Gå til innhold

Jeg blir lei meg og redd dersom Listhaug/regjeringen går av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Listhaug burde vist ansvar å gått av, men siden hun er så egenrådig og selvopptatt av egen posisjon, burde Siv og eller Erna sparke henne. Det er helt på styr at regjeringen kanskje går av i morgen, p.g.av 1 person! Den personen må jo heller gå av å redde regjeringen!

Erna feilet ved å ikke ta dette så alvorlig da det begynte, og også at hun har en minister som ikke gjør som hun får beskjed om. Det er ikke akseptabelt. Nå ifølge Frp-kilder som hadde uttalt seg til Dagsrevyen, kan det være at hele partiet Frp trekker seg i morgen, og vil støtte at Høyre fortsetter som regjeringsparti.
Igjen, hva pokker tenker Sylvi med, her ødelegger hun potensielt for eget parti at de må gå av og eller hele regjeringen må gå av.

Hvor egoistisk går det an å bli? Her er det folk som er seriøse politikere, har jobbet i alle år for å komme i regjering, så skal Sølvi, 1 eneste person, potensielt felle alle de menneskene der sin politiske virke og håp for fremtiden?! Det er helt ufattelig for meg at Sylvi ikke har tatt hatten sin å gått / blitt sparket. Tror ikke akkurat at Erna og resten av Høyre, flere i Frp og alle i Venstre synes at det er verdt det å støtte Sylvi, for så å miste jobben sin og sin politiske fremtid! Neida, Sylvi tenker kun på Sylvi!

Anonymkode: 0a2a0...bf5

Listhaug er ikke egoistisk, hun gjør det som er rett for partiet. Å kvitte seg med Listhaug etter en kommentar satt på spissen, som den desidert mest populære FrP politikeren, er jo en total katastrofe for partiet, og det forstår alle med vettet i behold. 

Anonymkode: 2ee00...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Vampen skrev:

Vel, jeg gjorde det, til tross for at vi bare oppholdt oss på Svinesund i ca 45 minutter. Og når man møter en ganske stor flokk på den måten, som ikke -ser- spesielt fredelige ut, så er det ubehagelig. Det syntes i hvert fall jeg, hvilket var min opprinnelige påstand, som ble omtalt som propaganda. Og for å være helt ærlig, jeg synes det er greit å kunne stikke nesa ut av døra uten å få flyers av høyreekstremister. Så dette er ikke en utvikling jeg setter pris på. 

Jeg setter ikke pris på å få flygeblader av noen egentlig, så at du syns det er ubehagelig har jeg ikke noe problem med å forstå. Har heller ingen problemer med å forstå at det er ubehagelig med en stor ansamling av hovedsakelig menn. Det syns jeg selv også. Jeg har selv ikke møtt på NMR fysisk så jeg vet ikke hvordan det ville oppleves, men jeg vet at jeg syns det er veldig ubehagelig å gå forbi eller i nærheten av selv en liten gruppe menn som snakker arabisk. Det er faktisk veldig skremmende.

Anonymkode: 02286...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Listhaug burde vist ansvar å gått av, men siden hun er så egenrådig og selvopptatt av egen posisjon, burde Siv og eller Erna sparke henne. Det er helt på styr at regjeringen kanskje går av i morgen, p.g.av 1 person! Den personen må jo heller gå av å redde regjeringen!

Erna feilet ved å ikke ta dette så alvorlig da det begynte, og også at hun har en minister som ikke gjør som hun får beskjed om. Det er ikke akseptabelt. Nå ifølge Frp-kilder som hadde uttalt seg til Dagsrevyen, kan det være at hele partiet Frp trekker seg i morgen, og vil støtte at Høyre fortsetter som regjeringsparti.
Igjen, hva pokker tenker Sylvi med, her ødelegger hun potensielt for eget parti at de må gå av og eller hele regjeringen må gå av.

Hvor egoistisk går det an å bli? Her er det folk som er seriøse politikere, har jobbet i alle år for å komme i regjering, så skal Sølvi, 1 eneste person, potensielt felle alle de menneskene der sin politiske virke og håp for fremtiden?! Det er helt ufattelig for meg at Sylvi ikke har tatt hatten sin å gått / blitt sparket. Tror ikke akkurat at Erna og resten av Høyre, flere i Frp og alle i Venstre synes at det er verdt det å støtte Sylvi, for så å miste jobben sin og sin politiske fremtid! Neida, Sylvi tenker kun på Sylvi!

