Gå til innhold

Jeg blir lei meg og redd dersom Listhaug/regjeringen går av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fire lenker om samme sak sier jo ikke stort. Hun har riktig nok gått ut og tatt avstand fra hatretorikk tidligere også, men har åpenbart ikke vært tydelig nok. 

Anonymkode: 61c38...b98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venstresiden får også støtte fra islamistiske ekstremister. Hvorfor tiltrekkes de til venstresiden da?

Anonymkode: 2ee00...20b

Ekstremister eller en mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tøytigern skrev:

Bare vanlige folk på gata? Jeg er et vanlig menneske på gata. Jeg trenger at du er litt mere spesifikk. Men jeg ser du nevner eksempler og det er jo bra at hun har tatt de anledningene til å si noe konstruktivt.

Edit: Jeg tror de tiltrekker seg den støtten fra Krekar nettopp fordi dette ikke er Høyre og Frp. (Og at de ikke intresserer seg for distriktspolitikk...) Erna har tross alt kastet ham i fengsel da han drapstruet henne... Han kommer neppe til å backe hennes parti, etterpå.

Ja, vi, vanlige folk på gata, får med oss nyansene. ''Eliten'' på venstresiden er ensporet. Ved å gjenta 100 ganger at hun er rasist prøves det å få folk til å tro at hun er det. Men nei, hun er ingen rasist og det er derfor hun har så stor støtte :) Hadde hun kommet med rasistiske uttalelser, ville hun fort mistet kjernevelgerne sine og blitt igjen med de få ekte rasistene som feilaktig tror hun støtter dem. Det var bare 2 av eksemplene jeg husket nå i farta i tillegg til hennes sterk avstand fra rasisme igjen som hun uttrykte i løpet av de siste par dagene. Å kalle henne for rasist og beskylde henne i støtte for rasister gjøres bare for å få vanlige folk å slutte å støtte henne. Det er løgn.

Altså, ærlig talt kan jeg ikke se på deg eller Vampen og andre brukere her som vanlige folk på gata. Dere er altfor lite nyanserte og balanserte og opptrer som venstreekstreme. 

Angående tallet husket jeg bare feil tall 3000 og ikke det egentlige tallet 10000 Støre kom med. Jeg skjønner ikke hva du ikke skjønner fra mitt innlegg med #137 og jeg svarte etter beste evne på dine spørsmål fra innlegg #164.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fire lenker om samme sak sier jo ikke stort. Hun har riktig nok gått ut og tatt avstand fra hatretorikk tidligere også, men har åpenbart ikke vært tydelig nok. 

Anonymkode: 61c38...b98

De beviser akkurat det som ble etterspurt. Etter å ha vært på KG litt lenger enn et kvarter så vet jeg også at man må linke til flere enn en kilde, og de kildene kan ikke være resett, document eller rights. Så der oppfylte jeg alle kravene til KG-bevis.

Jeg skjønner ikke helt hvordan hun kan være enda tydeligere. Forklar gjerne.

Anonymkode: 02286...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Listhaug burde vist ansvar å gått av, men siden hun er så egenrådig og selvopptatt av egen posisjon, burde Siv og eller Erna sparke henne. Det er helt på styr at regjeringen kanskje går av i morgen, p.g.av 1 person! Den personen må jo heller gå av å redde regjeringen!

Erna feilet ved å ikke ta dette så alvorlig da det begynte, og også at hun har en minister som ikke gjør som hun får beskjed om. Det er ikke akseptabelt. Nå ifølge Frp-kilder som hadde uttalt seg til Dagsrevyen, kan det være at hele partiet Frp trekker seg i morgen, og vil støtte at Høyre fortsetter som regjeringsparti.
Igjen, hva pokker tenker Sylvi med, her ødelegger hun potensielt for eget parti at de må gå av og eller hele regjeringen må gå av.

Hvor egoistisk går det an å bli? Her er det folk som er seriøse politikere, har jobbet i alle år for å komme i regjering, så skal Sølvi, 1 eneste person, potensielt felle alle de menneskene der sin politiske virke og håp for fremtiden?! Det er helt ufattelig for meg at Sylvi ikke har tatt hatten sin å gått / blitt sparket. Tror ikke akkurat at Erna og resten av Høyre, flere i Frp og alle i Venstre synes at det er verdt det å støtte Sylvi, for så å miste jobben sin og sin politiske fremtid! Neida, Sylvi tenker kun på Sylvi!

