Gå til innhold

Støre: Vi kommer til å bruke 22. juli mer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan nesten ikke tro det

https://www.nrk.no/norge/store_-vi-kommer-til-a-bruke-22.-juli-mer-1.13964380

22 juli tilhører oss alle, uansett hvor man er politisk, vi står samlet i Norge. Stoltenberg advarte i mot å bruke 22 juli politisk, det ville gi Breivik det han ønsket.

Støre mente Listhaugs splitter folket, hva er det han selv gjør nå?

 

 

Anonymkode: 87e32...dc2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er i hvert fall ærlig nok til å åpent innrømme at de som har beskyldt AP for å trekke 22. juli-kortet har helt rett. Nå skal det bli mer av det samme, og alle som ikke underkaster seg APs oppfatning for hva som er rett skal henges ut til spott å spe i all nasjonal media til de gir etter.

Anonymkode: 63eec...e45

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo interessant. 

ABB mente jo at hovedmålet med terrorhandlingen var å få venstresiden til å sverte moderate folk på høyresiden som tar avstand fra vold, for på den måten å polarisere samfunnet. 

ABB var en enkeltperson, et unikt tilfelle. Vi har jo flere titalls islamistiske terrorister fra Norge som enten har blitt tatt for terrorplanegging i Norge eller dratt til utlandet og begått terror der. Om man bruker 22. juli som politisk taktikk så tror jeg det vil være et stort feilgrep.

Anonymkode: c3f6e...d3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart han vil bruke dette mer, han har i dag brukt dette med stort hell, med god dra hjelp av NRK og TV2.

Anonymkode: 3d959...1fe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ABB inspirert av FRP på noen måte?

Anonymkode: 121f3...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Var ABB inspirert av FRP på noen måte?

Anonymkode: 121f3...cc6

Nei, han forlot FrP fordi han ikke fikk medhold der.

Islamistiske terrorister er heller ikke inspirerte av islam. Hundrevis av islamistiske terrorangrep har blitt begått i Europa, men det er ENKELTTILFELLER. Det er ingen sammenheng mellom holdninger og terror.

Anonymkode: c3f6e...d3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal han bruke 22 juli-kortet?

22-7-kort.jpg.8550da0dfb41a82a2192f93099240b38.jpg

 

Når vi likevel er igang så tror jeg at jeg like så godt drar rasistkortet.

rasistkort.jpg.de40858d53f5391118f659e1ae4474c0.jpg

Anonymkode: 63657...3c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22. juli var et angrep på Arbeiderpartiet, på venstresiden, mot innvandring, etc. 22. juli var høyreekstremisme. 22. juli var en politisk terroraksjon. Mannen var gal, men tankegodset hans er ikke fremmed for vårt samfunn, og det økende i dag. Vi har ingen garantier for at terroraksjoner ikke skjer. Den norske befolkning må være bevisst på at ABBs tankegods faktisk lå langt til høyre. Det går ikke an å fornekte dette faktum.

Anonymkode: 310d7...0f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo tatt helt ut av kontekst! Her svarer altså Støre på en kommentar fra et unge høyre medlem (som talte som privatperson, ikke for partiet). 

Det han legger til grunn for sin uttalelse er at etter 22.juli ble det snakket for lite om holdningene til gjerningsmannen. Man turte rett og slett ikke røre det i redsel for å tillegge feks frp meninger de ikke har. Det var en mann som begikk den grusomme terroren, men det er mange som sitter med samme konspirasjonsteorier! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støre er en forvokst unge. Hva gjør han ute i offentligheten egentlig? Ingen ønsker å han den mannen der som statsminister, jævla sutrepave. Ja, det som skjedde den 22. juli var og er jævlig, men nå er det på tide å gå videre.  

Anonymkode: a3407...742

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støre er en forvokst unge. Hva gjør han ute i offentligheten egentlig? Ingen ønsker å han den mannen der som statsminister, jævla sutrepave. Ja, det som skjedde den 22. juli var og er jævlig, men nå er det på tide å gå videre.  

Anonymkode: a3407...742

Man skal ikke gå videre fra noe slikt. Man skal lære og sørge for at det ikke skal skje igjen. Der svikter desverre regjeringen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen synes at 22. juli var en god dag. Likevel blir det for dumt å skulle melke denne hendelsen i så stor grad. De fleste terrorangrep begått ute i verden står jo muslimene for. Er det feil å påpeke fakta?

Anonymkode: 7c497...d2a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen synes at 22. juli var en god dag. Likevel blir det for dumt å skulle melke denne hendelsen i så stor grad. De fleste terrorangrep begått ute i verden står jo muslimene for. Er det feil å påpeke fakta?

