Gå til innhold

Hvorfor er islam så dominerende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 10.3.2018 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Dette er en sannhet med modifikasjoner. De tar gjerne " vare" på fordi det kreves av dem, men måten de tar " vare på" kan være å behandle den gamle eller syke som en som er i veien. Jeg vil heller bli lagt inn på et sykehjem som gammel, enn å bli stuet bort på et soverom og bli behandlet som en de snart håper vil dø.

Anonymkode: f6b9b...aa8

En av endetid krigene som Mohammad har profetert om er en storkrig mellom en fiende bak "gulhårede" i et grønt land. Grunnen til at Gud vil seire gulhårede er fordi de tar vare på deres eldre.

Min tolkning er at gulhårede ikke er europeere fordi i Koranen og i hadith profetier så er de henvist til som romere. Derfor tror jeg at dette henviser til skandinaviere som har eldreomsorg som en fundament i velllferdsamfunnet eller russere hvis de tar vare på deres eldre.

Poenget er selv om muslimer tar vare på våre eldre så kastes mange i gata i muslimske land, fordi det er et dårlig tilbud av samfunnet til eldre, defor må man ikke undervudere eldreomsorgen vi har her i vårt samfunn da dette er noe Gud også verdsetter.

Den sønn eller datter som tar være på sine foreldre ved alderdom velsignes og belønnes. Det samfunn som tar vare på aldrende mennesker velsigner og belønnes også av Gud uansett om vi tror på Gud og anerkjenner Hans eksistens, Guddommelighet og Herreskap eller ikke.

Gud er Den barmhjertige, Den nåderike!

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere å forstå hvis du ser på ideer og ideologier som hjernevirus, og bruker evolusjonsteorien. Det blir flest av de som er best til å bite seg fast, overleve, utrydde andre konkurrerende ideer, og spre seg. Islam er veldig god til det på grunn av alle metodene den har for å overleve og spre seg, og derfor blir det mange som blir "smittet" av den. Hvis ikke den hadde hatt alle de dominerende egenskapene den har så ville den dødd ut. Det har eksistert titusenvis av "profeter" opp gjennom tidene, men ingen av dem har kommet opp med ideer som har hatt så gode overlevelsesevner som de Jesus og Muhammed og deres følgere hadde.

Se også "meme".

Anonymkode: 421c8...ae0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite

Kristendommen og islam har det til felles at de begge er personlighetskulter som poserer som religion. Det som skiller dem er at den ene er en personlighetskult bygget opp rundt en pasifistisk filosof, mens den andre er en personlighetskult bygget opp rundt en aggressiv krigsherre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, PeleWasShite skrev:

Kristendommen og islam har det til felles at de begge er personlighetskulter som poserer som religion. Det som skiller dem er at den ene er en personlighetskult bygget opp rundt en pasifistisk filosof, mens den andre er en personlighetskult bygget opp rundt en aggressiv krigsherre.

Om Jesus hadde mange disipler og følgere som Moses og Mohammad så ville omstendighetene til Jesus tvunget til forsvar og motangrep. Jesus utøvde raseri ovenfor jødene selv om han manet sitt bud. Så han var agresive på en måte.

Kilden til Jesus er samme kilde som i toraen der maner til krig, halsugging og vold. Om Jesus var pasifist pga omstendighetene så er ikke bibelen pasifist og dermed ligner Koranen og bibelen, Mohammad og Jesus (pga volden i det gamle testamentet). De er på nesten lik side, da begge inneholder essnsen ved Guds lov i fred og krigstid. Kristne sier jo at Jesus er Gud og Gud sendte Toraen som er full av vold. 

Så om Gudesønnen var pasifist som menneske på jorden så var han krigersk og voldelig som Gud i himmelen, hvis man skal sammenligne Jesus ihht det nye og det gamle testamente ihht kristendommen.

For var ikke Jesus Ordet  i følge den kristne tolkningen og det i begynnelsen av alle ting, da Han var hos Gud og han var Gud?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, omarel skrev:

Så om Gudesønnen var pasifist som menneske på jorden så var han krigersk og voldelig som Gud i himmelen, hvis man skal sammenligne Jesus ihht det nye og det gamle testamente ihht kristendommen.

Det er desverre mange i dag som bare ser på Gud som «snill mot alle». Bibelen vitner om noe annet, og dette er svært vanskelig for mange å svelge da Gud ikke lenger passer inn i det bilde de selv har laget seg av Gud. 

Gud er rettferdig, hva vi glemmer er at det er Gud som har definisjonsmakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Det er desverre mange i dag som bare ser på Gud som «snill mot alle». Bibelen vitner om noe annet, og dette er svært vanskelig for mange å svelge da Gud ikke lenger passer inn i det bilde de selv har laget seg av Gud. 

Gud er rettferdig, hva vi glemmer er at det er Gud som har definisjonsmakt.

