Gå til innhold

180 kr timen som nyutdannet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er utdannet Sivilingeniør, med absolutt NULL jobberfaring. Hadde aldri jobbet en dag i mitt liv, og fikk 520000 kr / året i første jobb. 

Hadde jeg blitt tilbudt 180 kr timen, så hadde jeg avsluttet jobbintervjuet, der og da. Det er jo klart at folk med 3-5 år høyere utdanning skal få betalt mer enn noe som tilsvarer minstelønn for ufaglærte. 

Anonymkode: 39e4a...d08

Jeg har ansett relevant jobberfaring med 180 kr i timen som bedre enn en jobb med bedre lønn, men som ikke er relevant i det hele tatt. Det er ikke alltid en får det en ønsker med en gang, uavhengig av hvor mye en har jobbet før (har selv jobbet mye).

Ja, utdannelsen er tatt blant annet for å få god lønn, men det er ikke alltid en kan slå i bordet med akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har 215 i timen uten utdannelse. Kun ett kurs på 1 mnd.

Anonymkode: 2a58d...1b0

Å? Hvilket kurs er det?

Anonymkode: 9b141...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte vernepleie og ble ferdig nå til sommeren. Hadde193,- i timen i mai (4 år som ansatt) og med en gang jeg leverte inn papirene på bestått bachelorgrad i juni, steg jeg til 226,- i timen. :) Så regner med lønnen blir en del høyere når du kan levere inn vitnemålet!

Anonymkode: 247d0...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg studerte vernepleie og ble ferdig nå til sommeren. Hadde193,- i timen i mai (4 år som ansatt) og med en gang jeg leverte inn papirene på bestått bachelorgrad i juni, steg jeg til 226,- i timen. :) Så regner med lønnen blir en del høyere når du kan levere inn vitnemålet!

Anonymkode: 247d0...c92

I privat sektor er det ikke automatikk i at man går opp i lønn slik som i offentlig sektor der oppnådd grad og ansenitet har terriffestet betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre års utdannelse med lederansvar og tjener 235 kr timen.  Regner med dette er lite? Sjefen min mener det er god lønn. I følge lønnstatistikken hos NITO får andre i min sektor og med min utdannelse litt over 200 000 mer i lønn per år enn det jeg har. Som nyutdannet tjente jeg 170 kr timen uten lederansvar. Personer jeg kjenner uten utdannelse tjener 180 kr timen. Jeg må likevel bare være glad for å i det hele tatt ha lønnet arbeid.

 

Anonymkode: fa2d0...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.10.2018 den 9.16, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har tre års utdannelse med lederansvar og tjener 235 kr timen.  Regner med dette er lite? Sjefen min mener det er god lønn. I følge lønnstatistikken hos NITO får andre i min sektor og med min utdannelse litt over 200 000 mer i lønn per år enn det jeg har. Som nyutdannet tjente jeg 170 kr timen uten lederansvar. Personer jeg kjenner uten utdannelse tjener 180 kr timen. Jeg må likevel bare være glad for å i det hele tatt ha lønnet arbeid.

 

Anonymkode: fa2d0...a7d

Hva?? Jeg er under 30, har null formell utdannelse og har (inkl overtid) ca. 640.000 i året. Er kvinne og jobber i ingeniørbransjen (men ikke ingeniør).

Du blir lurt.

Anonymkode: 876e0...145

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:
 

Hva?? Jeg er under 30, har null formell utdannelse og har (inkl overtid) ca. 640.000 i året. Er kvinne og jobber i ingeniørbransjen (men ikke ingeniør).

Du blir lurt.

Anonymkode: 876e0...145

Jeg tror du selv skjønner at du er et unntak. Så vet ikke om denne posten bare var for å skryte over lønna - den har i alle fall veldig liten relevans for andre i din posisjon (null formell utdannelse)

Anonymkode: 39e4a...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Nå har jeg ikke lest alle innleggene, men:)

Det er lite. Wow. Jeg tjener 175 kr timen som vikar i kommunen, har ikke fullført vgs en gang. Hadde noen tilbudt meg 180 etter utdannelse hadde jeg ledd.

Anonymkode: d712a...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...