Anonymkode: 7c497...d2a

Knut Arild sa det veldig godt i debatten i dag, AUF kunne ha pekt på en viss politisk inspirator... I stedet har de sagt at det må ikke skje igjen og vært veldig generelle i sine uttalelser. Så nei, 22 juli blir ikke "melket" eller "brukt". Men for å kalle en spade for en spade, mannen var medlem av FrP. Jeg bare nevner det fordi spade.

Anonymkode: 63657...3c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

22. juli var et angrep på Arbeiderpartiet, på venstresiden, mot innvandring, etc. 22. juli var høyreekstremisme. 22. juli var en politisk terroraksjon. Mannen var gal, men tankegodset hans er ikke fremmed for vårt samfunn, og det økende i dag. Vi har ingen garantier for at terroraksjoner ikke skjer. Den norske befolkning må være bevisst på at ABBs tankegods faktisk lå langt til høyre. Det går ikke an å fornekte dette faktum.

Anonymkode: 310d7...0f0

Så om en abortmotstander bruker vold/terror (det har de gjort) så skal jeg kjefte på svigerinna mi som er imot abort? Skal jeg be henne holde kjeft og si at hun deler i alle fall noe av det de voldlige ekstremistene mener?

Hva med ekstreme dyrevern organisasjoner som bruker vold, skal noen bruke det imot meg fordi jeg er tilhenger av dyrevelferd? Deler vi tankegods?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Støre er en forvokst unge. Hva gjør han ute i offentligheten egentlig? Ingen ønsker å han den mannen der som statsminister, jævla sutrepave. Ja, det som skjedde den 22. juli var og er jævlig, men nå er det på tide å gå videre.  

Anonymkode: a3407...742

Det er mange som ønsker Støre som statsminister og flere vil det bli, iallfall hvis Listhaug får fortsette å gå på selvstyr. Ingen når henne til knærne i forsøk på å splitte folket. Hun gjør det med fullt overlegg, for det vet hun skaper oppslutning fra ytterste høyre. Alle oppegående ser hennes intensjon, selv om hun alltid unnskylder seg med at det var ikke den "rette" intensjonen. Begynner  å bli skikkelig flaut for statsministeren.

Anonymkode: 82bb7...63d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Knut Arild sa det veldig godt i debatten i dag, AUF kunne ha pekt på en viss politisk inspirator... I stedet har de sagt at det må ikke skje igjen og vært veldig generelle i sine uttalelser. Så nei, 22 juli blir ikke "melket" eller "brukt". Men for å kalle en spade for en spade, mannen var medlem av FrP. Jeg bare nevner det fordi spade.

Anonymkode: 63657...3c6

ABB var en enkeltstående person. Det kan man ikke akkurat si om terrorgrupper som utfører grusomme handlinger i Allahs navn.

Anonymkode: 7c497...d2a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, kat-e skrev:

Så om en abortmotstander bruker vold/terror (det har de gjort) så skal jeg kjefte på svigerinna mi som er imot abort? Skal jeg be henne holde kjeft og si at hun deler i alle fall noe av det de voldlige ekstremistene mener?

Hva med ekstreme dyrevern organisasjoner som bruker vold, skal noen bruke det imot meg fordi jeg er tilhenger av dyrevelferd? Deler vi tankegods?

Må du forenkle det så mye? Hvis svigerinna di hele tiden skriver og hater på og holder på mot de som tar abort. Bruker hets og hatretorikk etc. steder hvor det kan spres, da synes jeg du kan si det ja.

Anonymkode: 310d7...0f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forsvarer Stoltenberg Frp, vil ikke ha 22 juli inn i debatten :

 

 

Anonymkode: 3d959...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ABB inspirert av FRP på noen måte?

Anonymkode: 121f3...cc6

Han var mere i mot AP enn han var for FRP. Sånn sett er det AP, i tillegg til en forskudd hjernen, som drev han til dette, ikke høyresidens politikk. 

Er det noen som maner til hat og polarisering er det venstresiden.  De har lite respekt  for mennesker med andre meninger enn dem. 

Endret av FrodeF
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du forenkle det så mye? Hvis svigerinna di hele tiden skriver og hater på og holder på mot de som tar abort. Bruker hets og hatretorikk etc. steder hvor det kan spres, da synes jeg du kan si det ja.

Anonymkode: 310d7...0f0

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/stoltenberg-regjeringen/stoltenberg-ytringsansvar-er-et-upresist-begrep/a/10024756/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...