Anonymkode: 0a2a0...bf5

Regjeringen går ikke av. Jeg kan ikke tenke meg at landsmøtet til Krf har konkludert med at de vil sluttet seg til et mistillitsforslag? Om det skjer blir jeg skuffet. Men jeg tror Krf ønsker å beholde den posisjonen de har nå, i Norsk politikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Regjeringen går ikke av. Jeg kan ikke tenke meg at landsmøtet til Krf har konkludert med at de vil sluttet seg til et mistillitsforslag? Om det skjer blir jeg skuffet. Men jeg tror Krf ønsker å beholde den posisjonen de har nå, i Norsk politikk. 

De kan vel godt komme til å gå av? Hareide var da helt klar på at det ikke er tillit til Listhaug blant begge leire i Krf. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Tøytigern said:

Ekstremister eller en mann?

Mullah Krekar er ikke bare en enkelt terrorist. Han har bred støtte blant mange terrorister og hans ord er viktige for mange. De kommer fra en flokk. Og den islamistiske flokken er stor. Hvorfor tiltrekkes de venstresiden da?

Anonymkode: 2ee00...20b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fire lenker om samme sak sier jo ikke stort. Hun har riktig nok gått ut og tatt avstand fra hatretorikk tidligere også, men har åpenbart ikke vært tydelig nok. 

Anonymkode: 61c38...b98

Nei, jeg fikk det ikke godt nok med meg. Hva man lærer i tråder på Kg. :) :lillesky2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tøytigern skrev:

Jeg forstår at du syns det var feil. Hun ble jo tvunget. Det var ikke noe annet alternativ som ville bli akseptert og det lot de henne få merke...

Jeg kan ikke vise til noe annet om blomstene fra Vigrid enn hva mediene har sagt. Men jeg så også at hun fikk blomster fra mange andre. Jeg syns ikke det var så ille, jeg da. Man må få lov å sende noen blomster...

På avisene hørtes det ut som at alle blomstene kom fra ekstreme folk, så de blåste det jo opp og ut av alle proporsjoner.

Det må jeg si var interessante greier. Jeg håper virkelig de lykkes i å slenge han ut. Men sist jeg sjekket så var Italia ikke intressert i å ta imot mannen. Poenget mitt er at Norge ønsker å ta hensyn til menneskers rettigheter, på tvers av partiene. Ap støtter ikke terrorister mer enn noen av de andre partiene. Tvert imot lar man være å hive mannen ut, - til hans sikre død. Erna gjorde heller ikke dette. Og Sylvi har ikke kunnet gjøre det.

Jeg syns man skal behandle alle likt. Dvs at når Listhaug mistenker at noen vil dra ut som fremmedkriger, så skal de behandles på samme måte som Krekar nyter godt av. Noe annet kan ikke Norge være bekjent av. For hvis han er så viktig å beskytte, kan man ikke ta statsborgerskapet fra en nordmann som man mistenker at vil delta i krigshandlinger. Det må bevises at de er fremmedkrigere. Og er de det så, "Sayonara, bitches!"

 

De setter imidlertid terroristers rettigheter høyere enn FrP og Høyre. Og det SKAL være lov å poengtere.

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Drizzt skrev:

Ja, vi, vanlige folk på gata, får med oss nyansene. ''Eliten'' på venstresiden er ensporet. Ved å gjenta 100 ganger at hun er rasist prøves det å få folk til å tro at hun er det. Men nei, hun er ingen rasist og det er derfor hun har så stor støtte :) Hadde hun kommet med rasistiske uttalelser, ville hun fort mistet kjernevelgerne sine og blitt igjen med de få ekte rasistene som feilaktig tror hun støtter dem. Det var bare 2 av eksemplene jeg husket nå i farta i tillegg til hennes sterk avstand fra rasisme igjen som hun uttrykte i løpet av de siste par dagene. Å kalle henne for rasist og beskylde henne i støtte for rasister gjøres bare for å få vanlige folk å slutte å støtte henne. Det er løgn.

Altså, ærlig talt kan jeg ikke se på deg eller Vampen og andre brukere her som vanlige folk på gata. Dere er altfor lite nyanserte og balanserte og opptrer som venstreekstreme. 

