Gå til innhold

Kan en sky, nerdete, introvert fortsatt være noe som helst interessant for damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, jeg er hverken den mest utadvente eller i det hele tatt særlig flink med damer. Jeg er den som alltid drar hjem alene fra fest. :-/

Jeg er sosial, det er ikke det. Jeg er bare ikke noe flink til å være frempå. Jeg er vel kjedelig i grunnen og det er vel mitt problem. Tror jeg?

I alle fall, sky, nerdete introvert fyr på 22 her. Er det noe håp for meg eller er det bare til å gi opp å noensinne finne ei dame som liker meg?

Anonymkode: 38355...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei, jeg er hverken den mest utadvente eller i det hele tatt særlig flink med damer. Jeg er den som alltid drar hjem alene fra fest. :-/

Jeg er sosial, det er ikke det. Jeg er bare ikke noe flink til å være frempå. Jeg er vel kjedelig i grunnen og det er vel mitt problem. Tror jeg?

I alle fall, sky, nerdete introvert fyr på 22 her. Er det noe håp for meg eller er det bare til å gi opp å noensinne finne ei dame som liker meg?

Anonymkode: 38355...898

Absolutt håp :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg har vært sammen med en litt sky, nerdete introvert i 10 år nå.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Men hvilken jenter interesserer du deg for? Det kommer nemlig veldig an på jenta

Anonymkode: 7e82d...fc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert sjans på en nerdete jente :P 

Anonymkode: bc325...203

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Okei, jeg er hverken den mest utadvente eller i det hele tatt særlig flink med damer. Jeg er den som alltid drar hjem alene fra fest. :-/

Jeg er sosial, det er ikke det. Jeg er bare ikke noe flink til å være frempå. Jeg er vel kjedelig i grunnen og det er vel mitt problem. Tror jeg?

I alle fall, sky, nerdete introvert fyr på 22 her. Er det noe håp for meg eller er det bare til å gi opp å noensinne finne ei dame som liker meg?

Anonymkode: 38355...898

Det er absolutt håp for deg! Han jeg er forelsket i nå er relativt innadvendt og ikke flink med damer i det hele tatt (meg selv inkludert). Men han er kjempesnill og hyggelig, og jeg liker ham kjempegodt, selv om jeg kan innrømme at jeg ved første møte tenkte at han ikke var særlig kjekk rent utseendemessig. Føler meg kjedelig selv i motsetning til han, for han har alltid interessante svar på spørsmål jeg stiller han direkte, selv om han er ganske stille i grupper.

 

Selvsagt trenger du ikke gi opp håpet om å finne noen som liker deg (du er bare 22; du er jo bare ungdommen!). Han jeg liker har aldri hatt kjæreste og er 30 år, og jeg er i hvert fall sykt keen på ham. Men synes, sikkert i likhet med deg, at det er vanskelig å ta det første steget pga. faren for avvisning. Jeg er for likestilling, osv, men synes på en måte ikke det er feminint (sikkert i likhet med mange andre kvinner) at kvinnen tar det første steget, så venter i håpet om at han en dag skal ta meg på tomannshånd og si at han liker meg, be meg med på date, hva som helst. 

Anonymkode: 16a87...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du er usedvanlig kjekk å se på så har du dårlige odds slik du beskriver deg selv. Jentene som faller for en slik type er som regel litt samme typen selv. Og det sier seg selv at hvis både jenta og gutten sliter med å ta kontakt, vise følelser eller interesse for et annet menneske så blir det veldig vanskelig. Dessverre er det også slik at den forandringen som skal til i stor grad faller på dine skuldre. Den gode nyheten er at du er ung og du har omtrent hele livet foran deg. Bruk bittelitt av det til å tenke over hvem du har lyst til å være og hva slags dame du håper å finne deg. Deretter må du skaffe deg litt kunnskap om hvordan du bør opptre når du finner denne damen; det handler om at du må være i stand til å vise at du er interessert i henne. Det betyr at du kommer til å bli avvist antageligvis mange ganger før du finner noen som passer for deg. Fordelen din er at så lenge det er du som tar initiativet og du sparer det til de jentene som er interessante for deg så er oddsene endelig gode når du finner en som også faller for deg. Lær deg å vise følelsene dine, les deg opp om hva kvinner tiltrekkes av (som i stor grad er oppførsel og i mindre grad utseende) og lær deg å takle avvisninger. Så ordner det seg. Men ja, dette ligger i stor grad på dine skuldre. Så må du velge om du satser på å være veldig heldig (at en av damene finner deg, det er unntaket), eller om du skal lage din egen flaks. Lykke til.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, men det kommer egentlig veldig an på deg.

Jeg kan bli interessert i slike menn, men når jeg har skrevet litt med slike menn på nettdating så trekker de seg ofte veldig fort eller klarer ikke å vise interesse. Kanskje det krever en kvinne som er litt mer pågående enn jeg er, men på nettdating er det i hvert fall vanskelig.

