Gå til innhold

#Metoo skader kvinners karrieremuligheter innen finans


Gjest GiftMann38

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, grinchen skrev:

Anekdotisk bevis og appell til følelser.... Hva jeg ville følt i en slik situasjon er egentlig irrevelant retts systemet er langt fra perfekt, men det er den beste modellen vi har. Alternativet er mobb- justis og det er virkelig skremmende.

Du svarer ikke på det jeg spør om. 

Anonymkode: ce174...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er den generelle holdningen nyfeminister har til menn flest. De bryr seg fint lite om at det er menn som har bygget landet, menn som sørget for at de kan leve slik de gjør i dag og menn som gjør at velferdsstaten går rundt så de kan gå på kafe med venninnene og prate om hvor forferdelige menn er.

Anonymkode: cb66e...d8f

å, uuuuh, ao, oooooh :icon_lol:

Anonymkode: 4d289...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at mye av det som har blitt skrevet nå i tråden bare beviser at vi må i større grad jobbe for en holdningsendring blant menn. Helt sykt å synes det er greit at kvinner blir utsatt for vold og overgrep, og til og med være i mot at det snakkes om. Jeg tror dessverre at de mennene som er voldelige mot kvinner og vil hysje ned snakk om det kun må få brenne seg skikkelig for å lære. Anbefaler derfor alle kvinner til å gå kampsport sånn at mennene som tror de bare kan ta seg til rette får smake egen medisin. Brent barn skyr ilden vet du. 

Anonymkode: ce174...eec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det å bli klådd på ufrivillig det samme som å finne en 10-kroning på bakken? Har du forresten noen gang tenkt over at om en kvinne klår på deg er hun sannsynligvis mye mindre i størrelse enn deg og du med enkelthet kan få henne bort, men om en kvinne blir klådd på av en mann er han gjerne 30 cm høyere og 40 kilo tyngre? Har du tenkt på at mange menn på byen blir aggressive og til og med voldelige mot kvinner når man ber dem slutte å klå?

Synes du det er greit at jeg og andre kvinner blir utsatt for vold på byen av menn som blir sint fordi de ikke kan ta seg til rette med kroppen vår? 

Anonymkode: ce174...eec

Hvorfor er det greit at vi menn skal bli seksuelt trakassert på byen og andre steder?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du svarer ikke på det jeg spør om. 

Anonymkode: ce174...eec

Jo det gjorde jeg og mitt svar er at selv om rettsystemet ikke er perfekt er det de som har monopol på straffetiltak.

Men jeg vet ingenting om denne konkrete saken, men som et ledende prinsipp er man uskyldig til det motsatte er bevist.

grunnen til at denne mannnen ble sparket vet jeg ingenting om. Men dette blir en avsporing uansett det

vi snakker om her er at folk blir hengt ut på nettet av anonyme kvinner og sparket uten et fnugg av bevis. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at mye av det som har blitt skrevet nå i tråden bare beviser at vi må i større grad jobbe for en holdningsendring blant menn. Helt sykt å synes det er greit at kvinner blir utsatt for vold og overgrep, og til og med være i mot at det snakkes om. Jeg tror dessverre at de mennene som er voldelige mot kvinner og vil hysje ned snakk om det kun må få brenne seg skikkelig for å lære. Anbefaler derfor alle kvinner til å gå kampsport sånn at mennene som tror de bare kan ta seg til rette får smake egen medisin. Brent barn skyr ilden vet du. 

Anonymkode: ce174...eec

Herregud strå mann argumentasjon deluxe.... ingen har sagt at det er greit at kvinner blir utsatt for overgrep, men det som ikke er greit er å komme med beskyldninger på nettet uten et fnugg av bevis. At det trengs en holdningsendring blant menn generelt er bare tull. Vi lever ikke i en voldtektskultur voldtektsmenn går i fengsel. Folk som begår voldtekt, stjeler, eller myrder er en veldig liten del av befolkningen ca 3 % det tallet er ganske konsistent i løpet av historien. All erfaring viser at man ikke kan lære voldtektsmenn å ikke voldta like lite som man kan lære mordere å ikke myrde. Det vil alltid være en liten minoritet av folk der ute som gjør forferdelige ting. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, grinchen skrev:

Herregud strå mann argumentasjon deluxe.... ingen har sagt at det er greit at kvinner blir utsatt for overgrep, men det som ikke er greit er å komme med beskyldninger på nettet uten et fnugg av bevis. At det trengs en holdningsendring blant menn generelt er bare tull. Vi lever ikke i en voldtektskultur voldtektsmenn går i fengsel. Folk som begår voldtekt, stjeler, eller myrder er en veldig liten del av befolkningen ca 3 % det tallet er ganske konsistent i løpet av historien. All erfaring viser at man ikke kan lære voldtektsmenn å ikke voldta like lite som man kan lære mordere å ikke myrde. Det vil alltid være en liten minoritet av folk der ute som gjør forferdelige ting. 

