Gå til innhold

Fikk en tlf fra helsesøster (selvskading)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en tlf fra helsesøster som fortalte meg at min datter på 12 år hadde fortalt læreren at hun har begynt med selvskading. Noen som har erfaring med det og vil dele?

 

På forhånd takk

Anonymkode: 71d54...19d

Det ble vel sagt litt mer enn akkurat dette? 

Bekymringsmelding til barnevernet er nemlig obligatorisk, sam tå varsle foresatte om både hvorfor og hva de melder videre fra skolen. 

Og hva har su gjort og sagt til din 12. åring da hun kom hjem fra skolen?

Anonymkode: 79067...c20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok først funnet ut hva slags selvskading det er snakk om. Deretter ville jeg snakket med jenta om det og forsøkt å få henne til å selv forstå at hun må snakke med noen og velge hvem. 

Anonymkode: 687eb...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med henne, vis at du er bekymret, ikke kjeft. Selvskading begynner ofte som en mestringsstrategi. Se om du kan finne ut hvorfor hun skader seg. Oppsøk hjelp hos fastlegen og BUP. 

Det er ikke enkelt å slutte med selvskading hvis hun ikke finner nye mestringsstrategier. Dette kan lege/bup hjelpe dere med.

Anonymkode: d4b0f...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2018 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Kan dette være ett oppmerksomhets påfunn? Hun er i en sårbar alder og mange gjør ting for oppmerksomhet. Få klassekamerater, lærer osv til å vise omsorg og bry seg.

Anonymkode: a250c...417

Og hvorfor trenger de da denne oppmerksomheten? Ingen gjør dette uten grunn.

 

Jeg har vært der du er nå! Vi har aldri vært så redd! Etter mange episoder og et stk sykt barn kom vi til bunns og fikk nøstet opp. Det var den bakenforliggende historien som var utløsende og denne tok det tid før den kom fram.

Jenten vår kom selv fram til at hun ville bli frisk og det startet endringene. Det er den verste tiden vi har hatt, men har gjort oss godt. Vi kom særs styrket ut av det og har i dag en ressurssterk ungdom.

Anonymkode: c4c71...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...