Gå til innhold

Hvordan hadde du tatt det hvis din sønn kom og fortalte deg at han var homofil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har, helt siden barnet mitt ble født, fortalt han at jeg håper han finner noen han blir glad i når han blir stor, enten det er gutt eller jente :) 

Jeg håper jeg hadde skjønt det på forhånd dersom sønnen min er homofil, siden vi har et veldig nært bånd (han er fortsatt liten), så hadde jeg skjønt det hadde jeg svart: «Ja, men et har jeg jo visst lenge :)» og spurt om han har kjæreste og når jeg kan få treffe han. Dersom det hadde kommet ut av det blå så hadde jeg gitt han en god klem og etterspurt en kjæreste da også. 

Anonymkode: f5802...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fjelldronning
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I’m in pieces and cannot come to terms with this.

My husband is going to work as normal, without discussing it with anyone — but sobs in private.

I broke down at work, but couldn’t tell anyone why. My GP prescribed Valium and sleeping pills, which I take every night as I can’t switch off.

I had my suspicions about a year ago when my son’s friend ‘came out’. My son was supportive — I was impressed by how he dealt with it.

I felt sorry for the other parents and was so glad it wasn’t us.

I actually asked my son if he, too, was gay (he can be effeminate at times), but he said he wasn’t and I was so relieved.
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1203510/BEL-MOONEY-My-world-fell-apart-darling-son-told-gay.html

Stakkars foreldre! Det må ha vært tøft! :( 

Hvordan ville du taklet det hvis du hadde en sønn som kom og fortalte deg at han var homofil?

Anonymkode: ccc47...34f

Jeg hadde lyttet til det han hadde å si. Gitt han en klem, og fortalt han hvor glad og stolt jeg var av han. Jeg har ingen fordommer mot folk som velger å elske det samme kjønn. Man må få lov til å elske den man vil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fra barna (mine stebarn og mitt barn) var så små at de begynte å snakke om kjærester, har vi passet på å fortelle at jenter kan være kjærester med jenter, gutter kan være kjærester med gutter, og at så lenge man har en kjæreste som er snill og man er glad og lykkelig selv, så spiller det INGEN rolle hvilket kjønn kjæresten har. Når de ble litt større, og nå også med yngste som er 12, snakker vi om at dersom venner av dem sliter med noe sånt, så håper vi at de støtter dem og forteller dem at alt er ok, at de ser dem som mennesket de er og ikke ut fra hvem de velger som kjæreste.

Dersom noen av barna her kommer hjem og forteller at de er homofile eller lesbiske HÅPER jeg de allerede vet at de har oss 100% i ryggen uansett. At vi har klart å formidle våre synspunkter sånn at de ikke lurer på det. Sånn ellers hadde jeg nok bekymret meg litt for hva de vil møte ute i samfunnet, men det får man ikke gjort noe med - så da må man heller være der for dem dersom de trenger det når det butter. Det aller, aller viktigste for meg når det kommer til mine barn og stebarn er at de har det bra og at de tør å være den de er (selvfølgelig ikke på bekostning av andre, men at de er trygge nok på seg selv til å ikke late som de er noen annen enn den de er).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bare min 2 år, men om han om noen år hadde kommet til meg å fortalt det, så hadde jeg tatt det helt fint. Det er jeg sikker på. Han er fortsatt min sønn, og jeg kommer til å respektere han uansett hva! 

Anonymkode: b8f7e...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blitt veldig lei meg. Tenkt at alle drømmer og håp brast. Og at familien ikke ble ført videre gjennom barnebarn. 😪😓😥😰😪😪😪😪

Anonymkode: ee8ea...349

Nå høres du ut som om du snakker om dine drømmer og ditt håp for eget barn, ikke barnets. 

Det er mange grunner som gjør at du kan ende opp med at du ikke får barnebarn. Du kan få et barn som ikke ønsker seg barn. Du kan få et barn som ikke er i stand til å få barn. Noe som skjer i dagens samfunn. 