Det må være greit og det er riktig å fortelle om opplevde seksuelle overgrep eller trakassering, enten dette meddeles til venner og kjente, gjennom Internett, i pressen eller i form av anmeldelse. Den som har opplevd dette, vet selv hva som har skjedd, enten det kan bevises eller ei. Det må alltid aksepteres at overgriperen identifiseres med navn og bilde.

Vedrørende ansettelser er det logiske etter #metoo-kampanjen at en fortrinnsvis ansetter kvinner, da risikoen for at en mann kan ha svin på skogen, blir for stor.

Anonymkode: 64672...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GiftMann38 skrev:

Som noen av oss har hevdet lenge så blir risikoen med å jobbe ved siden av kvinner for stor når man kan fratas både stilling og karriere kun ved rykter og påstander uten videre krav til bevisføring.

For min del har jeg også før #metoo fulgt regelen om å aldri være alene med en annen kvinne enn min kone og det ser ut som at flere begynner å følge den praksisen:

"...and from men in VC that they won’t have one-on-one meetings with female founders."

"To some, including the men I spoke with, it seems like the MeToo movement is not just about stopping harassment, but essentially trying to achieve the impossible: desexualize the workplace, which goes against Darwin. Chemistry between human beings can’t be stopped, so what’s the answer? To many men, that answer is protecting themselves by avoiding socializing with or hiring women."

https://hbr.org/2018/03/is-metoo-backlash-hurting-womens-opportunities-in-finance

Næh, jeg driter i hva jeg ev. skulle bli beskyldt for. Jeg gidder ikke gå rundt å være redd for ryktet mitt. Hvis en kvinne eller mann skulle være gal nok til å spre et rykte om meg på falskt grunnlag, ville jeg sannsynligvis sanset at hun eller han var gal på andre måter også og kanskje ikke hatt interesse av alenetid med vedkommende på noen måte uansett. At folk sprer falske rykter om en hender de fleste i en eller annen form i løpet av livet. Det er en del av pakka. 

Anonymkode: 6fb1a...d5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det må være greit og det er riktig å fortelle om opplevde seksuelle overgrep eller trakassering, enten dette meddeles til venner og kjente, gjennom Internett, i pressen eller i form av anmeldelse. Den som har opplevd dette, vet selv hva som har skjedd, enten det kan bevises eller ei. Det må alltid aksepteres at overgriperen identifiseres med navn og bilde.

Vedrørende ansettelser er det logiske etter #metoo-kampanjen at en fortrinnsvis ansetter kvinner, da risikoen for at en mann kan ha svin på skogen, blir for stor.

Anonymkode: 64672...73b

Først skal det være bevist at det vedkommende faktisk er voldtektsmann og det er bare en riktig måte å gjøre det på i rettsystemet. Vis det blir bevist at noen har begått voldtekt er det bare å publisere i vei. Falske anklager om voldtekt forekommer så man bør ikke lage heksejakter på nettet nei.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er jo bare pluss å være kvinne i finansbransjen. Ikke måte på hvor mye respekt du har fått etter at menn generelt fikk et solid ballespark i forhold til egen oppførsel. 

Diskriminering er fortsatt ikke lov. Så om noen menn er så pissredde at de ikke lenger tørr å ansette kvinner kommer de nok ikke særlig langt... Særlig når vi ser at nyutdannede kvinner jevnt over har presentert mye bedre på skolen, og kommer med bedre snitt, enn gutta. Kan ikke huske å ha sett en diskrimineringssak de siste årene som ikke har vunnet frem.

Og når guttunger starter trår på tråd i et forsøk å å skremme kvinner, og resten av hylekoret slenger seg på, kan jeg ikke annet enn å kose meg. Det kan ikke være lett å være mann i disse dager. 

Og for å være ærlig bryr jeg meg ikke om at en del av dere blir feilaktig beskyldt og får karrieren lagt i grus, heller. Takk for hundrevis av år med diskriminering og trakassering andre veien... 

Anonymkode: ed9c2...41b

Skjønner godt at du er bitter om du har opplevd hundrevis av år med diskriminering og trakassering :bond:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være greit og det er riktig å fortelle om opplevde seksuelle overgrep eller trakassering, enten dette meddeles til venner og kjente, gjennom Internett, i pressen eller i form av anmeldelse. Den som har opplevd dette, vet selv hva som har skjedd, enten det kan bevises eller ei. Det må alltid aksepteres at overgriperen identifiseres med navn og bilde.

Vedrørende ansettelser er det logiske etter #metoo-kampanjen at en fortrinnsvis ansetter kvinner, da risikoen for at en mann kan ha svin på skogen, blir for stor.

Anonymkode: 64672...73b

Dette forstår jeg ikke. Hvordan gagner det noen?

Anonymkode: 6fb1a...d5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Det må være greit og det er riktig å fortelle om opplevde seksuelle overgrep eller trakassering, enten dette meddeles til venner og kjente, gjennom Internett, i pressen eller i form av anmeldelse. Den som har opplevd dette, vet selv hva som har skjedd, enten det kan bevises eller ei. Det må alltid aksepteres at overgriperen identifiseres med navn og bilde.