Angående tallet husket jeg bare feil tall 3000 og ikke det egentlige tallet 10000 Støre kom med. Jeg skjønner ikke hva du ikke skjønner fra mitt innlegg med #137 og jeg svarte etter beste evne på dine spørsmål fra innlegg #164.

 

Vel, jeg kan trøste deg med at jeg sikkert er like lite venstreekstrem som du er høyreekstrem. Takker for fine svar. :lillesky2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rumle skrev:

De kan vel godt komme til å gå av? Hareide var da helt klar på at det ikke er tillit til Listhaug blant begge leire i Krf. 

Hm... Ja. :huh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mullah Krekar er ikke bare en enkelt terrorist. Han har bred støtte blant mange terrorister og hans ord er viktige for mange. De kommer fra en flokk. Og den islamistiske flokken er stor. Hvorfor tiltrekkes de venstresiden da?

Anonymkode: 2ee00...20b

Ja, det lurer jeg også på... Triste greier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tøytigern skrev:

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du sier, siden dette blir litt internt for meg.

Jeg forstår at du er kritisk til dette du leser om at Støre mente Norge skulle ta imot flere. Der får vi bare være enige om at vi står på to ulike steder politisk. :) 

(Mye hyggeligere når man kan skrive sånn, enn å snakke til hverandre som sinte katter... ;) )

 

6 minutter siden, Tøytigern skrev:

Jeg forstår at du syns det var feil. Hun ble jo tvunget. Det var ikke noe annet alternativ som ville bli akseptert og det lot de henne få merke...

Jeg kan ikke vise til noe annet om blomstene fra Vigrid enn hva mediene har sagt. Men jeg så også at hun fikk blomster fra mange andre. Jeg syns ikke det var så ille, jeg da. Man må få lov å sende noen blomster...

På avisene hørtes det ut som at alle blomstene kom fra ekstreme folk, så de blåste det jo opp og ut av alle proporsjoner.

Det må jeg si var interessante greier. Jeg håper virkelig de lykkes i å slenge han ut. Men sist jeg sjekket så var Italia ikke intressert i å ta imot mannen. Poenget mitt er at Norge ønsker å ta hensyn til menneskers rettigheter, på tvers av partiene. Ap støtter ikke terrorister mer enn noen av de andre partiene. Tvert imot lar man være å hive mannen ut, - til hans sikre død. Erna gjorde heller ikke dette. Og Sylvi har ikke kunnet gjøre det.

Jeg syns man skal behandle alle likt. Dvs at når Listhaug mistenker at noen vil dra ut som fremmedkriger, så skal de behandles på samme måte som Krekar nyter godt av. Noe annet kan ikke Norge være bekjent av. For hvis han er så viktig å beskytte, kan man ikke ta statsborgerskapet fra en nordmann som man mistenker at vil delta i krigshandlinger. Det må bevises at de er fremmedkrigere. Og er de det så, "Sayonara, bitches!"

 

Dette blir siste fra meg for i kveld, for vi har en barefri filmkveld hjemme og jeg er dermed opptatt :)

Ja, jeg er sterkt uenig med Støre at Norge skulle ta imot flere. Det er mange nok som ikke har integrert seg, fokuset bør være der. Helt enig at vi står på forskjellige steder politisk sett og det er helt greit.

Jeg synes fortsatt at hun var oppriktig i sin første beklagelse. De burde holde med det. Eller med 2. Men opposisjonen bare fortsatt og fortsatt og kunne fortsette til det uendelige. Likevel ble hun ikke trodd på og mistillitforslaget var fortsatt aktuelt. Men, men. Opposisjonen fikk vise muskler og tråkke ned på erkefienden, så de kan sove godt i natt.

Hun fikk hundrevis av buketter. Jeg tror ikke hun etterforsket hver eneste bukett før de ble levert. Mulig noen kom fra folk hun ikke vil assosieres med, men flertallet var vanlige mennesker som det viste seg. Man kunne også se det på de som kom på støtteaksjonen foran Stortinget. ''Rasistene'' pensjonister, eldre damer og menn. Avisene overdramatiserer og alltid svartmaler henne, så jeg tar alltid som står om henne med 5 klyper salt. ;)

Når det gjelder Krekar, så vil de ha ham, men byråkratene rotet det til og ikke sendte dokumentasjon i tide, så ble det store forsinkelser i behandlingen av papirene internt der i aktoratet, så måtte de forberede ny dokumentasjon, så utsatte de rettsaken og der mistet jeg sporet. Typisk italiensk byråkratisk helvete.

