Gå til innhold

180 kr timen som nyutdannet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har litt samme problemet. Fikk tilbud om sommerjobb - relevant for studiet. Fikk beskjed om å komme med forlag på lønn utifra at jeg per da vil ferdig med utdannelsen. Kom med et forslag som kanskje var litt høyt, men fikk tilbud om 175kr!! Er riktignok sommerjobb, men jeg også kunne da heller jobba på Rema. Likevel vil jeg ha jobben pga relevansen og det er vanskelig å komme seg inn i jobb i mitt fagfelt

Anonymkode: 3b11a...e32

Man tjener vel sjelden 175,- per time på Rema? I hvert fall ikke uten lengre ansiennitet vil jeg tro. 170 og oppover er naturlig nok ikke veldig bra, men likevel en helt grei lønn når man ikke har erfaring. Personlig syntes jeg folk har gått helt av skaftene når det gjelder lønnskrav i disse dager. Alle må begynne et sted. 

Anonymkode: 7df97...8ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er maskinfører for 247kr timen. Har akademiske venner som ser ned på meg og utdannelsen min der de går og trasker på nav.

Anonymkode: 517a4...351

247 kr i timen er ikke akkurat noe å skryte av, for å si det forsiktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær glad du får napp på en jobb tenker jeg. Jeg har samme utdannelse, men får ikke relevant jobb. Det er klin umulig! Jobber nå en en urelevant stilling til lavere lønn enn på Rema! Jeg har 150kr timen og det irriterer vettet av meg. Får ikke jobb i butikk heller, tross mange års erfaring i forskjellige butikker med lederansvar, fordi jeg er for høyt utdannet. 

Erfaringen du får er verdt mer enn lønna. Etter relativt kort tid vil du stige i lønn. Du trenger bare mer erfaring først. Har du først fått en fot innen bransjen så er du MYE mer ettertraktet. 

Anonymkode: b8998...cd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leifern skrev:

247 kr i timen er ikke akkurat noe å skryte av, for å si det forsiktig.

Bedre enn å gå på nav :ler:

Anonymkode: 0d1de...de4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en kjempefin studentjobb synes jeg da, flott med relevant erfaring og så er det lettere å få intervju når du allerede har en jobb. Bedre å få litt mindre betalt i en relevant jobb under studietiden, enn å tjene mer på f.eks vasking.

Anonymkode: c6139...d24

Jeg er ikke student lenger... Måtte utsette siste semester pga personlig endra situasjon, og ble ferdig til jul, men bacheloroppgaven kan kun leveres på våren hvert år. Så sånn sett er det ikke noe studentjobb da alle fagene er fullførr. I tillegg er leveringsfristen i mai, så er ikke lange tida jeg er "student" heller :/ Min studiejobb var butikkmedarbeider på Menysom jeg har hatt frem til nå

Anonymkode: d5427...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca. 350.000 i året som nyutdannet regnskapsfører er litt under snittet. Det er normalt å reforhandle lønna etter utløpt prøvetid i ny jobb. :) Har du fått jobb i Azets? Jobb der til du er autorisert (to år ca). Da vil du kunne stille sterkt i søkerbunken. Det viktigste som nyutdannet er å få deg et bein innafor. Jeg har gått opp 130k i lønn på tre år som regnskapsfører (kom rett fra skolen). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken retning innen øk/ad har du valgt å skrive om i Bacheloroppgaven? Ikke meningen å kritisere ditt jobbvalg, men regnskap blir noe snevert i forhold til din utdanning. Vet om flere som har tatt et års studie og fått jobb innen regnskap med bedre lønn enn 180 kr timen. Et annet aspekt er at regnskapsjobber i stor grad vil forsvinne pga. automatisering. Var jeg deg ville jeg søkt andre type jobber eller fortsatt å studere til en mastergrad.

Anonymkode: adee4...dc4

Ikke enig i at regnskapsjobber vil forsvinne. Men yrket vil endre seg.

Forøvrig er TS heldig som i det hele tatt får relevant jobb før han er ferdig med studiene.

Anonymkode: 6e594...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, h/k skrev:

ca. 350.000 i året som nyutdannet regnskapsfører er litt under snittet. Det er normalt å reforhandle lønna etter utløpt prøvetid i ny jobb. :) Har du fått jobb i Azets? Jobb der til du er autorisert (to år ca). Da vil du kunne stille sterkt i søkerbunken. Det viktigste som nyutdannet er å få deg et bein innafor. Jeg har gått opp 130k i lønn på tre år som regnskapsfører (kom rett fra skolen). 

Er ikke Azets, nei. I første omgang er det et års vikariat. Jeg søkte egentlig på en annen stilling, som jeg ikke fikk, men han ville likevel ansette meg, så da fikk jeg vikariat med gode muligheter for fast ansettelse. Heldigvis er det gode muligheter for lønnsøkelse i disse yrkene, ja :) Problemet mitt er at jeg ikke valgte regnskap som profilering (var jo ikke regnskap jeg så for meg å jobbe med) så jeg må ta ganske mange fag for å bli autorisert.