Men jeg var sammen med en slik mann i mange år. Da var det jeg som måtte ta initiativ, for han gjorde det ikke. Faktisk var jeg utrolig usikker på om han i det hele tatt var interessert, men bestemte meg for å prøve. Her var det mye "enklere" å ta steget enn på nettdating, for jeg hadde møtt han i virkeligheten.

Anonymkode: dae3e...549

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okei, jeg er hverken den mest utadvente eller i det hele tatt særlig flink med damer. Jeg er den som alltid drar hjem alene fra fest. :-/

Jeg er sosial, det er ikke det. Jeg er bare ikke noe flink til å være frempå. Jeg er vel kjedelig i grunnen og det er vel mitt problem. Tror jeg?

I alle fall, sky, nerdete introvert fyr på 22 her. Er det noe håp for meg eller er det bare til å gi opp å noensinne finne ei dame som liker meg?

Anonymkode: 38355...898

Jeg er en kvinne i 20 årene. Introvert og kjedelig. Føles det ikke finnes håp for meg :fnise: Jeg liker å være sosial, sliter ikke med kommunikasjon osv , men føler jeg vil finne en som er mer lik meg :) Ikke alt for introvert, men akkurat passe. Han må jo kunne kommunisere og prate selv om han er introvert... :)

Anonymkode: 82d85...240

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse håp! Herregud! Du må få opp selvtillitten din! For det første så er det ingenting galt med å være nerdete og introvert, og for det andre så er du bare 22 år så du har jo bare vært i "dating-alder" i noen få år, tenk på alle de årene du har framfor deg! At du ikke har møtt noen til nå er jo ingenting! Du vil garantert møte noen, mange, som liker deg :)
Det at du er sky og sjenert og dårlig selvbilde er nok det eneste som trekker ned muligheten din litt, men du sier jo at du er sosial så bare fortsett med det og fortsett med å vær deg selv hvis du er sosial. Du trenger ikke være en frempå creep som sitter å stryker jentene du har møtt på fest for 2 timer siden i håret og spør alle du har en god tone med om de vil bli med på date ,
men vær avslappet og uanstrengt, prat med de som de skulle være venner og ikke noen du må prestere til, da er det mye hyggeligere og mer avslappet stemning for dere begge, og da er sjansen større for at hun trives i ditt nærvær. Du kan for eksempel sitte med mobilen på et punkt og "tilfeldigvis" spørre hun om hun har snapchat for eksempel, eller spørsmål som hvor hun pleier å gå ut, og om hun er positiv og holder samtalen gående kan du jo spørre om hun har kjæreste osv.
Spørsmål for å bli kjent, ikke for å være frempå og gjøre det anstrengende for deg eller creepy for henne.
 

Anonymkode: 480e1...539

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Når det kommer til det å være introvert ts så er det ikke slik at damer vil se på deg som mindre attraktiv fordi du er introvert. De fleste som møter meg klarer neppe å se at jeg er introvert før de har kjent meg en stund. Det som på en måte er nedsiden ved dette personlighetstrekket er jo at man er mindre frempå i utgangspunktet, og er mindre giret på å oppsøke sosiale arenaer hvor det er mange mennesker. Det er ikke helt fordelaktig når man er mann, og er avhengig av å ta initiativ for å møte noen. Det gjør at man i større grad må ha et bevisst forhold til å ta initiativ, og det å være sosial sammenlignet med en som er utadvent hvor dette kommer naturlig. Selv om det er litt slitsomt, så er det uansett fullt overkommelig ts, og du må bare lære deg hvordan du skal flørte med og sjekke opp damer. 

Når det kommer til det å være nerdete og sky ts så leser jo du at noen av damene her liker det, men om dette var noe damer var veldig tiltrukket av generelt ville ikke du ha gått alene hjem fra fest. Det er helt greit å være noe nerdete, men man burde ha andre interesser enn å bare spille dataspill for eksempel. Samtidig burde man klare å ta vare på seg selv når det kommer til hygiene og klesstil. Når det kommer til det å være sky, så er det slik at du bare må belage deg på å være frempå. Det er slik det er, og den eneste måten å bli frempå er å bare være frempå :P Høres teit ut, men en må bare tvinge seg selv til å gjøre det. Det er alltid kvinner som kritiserer oss som argumenterer for at man som mann må være frempå, men grunnen til at flere av oss argumenterer for dette er fordi en opplever for sjeldent at de kvinnene man er interessert i tar initiativ til at man kan forsvare det å være passiv som en legitim strategi. Man vil få langt flere muligheter om man bare tar initiativ selv. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg er likedan selv og hadde ville datet en som deg :)

Anonymkode: 89e4b...ebb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe det. Jeg er lik selv, men dog litt eldre, k26år 😅 Er det ikke håp for deg, så er det ihvertfall ikke det for meg, jeg har ikke gitt opp håpet enda :nordvesta:

Men vet ikke og GoT- dothraki sjekke trikset mitt fungerer på de aller fleste da :fnise: 

Anonymkode: 3c946...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo ingenting om hvor høy du er og hva slag utdanning du tar. Da blir det umulig å anslå sjansene dine.