Selvfølgelig skal alle behandles likt. Men Krekar er statløs. Hun foreslår at det norske statsborgerskapet for de som har også et annet statsborgerskap fjernes. Så de kan reise ut med det andre passet. Men ikke komme tilbake. Dette blir i praksis effekten slik også Storbritannia tenkte det. Som også PST uttalte - dette gjelder noen få det er sterke mistanker om. Det er ikke hvem som helst.

Men nok for i kveld fra meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Tøytigern said:

Ja, det lurer jeg også på... Triste greier.

Når man hører på begrunnelsen til islamistiske terrorister så er det jo veldig mye man kjenner igjen fra typisk retorikk fra venstreekstremister. " Muslimhatere" og rasister som skal straffes med guds vrede, forakt for vesten osv. 

Anonymkode: 2ee00...20b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Drizzt skrev:

 

Dette blir siste fra meg for i kveld, for vi har en barefri filmkveld hjemme og jeg er dermed opptatt :)

Ja, jeg er sterkt uenig med Støre at Norge skulle ta imot flere. Det er mange nok som ikke har integrert seg, fokuset bør være der. Helt enig at vi står på forskjellige steder politisk sett og det er helt greit.

Jeg synes fortsatt at hun var oppriktig i sin første beklagelse. De burde holde med det. Eller med 2. Men opposisjonen bare fortsatt og fortsatt og kunne fortsette til det uendelige. Likevel ble hun ikke trodd på og mistillitforslaget var fortsatt aktuelt. Men, men. Opposisjonen fikk vise muskler og tråkke ned på erkefienden, så de kan sove godt i natt.

Hun fikk hundrevis av buketter. Jeg tror ikke hun etterforsket hver eneste bukett før de ble levert. Mulig noen kom fra folk hun ikke vil assosieres med, men flertallet var vanlige mennesker som det viste seg. Man kunne også se det på de som kom på støtteaksjonen foran Stortinget. ''Rasistene'' pensjonister, eldre damer og menn. Avisene overdramatiserer og alltid svartmaler henne, så jeg tar alltid som står om henne med 5 klyper salt. ;)

Når det gjelder Krekar, så vil de ha ham, men byråkratene rotet det til og ikke sendte dokumentasjon i tide, så ble det store forsinkelser i behandlingen av papirene internt der i aktoratet, så måtte de forberede ny dokumentasjon, så utsatte de rettsaken og der mistet jeg sporet. Typisk italiensk byråkratisk helvete.

Selvfølgelig skal alle behandles likt. Men Krekar er statløs. Hun foreslår at det norske statsborgerskapet for de som har også et annet statsborgerskap fjernes. Så de kan reise ut med det andre passet. Men ikke komme tilbake. Dette blir i praksis effekten slik også Storbritannia tenkte det. Som også PST uttalte - dette gjelder noen få det er sterke mistanker om. Det er ikke hvem som helst.

Men nok for i kveld fra meg. 

Min oppfatning var at det ble noe som dette her (Karikaturtegning fra Aftenposten.)

 

UntitledIngeGroedumAftenposten.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Husholdning1 skrev:

AP har ikke en streng innvandringspolitikk.

Enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi får se hva som skjer. Om så skjer, er dette et lavmål i norsk politikk signert først og fremst Ap, som velger å ta seg nær av egen politikk.

Jeg håper Solberg og regjeringen står på sitt, og lar Støre få ta over. Så får folket dømme ved neste valg om det var lurt å prøve å snike til seg regjeringsmakt når velgerne klart sa nei til han for bare måneder siden, og på denne fillesaken. Politikerforakten vil nok bare øke, og hvem tjener på det?

Sylvi Listhaug.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Drizzt said:

 

Jeg synes fortsatt at hun var oppriktig i sin første beklagelse.

Det var da ikke deg hun beklaget til så at du synes beklagelsen var god nok har jo ikke så mye å si.  

1 minutt siden, Example said:

Vi får se hva som skjer. Om så skjer, er dette et lavmål i norsk politikk signert først og fremst Ap, som velger å ta seg nær av egen politikk.