Anonymkode: 0a2a0...bf5

Problemet til FrP er vel at om de lar Listhaug gå, så vil de ha en del misfornøyde velgere. Hagen har jo bla vært høyt på banen og omtalt Listhaug som FrPs mest populære politiker. Så spørsmålet er hva FrP taper eller vinner mest på i det lange løpet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Listhaug er ikke egoistisk, hun gjør det som er rett for partiet. Å kvitte seg med Listhaug etter en kommentar satt på spissen, som den desidert mest populære FrP politikeren, er jo en total katastrofe for partiet, og det forstår alle med vettet i behold. 

Anonymkode: 2ee00...20b

Konsekvensen av at Sylvi ikke går, er jo at FrP potensielt går ut av regjering i morgen, eventuelt at hele regjeringen går av! Tenk litt lenger enn nesen!

Anonymkode: 0a2a0...bf5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Har hun? Når? 

Hver gang hun blir beskyldt for å være en rasist eller støtte rasister. Jeg synes det er flott at hun gjør det. Men det er bare vi, de vanlige folka på gata, som får det med oss. For eksempel da i fjor en venstreekstrem jusprofessor med etternavn som starter med A hevdet at Listhaug var skyldig i dødsfallet av en utenlandsk student i Trondheim. Hun reagerte sterkt og tok sterk avstand fra alle former for rasisme. Eller da Raja beskyldte henne for å fremme hverdagsrasisme. Hun reagerte sterkt og tok sterk avstand fra alle former for rasisme. Hun fjerner hele tiden hatefylle ytringer fra facebooksiden sin og oppfordrer gang på gang der at folk ikke tyr til hat og rasisme, at hun tar avstand. Ja, jeg følger med hva hun skriver på facebook (gidder ikke lese kommentarene, kun det hun selv skriver) og får med meg hva hun skriver, hva hun tar avstand fra, oppfordrer til og reagerer på. Venstreekstremister gjør naturligvis ikke det. Å lyve at hun støtter rasister eller selv er rasist er bunnivået venstresiden er kjent med. Det er bare hersketeknikken dere bruker. Dere blir aldri fornøyde. uansett hva hun gjør. Og det er ganske trist. Men kan du forklare meg hvorfor Ap og SV tiltrekker støtten av islamistiske terrorister som Krekar? Er Ap og SV partier for islamistiske terrorister?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fortsatt på en rekke svar, men det ser ikke ut til at jeg får noen. Det er altså en ting å slenge ut en løs men ladet påstand---men noe helt annet å greie å utdype det man sa, forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Vampen said:

Vel, jeg gjorde det, til tross for at vi bare oppholdt oss på Svinesund i ca 45 minutter. Og når man møter en ganske stor flokk på den måten, som ikke -ser- spesielt fredelige ut, så er det ubehagelig. Det syntes i hvert fall jeg, hvilket var min opprinnelige påstand, som ble omtalt som propaganda. Og for å være helt ærlig, jeg synes det er greit å kunne stikke nesa ut av døra uten å få flyers av høyreekstremister. Så dette er ikke en utvikling jeg setter pris på. 

Ja, når du ser en flokk på en tur til svinesund og så får det til å høres ut som det flommer over av nazister i sverrige, så er det løgn og propaganda. Og når du får det til å høres ut som en daligdags opplevelse at du får høyreekstrem propaganda trykket i trynet så er det også en løgn.

Anonymkode: df595...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Konsekvensen av at Sylvi ikke går, er jo at FrP potensielt går ut av regjering i morgen, eventuelt at hele regjeringen går av! Tenk litt lenger enn nesen!

Anonymkode: 0a2a0...bf5

Selvsagt. Og det er det beste for partiet. Det kan til og med være det beste for den blåblå regjeringen fordi det er veldig lite trolig at de vil få nye 4 år i 2021 og totalt 12 år ved regjeringsmakten. Det skjer nesten aldri. Så å gi venstresiden og KrF 3 år med kaos kan være taktisk smart.

Anonymkode: 2ee00...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tøytigern said:

Har hun? Når? 

Kos deg
https://www.google.no/search?q=listhaug+tar+avstand+til+nazister&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=PhOwWrCpC7SxX_e1gtAJ

Og Dagbladet, som du sikkert ser på som en nøytral og fin nyhetskilde, har faktisk greid å formulere det som at det å ta avstand til ekstremister en en dårlig ting. Du skal ikke prøve på det samme du da?

