med utfordringer. Ppt , spes.ped, ha en tiltaksplan, søke ekstra ressurser osv. Å bare la andre små barn bli utsatt for vold og si "pytt pytt" sånn er det bare er omsorgssvikt.  

Ts; først ville jeg tatt ut barnet av barnehagen umiddelbart. Infirmert ped.lefer og styrer om hvorfor.Deretter kontakter du barnehage ansvarlig i kommunen med en muntlig og skriftlig klage med henvisning til alle episoder som er loggført med dato. Alle møter og forsøk på å ta dette opp med barnehagen er med i skrivet. Så forlanger du å få barnet omplassert i en ny barnehage øyeblikkelig! Si at du rett og slett ikke tør å sende barnet i barnehage pga sikkerheten. Dette er så drøyt ! Barnet som "bøller" får jo heller ikke hjelp. Du kommer ingen vei med å toe dine hender og se det ann. Jeg har lært det den harde måten. Det er foreldre som skriker høyest som får hjelp til sine barn. Ikke se på deg som en bråkmaker. Det er til det beste for alle parter.  

Anonymkode: 9d3c0...bc9

Det er godt mulig det er satt inn ekstratiltak allerede. Men barnehagen får neppe ekstraressurs på denne gutten 100% av tiden. Og selv med en ekstraressurs kan ikke alle episoder unngås. Ekstraressursen kan ikke holde gutten unna de andre barna eller hele tiden stå nærme nok til å stoppe spontane bevegelser som kan skade andre. De kan jobve med å prøve å være i forkant, unngå situasjoner hvor barnet utagerer, hjelpe han til å finne andre måter å uttrykke seg på. Men det er ikke gjort på 1 2 3 ...

Kanskje er denne guttens oppførsel et signal om at han sliter med noe hjemme eller andre steder? Mishandling, seksuelt misbruk, andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff vi har et barn som ikke fungerer på mitt barns skole og. De ansatte sier at det skal være en ansatt på problembarnet til alle tider men det hjelper jo ikke for allikevel klarer dette barnet å angripe andre barn i skoletimer og friminutt. Helt tragisk, trøster meg med at vi blir kvitt dette barnet om et par år da er det ungdomsskole. 

Forstår virkelig ikke hvorfor barn som ikke fungerer normalt til og med med ekstra ressurser på død og liv må gå i den vanlige skolen. Er jo dette vi har spesialskoler for. En liten digresjon men klarte ikke å la vær.

Anonymkode: c27e6...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nina1975

Når mobbing i skolen ikke blir tatt tak i, varsler man til fylkeskommunen, tror de har eget mobbeombud eller noe. Mulig det går ann å varsle der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Nina1975 skrev:

Når mobbing i skolen ikke blir tatt tak i, varsler man til fylkeskommunen, tror de har eget mobbeombud eller noe. Mulig det går ann å varsle der?

Men det er jo ikke mobbing i den forstand. I dette tilfellet er det snakk om et barn med diagnoser som utagerer hvis noen ser på'n, han går ikke bare på en han går på alle. 

Anonymkode: c27e6...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever ofte at barn som blir slått/plaget av "problembarn" trekker mot det barnet. Ikke lett å passe på et barn når det er tre voksne på 19/20 barn. Til tider to voksne da ped.leder er på møter, eller det er pauser. 

Ta det opp med styrer. De på avdelingen gjør nok så godt de kan.

Anonymkode: 85b33...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...