Gå til innhold

Listhaug viser seg nok en gang som uegnet som justisminister


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Personkultus er et samfunnsfenomen alle skal vokte seg vel for. Man må huske å beholde sin egen tanke, og man må huske å la sin egen tanke bli utfordret. Vi er et samfunn som består av mennesker, ikke av guder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tøytigern said:

Men gjør de nå egentlig det? Eller utnytter de venstresidens politikere, siden de vet at de ikke har noe å hente hos ytterste høyre?

Historien er lang når det gjelder alliansen mellom venstreradikalere og islamistiske ekstremister. Tragisk at det skal bli spredd så mye hat mot vesten, det norske samfunnet, Israel og vestlige mennesker uten konsekvenser selvom det fører til så mye ekstremisme.

Anonymkode: 751a5...50b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Historien er lang når det gjelder alliansen mellom venstreradikalere og islamistiske ekstremister. Tragisk at det skal bli spredd så mye hat mot vesten, det norske samfunnet, Israel og vestlige mennesker uten konsekvenser selvom det fører til så mye ekstremisme.

Anonymkode: 751a5...50b

Jeg skulle ønske du ville utdype litt, for jeg vet sørgelig lite om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lava Anne skrev:

Personkultus er et samfunnsfenomen alle skal vokte seg vel for. Man må huske å beholde sin egen tanke, og man må huske å la sin egen tanke bli utfordret. Vi er et samfunn som består av mennesker, ikke av guder.

Dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke Støre ta og holde kjeft snart? Han er en jævla sutrepave! Må vi aldri få ham som statsminister! 

Anonymkode: f36f3...c4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hareide maner nå om anstendig debatt, å ikke tillegge andre meninger de ikke har, respekt osv. Hva gjorde dere med Listhaug? Ingen anstendig debatt, angrep etter angrep, tillegge henne meninger hun ikke har og vise null respekt. Seriøst, Hareide. Jo mere jeg hører på opposisjonen, Krf inkludert, jo mer mister jeg tilliten til at det er voksne mennesker som snakker. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drizzt skrev:

Hareide maner nå om anstendig debatt, å ikke tillegge andre meninger de ikke har, respekt osv. Hva gjorde dere med Listhaug? Ingen anstendig debatt, angrep etter angrep, tillegge henne meninger hun ikke har og vise null respekt. Seriøst, Hareide. Jo mere jeg hører på opposisjonen, Krf inkludert, jo mer mister jeg tilliten til at det er voksne mennesker som snakker. 

Hareide har jo oppført seg ganske anstendig. Du trenger ikke blande ham med andre venstresideaktivister, han har sitt på det rene.

Anonymkode: d651b...7b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir fort hykler også av å alltid stå i midten hvor man later som man er en nøytral observatør, selv om du har rett i mye av det du sier.

Anonymkode: d651b...7b1

Det handler ikke om hvor du står i politikken, men det å ha nok gangsyn til og gjenkjenne hat, være seg om det kommer fra dine egne meningsfeller eller andre. Brunbeising av frp velgere, anklagelser som går på at AP aktivt støtter terrorister, at AP er Stalin elskende kommunister med tunga opp i ræva til Pol Pot, at Frp er rasister som på fredagskvelden går i hvite hetter mens de griller bratwürstere over brennende kors, at Utøya var et falseflag i regi av AP, at Utøya tragedien ble utført av en "frepper"...osv. 

Kommentarfeltene på nettet florerer av slike dumme påstander, og selv om du tilhører venstre eller høyre er det lov å irettesette denne type retorikk, enten det kommer fra din egen side eller den andre siden av skalaen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hareide har jo oppført seg ganske anstendig. Du trenger ikke blande ham med andre venstresideaktivister, han har sitt på det rene.

Anonymkode: d651b...7b1

Hareide har tilogmed latt være å forsøke å påvirke partifellene sine, ved å vente med å uttale seg om mistillit før det var avholdt landsmøte i Krf... Så.. Ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Det handler ikke om hvor du står i politikken, men det å ha nok gangsyn til og gjenkjenne hat, være seg om det kommer fra dine egne meningsfeller eller andre. Brunbeising av frp velgere, anklagelser som går på at AP aktivt støtter terrorister, at AP er Stalin elskende kommunister med tunga opp i ræva til Pol Pot, at Frp er rasister som på fredagskvelden går i hvite hetter mens de griller bratwürstere over brennende kors, at Utøya var et falseflag i regi av AP, at Utøya tragedien ble utført av en "frepper"...osv. 

Kommentarfeltene på nettet florerer av slike dumme påstander, og selv om du tilhører venstre eller høyre er det lov å irettesette denne type retorikk, enten det kommer fra din egen side eller den andre siden av skalaen. 

Selvfølgelig.