Anonymkode: 64672...73b

Nope det må det ikke. I Sverige begynner det nå å rulle med injuriesøksmål i rettsapparatet. Forhåpentligvis blir de mennene som er rammet av lynsjing tilkjent en klekkelig erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
31 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Vedrørende ansettelser er det logiske etter #metoo-kampanjen at en fortrinnsvis ansetter kvinner, da risikoen for at en mann kan ha svin på skogen, blir for stor.

Anonymkode: 64672...73b

Er nok ikke sånn det fungerer i praksis gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, GiftMann38 skrev:

Som noen av oss har hevdet lenge så blir risikoen med å jobbe ved siden av kvinner for stor når man kan fratas både stilling og karriere kun ved rykter og påstander uten videre krav til bevisføring.

For min del har jeg også før #metoo fulgt regelen om å aldri være alene med en annen kvinne enn min kone og det ser ut som at flere begynner å følge den praksisen:

"...and from men in VC that they won’t have one-on-one meetings with female founders."

"To some, including the men I spoke with, it seems like the MeToo movement is not just about stopping harassment, but essentially trying to achieve the impossible: desexualize the workplace, which goes against Darwin. Chemistry between human beings can’t be stopped, so what’s the answer? To many men, that answer is protecting themselves by avoiding socializing with or hiring women."

https://hbr.org/2018/03/is-metoo-backlash-hurting-womens-opportunities-in-finance

Bransjen din gjør det verst på alle likestillingsbarometre, så jeg ser hvor du har vrangforestillingene dine fra. 

Anonymkode: 06adb...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bransjen din gjør det verst på alle likestillingsbarometre, så jeg ser hvor du har vrangforestillingene dine fra. 

Anonymkode: 06adb...3fa

Hvilke vrangforestilinger sikter du til?

At folk skal ha rett til en rettsak før de blir dømt? 

Har du noe ordentlig argument å komme med eller er du bare her for å slenge dritt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Bransjen din gjør det verst på alle likestillingsbarometre, så jeg ser hvor du har vrangforestillingene dine fra. 

Anonymkode: 06adb...3fa

Hva , spesifikt, sikter du til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, GiftMann38 skrev:

Som noen av oss har hevdet lenge så blir risikoen med å jobbe ved siden av kvinner for stor når man kan fratas både stilling og karriere kun ved rykter og påstander uten videre krav til bevisføring.

For min del har jeg også før #metoo fulgt regelen om å aldri være alene med en annen kvinne enn min kone og det ser ut som at flere begynner å følge den praksisen:

"...and from men in VC that they won’t have one-on-one meetings with female founders."

"To some, including the men I spoke with, it seems like the MeToo movement is not just about stopping harassment, but essentially trying to achieve the impossible: desexualize the workplace, which goes against Darwin. Chemistry between human beings can’t be stopped, so what’s the answer? To many men, that answer is protecting themselves by avoiding socializing with or hiring women."

https://hbr.org/2018/03/is-metoo-backlash-hurting-womens-opportunities-in-finance

Er du noe til mann sipper du ikke over urettferdige beskyldninger, men du forsvarer deg selv og legger frem din sak som de fleste andre voksne mennesker. 

Anonymkode: e9ea2...d7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du noe til mann sipper du ikke over urettferdige beskyldninger, men du forsvarer deg selv og legger frem din sak som de fleste andre voksne mennesker. 

Anonymkode: e9ea2...d7d

Det er ikke slik det fungerer man skal ikke være skyldig til det motsatte er bevist, men uskyldig til det motsatte er bevist. Det er veldig vanskelig å bevise at man ikke har gjort noe. Det er derfor når noen gjør en anklage må staten finne bevis for at man har gjort det man er beskyldt for og først da skal man trenge å forsvare seg. Jeg ser en trend her i denne tråden med personangrep mot trådstarter er vel fordi dere har sluppet opp for argumenter :P

Endret av grinchen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MonsIvar skrev:

Hvorfor er det greit at vi menn skal bli seksuelt trakassert på byen og andre steder?

Hvorfor spør du meg om dette? Om du leser hva jeg har skrevet har jeg i grunn sagt at det ikke er greit. 

Anonymkode: ce174...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være greit og det er riktig å fortelle om opplevde seksuelle overgrep eller trakassering, enten dette meddeles til venner og kjente, gjennom Internett, i pressen eller i form av anmeldelse. Den som har opplevd dette, vet selv hva som har skjedd, enten det kan bevises eller ei. Det må alltid aksepteres at overgriperen identifiseres med navn og bilde.

Vedrørende ansettelser er det logiske etter #metoo-kampanjen at en fortrinnsvis ansetter kvinner, da risikoen for at en mann kan ha svin på skogen, blir for stor.

Anonymkode: 64672...73b

Du har seksuelt trakassert meg. Kan jeg få det fulle navnet ditt så jeg varsle aviser og legge det ut på facebook? På forhånd takk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...