Anonymkode: df595...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drizzt skrev:

Hver gang hun blir beskyldt for å være en rasist eller støtte rasister. Jeg synes det er flott at hun gjør det. Men det er bare vi, de vanlige folka på gata, som får det med oss. For eksempel da i fjor en venstreekstrem jusprofessor med etternavn som starter med A hevdet at Listhaug var skyldig i dødsfallet av en utenlandsk student i Trondheim. Hun reagerte sterkt og tok sterk avstand fra alle former for rasisme. Eller da Raja beskyldte henne for å fremme hverdagsrasisme. Hun reagerte sterkt og tok sterk avstand fra alle former for rasisme. Hun fjerner hele tiden hatefylle ytringer fra facebooksiden sin og oppfordrer gang på gang der at folk ikke tyr til hat og rasisme, at hun tar avstand. Ja, jeg følger med hva hun skriver på facebook (gidder ikke lese kommentarene, kun det hun selv skriver) og får med meg hva hun skriver, hva hun tar avstand fra, oppfordrer til og reagerer på. Venstreekstremister gjør naturligvis ikke det. Å lyve at hun støtter rasister eller selv er rasist er bunnivået venstresiden er kjent med. Det er bare hersketeknikken dere bruker. Dere blir aldri fornøyde. uansett hva hun gjør. Og det er ganske trist. Men kan du forklare meg hvorfor Ap og SV tiltrekker støtten av islamistiske terrorister som Krekar? Er Ap og SV partier for islamistiske terrorister?

Bare vanlige folk på gata? Jeg er et vanlig menneske på gata. Jeg trenger at du er litt mere spesifikk. Men jeg ser du nevner eksempler og det er jo bra at hun har tatt de anledningene til å si noe konstruktivt.

Edit: Jeg tror de tiltrekker seg den støtten fra Krekar nettopp fordi dette ikke er Høyre og Frp. (Og at de ikke intresserer seg for distriktspolitikk...) Erna har tross alt kastet ham i fengsel da han drapstruet henne... Han kommer neppe til å backe hennes parti, etterpå.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vampen said:

Problemet til FrP er vel at om de lar Listhaug gå, så vil de ha en del misfornøyde velgere. Hagen har jo bla vært høyt på banen og omtalt Listhaug som FrPs mest populære politiker. Så spørsmålet er hva FrP taper eller vinner mest på i det lange løpet. 

Jo, men om hun ikke går, så er det ingen regjering til dem alle sammen, FrP, Høyre og Venstre potensielt fra i morgen av! 

Anonymkode: 0a2a0...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, når du ser en flokk på en tur til svinesund og så får det til å høres ut som det flommer over av nazister i sverrige, så er det løgn og propaganda. Og når du får det til å høres ut som en daligdags opplevelse at du får høyreekstrem propaganda trykket i trynet så er det også en løgn.

Anonymkode: df595...ac3

Jeg skrev at det mest skremmende som skjedde sist jeg var i Sverige var at vi stadig gikk på en gruppe høyreekstremister som prøvde å prakke på oss propaganda. Dine dårlige leseferdigheter og tolkninger tar ikke jeg ansvar for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Tøytigern skrev:

Unnskyld, men dette var egentlig helt uforståelig. Hvem er det som har blitt invitert og hvilke instramminger har det blitt stemt imot? Og hvem har stemt imot dem? Er oljefondet oppbrukt?

Nei, det var ikke 3000. Det var 10000. Og det var Støre som sendte invitasjonen ut i verden.

https://www.nrk.no/norge/store_-_-norge-bor-ta-imot-10.000-syrere-1.12312042

Og jammen kom de. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/flyktningkrisen-i-europa/asylsoekere-til-politiet-norge-har-invitert-oss-dere-skulle-jo-ta-imot-8-000/a/23557060/

Gjett hvem som stemte imot.

Når det gjelder oljefondet ... I have some bad news: https://www.nettavisen.no/na24/norge-gar-med-rekordstort-underskudd---og-mer-enn-hele-oljefondet-er-lovet-bort/3423286094.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vampen skrev:

Jeg skrev at det mest skremmende som skjedde sist jeg var i Sverige var at vi stadig gikk på en gruppe høyreekstremister som prøvde å prakke på oss propaganda. Dine dårlige leseferdigheter og tolkninger tar ikke jeg ansvar for. 