Anonymkode: d5427...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må folk huske på at lønnstaket for en regnskapsfører er langt, langt, høyere enn hva en butikkmedarbeider vanligvis har. Hva du tjener som nyutdannet er ikke så viktig i det lange løp, spesielt når det virkelig lønnshoppet kommer etter at du blir autorisert. 

Starter du for deg selv senere, og kaprer et nisjemarked, så er sky the limit. Kjenner en revisor som bare har fiskere som kunder, og han ligger i millionklassen på årslønn. 

Anonymkode: 39e4a...d08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må folk huske på at lønnstaket for en regnskapsfører er langt, langt, høyere enn hva en butikkmedarbeider vanligvis har. Hva du tjener som nyutdannet er ikke så viktig i det lange løp, spesielt når det virkelig lønnshoppet kommer etter at du blir autorisert. 

Starter du for deg selv senere, og kaprer et nisjemarked, så er sky the limit. Kjenner en revisor som bare har fiskere som kunder, og han ligger i millionklassen på årslønn. 

Anonymkode: 39e4a...d08

Enig i dette, en slik effekt er sterkt undervurdert. Ikke noe galt i å ha fagbrev eller være ufaglært for den saks skyld, man trenger alle yrker. Men det blir litt snevert å skryte av en høyere lønn som f. eks. anleggsarbeider med eller uten fagbrev, siden mange av dem allerede har nådd lønnstoppen. Som økonom kan det være vanskeligere å få beina innenfor, og det kan være vanskelig å få en god begynnerlønn. Til gjengjeld har man en stor oppside når det gjelder lønn, som man i andre yrker kan se langt etter. 

Anonymkode: 7df97...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du skal være glad for å få jobb i en tøff bransje, en annen bruker her inne med samme utdanning som deg hadde nettopp en tråd om at hun har søkt jobb i snart to år uten napp. Du får en begynnerlønn, og så stiger du nok i lønn etterhvert som du tilegner deg mer erfaring og kompetanse, men alle må begynne ett sted. For øvrig er det ikke slik at det nødvendigvis lønner seg å ta utdanning mtp lønn, ufaglærte eller fagarbeidere har ofte ganske lik lønn som en med høyere utdanning. 

Anonymkode: 329a3...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Det er lite, men du er jo ikke nyutdannet, du er ikke ferdig med studiene ennå. Når du er ferdig, kan du kreve høyere lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Vil si at det er litt lite. Jeg fikk 430.000 som nyutdannet. Men du er ikke ferdig enda, og du vil garantert stige i lønn. Kan jo bytte firma senere også. Det viktigste er å få en fot innafor. Det er det mange som ikke gjør, 

Anonymkode: 34263...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jobbet noen måneder med den lønna, etter 5-årig studie. En kan ikke alltid forvente "normal" lønn med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, nordlending said:
 

Har jobbet noen måneder med den lønna, etter 5-årig studie. En kan ikke alltid forvente "normal" lønn med en gang.

Jeg er utdannet Sivilingeniør, med absolutt NULL jobberfaring. Hadde aldri jobbet en dag i mitt liv, og fikk 520000 kr / året i første jobb. 

Hadde jeg blitt tilbudt 180 kr timen, så hadde jeg avsluttet jobbintervjuet, der og da. Det er jo klart at folk med 3-5 år høyere utdanning skal få betalt mer enn noe som tilsvarer minstelønn for ufaglærte. 

Anonymkode: 39e4a...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes lønna var lav men det er jo en perfekt anledning for å bygge seg litt erfaring. Du kan alltids holde øynene oppe eller gå inn i lønnsforhandlinger på et senere tidspunkt.

Anonymkode: abc9c...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det tilsvarer rundt 339.000 i året og er helt latterlig lavt. En ufaglært barnehageassistent tjener mer enn dette. Jeg hadde ledd de opp i trynet og spurt om de var friske.

Anonymkode: 876e0...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo gjennom hele tråden at folk lyver når de sier at de ikke er opptatt av materialisme, hva folk tjener, osv.. "bryr meg ikke, tenker ikke over hva folk jobber med" skrives det, men det er jo det folk gjør. Jeg ante ikke at det har blitt så ille... folk er ikke fornøyd før de er millionærer tydeligvis. 

Anonymkode: 2c84f...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 215 i timen uten utdannelse. Kun ett kurs på 1 mnd.

Anonymkode: 2a58d...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke autorisert så får du ikke lønn som regnskapsfører. Altså selv om jeg har master i markedsføring så får jeg ikke bedre lønn i butikk selv om vi driver med markedsføring i butikk også, for å sette det på spissen. 

Anonymkode: 04efa...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...