Kvinner liker menn med selvtillit og som tar det de vil ha. Når du er rake motsetningen skal det ganske mye til om du skulle bli valgt. Men det er ikke umulig om du kan kompensere med noe annet.

Anonymkode: 8f0ac...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En introvert kar er ingen problem. Det handler jo bare om hvordan en får/tapper energi; med andre eller alene. Men er du veldig innadvendt så kreves jo det typen dame som liker "de stille og mystiske" for å få napp. Gjør du deg tilgjengelig for å bli sjekket av opp disse? Tar du signaler? For de eksisterer, selv om det er lengre mellom damer som sjekker opp enn det er damer som vil bli sjekket opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. Så lenge du klarer å åpne deg nok til at du slipper noen mennesker inn, så bør det ikke være noe problem å finne seg en kjæreste også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Okei, jeg er hverken den mest utadvente eller i det hele tatt særlig flink med damer. Jeg er den som alltid drar hjem alene fra fest. :-/

Jeg er sosial, det er ikke det. Jeg er bare ikke noe flink til å være frempå. Jeg er vel kjedelig i grunnen og det er vel mitt problem. Tror jeg?

I alle fall, sky, nerdete introvert fyr på 22 her. Er det noe håp for meg eller er det bare til å gi opp å noensinne finne ei dame som liker meg?

Anonymkode: 38355...898

Som du sikkert har merket så tar ikke jenter initiativ. Det er du som må ta første steget ...de tenker ikke å gjøre det for deg fordi du er sky\sjenert.  En del av det å være mann er å ta initiativ og føringen\styringen. De ønsker ikke å bli sammen med noen som ikke har "baller" til å sjekke dem opp engang.  

Det handler ikke om at ingen damer liker deg. De vil bare ikke bli sammen med en som ikke tør å si "hei" først engang. Prøv også å si "hei" på en slik måte at du viser du er interessert i dem på en seksuell måte, ellers havner du i friendzone og der vil du ikke være. 

I utgangspunktet er dynamikken slik at menn velger mens kvinner blir valgt. Det er derfor det ikke ligger i biologien deres å ta første steget heller. Med mindre du bor i en av landets største byer så bor du nok i et område med stort kvinneunderskudd. I byene er det litt jevnere men enda et overhengende kvinneunderskudd.  (søk på SSB om du ikke tror meg). Noe som betyr at hvis ikke du går bort og sier "hei" så vil et mannfolk gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Minesveiper skrev:

Når det kommer til det å være introvert ts så er det ikke slik at damer vil se på deg som mindre attraktiv fordi du er introvert. De fleste som møter meg klarer neppe å se at jeg er introvert før de har kjent meg en stund. Det som på en måte er nedsiden ved dette personlighetstrekket er jo at man er mindre frempå i utgangspunktet, og er mindre giret på å oppsøke sosiale arenaer hvor det er mange mennesker. Det er ikke helt fordelaktig når man er mann, og er avhengig av å ta initiativ for å møte noen. Det gjør at man i større grad må ha et bevisst forhold til å ta initiativ, og det å være sosial sammenlignet med en som er utadvent hvor dette kommer naturlig. Selv om det er litt slitsomt, så er det uansett fullt overkommelig ts, og du må bare lære deg hvordan du skal flørte med og sjekke opp damer. 

Når det kommer til det å være nerdete og sky ts så leser jo du at noen av damene her liker det, men om dette var noe damer var veldig tiltrukket av generelt ville ikke du ha gått alene hjem fra fest. Det er helt greit å være noe nerdete, men man burde ha andre interesser enn å bare spille dataspill for eksempel. Samtidig burde man klare å ta vare på seg selv når det kommer til hygiene og klesstil. Når det kommer til det å være sky, så er det slik at du bare må belage deg på å være frempå. Det er slik det er, og den eneste måten å bli frempå er å bare være frempå :P Høres teit ut, men en må bare tvinge seg selv til å gjøre det. Det er alltid kvinner som kritiserer oss som argumenterer for at man som mann må være frempå, men grunnen til at flere av oss argumenterer for dette er fordi en opplever for sjeldent at de kvinnene man er interessert i tar initiativ til at man kan forsvare det å være passiv som en legitim strategi. Man vil få langt flere muligheter om man bare tar initiativ selv. 

Dessverre stemmer nok ikke dette. Kvinner søker sterke menn, da med selvtillit. Vinnere tar det de vil ha, om det så betyr å ødelegge mindre attraktive menn, enten det gjelder fysisk og/eller psykisk. 

Anonymkode: d51de...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...