Helt enig. Det er et tegn på at vi skreddersyr Gud og gir Han  andre "moderne" sømmer tilpaset vår ønskede fasade.

Gud er Gud enten så akseptere vi Han og det Gud står for med den visdommen som er i Han og vår være eller ikke.

Vi lever i en tid med velstand, vitenskapelig fremgang og trygghet, derfor lar vi oss blende av våre prestasjoner og tror på vår fornuft som overlegen. Det vi glemmer er at vi er som små barn, vi tror som små barn, at vi vet bedre enn de voksne og derfor tillegger og definerer vi Gud på en måte som er tilpasset vår fasade og ønske.

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎03‎.‎2018 den 11.37, AnonymBruker skrev:

Det er alltid den som skal bli sammen med muslimen som må konvertere! Og jeg overhørte en kompis o bilen i stad som er muslim, snakke med venninna mi ved siden av... han er fremdeles 30 år og ung, men familien hans vil at han skal bli sammen med muslimsk kvinne. Alkoholdrikking går tydeligvis bra, men de vil ikke at han blir sammen med en typisk vestlig, siden vi tydelgvis er utro, og alt slik..

hvorfor er de sånn? Hvordan kan man være innstilt på å at slik og slik skal en dame være??

Anonymkode: b42d2...8d3

Man kan jo begynne med at ordet Islam betyr underkastelse !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, KuMannen skrev:

Man kan jo begynne med at ordet Islam betyr underkastelse !

Underkastelse til Gud ja!

Anonymkode: 72c0e...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎03‎.‎2018 den 12.48, AnonymBruker skrev:

Barn sendes ikke ut av hjemmet, men i ISLAM blir de holdt hjemme for at de ikke skal redusere sin verdi (Ref skam og darlige jenter).

Plassering av eldre?? Tror neppe min mor og far vil at jeg skal vaske dem i rompa og resten av dagen skal de sitte i sofaen med TV. Ser at eldresenteret i hjembygda har de selskap av dem de vokste opp sammen med i et felleskap i et tun med trygdeboliger.

Ser heller for deg a bli passet paa og herset med av svigermor 24/7. For du veit det er din jobb ikke sant.

Alkohol er kultur, som ribbe, som julaften, som julebord osv osv. Men takk for aa illustrere poenget. Ikke saa farlig aa droppe det norske og heller leve etter koranen.....

Moderate muslimer mener det samme som ekstremister. Ekstremister hugger hodet av vantro. Moderate gjoer det ikke, men de anerkjenner grunnen....

Taliban hersket over Afghanistan i mange aar. men de er ikke mer en 5-6 % av befolkningen. De moderate gjoer ikke en skit. De er den passive majoriteten som er "enig"...

Anonymkode: 9a39d...c8c

Muslimer er det man kaller for 5 kolonne som bare venter til muslimene er mange nok i Norge så de kan ta over. SV, Rødt , MDG,, Krf, Venstre og AP stiller ingen krav til muslimer i Norge og tilrettelegger gjerne for a Norge blir en muslimsk stat fra 2050.

Endret av KuMannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Underkastelse til Gud ja!

Anonymkode: 72c0e...185

Du må forstår at både Islam og jødedom er lov religion /ideologier som har klare regler for livet drevet av gudsfrykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KuMannen skrev:

Muslimer er det man kaller for 5 kolonne som bare venter til muslimene er mange nok i Norge så de kan ta over. SV, Rødt , MDG,, Krf, Venstre og AP stiller ingen krav til muslimer i Norge og tilrettelegger gjerne for a Norge blir en muslimsk stat fra 2050.

Hehe. Har du lest fantasi bøker eller er dette en ond fantasi du fantaserer?!😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😁😂😂😂😂😂😂.... og  kuer venter på at geiter kan fly slik at begge kan fly uten vinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Underkastelse til Gud ja!

Anonymkode: 72c0e...185

Islam betyr å hengi til Gud i fred, frede og få indre fred. En muslim er den som freder med tungen og hånden sa Mohammad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, omarel skrev:

Hehe. Har du lest fantasi bøker eller er dette en ond fantasi du fantaserer?!😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😁😂😂😂😂😂😂.... og  kuer venter på at geiter kan fly slik at begge kan fly uten vinger.

Om du interesser deg for fødselstallene i Norge så føder innvandrer kvinner 2 barn hvor etnisk norske kvinner føder 1 barn. Samtidig som venstresiden ønsker større muslimsk innvandring. Norge har idag den samme etnisk norske befolkningen som vi hadde i 1965 . Den vil bare minske og innvandrere og deres kultur vil vokse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, omarel skrev:

Islam betyr å hengi til Gud i fred, frede og få indre fred. En muslim er den som freder med tungen og hånden sa Mohammad.