Hvorfor svarer du meg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kos deg
https://www.google.no/search?q=listhaug+tar+avstand+til+nazister&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=PhOwWrCpC7SxX_e1gtAJ

Og Dagbladet, som du sikkert ser på som en nøytral og fin nyhetskilde, har faktisk greid å formulere det som at det å ta avstand til ekstremister en en dårlig ting. Du skal ikke prøve på det samme du da?

Anonymkode: df595...ac3

Takker. :) Godt å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvsagt. Og det er det beste for partiet. Det kan til og med være det beste for den blåblå regjeringen fordi det er veldig lite trolig at de vil få nye 4 år i 2021 og totalt 12 år ved regjeringsmakten. Det skjer nesten aldri. Så å gi venstresiden og KrF 3 år med kaos kan være taktisk smart.

Anonymkode: 2ee00...20b

Nja, Dagsrevyen hadde i dag fått inspill fra FrP`ere at kanskje de trekker seg i morgen, og heller støtter Høyre som regjeringsparti. Sylvi ødelegger for sitt eget parti uansett hvordan det går i morgen.

Anonymkode: 0a2a0...bf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men om hun ikke går, så er det ingen regjering til dem alle sammen, FrP, Høyre og Venstre potensielt fra i morgen av! 

Anonymkode: 0a2a0...bf5

Og ofrer de Listhaug går de (FrP) fort i samme fella som SV gjorde, med stor regjeringsslitasje og velgerflukt. Så at FrP støtter Listhaug overrasker meg egentlig ikke. Jeg er litt mer overrasket over Høyre og Venstre. Mulig de satser på å holde seg flytende ved å gamble på at KrF ikke kommer til å ofre regjeringen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du sier, siden dette blir litt internt for meg.

Jeg forstår at du er kritisk til dette du leser om at Støre mente Norge skulle ta imot flere. Der får vi bare være enige om at vi står på to ulike steder politisk. :) 

(Mye hyggeligere når man kan skrive sånn, enn å snakke til hverandre som sinte katter... ;) )

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Drizzt skrev:

Opposisjonen trengte ikke gjøre de. De kunne akseptert unnskyldningen fra første gang hun kom opp på talerstolen. Men opposisjonen hadde ett mål og det var ikke å akseptere unnskyldningen. Det var å ydmyke henne mest mulig ved å si gang på gang at hun ikke er oppriktig selv om hun gang på gang gjentar at hun er det. Vi, voksne mennesker, kaller dette for trakassering.

 

Oi, har du lenke med bilde eller iallefall bevis at hun tok imot bukett fra Vigrid? Jeg så hun kort fra vanlige mennesker og det var noen av de hun også leste foran kamera. Men nå er jeg spent på å se bevis for det du hevder å ha skjedd.

Jeg forstår at du syns det var feil. Hun ble jo tvunget. Det var ikke noe annet alternativ som ville bli akseptert og det lot de henne få merke...

Jeg kan ikke vise til noe annet om blomstene fra Vigrid enn hva mediene har sagt. Men jeg så også at hun fikk blomster fra mange andre. Jeg syns ikke det var så ille, jeg da. Man må få lov å sende noen blomster...

På avisene hørtes det ut som at alle blomstene kom fra ekstreme folk, så de blåste det jo opp og ut av alle proporsjoner.

34 minutter siden, Drizzt skrev:

Hun har ikke ansvar for hva italienske myndigheter foretar seg eller hvor raskt de gjør det. Ballen er hos italienerne nå, nærmere sagt det trege byråkratiet deres. Jeg kan også skrive det på engelsk hvis du har problemer med å forstå norsk. ;) 

Det må jeg si var interessante greier. Jeg håper virkelig de lykkes i å slenge han ut. Men sist jeg sjekket så var Italia ikke intressert i å ta imot mannen. Poenget mitt er at Norge ønsker å ta hensyn til menneskers rettigheter, på tvers av partiene. Ap støtter ikke terrorister mer enn noen av de andre partiene. Tvert imot lar man være å hive mannen ut, - til hans sikre død. Erna gjorde heller ikke dette. Og Sylvi har ikke kunnet gjøre det.

Jeg syns man skal behandle alle likt. Dvs at når Listhaug mistenker at noen vil dra ut som fremmedkriger, så skal de behandles på samme måte som Krekar nyter godt av. Noe annet kan ikke Norge være bekjent av. For hvis han er så viktig å beskytte, kan man ikke ta statsborgerskapet fra en nordmann som man mistenker at vil delta i krigshandlinger. Det må bevises at de er fremmedkrigere. Og er de det så, "Sayonara, bitches!"

 

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...