Anonymkode: d651b...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Det handler ikke om hvor du står i politikken, men det å ha nok gangsyn til og gjenkjenne hat, være seg om det kommer fra dine egne meningsfeller eller andre. Brunbeising av frp velgere, anklagelser som går på at AP aktivt støtter terrorister, at AP er Stalin elskende kommunister med tunga opp i ræva til Pol Pot, at Frp er rasister som på fredagskvelden går i hvite hetter mens de griller bratwürstere over brennende kors, at Utøya var et falseflag i regi av AP, at Utøya tragedien ble utført av en "frepper"...osv. 

Kommentarfeltene på nettet florerer av slike dumme påstander, og selv om du tilhører venstre eller høyre er det lov å irettesette denne type retorikk, enten det kommer fra din egen side eller den andre siden av skalaen. 

"Griller bratwürstere over brennende kors." :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hareide har jo oppført seg ganske anstendig. Du trenger ikke blande ham med andre venstresideaktivister, han har sitt på det rene.

Anonymkode: d651b...7b1

En sannhet med en del modifikasjoner. Han var sant nok ikke blant de ivrigste barnehagebarna, men kunne vært mer profesjonell. Så kommer Støre og sier at Ap ikke går i offerrollen? Det er jo det motsatte av det Ap har gjort helt siden 22.juli. Og nå fortsetter han med å fremstille Ap som et offer. Moxnes nekter å kalle heksejakten for heksejakt og kaller det for motbor. Altså, hun må tåle heksejakten fordi noen kaller det for motbor istedet? Har Støre, Lysbakken og Moxnes noen som helst integritet kommer de til å beklage offentlig personangrepet og heksejakten og ta ansvar. 

Siden jeg nevnte dette å ta ansvar, Listhaug tok ansvar på en mer voksen måte enn for eksempel Stoltenberg gjorde. Han tok ansvar ved å bli sittende :D Listhaug burde gjøre det samme? ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Tøytigern said:

Yepp. Det kan brukes over hele spekteret. I Norge ser vi nå feks at Senterpartistene benytter dette grepet i ulvepolitikken... 

Ja, men hvorfor måtte du bare spesifisere at det var høyresiden som gjorde dette når du selv innrømmer at den brukes over hele spekteret? Den typen argumentasjon du bedriver, spesifikt at du påstår at den ene siden gjør sånn og sånn samtidig som den andre siden ikke er det spor bedre, er en av de store pådriverene for den polariserte og hatfylte "debatten" som er i dag der det eneste som skjer er drittslenging fra den ene siden mot den andre og tilbake.

Anonymkode: 70119...6f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask

Folk som «skal si hvordan de synes andre er» når de går av (eller når de får en jobb), mister jeg respekten for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Drizzt skrev:

En sannhet med en del modifikasjoner. Han var sant nok ikke blant de ivrigste barnehagebarna, men kunne vært mer profesjonell. Så kommer Støre og sier at Ap ikke går i offerrollen? Det er jo det motsatte av det Ap har gjort helt siden 22.juli. Og nå fortsetter han med å fremstille Ap som et offer. Moxnes nekter å kalle heksejakten for heksejakt og kaller det for motbor. Altså, hun må tåle heksejakten fordi noen kaller det for motbor istedet? Har Støre, Lysbakken og Moxnes noen som helst integritet kommer de til å beklage offentlig personangrepet og heksejakten og ta ansvar. 

Siden jeg nevnte dette å ta ansvar, Listhaug tok ansvar på en mer voksen måte enn for eksempel Stoltenberg gjorde. Han tok ansvar ved å bli sittende :D Listhaug burde gjøre det samme? ;)

Å stemple sine meningsmotstandere som barnehagebarn og seg selv som voksen er ikke særlig anstendig det heller. Tror vi kan være enig med Solberg og og Stoknes, og etterlyse mer anstendig debatt fra alle. Til og med mer "kjedelige" debatter som hisser ned folk på begge sider.

Anonymkode: d651b...7b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Jeg syns hele opplegget har gått alt for langt, fra begge sider. Listhaug, som justisminister, burde  tenkt lenger enn å legge ut det innlegget, og Rødt, AP, SV og "røkla" burde vite bedre enn å gå så fullstendig ut av proporsjoner som de gjorde, og i det hele tatt trekke inn 22. Juli (!!!). .

Her syns jeg hele situasjonen er bisarr, og jeg har en ekkel magefølelse når så mange mennesker (i politikken) kan få så mye blod på tann som at de fikk. JA, dette har vært en heksejakt uten like, både fra politikere og media, men det samme skjedde med Trond Giske. Det er ikke rart mennesker blir nedbrutt av dette, for til syvende og sist er Sylvi Listhaug et menneske som deg og meg, som har følelser som deg og meg, og som har sine grenser for hva hun kan tåle som politiker. 

Håper Sylvi Listhaug i det minste kan fortsette med innvandringspolitikk, for det er faktisk viktig å ha henne som er en viktig stemme i debatten (uansett hvor uenige folk er med hu).

Jepp, derfor var dette viktig for Støre, slik at all fokus fra Giske forsvant, og han håper nå å komme ut som en som setter fart på sakene og fremstår ansvarlig. Så feil man kan ta.

Anonymkode: 74cfc...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...