Det er ingen lenger som tror på deg !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er dominerende fordi den har synergieffekt med biologiske prinsipper som bidrar til dens popularitet og vekst. Det blir spennende å se hvordan ting utvikler seg i fremtiden når denne religionen blir den vanligste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, KuMannen skrev:

Om du interesser deg for fødselstallene i Norge så føder innvandrer kvinner 2 barn hvor etnisk norske kvinner føder 1 barn. Samtidig som venstresiden ønsker større muslimsk innvandring. Norge har idag den samme etnisk norske befolkningen som vi hadde i 1965 . Den vil bare minske og innvandrere og deres kultur vil vokse.

Og har du glemt at i en slik prosess i den globaliserte verden med teknologi, velstand, internett, rikdom, underholdning og mere at muslimer i Norge vil bli mindre religiøse, gå fra islam, vite mindre om Islam, bli som etniske nordmenn i tankesett og levesett?!

Når man bor i et annet land så blir man en del det landet og folket. Man knytter bånd, og lojalitet til det nye landet. Jeg er muslim og føler det. Og så kommer du og påstår noe annet som ikke har hold.

Bruk hode ditt og se rundt omkring i norsk historie. Se på norske som har flyttet til USA og andre deler av verden. Hvem snakker norsk og hvem planlegger å gjøre USA til er norsk velferdssamfunn? De er faktisk farget av amerikansk mentalitet og samme skjebne vil muslimer dele i Norge.

Se på amerikanske jøder. De går lenger og lenger vekk fra israelsk sionistiske holdninger. Så om et par generasjoner vil den sterke Israel sionistiske holdningen blant amerikanske jøder være lik den etniske amerikanske holdningen på et politisk nivå og tildels religiøst.

Anmoder deg til å tenke bredt og ha et åpent sinn.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for personangrep og hatefulle innlegg samt svar til dette.

Edie, mod.

Edit: Ryddet for brukerdebatt. Edie, mod.

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, omarel skrev:

Og har du glemt at i en slik prosess i den globaliserte verden med teknologi, velstand, internett, rikdom, underholdning og mere at muslimer i Norge vil bli mindre religiøse, gå fra islam, vite mindre om Islam, bli som etniske nordmenn i tankesett og levesett?!

 

Derfor kan det være positivt med muslimer til Norge, og at vestlige kvinner blir sammen med dem. Mange pakistanere i dag begynner å bli veldig vestlig, og ikke slik som det var for sånn 20 år siden, selv om det fremdeles er peoblemer. 

Men det er et stort problem for de som forelsker seg i disse og. De blir hakket på av sin norske familie og sine venner. De vil ekskludere muslimene alt de kan. Men da beholdes skillet. Men det kreves sterke kvinner for dette. Å inngå et forhold med en fra annen etnisk og religiøs bakgrunn, pga flokken man har bak seg. Dette gjelder selvfølgelig muslimene og.

Jeg er forelsket i en selv, eller veldig betatt. Og de følelsene har sittet over lang tid. Jeg vet ikke hva hans foreldre ville sagt til at vi ble sammen. Min familie var ikke glad for å høre det. Noen venner er like negative, noen til og med sagt at de kutter ned på kontakt med meg dersom jeg gjør noe med han. Mens andre mener at jeg må føle meg fram og synes det er fint at jeg har forelsket meg. Derfor har jeg nok blitt litt ekstra engasjert i hvordan de tenker. Jeg kan egentlig velge han om jeg vil, mot mine fordres vilje uten å få straff. Mens det er litt annerledes for muslimer. 

Jeg lurer på hva de egentlig føler. 

Anonymkode: b42d2...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor kan det være positivt med muslimer til Norge, og at vestlige kvinner blir sammen med dem. Mange pakistanere i dag begynner å bli veldig vestlig, og ikke slik som det var for sånn 20 år siden, selv om det fremdeles er peoblemer. 

Men det er et stort problem for de som forelsker seg i disse og. De blir hakket på av sin norske familie og sine venner. De vil ekskludere muslimene alt de kan. Men da beholdes skillet. Men det kreves sterke kvinner for dette. Å inngå et forhold med en fra annen etnisk og religiøs bakgrunn, pga flokken man har bak seg. Dette gjelder selvfølgelig muslimene og.

Jeg er forelsket i en selv, eller veldig betatt. Og de følelsene har sittet over lang tid. Jeg vet ikke hva hans foreldre ville sagt til at vi ble sammen. Min familie var ikke glad for å høre det. Noen venner er like negative, noen til og med sagt at de kutter ned på kontakt med meg dersom jeg gjør noe med han. Mens andre mener at jeg må føle meg fram og synes det er fint at jeg har forelsket meg. Derfor har jeg nok blitt litt ekstra engasjert i hvordan de tenker. Jeg kan egentlig velge han om jeg vil, mot mine fordres vilje uten å få straff. Mens det er litt annerledes for muslimer. 

Jeg lurer på hva de egentlig føler. 

Anonymkode: b42d2...8d3

Det er ikke lett for begge parter. Verken fra din side eller den andre siden.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...