Selv så har jeg bare et barn, men mitt ønsker at han skal få være seg selv og leve som seg selv i samfunnet. Det betyr at jeg kommer til å støtte han og elske han, uansett om han er homofil, heterofil, transe, barnløs, schizofren eller alle mulig andre muligheter :) 

Endret av SesameStreet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke imot homofili, men, som mamma hadde jeg nok kjent på tristhet, litt skuffelse og sorg og uro i sjelen, i en kort tid etterpå. Tror jeg ville klart å akseptere ganske raskt. Men, hadde uansett ikke sagt dette høyt. Jeg hadde støttet han og sagt hvor glad jeg var i han, uansett . Noen mennesker er rause og robuste, andre er det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, SesameStreet skrev:

Nå høres du ut som om du snakker om dine drømmer og ditt håp for eget barn, ikke barnets. 

Det er mange grunner som gjør at du kan ende opp med at du ikke får barnebarn. Du kan få et barn som ikke ønsker seg barn. Du kan få et barn som ikke er i stand til å få barn. Noe som skjer i dagens samfunn. 

Selv så har jeg bare et barn, men mitt ønsker at han skal få være seg selv og leve som seg selv i samfunnet. Det betyr at jeg kommer til å støtte han og elske han, uansett om han er homofil, heterofil, transe, barnløs, schizofren eller alle mulig andre muligheter :) 

Må man virkelig gå inn å kverrulere på andres meninger, som blir spurt etter, her inne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Verv skrev:

Må man virkelig gå inn å kverrulere på andres meninger, som blir spurt etter, her inne! 

Det er jo et diskusjonsforum så det er åpent for å diskutere ting. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

I’m in pieces and cannot come to terms with this.

My husband is going to work as normal, without discussing it with anyone — but sobs in private.

I broke down at work, but couldn’t tell anyone why. My GP prescribed Valium and sleeping pills, which I take every night as I can’t switch off.

I had my suspicions about a year ago when my son’s friend ‘came out’. My son was supportive — I was impressed by how he dealt with it.

I felt sorry for the other parents and was so glad it wasn’t us.

I actually asked my son if he, too, was gay (he can be effeminate at times), but he said he wasn’t and I was so relieved.
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1203510/BEL-MOONEY-My-world-fell-apart-darling-son-told-gay.html

Stakkars foreldre! Det må ha vært tøft! :( 

Hvordan ville du taklet det hvis du hadde en sønn som kom og fortalte deg at han var homofil?

Anonymkode: ccc47...34f

Hun som skrev det burde skamme seg skikkelig! For en grusom holdning!

Jeg hadde gjort som alle oppegående mennesker, bare fortsatt å elske han og håpet han ble lykkelig! Med hvem/hvilket kjønn er helt urelevant, bare han har et bra liv!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hind skrev:

Ja. Ble det for grovt eller barnslig for deg? Jeg kunne skrevet "bryr meg ikke" men valgte heller "driter i" fordi jeg mener det bedre beskriver i hvor liten grad jeg faktisk bryr meg om dette.

Ja, det ble veldig analt. 

Anonymkode: ee8ea...349

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde som flere andre her inne gitt han en stor klem og sagt at jeg selvsagt var like glad i han fordet. I dagens samfunn bør det være åpenhet for at man blir glad i den man vil uten at det skal være hverken en STOR ting, eller noe man fordømmer. Vet at dette selvsagt ikke er tilfelle, og ville fortalt at jeg støttet han uansett.

Kjærester ville selvsagt være velkommen hjem uansett hvilket kjønn de hadde.

Jeg ville også gjennom ord og gjerning vist han at jeg var der for han dersom det skulle være noe. Ingen ting ville bli forandret i mitt forhold til han selv om han var homofil. Det viktiste var at han kunne leve et lykkelig liv og finne seg noen han kunne bli glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han er lykkelig og glad og det er det han føler er riktig for seg så støtter jeg det. Og syns det er fint at han deler det med meg. Skal ikke måtte skamme seg. Eller stå alene med det. :)

Anonymkode: ce06d...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde takket for at han betrodde seg til meg, gitt han en god klem og støttet gutten. Hadde vært like glad i han selv hvilken legning han har. Det er ikke noe som angår meg, det er hans liv, hans seksualitet og det er den han er! Jeg hadde blitt lei meg om han ikke hadde sagt noe til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor skuffelse 😪😢

Anonymkode: ee8ea...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...