Jeg håper Solberg og regjeringen står på sitt, og lar Støre få ta over. Så får folket dømme ved neste valg om det var lurt å prøve å snike til seg regjeringsmakt når velgerne klart sa nei til han for bare måneder siden, og på denne fillesaken. Politikerforakten vil nok bare øke, og hvem tjener på det?

Sylvi Listhaug.

Støre har neppe noe i mot å bli statsminister og han får det kanskje greit ved neste stortingsvalg når han kan snakke om hvor mye sirkus det blir når FrP er i regjering, at FrP og Høyre ikke ville sitte  i regjering når de hadde sjansen og at Høyres statsminister ikke klarte å være sjef i egen regjering. 

Kanskje blir også politikerforakten mindre når Stortinget har  sagt at det går grenser for hvor usaklig og usmakelig nivå man som statsråd kan legge seg på. 

For all del. Kanskje, kanskje ikke tjener Listhaug på dette sirkuset. Men det er jo også  det som er deler av kritikken av henne.  Hun virker mer opptatt av å markere seg selv enn hva som er best for regjeringen hun er statsråd i. 

Så kan FrP bestemme seg om de ønsker å følge Listhaugs eksempel og være kun opptatt av facebooklikes eller om de ønsker å være et parti som faktisk kan sitte i en regjering. 

Anonymkode: c86c7...5e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Example skrev:

Vi får se hva som skjer. Om så skjer, er dette et lavmål i norsk politikk signert først og fremst Ap, som velger å ta seg nær av egen politikk.

Jeg håper Solberg og regjeringen står på sitt, og lar Støre få ta over. Så får folket dømme ved neste valg om det var lurt å prøve å snike til seg regjeringsmakt når velgerne klart sa nei til han for bare måneder siden, og på denne fillesaken. Politikerforakten vil nok bare øke, og hvem tjener på det?

Sylvi Listhaug.

Ja, fordi vi må jo ikke glemme at ALT er AP sin feil. Det er jo AP sin feil at Sylvi deler hatretorikk, det er AP sin feil at Sylvi ikke klarer å gi en ordentlig unnskyldning, og det er AP sin feil at rødt stiller mistillitsforslag og at flertallet på stortinget stiller seg bak.

Hallo?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da ikke deg hun beklaget til så at du synes beklagelsen var god nok har jo ikke så mye å si.  

Støre har neppe noe i mot å bli statsminister og han får det kanskje greit ved neste stortingsvalg når han kan snakke om hvor mye sirkus det blir når FrP er i regjering, at FrP og Høyre ikke ville sitte  i regjering når de hadde sjansen og at Høyres statsminister ikke klarte å være sjef i egen regjering. 

Kanskje blir også politikerforakten mindre når Stortinget har  sagt at det går grenser for hvor usaklig og usmakelig nivå man som statsråd kan legge seg på. 

For all del. Kanskje, kanskje ikke tjener Listhaug på dette sirkuset. Men det er jo også  det som er deler av kritikken av henne.  Hun virker mer opptatt av å markere seg selv enn hva som er best for regjeringen hun er statsråd i. 

Så kan FrP bestemme seg om de ønsker å følge Listhaugs eksempel og være kun opptatt av facebooklikes eller om de ønsker å være et parti som faktisk kan sitte i en regjering. 

Anonymkode: c86c7...5e9

Du glemmer det faktum at Støre må styre landet i tre og et halvt år på en langt svakere grunnlag enn den nåværende regjeringen gjør..Ap gjorde et dårlig valg sist, og det var ikke tilfeldig. De vil få kjørt seg hardt i de tre årene, og må stå til ansvar for å felle regjeringen over en sak som er blåst ut av alle proposjoner.

Ap vil også fremstå som oportunistiske, og nærmest tilraner seg et regjeringsansvar stikk mot velgernes ønsker, en regjeringsmakt de ikke vil få mye nytte av uten å søke støtte hos nettopp de borgelige partiene. Ap vil stå ansvarlige for manglende handekraft i lang tid, og motstanden vil øke.

Jeg tror i utgangspunktet ikke at Ap ikke ville at det skulle gå så langt, og med mindre Støre tenker på sine egne ambisjoner om å være statsminister, så håper han nok i det lengste at Listhaug flyttes av Erna, og at han ikke trenger å ta over. De ville skydeskyte dyret, ikke drepe det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...